sähköisku pesukoneesta

Danaja

sain sähköiskun pesukoneesta viikkositten. aika voimakkaan puoleisen.
Nyt on kolmisen päivää ollu vatsa kipeä. ensimmäisenä päivänä ihan kuuralla.
lääkärissä en ole käynny.
koetin googlettaa tietoo sähköiskusta ihmisestä - vesilammikkoon.
pesin koneella vaatteita ja huomasin savua.
sammuttaessani pesukonetta en huomannut et vettä oli hieman lattialla ja sain mojovan sähköiskun.
pesukone toimii edelleen vaikka savuttaakin.
turvallisuuden vuoksi laitoimme uuden koneen.
paljonkohan tämmöisestä saapi virtaa läpi. kädestä jalkaan. en tiedä onko sydämmenkautta. luulen että ei.
kiitän vastanneita viesteistä

7

6038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gibboni

Lääkäriin.Rytmihäiriöt voi ilmaantua viiveellä.

• os..

pitää aina olla maatettu, ettei niistä saa ollenkaan sähköiskua. Ne sähkölaitteen ja johdot pitäisi antaa ammattimiehen tutkittavaksi. Näkee sen kyllä helposti vaihekynälläkin, jos koneen runko on sähköinen.
      Jos virta kulkeen kädestä märkiin jalkineisiin, sen suuruutta voi vain arvailla. Se voi olla kymmeniä milliampeereita. 30 milliampeeria saattaa olla jo tappava.
      Minä olen saanut koviakin tällejä työssä, mutta ei niistä ole mitään vammoja jäänyt. Hirveän epämiellyttävää se saattaa olla.

• lääkäri enää tehdä

meinaan että kun sähköisku on saatu ja jos ap:n sydän pomppii, mitä voivat lääkärit tehdä?

• Gibboni
        lääkäri enää tehdä kirjoitti:

meinaan että kun sähköisku on saatu ja jos ap:n sydän pomppii, mitä voivat lääkärit tehdä?

tuota taas hiljaa itseksesi.

• tööttö

Vaikka olen erisuunnan lääkäri kuin terveyskeskuksesta löytyy, niin tämän tiedän minäkin: suuri virta aiheuttaa elimistöön palovammoja ja nesteen kiehumista. Nesteen kiehuessa elimistön solut kuolevat. Lisäksi sähkövirta saa aikaan kemiallisia muutoksia, jotka vaikuttavat mm. munuaisten toimintaan. Sydämen rytmihäiriöt voivat ilmaantua vasta viiveellä, parasta olisi varautua kaikkeen.
      Eli kipin kapin lääkäriin, olisi pitänyt mennä heti tällin jälkeen!

• unohdettu kytkeä

Viime marraskuussa sain 3 voimakasta säköiskua suihku hanasta ja vieresä olevasta patterista, itse seisoin siinä märällä lattialla. Tunne oli todella ilkeä patteri oli kuin mangneetti.

Sähkölaitoksen kehoituksesta menin seuraavana päivänä lääkäriin. Sydänvilmi oli hyvä mutta kipuja oli keuhkojen seudulla. Ilmeisesti palovammoja oli tullut, kipu kesti monta kuukautta. Oikea pikkusormi meni tunnottomaksi. Munuaisvauriot voivat tulla tosi pitkänkin ajan kuluttua. Lääkäriin kannattaa mennä jo siksikin, että on iskusta tietoa sairaus kertomuksessasi myöhempiä oireita ajatellen.

• seurauksena paniikkihäiriö

Sain vähän yli parikymppisenä sähköiskun viallisesta vatkaimesta.Luulin että kuolen.Pelästyin tuntemusta ja lähdin hädissäni juoksemaan edestakaisin.Isä soitti lääkäriin.Lepoa vain.No tokenin mutta muutaman päivän päästä kesätöihin mennessäni sama kamala tuntemus toistui.Pääsin joten kuten sairaalaan jossa tutkittiin mutta ei kiinnitetty huomiota kertomukseeni sähköiskuun.Terve nuori nainen joka ei saa nyt ajatella tapahtumaa.Seuraavalla kerralla sain sydäntautisen elämänohjeet.Vatsaani tutkittiin.Siitä tuli taitekohta elämäni.Luultavasti se laukaisi paniikkihäiriön joka uusiutuessaan vahvistui.Silloin ei tiedetty vielä ko.oireistosta.Niinpä vasta viisikymppisenä sain oikeanlaisen lääkityksen ja nyt pystyn sentään sen turvin tekemään liikkumaan ja matkustamaan mutta jatkuvaa ahdistusta elämä on ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2543
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1725
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1592
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1460
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1242
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35