eli.. eka teitoja itsestäni jos niitä tarvitaan 15w tyttö, ja pituutta ja painoa on turha kertoa. sillä on ihan sama olenko painooni tyytyväinen vai en.. nuo ongelmat on tässä iässä kuulemam tavallisia. mutta ne eivät ole kait mun isoimmat murheeni. tulin tänne vain purkaamaan tunteitani. mun elämällä ei ole sisältöä eikä mitään, en ole saanut ikinä tehä mitään sillä olen hyvin köyhäästä perheestä.. jne. en etsi näihin ongelmiin apua ja tämä ei ole mikään vitsi sillä tätä kirjottaessa itken vain.. sillä päätös että teen itsarin joskus ottamalla Buranaa ja alkoholia yliannostuksena. kukaan ei tiedä tästä suunnitelmastani koska sosiaalista elämää ei ole.. olen ruveenut syrjääntymään.. sillä itsaria olen miettinyt jo 5vuotta.. ja samat syyt on nytkin kuolla. mulla ei vain ole hyvä olla enkä halua uskoa tulevaisuuteen. muistan vielä kun olin lapsi ja niin onnellinen ennen kun minulle selvisi että olen helvetissä.. en ole uskossa. mutta uskon että kuolemaa parempaa paikkaa ei olekkaan. voisin jättää vihdoin kaiken tämän.. joka ilta itken kuolemaani. tiedän että vanhempani ja siskoni surisi kuolemaani todella paljon. mutta en voi elää heidän takiaan.. en vai pysty. ja tiedän etten voi olla ikinä onnellinen. tuntuu että elän vain kysyäkseni "miksi?" kunnes saan kuolemasta vastauksen. minusta itsemurhan tekemiseen ei tarvi edes mitään syytä, eikä tarvi edes selitellä kenellekkään. jos kertoisin tämän joillekkin he eivät voi ymmärtää. olen vain yksin täysin yksin. (minulla on kait myös Dystynia eli pitkä aikainen lievä masennus) en ole ennen yrittänyt itsaria. mutta että joka ilta saisin unen, otan liikaa särkylääkettä ja toivoen etten herää enään ikinä.. mutta olen silti joka aamu herännyt.. no koitan jatkaa nukkumista tai otan lisää särky lääkettä.
en kerää tällä sääliä. mutta monet ihmiset eivät tiedä miten elämä voi olla helvetillistä kuten lapsena. he ovat kuin aina taivaassa.. ja tipahtavat alas huomaten etteivät ole taivaassa.
mulle kaikki on ihan samaa.
ja miksi monet sanoo "ei voi mitään jos elämä potkii päähän, sun pitää vaan taistella ja tänen jäädä" ja että ei kannata kuolla vaikka menee kuinka huonosti. se olisi kidutusta jäädä tänne elämään. onneksi ihmiset eivät elä ikuisesti vaan kuolemme joskus.
ja olen kirjoittanut tänne todella monesti kertoen tämän juttuni eritavallakin. monet ovat neuvonut että "nauti elämästä" tai "muisat mitkä asiat ovat elämässäsi hyvin" siihen minä: haluan kuolla vaikka olisin "onnellinen" sillä jo tieto että täällä kärsitään saa minut jo ajattelemaan kuolemaa. enkä voi tai osaa nauttia elämästä. mottonani on ollut että "kaikki tai ei mitään". ja minua ei vain kiinnosta elää.
joitain juttuja mitä olen joutunut kokemaan elämässäni ja ovat saattaneet vaikuttaa asiaan miksi haluan kuolla:
minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi niin että juttu meni oikeuteen asti, se rasitti minua paljon.
ja jopa tämä että en ole saanut käydä ikinä missään.. olen vain ollut aina koko 15vuotta 2kaupungissa en ole saanut pitää hauskaa muutenkaan. ja jopas sattui juuri meidän luokka ei voinut käydä missään luokkaretkellä. ja se mihin minun pitäisi mennä opiskelemaan on eri kaupungissa ja se koko amis ei kiinnosta minua ollenkaan.. en edes halua ikinä koko ammattia mitä olen menossa opiskelemaan. ja koska mun ainuat 2kamuani asuu eri paikkakunnalla en näe heitä paljon ja suhteeni heihin rupeaa huonontumaan, emme edes soittele paljon koska en puhu paljon,mikään ei vaan kiinnosta. joten joudun olemaan yksin. kaikki pitävät minua ylä-asteella teinixinä vaikka olin siellä aina yksin. kaikki puhuivat minusta paskaa.
ja ihan sama vaikka nämä asiat "korjaantuisivat" niin aion tehä itsarin. kuolema tuntuu minusta vain niin ihanalta..
miksi se menee yleensä niin että ne kuolee jotka eivät halua? ja ne jotka haluaa eivät meinaa kuolla?. kaikki jotka haluaa elää kuolee yllättäen vaikka johonki onnettomuuteen. ja vaikka haluan kuolla en ole joutunut mihinkään onnettomuuteen..
voisin jatkaa tätä vaikka kuinka pitään mutta en enään tiedä miten voisin asian selvemmin sanoa..
olen jo tehnyt itsemurhakirjeetkin.. sillä toivon että pystyn tehä sen itsarin yksin, kotona,illalla,ennen kun koulut alkavat,yliannostukseen.
saattaa olal että niin sattuu.. ja aamulla äitini löytää minut kuoleena sängystäni ja koittaen saada minut vielä heräämään. mutta toivon että hän ymmärtää minun olevan paremmassa paikassa lukiessani kirjettäni.. sitten heille jää minusta vain muistot..
Haluan vain kuolla.. en halua Apua
38
5032
Vastaukset
- päätös
1 asia ku kuolet se ei tunnu ihanalta pahalta surulliselta ei miltään ehkä kuulut mullan alle mut kuiteski hirtä ittes tai ammu se on kivuton tapa mut jos hirtät muista hypää tarpeeks korkeelta että niskat katkee etkä jää kituu ja tukehtumaan
- blessedchild
Siis yliannostuksel tuskin burana tehoo, pitäis olla jotain vahvempii, mut mä en suosittele itsemurhaa, mut en haluu olla sellanen joka tietää millast helvettii sun elämäs on sill munki kaverit väittää tietävänsä, ja et oon vaa huomionkipee jne. jne.
- molopääää
Vaikka mulla ittellä on samanlaista, mua suuttunttaa että jollain muullakin on! Ja raha ei tuo onnea, ei todellakaan. Päinvastoin. Halusin vaan kertoa noi, mutta oma on päätöksesi jos niin haluat itsemurhaa! Jos vaan nyt jäät elämään, niin mä voin panna pääni pantiks, että susta tulee onnellinen!
- ...ei
tuo onnea? Sanopas tuo niille miljoonille nälässä kärsiville lapsille, joita kuolee joka päivä. Astu yhdeksi päiväksi köyhän elämään, niin näet millaisia p**** kiemuroita se on täynnä. Sori, mut nää on faktat. Onneksi köyhemmillä on sentään vielä kunnon sosiaalisuhteet, eikä tarvitse elää tekopyhyyden suhteessa vanhempiinsa. Näin on. Siksi, olkaa onnellisia ja pitäkää huolta perheestänne!
- toinen nuori
Et voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Vaatii hurjasti rohkeutta kuolla, minä en uskaltaisi itsemurhaa tehdä. Eikä se ole oikein! Mieti kuinka suurta murhetta saisit vain teollasi aikaan, eikä se auttaisi sinua yhtään!! Jos et itsesi, niin sitten muiden takia, jää eloon. Myöhemmin voit vain kiittää itseäsi, ettet tehnyt sitä. Tyhmyyksistä suurin on luovuttaa elämänsä, joka meille on suotu. Monet menettävät sen, vaikka eivät haluaisi, sinun pitäisi olla kiitollinen mahdollisuudesta elää!
- .....
Tässä on toinen vaihtoehto itsemurhan tilalle, monien mielestäni huono eikä mitään ratkaiseva, mutta omasta mielestäni hengenpelastava.
1.Älä kuole, karkaa. 2.Sen sijaan, että kirjoittaisit jäähyväisviestejä, kirjoita viestejä, joissa kerrot, että näette, kun olet saanut asiasi järjestykseen. 3. Tyhjennä pankkitilisi tai säästösi tai varasta vanhemmiltasi, etsi netistä äkkilento paikkaan, jossa olet aina halunnut käydä, tulosta liput, pakkaa ja lähde vielä samana päivänä lentokentälle. 4. Perille päästyäsi sinulla on kaksi vaihtoehtoa; joko elää taistellen hampaat irvessä sillä asenteella, että helvetti minä teen elämästäni omanlaiseni tai huomata epäonnistuneesi täysin ja toteuttaa alkuperäiset suunnitelmasi.
Karkaa, älä tee itsemurhaa.
- Go ahead make my day!
ANNA PALAA!!! Jos sä vaan puhut ja puhut ja kirjottelet sun juttuja tänne nii mikset tee asialle jotain? sä oot vaa joku teinityttö joka kaipaa huomioo tavalla tai toisella. et saa sitä kotoa joten tuut tänne itkemään ja uhittelemaan. jos sä saisit ne buranat ja sulle sanottais "ANNA PALAA!", löisin vaikka vetoa ettet tekis sitä. jos 5vuotta oot venannu nii et kyllä pysty siiheen. jos tuntuu et haluut kuolla nii ANNA PALAA äläkä kato taakse!
- tästä
nuorten mielenterveystilanteesta vähän enemmän faktaa, niin tiedät jopa, mistä puhut.
- Haihdun ilmaan..
mun tilanne on sama. haluisin tehä itsari nytkin jos vain tietäisin miten. epätoivo voi ajaa ihmisen lopulta yrittää tehä itsarin veitsellä (tai muulla karmeella raa"alla tavalla)!! MÄ EN HALUA KUOLLA NIIN!! haluan tehä itsarin erillailla.. on varmaan väärin kysellä täältä mutta en voi nyt muutakaan.. eli miten voin tehä itsarin joka on varmaa?? (en voi tehä sitä huumeilla,hyppäämällä auton alle,aseella) harmillista että elämä ajaa tähän mutta ehkä tämä on kohtalo?
- ,m,m
Junan raiteille kun menee oikein niin henki on pois ennen kuin kerkeää
tuntemaan mitään. Aseella päähän olisi tietenkin yksi ihanteellisemmista
ja helpoimmista. Kaikilla vaan ei ole sitä mahdollisuutta.
- hahahahaaaa
Olet helvetin itsekäs pelkuri. tiesitkö sen?
ei oo mitään säälittävämpää kuin itsemurha. varsinki jos yrität sitä buranalla.
hei mieti vähän. elämä on paskaa mut ei voi mitään. kyl se siitä. jos ei asiat parene nii oma vikas on ku et yritä. ei raha ratkase mitään. on munki perhe köyhä ja äiti alkoholisti joka ryyppää aina palkkansa n. viikossa ja eno kuoli just ja moni sukulainen on kuollu ryyppäämällä itsensä hengiltä mut en silti suunnittele itsaria. ei oo koskaan käyny mielessä edes.
no tee miten haluut. oma on elämäs. jos haluut heittää sen hukkaan nii siitä vaa.- ,m,m
Itsemurha on kaukana pelkuruudesta ja itsekkyydestä. Pelkuruutta on haukkua
toisia ja vielä netin välityksellä. - hahahahaaaa
,m,m kirjoitti:
Itsemurha on kaukana pelkuruudesta ja itsekkyydestä. Pelkuruutta on haukkua
toisia ja vielä netin välityksellä.hei se on vaan mun mielipide.
tunnen monia jotka on tehny itsemurhan ja monia joiden ystävät tai perheenjäsenet on tehny sen eikä se oikeesti ratkase mitään. jättää vaan arpia monile surullisille ihmimisille jotka tulee loppuelämänsä pohtimaan sitä kysymystä "oliko se meidän vika"
se on itsekästä ja pelkurimaista - ,m,m
hahahahaaaa kirjoitti:
hei se on vaan mun mielipide.
tunnen monia jotka on tehny itsemurhan ja monia joiden ystävät tai perheenjäsenet on tehny sen eikä se oikeesti ratkase mitään. jättää vaan arpia monile surullisille ihmimisille jotka tulee loppuelämänsä pohtimaan sitä kysymystä "oliko se meidän vika"
se on itsekästä ja pelkurimaistaKaikilla ei ole sellaisia läheisiä. Ja totta puhuen jotkut ansaitsevatkin
sen, että ajattelevat koko loppuelämänsä tuota.
Yleensä itsemurhan tehneet ihmiset päätyvät ratkaisuunsa, koska ovat
liian epäitsekkäitä. Epäitsekkyys altistaa tuskaiselle elämälle. On ihmisiä, jotka
eivät pysty tai halua enää elämään vain muita varten. Varsinkaan jos ne muut
kohtelee tätä ihmistä miten haluaa. - ,m,m
,m,m kirjoitti:
Kaikilla ei ole sellaisia läheisiä. Ja totta puhuen jotkut ansaitsevatkin
sen, että ajattelevat koko loppuelämänsä tuota.
Yleensä itsemurhan tehneet ihmiset päätyvät ratkaisuunsa, koska ovat
liian epäitsekkäitä. Epäitsekkyys altistaa tuskaiselle elämälle. On ihmisiä, jotka
eivät pysty tai halua enää elämään vain muita varten. Varsinkaan jos ne muut
kohtelee tätä ihmistä miten haluaa.Ja itsemurha on rohkea ja vaikea valinta, ratkaisu. Yleensä rauhan tekeminen
itselleen vaatii vuosien pohdintaa. - saaruski
ootko vähän typerä jos meet haukkuu toista itsekkääks jos se on pahasti masentunu ja muutenki aikoo tehä itsarin? onko kiva sitte jos toi tiina tekeekin itsarin ja aattele jos toi sun pieni kirjees ois ollu se viimenen pisara siihen miks tehä se! mieti bähän mitä sanot ja kelle!!?
- Patarittonen
Toivon kovasti, että jaksat olla mukana tässä maailmassa. Et menetä mitään, jos katsot pidemmälle. kun saat työtä, saat rahaa. Ja rahalla voi hankkia jotain, joka tuo hiukan iloa elämään. Voit matkustaa ja nähdä maailmaa. Voit matkustaa ystäviesi luokse tai hankkia uusia ystäviä. Sinulla on toivoa!
- depressed--
Toivon todella ettet tapa itseäsi. Ja voin sanoa kokemuksesta että jos haluat kuolla, jää junan alle, hirtä ittes tai ammu. Lääkkeiden yliannostus on aika epävarma keino. Yritin itsemurhaa lääkkeillä ja viinalla, olo oli aivan kamala, jouduin sairaalaan pariksi päiväksi ja siitä suljetulle osastolle. Ja nyt on sossun tädit kimpussa. Että sen puoleen.
Mutta tuo karkaaminen kuulosti melko mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Itse olisin voinut sitä testatakin itsarin yrittämisen sijaan.
Elä vaikka piruuttas, kunhan vain elät. Voimia sulle - 16w tyttö
ekakski: Buranalla ei ole yhteisvaikutusta alkoholin kanssa.
tokaks: jos meinaat vetää yliannostuksen ni joudut ostaa ite ne koska tarvit niitä aika paljon jos meinaat silleen kuolla.
ja sit viel et ne ketkä tekee itsarin on v'tun itserakkaita varsinki ku tietää et moni jää suremaan. mieti, oisko sust kiva löytää sun lapses kuolleena?? tai kaveris, äitis, siskos??? mieti vähä. itelläni on todettu vakava masennus mut en pidä itteeni ku pimeenä ihmisenä. ja mitä sitte jos ei oo kavereita, et ainakaa joudu ongelmii niinku minä ja moni muu. käytä päätäs muuhunki ku ittes ajattelemisee. mieti vaik sitä et miks sä synnyit, jos sul ei ois mitää tarkotust tääl ni et ois syntynykkää. jos et oo nyt kokenu mitää kivaa tai jännää ni miks sit heittää seki mahollisuus hukkaa tappamal ittes ni et ainakaa saa kokee mitää.. mut itepähä päätät..- Kuismanen
Eikö ne toiset sitten ole itsekkäitä? Jos joku on koko ajan allapäin niin eikö olisi aika itsekästä vaatia sitä henkilöä jatkamaan elämäänsä vaan siksi että sulla tulisi ikävä? Jos tää henkilö nyt on kirjoittanut sen kirjeen missä se selittä miten asiat on niin kyllä sen äidin pitäisi ymmärtää. Toisaalta saattaa tulla aika paljon syyllisyydentunnetta kun ajattelee ettei pystynyt tarjoamaan lapselleen tarpeeksi. Mutta kuitenkin.
- Inho
On hyvä kun kirjoitat tänne ja purat pahaa oloasi. Seksuaalinen hyväksikäyttö raatelee ihmistä sisältä, minä tiedän. Olen elävä esimerkki siitä, että vaikeuksista voi selvitä, kun jaksaa odottaa, armahtaa itsensä. Edes hetkeksi. Vaikka olet päättänyt kuolla, anna itsellsi vielä mahdollisuus. Anna armonaikaa, et voi tietää, kuinka asiat muuttavat.
Amiksessa voi törmätä hyviin tyyppeihin, kun pääset vieraalle paikkakunnalla. Anna itsellesi mahdollisuus kokea hyvä elämä, vaikket luopuisi toiveestasi kuolla. Katso ennen, ettei tarvitse katua!!!
Koulujen alkaessa luokalla on aina yksinäisiä ihmisiä, jotka parhaassa tapauksessa ystävystyvät. Elinikäinen ystävyys voi olla paras seuraus. Voit löytää ystävän ja päästä jonnekin pitämään hauskaa. Baareihin pääset, kun olet 18. Sieltä voit löytää elämäsi miehen, voit irrotella kunnolla (suosittelen kokeilmaan - ainakin kerran! Se on kuule sen arvoista, kiltitkin tytöt pääsevät vauhtiin, eikä vanhemmat vahdi :D)
Muutaman vuoden odotus kannattaa, sillä silloin asiat voivat olla hyvin ja sinä voit olla onnellinen. Tappamalla itsesi tuhot mahdollisuutesi onneen. Tulevaisuus on arvaamaton, kuolema todennäköisesti kaiken loppu. Myös toivon. Äitisi miettii koko loppuikänsä, että mitä hän on tehnyt väärin. Vaikka sinä häviät, jää pohjaton tuska.
Kerro, että haluat jonnekin pitämään hauskaa, sano, ettei tuleva ala kiinnosta sinua. Miksi et yrittäisi kohentaa elämäsi laatua vaikka väkisin, kun olet kuitenkin päättänyt kuolla?
Etkö ennen kuolemaasi halua kokea jotakin hauskaa??? Kuolleena se ei enää luonnistu.
Soita kavereillesi ja tehkää jotakin hauskaa, mitä menetettävää sinulla on?
Oletko pystynyt keskustelemaan tilanteestasi jonkun (esim. psykologi) kanssa? On tärkeää, että voit käydä vaikeat seksuaalikokemukset läpi.
Puhu vanhemmilesi tai äidillesi, kerro heille, että haluat tehdä jotakin piristävää, sillä olet niin masentunut ja tarvit sitä! Kokeile edes.- vihasyvältäsydämestä
sanoa että itsari on pelkurimaista tai itsekästä kun ette ole kokeneet samoja paskoja kuin minä.
jos kokisitte samat kuin minä olisitte täällä kertomassa anteeksi haukuttuanne itsaria itsekkääksi. se aivan sairas tuska,raivo ja ahdistus painaa jokaista soluani luita myöten. paikkakunnan vaihto ihan helvetin kauas auttaisi. mutta se pitäisi olla kaukana ulkomailla. ITSE olen aiheuttanut itselleni nuo paskat asiat HUMALASSA joten kavereillani, vanhemmillani ja muilla EI OLE MITÄÄN oikeutta ajatella että oliko se heidän vika. koska itse itselle olen aiheuttanut asiat joista ei pääse yli. joten itse itseni kautta myös lopetan itseni ja samalla annan itselleni anteeksi mitä olen tehnyt. toivottavasti oli tarpeeksi hyvin sanottu. itsemurha on oma päätös, oma asia päästä rauhaan, helpotukseen. - joku vaan
vihasyvältäsydämestä kirjoitti:
sanoa että itsari on pelkurimaista tai itsekästä kun ette ole kokeneet samoja paskoja kuin minä.
jos kokisitte samat kuin minä olisitte täällä kertomassa anteeksi haukuttuanne itsaria itsekkääksi. se aivan sairas tuska,raivo ja ahdistus painaa jokaista soluani luita myöten. paikkakunnan vaihto ihan helvetin kauas auttaisi. mutta se pitäisi olla kaukana ulkomailla. ITSE olen aiheuttanut itselleni nuo paskat asiat HUMALASSA joten kavereillani, vanhemmillani ja muilla EI OLE MITÄÄN oikeutta ajatella että oliko se heidän vika. koska itse itselle olen aiheuttanut asiat joista ei pääse yli. joten itse itseni kautta myös lopetan itseni ja samalla annan itselleni anteeksi mitä olen tehnyt. toivottavasti oli tarpeeksi hyvin sanottu. itsemurha on oma päätös, oma asia päästä rauhaan, helpotukseen.Mut etkö vois enste yrittää lähtee sinne ulkomaille? Kyllä se itsemurha sielläki onnistuu. Tuleepahan sekin sit testattua. Kuolleena on luultavasti ehkä vähän hankalampaa käyä testaamassa, millasta elämä muualla ois :P
- joku vaan edelleen
joku vaan kirjoitti:
Mut etkö vois enste yrittää lähtee sinne ulkomaille? Kyllä se itsemurha sielläki onnistuu. Tuleepahan sekin sit testattua. Kuolleena on luultavasti ehkä vähän hankalampaa käyä testaamassa, millasta elämä muualla ois :P
Jos kerta joka tapauksessa itsemurhaa aikoo nii eikö sitä ennen ois mahollisuus tehä mitä vaan. Turha sitä on ensin kokeilla lopullista.. Eli ensin testaat elämää erillä tavalla. Mitäs sillä on väliä jos esim koulukaverit ihmettelee: "toi on muuttunu jotenki". Sitä on vapaa tekemään mitä vaan koska itsemurhan voi aina tehä. Ja sit jos hyvältä tuntuu, ni voi sit testailla jos vaikka jättäis sen itsemurhan myöhemmälle. Edelleenkin: se on melko lopullinen vaihtoehto joten sen voi tehä ihan millon vaan. Mut mielellään vasta sitten ku kaikki vaihtoehot (hassutkin) on testattu :P
- siiri90
joku vaan kirjoitti:
Mut etkö vois enste yrittää lähtee sinne ulkomaille? Kyllä se itsemurha sielläki onnistuu. Tuleepahan sekin sit testattua. Kuolleena on luultavasti ehkä vähän hankalampaa käyä testaamassa, millasta elämä muualla ois :P
itsemurhan 1 monista hyvistä puolista on se ettei kuolleena tule
ajateltua että oisko se elämä voinu jotain 20 vuoden päästä olla
parempi - ...
vihasyvältäsydämestä kirjoitti:
jos kokisitte samat kuin minä olisitte täällä kertomassa anteeksi haukuttuanne itsaria itsekkääksi. se aivan sairas tuska,raivo ja ahdistus painaa jokaista soluani luita myöten. paikkakunnan vaihto ihan helvetin kauas auttaisi. mutta se pitäisi olla kaukana ulkomailla. ITSE olen aiheuttanut itselleni nuo paskat asiat HUMALASSA joten kavereillani, vanhemmillani ja muilla EI OLE MITÄÄN oikeutta ajatella että oliko se heidän vika. koska itse itselle olen aiheuttanut asiat joista ei pääse yli. joten itse itseni kautta myös lopetan itseni ja samalla annan itselleni anteeksi mitä olen tehnyt. toivottavasti oli tarpeeksi hyvin sanottu. itsemurha on oma päätös, oma asia päästä rauhaan, helpotukseen.niin siis paskas aiheutit humalassa?? ehkä muilla tulee mielee et miks sä joit itelles noi paskat.. et varmaa ihan huvin vuoks, vai??
ja siis mitäköhän paskaa sä oot taas kokenu ja ikäs oli?? ei miettimiseen tarvita MITÄÄN oikeuksia.
kaikesta pääsee yli jos haluu, sä et nähtävästi haluu.. jos tapat ittes ni se merkkaa et sä et ikinä voi antaa itelles niitä anteeks. kylhä se on oma päätös mut onks se rauha ja helpotus??
- Nimimerkki
Sanoit ettet voi pitää hauskaa, mikä on sinusta hauskaa? Köyhyys ei liity hauskuuteen millään tavalla (paitsi jos on seurannut näitä jenkkisarjoja tv:stä ja samalla tullut aivopestyksi...).
Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä, mutta mm. katkeruuteni erästä henkilöä kohtaa piti minut elossa. Nyt on asiat hitusen paremmin kuin ennen ja vajaan vuoden päästä pääsen pois kotoa ollessani täysi-ikäinen. Tunteesi eivät muuten ole oikeasti noin voimakkaat, murrosikä vaikuttaa. Ja vinkki: jätä alkoholi. - -f-
Tuo on niin tyypillistä teinityttöjen marmatusta. Jos ihan oikeesti oisit yrittäny itsaria ja ihan oikeesti olisit halunnu kuolla, niin oisit sä onnistunu.
- ...sä
luulet että mihin tää sun uhittelu johtaa? Mieti ensin, puhu sitten!
Kanttis lukea aiheesta vähän enemmän ennen ku tulee esittämään tänne kaikki tietävää, vanhempaa aikuista, elämän kokenutta ja kypsää ihmistä!
Lisäksi: yleistys ei ole hyvästä.
- miiandjuu
jos oma elämä ei tunnu arvostettavalta, niin mieti nyt pikkasen pidemmälle. mitä tuskaa saisit ympärilläsi aikaan,tahdotko suoda kaikille läheisillesi syyllisyyden tunteen loppuelämäksi, tahdotko että he alkavat syyllistämään itseään? niin kuin monet on sanonu, raha ei tee onnelliseksi.
Voin vain sanoa sen että saat pahaa jälkeä aikaan jos teet itsemurhan.Ex-Poikaystäväni tappoi itsensä, ja tiedätkö mitä? nyt koko loppu elämäni mietin "Jos olisin tehnyt jotain, niin olisiko hän vielä elossa?", sitä minä mietin joka ikinen hetki.
Minulla on keskivaikea masennusja jatkuvat pelkotilat,en arvosta enään elämääni, mutta sen verran minä kunnioitan parasta ystävääni,perhettäni,ex-poikaystäväni viimeistä toivetta ja nykyistä poikaystävääni että elän.
Onhan minulla rahaa, mutta se ei tuo onnea! rahalla ei saa kuitattua pelkoja pois, vaikka kuinka haluaisin.
Joka ilta itken itseni uneen peläten että joka tappaa taas itsensä, olen aina varpaillani ja puhelin ladattuna jos joku soittaa ja ilmottaa jotain.
Se miten elän elämääni on typerää, en voi matkustaa, en uskalla lähteä suomesta pois.Olen jatkuvasti valmiudessa jos jollekkin on käynyt jotain.
Se miltä tuntuu aina pelätä jonkun tärkeän ihmisen puolesta on helvetillistä! Yöt menee valvoessa puhelimen vieressä,ja peläten. Pelot ovat minun arkipäivääni, ne on niin arkipäivää minulle. ei ole hetkeä milloin en pelkäisi!
ex-poikaystäväni kuolemasta on vuosi aikaa, seurustelen nykyään todella huomaavaisen nuoren miehen kanssa.Hän sai kevarin synttärilahjaksi, arvaappa pelkäänkö että hän joutuu liikenneonnettomuuteen? arvaa pelkäänkö minä että hänkin kuolee?
ystäväni on räjähdysaltis ydinpommi, koskaan en tiedä milloin näen hänet viimeisen kerran. se miten aina vaan saa pelätä on tuskaa, peruutin 3 päivän matkani ruotsiin, että saisin kontroloida jatkuvasti että kaikki on hyvin.Hän käy psykologilla, ja toivon että siitä on apua. mutta pelko menetyksestä ei lähde ikinä pois, ei ikinä!
pelot ei mene enään normaalissa tasossa, vaan ne on jo liian valtaansa ottavia..
Se miltä tuntui saada poliisit ovelle suruvalttelun kanssa on jotain kamalinta mitä olen kokenut.Ihmettelin myöhemmin että miten poliisit minulle kertoi, mutta ex-poikaystäväni perhe oli toivonu että poliisit ilmottaa minulle. Onko 15 vuotias vielä valmis kuulemaan tuollaista?
Toivottavasti kuvailin tarpeeksi selkeästi sinulle mitä voit saada itsemurhalla aikaan, jos todella sitä tahdot niin onnea ja menestystä.mutta muuten en voi sanoin kuvailla kun että säälittävää! - samoja kokemuksia
Nyt varmaan kun olet lukenut kaikki vastaukset, mitä sulle on kirjotettu ajattelet, että kukaan ei voi ymmärtää miltä susta tuntuu. Tiedän miltä susta tuntuu. Ajattelin itse ihan samalla tavall a sun ikäisenä. Vanhempani erosivat kun olin jotain 3-v. ja sen jälkeen äitini alkoi juoda paljon. Äitini miehet vaihtuivat kuukausittain, joskus jopa viikoittain. Kotona riehuttiin kännissä ja tapeltiin. Äitin miehet oli tosi väkivaltaisia ja kävivät joskus käsiksi. Minua myös ahdisteltiin seksuaalisesti, heitettiin ulos talvipakkasella ilman takkia, haukuttiin huoraksi. Karkasin kotoa pari kertaa, kun en enää jaksanut. Sitten isäni sairastui syöpään ja kuoli, kun olin 16 vuotias. Kaikki vaan tuntui menevän huonommin ja huonommin. Mietin itsemurhaa ja viiltelin joskus itseäni. Ajattelin samalla tavalla kuin sinä nyt. Kuolema on ihana asia ja miksi mun pitää elää ja kärsiä täällä. Kerroin tässä mun historia ihan tiivistetyssä muodossa. Tässä ei ole edes puolia niistä kamalista asioista mitä mulle on tapahtunut. Kaikesta kamalasta huolimatta olen selvinnyt ja olen tässä vielä tänä päivänä,nyt 20-vuotiaana. Älä menetä toivoa. Sanoit ettet jaksa elää siskojesi takia. Elä sitten itsesi takia. Sulla on samanlainen oikeus onnellisuuteen kuin muillakin. On totta, että elämässä on paljon kärsimystä, mutta on myös hyviä asioita. Itsekin olen tajunnut tämän vasta vähän aikaa sitten. Kuolema ei ole ratkaisu sun ongelmiin. Ajattele, joku päivä sulla on ihana poikaystävä joka rakastaa sua ja ehkä lapsiakin.
Toivottavasti jaksoit lukea tän loppuun. Kerro jollekin vaikka sun siskolle, miltä susta tuntuu. Tiedän että se voi tuntua vaikeelta aluksi, mutta jos pidät nää asiat vaan sisälläs ni ne vaivaa sua ikuisesti. Kerro jollekkin!
Elä päivä kerrallaan. Kaikki järjestyy kyllä. Usko mua. - saaruski
Moi tiina luin ton sun viestis ja huomasin siinä
muutaman saman asian mitä mullakin on ollut.
n. vuosi sitten join joka päivä alkoholia ja itkin sitä kuinka en halunnut elää, yritin jopa kaksi kertaa itsemurhaa humalassa, mutta siskoni tuli hakemaan minut pois parvekkeelta.
Muokin on käytetty seksuaalisesti hyväksi viimekesänä kun olin humalassa eikä mun silloiset parhaat ystävät tehny mitään, en oo uskaltanu puhua siitä kovinkaan monelle sillä haluan unohtaa huonot asiat ja yrittää elää nii täysillä ku pystyy tarkotan nyt vaan sitä että ONNEKSI en tuolloin tehnyt itsaria vaan jatkoin kaiken paskan yli ja nykyään elämä on niin ihanaa jos vain osaa nauttia :) edes pienet asiat ovat hyväksi :) - on jees
Heippa!
Koeta pysytellä elävien kirjoissa. Ainakin pysyt täällä, keskustelussa ja meidän kanssa.
Mikään ei liene turhempaa kuin menetys. On se sitten läheisen, itsen, ystävän, äidin, mufan tai vaikka vanhan maiseman, sinisen leluauton, sata vuotta sitten.
Pysy täällä, olet tärkeä!
Emme tule toimeen ilman sinua, tai jos emme sure enää, mietimme miksi aika jättää. Tai jos emme mieti, muistelemme sinua, tai jos emme muista, joku muistaa. Sinä muistat.
Minä muistin.
Ja sata vuotta kuluu. Odota sen verran.
- vanha vanha ajatus olen minä - olighternoitijasointisuus
pittääpä taas olla niin vitun vaikeeta että pittää ihan ittesä tappaa, ootko joku nössö?
piä ees hauskaa ennen sitä, kokemuksesta tiijän että se ei välttämättä rahaa vaadi. en suosittele tuota tappoa... - Aikuinen nainen
Hectorin laulun sanoin :ÄLÄ TEE SITÄ! Sinun elämäsi on arvokas, olet täydellinen kaikkine piirteinesi. Kerran sait syntyä, olit taatusti vanhemmillesi ihmeellinen lahja. Äitisi laski varpaasi, kaikki ne kymmenen. Miksi haluaisit luopua elämästä, joka on vasta nupullaan? Olin joskus teini itsekin,vihasin itseäni ja maailmaa. Viiltelin käsivarsiani ja toivoin kuolemaa, ostin jopa tyhmän paidan joka julisti``I hate myself and I want to die.`` En kuitenkaan kuollut.Selvisin. Katso huomiseen pikkuinen,mene nokka pystyssä suoraan päin tulevaisuutta! Etsi vastauksia ja löydä ne. Usko että sinua rakastetaan. Kaikkea parasta sinulle, voimia ja uskoa tulevaisuuteen!Älä anna periksi koskaan.
- dsfafaagdg
sun pitää asettaa elämälles joitain tavoitteita ja koittaa täyttää ne. otat vaa ittees niskasta kiinni ja koitat jaksaa . keskity kaikkeen hauskaan. osta auto ku saat ja kruisaile , mene leffoihi. ja ulkomaille
- pieni.
kuule tiina, koita rukoilua.. :) en puhu luulosta enkä arvailusta vaan uskosta ja kokemuksesta. Mikä estää siuta kokeilemasta elämää isolla E:llä, elämää joka ei lopu. Elämää, jossa sinun on hyvä olla. :)
- jos teet itsarin
Tossahan se jo tuli. Mieti nyt vähän miltä sun kavereilta/sukulaisilta/vanhemmilta/kaikilta tutuilta tuntuis jos tekisit sen itsarin! Mieti, jos sun äitis tekis itsarin, ei ois hauskaa? ÄLÄ TEE ITSARIA SE ON ITSEKKÄINTÄ MITÄ IHMINEN VOI TEHDÄ. Oot vasta noin nuori, sul on viel paljon edessä. Kannattais käydä puhuu jollekkin psykiatrille tai kuraattorille, se on auttanut monia. Ja lupaa, ettei meidän tartte lukee joskus lehdistä, että "15vuotias tyttö teki itsemurhan lääkkeillä". Ja vielä, aloita vaikka joku kiva harrastus ratsastus vaikkapa(?) jos tykkäät hevosista.. siinä ollaan paljon ulkoilmassa ja siinä piristyy. Onhan noita harrastuksia paljon erilaisia kuitenkin, on varaa mistä valita. Kyllä se aurinko jonain päivänä risukasaankin paistaa. Noinhan menee se sanontakin.
Tsemppiä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058