sähköisku pesukoneesta

Danaja

sain sähköiskun pesukoneesta viikkositten. aika voimakkaan puoleisen.
Nyt on kolmisen päivää ollu vatsa kipeä. ensimmäisenä päivänä ihan kuuralla.
lääkärissä en ole käynny.
koetin googlettaa tietoo sähköiskusta ihmisestä - vesilammikkoon.
pesin koneella vaatteita ja huomasin savua.
sammuttaessani pesukonetta en huomannut et vettä oli hieman lattialla ja sain mojovan sähköiskun.
pesukone toimii edelleen vaikka savuttaakin.
turvallisuuden vuoksi laitoimme uuden koneen.
paljonkohan tämmöisestä saapi virtaa läpi. kädestä jalkaan. en tiedä onko sydämmenkautta. luulen että ei.
kiitän vastanneita viesteistä

7

5803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gibboni

      Lääkäriin.Rytmihäiriöt voi ilmaantua viiveellä.

    • os..

      pitää aina olla maatettu, ettei niistä saa ollenkaan sähköiskua. Ne sähkölaitteen ja johdot pitäisi antaa ammattimiehen tutkittavaksi. Näkee sen kyllä helposti vaihekynälläkin, jos koneen runko on sähköinen.
      Jos virta kulkeen kädestä märkiin jalkineisiin, sen suuruutta voi vain arvailla. Se voi olla kymmeniä milliampeereita. 30 milliampeeria saattaa olla jo tappava.
      Minä olen saanut koviakin tällejä työssä, mutta ei niistä ole mitään vammoja jäänyt. Hirveän epämiellyttävää se saattaa olla.

      • lääkäri enää tehdä

        meinaan että kun sähköisku on saatu ja jos ap:n sydän pomppii, mitä voivat lääkärit tehdä?


      • Gibboni
        lääkäri enää tehdä kirjoitti:

        meinaan että kun sähköisku on saatu ja jos ap:n sydän pomppii, mitä voivat lääkärit tehdä?

        tuota taas hiljaa itseksesi.


    • tööttö

      Vaikka olen erisuunnan lääkäri kuin terveyskeskuksesta löytyy, niin tämän tiedän minäkin: suuri virta aiheuttaa elimistöön palovammoja ja nesteen kiehumista. Nesteen kiehuessa elimistön solut kuolevat. Lisäksi sähkövirta saa aikaan kemiallisia muutoksia, jotka vaikuttavat mm. munuaisten toimintaan. Sydämen rytmihäiriöt voivat ilmaantua vasta viiveellä, parasta olisi varautua kaikkeen.
      Eli kipin kapin lääkäriin, olisi pitänyt mennä heti tällin jälkeen!

      • unohdettu kytkeä

        Viime marraskuussa sain 3 voimakasta säköiskua suihku hanasta ja vieresä olevasta patterista, itse seisoin siinä märällä lattialla. Tunne oli todella ilkeä patteri oli kuin mangneetti.

        Sähkölaitoksen kehoituksesta menin seuraavana päivänä lääkäriin. Sydänvilmi oli hyvä mutta kipuja oli keuhkojen seudulla. Ilmeisesti palovammoja oli tullut, kipu kesti monta kuukautta. Oikea pikkusormi meni tunnottomaksi. Munuaisvauriot voivat tulla tosi pitkänkin ajan kuluttua. Lääkäriin kannattaa mennä jo siksikin, että on iskusta tietoa sairaus kertomuksessasi myöhempiä oireita ajatellen.


      • seurauksena paniikkihäiriö

        Sain vähän yli parikymppisenä sähköiskun viallisesta vatkaimesta.Luulin että kuolen.Pelästyin tuntemusta ja lähdin hädissäni juoksemaan edestakaisin.Isä soitti lääkäriin.Lepoa vain.No tokenin mutta muutaman päivän päästä kesätöihin mennessäni sama kamala tuntemus toistui.Pääsin joten kuten sairaalaan jossa tutkittiin mutta ei kiinnitetty huomiota kertomukseeni sähköiskuun.Terve nuori nainen joka ei saa nyt ajatella tapahtumaa.Seuraavalla kerralla sain sydäntautisen elämänohjeet.Vatsaani tutkittiin.Siitä tuli taitekohta elämäni.Luultavasti se laukaisi paniikkihäiriön joka uusiutuessaan vahvistui.Silloin ei tiedetty vielä ko.oireistosta.Niinpä vasta viisikymppisenä sain oikeanlaisen lääkityksen ja nyt pystyn sentään sen turvin tekemään liikkumaan ja matkustamaan mutta jatkuvaa ahdistusta elämä on ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe