Nyt surettaa!

luontoilta

Tapoin kyyn mökillä...

18

1075

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

Miksi tapoit? Ei niitä saa listiä, ovat rauhoitettuja. Vahingossako tapoit?

• luontoilta

kun se luikerteli rappukivelle. Eikä kyy ole rauhoitettu, katsoin googlesta, kun en ollut varma!

www.cs.tut.fi/~jkorpela/lait/suoj.html

• KristaTee
        luontoilta kirjoitti:

kun se luikerteli rappukivelle. Eikä kyy ole rauhoitettu, katsoin googlesta, kun en ollut varma!

www.cs.tut.fi/~jkorpela/lait/suoj.html

olen aina luullut, ettei sitä saa tappaa.

• KristaTee
        KristaTee kirjoitti:

olen aina luullut, ettei sitä saa tappaa.

Katsoin minäkin Googlesta. Mistähän olen saanut päähäni, että se on rauhoitettu.

• luontoilta
        KristaTee kirjoitti:

Katsoin minäkin Googlesta. Mistähän olen saanut päähäni, että se on rauhoitettu.

kun kerron, että polttelen katajia takassa (tuosuvat hyvälle ja rätisevät), huomauttaa aina joku, että kataja on rauhoitettu. Kai jossain pylväskataja onkin, mutta ei niitä mökilläni kasva vaan jotain pensaskatajia, joita on liiaksi asti.Tottakai luontoa ja luotuja suojelen, mutta mökki on minun reviirini..

• Atolfia
        luontoilta kirjoitti:

kun kerron, että polttelen katajia takassa (tuosuvat hyvälle ja rätisevät), huomauttaa aina joku, että kataja on rauhoitettu. Kai jossain pylväskataja onkin, mutta ei niitä mökilläni kasva vaan jotain pensaskatajia, joita on liiaksi asti.Tottakai luontoa ja luotuja suojelen, mutta mökki on minun reviirini..

nitistelen.

Minulla on päiväunipeti pihalla ja niinpä tuo mokoma hiiri kävi yöllä tekemässä poikasensa minun froteepyyhkeeni päälle. Siinä kulman taitoksen alla lepäsi 6 vaaleanpunaista otusta.

Niin hellämielisiä olimme, että emme raatsineet niitä tappaa, vaan seurasimme ikkunasta, kuinka emo niskasta kuljetti ne yksitellen pois.

Noudin apteekista myrkkypussin ja nyt olen laittanut jo kolme kertaa melkoisen annoksen kannelliseen puulaatikkoon, johon ei oravat eikä linnut pääse. Joka kerran ovat tyhjentäneet myrkkykaukalon. En tiedä, missä raadot lienee.

Minulla on hirveän huono omatunto tuosta myrkyttämisestä, mutta muutakaan neuvoa en nyt keksinyt.

• KristaTee
        Atolfia kirjoitti:

nitistelen.

Minulla on päiväunipeti pihalla ja niinpä tuo mokoma hiiri kävi yöllä tekemässä poikasensa minun froteepyyhkeeni päälle. Siinä kulman taitoksen alla lepäsi 6 vaaleanpunaista otusta.

Niin hellämielisiä olimme, että emme raatsineet niitä tappaa, vaan seurasimme ikkunasta, kuinka emo niskasta kuljetti ne yksitellen pois.

Noudin apteekista myrkkypussin ja nyt olen laittanut jo kolme kertaa melkoisen annoksen kannelliseen puulaatikkoon, johon ei oravat eikä linnut pääse. Joka kerran ovat tyhjentäneet myrkkykaukalon. En tiedä, missä raadot lienee.

Minulla on hirveän huono omatunto tuosta myrkyttämisestä, mutta muutakaan neuvoa en nyt keksinyt.

kissa hoitaa hiiret. Minä en pystyisi niitä tappamaan ja pelkään pahoin, ettei miehenikään siihen pystyisi. Kantoi minulle kerran hellästi kädessään pienen hiirenpoikasen ja kyseli mitä sellaiselle pitää syöttää ellei emoa löydy. Onneksi emo löytyi.

• luontoilta
        KristaTee kirjoitti:

kissa hoitaa hiiret. Minä en pystyisi niitä tappamaan ja pelkään pahoin, ettei miehenikään siihen pystyisi. Kantoi minulle kerran hellästi kädessään pienen hiirenpoikasen ja kyseli mitä sellaiselle pitää syöttää ellei emoa löydy. Onneksi emo löytyi.

vanha isäni linkosi kerran talvella tietä, ja näki metsähiiren yrittävän tien yli. Isä seisautti traktorin ja odotti, että hiiri ehti tien yli...

• elukoita
        luontoilta kirjoitti:

vanha isäni linkosi kerran talvella tietä, ja näki metsähiiren yrittävän tien yli. Isä seisautti traktorin ja odotti, että hiiri ehti tien yli...

kangaskäärme

rantakäärme

sisilisko

vaskitsa
        ja täällä lisää,kasveja kanssa:
        http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=1728&lan=fi

• Atolfia
        luontoilta kirjoitti:

Hellämielisiä ovat, niin KristaTeen mies kuin sinun isäsikin.

Minäkin pyysin miestäni, että tee nyt noille jotain, mutta hän käski minun ne hukuttaa vessanpönttöön. No enhän voinut tuota tehdä.

Tappaminen on vaikeaa, niinpä kannan kaikki ötökätkin sisältä muovilasissa ulos. On perhosia, ampiaisia, mehiläisiä, kärpäsiä jne.

• KristaTee
        Atolfia kirjoitti:

Hellämielisiä ovat, niin KristaTeen mies kuin sinun isäsikin.

Minäkin pyysin miestäni, että tee nyt noille jotain, mutta hän käski minun ne hukuttaa vessanpönttöön. No enhän voinut tuota tehdä.

Tappaminen on vaikeaa, niinpä kannan kaikki ötökätkin sisältä muovilasissa ulos. On perhosia, ampiaisia, mehiläisiä, kärpäsiä jne.

tapan armotta, muut siirrän ulos. Kärpäsiä sitten riittääkin. Liekö niitä tänä vuonna ennätyksellisen paljon? Kissakaan ei enää jaksa niitä jahdata.

• Atolfia
        KristaTee kirjoitti:

tapan armotta, muut siirrän ulos. Kärpäsiä sitten riittääkin. Liekö niitä tänä vuonna ennätyksellisen paljon? Kissakaan ei enää jaksa niitä jahdata.

ennen kärpäsiä, mutta tänä kesänä niitä on todella paljon ja siellä kyllä tapan ne armotta. Sisällä tappaminen saatta jättää tahroja ikkunaan, joten siksi kantelen ne pellolle.

Tänään taas lankesin tappajaksi. Etanoita oli ilmestynyt pihalla lukuisa määrä. Keräilin ne muovipussiin ja pistin ne vessan pöntöstä alas. Kyllä taas tuo omatunto kolkutteli. Taitaa olla liian herkkä omatunto.

• KristaTee
        Atolfia kirjoitti:

ennen kärpäsiä, mutta tänä kesänä niitä on todella paljon ja siellä kyllä tapan ne armotta. Sisällä tappaminen saatta jättää tahroja ikkunaan, joten siksi kantelen ne pellolle.

Tänään taas lankesin tappajaksi. Etanoita oli ilmestynyt pihalla lukuisa määrä. Keräilin ne muovipussiin ja pistin ne vessan pöntöstä alas. Kyllä taas tuo omatunto kolkutteli. Taitaa olla liian herkkä omatunto.

ja nyt sitten pelkäät, että ne ryömii pöntöstä ylös kostaakseen. Katso tarkkaan, ennenkuin istuudut.

Meillä ei kumma kyllä ole etanoita ollenkaan.

Lohduttavaa, että muuallakin on kärpäsiä enemmänkin. Luulin jo että meissä on jotain houkuttelevaa.

• a-woman1

Meillä asuu mökillä toisen mökin alla kyy. Minä asun toisessa mökissä. Niin kauan, kun ei luikertele minun mökkiini, saa olla puolestani rauhassa. Kyyllä on aika iso reviirialue, joten tuo lienee ainoa asukas alueellamme.

Vuosia sitten pystykorvamme tappoi rannassa kyyn; otti keskeltä kiinni ja hakkasi rantakiviin niin nopeasti, ettei tullut itse purruksi. Appeni hautasi kyyn kappaleet, mutta koira kaivoi ne esiin uudelleen ja piti melkoisen rähinän!

• listinenko ?

Räksien pesiä en tuhoa, mutta lentokykyiset poikaset listin tontiltani.
        Kyytä en tapa vaan siirtäisin sen kauaks pois pihaltani. Tämä nyt vaan teoriassa.

• KristaTee
        listinenko ? kirjoitti:

Kyytä en tapa vaan siirtäisin sen kauaks pois pihaltani. Tämä nyt vaan teoriassa.

teoreettisestikin. Eikö olisi parempi tuhota pesät heti alkuunsa? Vai onko teoreettinen tappaminen mieluisaa?

• listinenko ? kirjoitti:

Olisihan se helpompi munat hävittää, kuin poikaset!

Meidän isäntä lähti muutama vuosi takaisin hävittämään tuosta tien toiselta puolen harakan pesää. Sanoin, etten kyllä kehtaa soittaa ambulanssia, jos kuuskymppinen äijä putoaa puusta harakanpesillä ollessaan, mutta pesä hävitettiin ilman mitään putoamisia - onneksi!

• 1943

pihapiirissä kyyn tapan armotta. Olen sitä mieltä, että ihminen on laji muiden joukossa ja saa puolustaa reviiriään. Metsässä saavat kyyt olla rauhassa. Kompostissa on hiiren ja rotan mällit, samoin maalla tietyissä paikoissa. Sisään ilmestyneet ötökät kuten ampiaiset, kärpäset ja hyttyset tapan armotta. En voi nukkua, jos yksikin on samassa tilassa kanssani. Joka paikassa on hyttysverkot. Muutenkin olen suojelusta sitä mieltä, että lääniä riittää Suomessa niin valkoselkätikoille kuin liito-oravillekin, jos laji on menestyäkseen. Ellei, niin hävitköön. Asiasta muistuttaa Muurlassa liito-oraville keskelle moottoritietä jätetty oranssilla aidalla ympäröity pikkuinen saareke. Montakohan liito-oravaa siellä on kaiken melun keskellä?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      131
      1806
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1632
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      1042
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      1040
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      91
      945
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      891
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      791
    8. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      780
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      711
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      63
      694
    Aihe