uskonnosta

nikooooooooooo

jumala on jokaisen sydämmessä tiedätkö mitä se tarkoittaa että jumalaa ei ole maailmassahan on kymmeniä suuria uskontoja jokainen uskoo omaansa, joten steiner koululla voi olla oma uskomuksensa mitä pahaa siinä on uskonto on vaan uskonto se tuo ihmiselle uskoa. ei olla niin ahdasmielisiä uskonnon takia. steiner koulu tosin on hiukan omaa luokkaa mutta mitä sitten.

21

2004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werfweqf

Ongelma syntyykin siitä, että uskonnosta ei kerrota avoimesti niille, ketkä ovat laittamassa lapsiaan ko. kouluun. Toki tietysti olisi suotavaa, että ihmiset ottaisivat itse selvää asioista ennen kuin tekevät päätöksiä. Tämä ei tunnu kaikilta onnistuvan.

• nikooooooooo

ne ei opeta sitä uskontoa siellä eikä astrologiaa vai mitä se on kyllähän ne kaikista tontuistakin ja metsän jumalasta kertoo mutta kyllä kaikki ymmärtää ettei ne uskontona sitä opeta. Jossakin oli että steinerpedalogiikka ja takoja lehti ja jotkut muut anstrologiset eroaa toisistaan totta kai ei ansrologiaa oppilaille opeteta. kyllähän noita salateorioita keksii.

• huolestunut vanhempi
        nikooooooooo kirjoitti:

ne ei opeta sitä uskontoa siellä eikä astrologiaa vai mitä se on kyllähän ne kaikista tontuistakin ja metsän jumalasta kertoo mutta kyllä kaikki ymmärtää ettei ne uskontona sitä opeta. Jossakin oli että steinerpedalogiikka ja takoja lehti ja jotkut muut anstrologiset eroaa toisistaan totta kai ei ansrologiaa oppilaille opeteta. kyllähän noita salateorioita keksii.

Ikävä huomata, että Niko ei ole oppinut Steinerkoulussa alkeellisimpiakaan kielioppisääntöjä. Toisaalta se ei ole mikään ihme, sillä kokemuksesta tiedän, että Steinerkoulun opetus on todella kehnoa.

• nikooooooooooo
        huolestunut vanhempi kirjoitti:

Ikävä huomata, että Niko ei ole oppinut Steinerkoulussa alkeellisimpiakaan kielioppisääntöjä. Toisaalta se ei ole mikään ihme, sillä kokemuksesta tiedän, että Steinerkoulun opetus on todella kehnoa.

Minä en jaksa kirjoittaa kirjakieltä, vaikka osaan kyllä kirjoittaa.

• näköjään
        nikooooooooooo kirjoitti:

Minä en jaksa kirjoittaa kirjakieltä, vaikka osaan kyllä kirjoittaa.

Jos jaksat ylipäätään kirjoittaa tänne, niin luulisi sinun jaksavan kirjoittaa oikein. Siihen ei kulu yhtään enempää aikaa eikä siitä ole mitään vaivaa, mikäli ylipäätään osaa kirjoittaa.

Kyse ei ole kirjakielen käyttämisestä vaan siitä, että lukemani perusteella voin sanoa, että sinä et osaa edes alkeellisimpia kielioppisääntöjä. Tosin tämä on aivan tyypillistä, sillä Steinerkoulussa opetus on monesti niin kehnoa, että vielä yläasteellakaan oppilaat eivät osaa kunnolla kirjoittaa. Tonttusatuja ja outoja Jumalia kyllä korostetaan, mutta kielioppisääntöjä ei koeta tärkeiksi.

• nikoooooooooooooooo
        näköjään kirjoitti:

Jos jaksat ylipäätään kirjoittaa tänne, niin luulisi sinun jaksavan kirjoittaa oikein. Siihen ei kulu yhtään enempää aikaa eikä siitä ole mitään vaivaa, mikäli ylipäätään osaa kirjoittaa.

Kyse ei ole kirjakielen käyttämisestä vaan siitä, että lukemani perusteella voin sanoa, että sinä et osaa edes alkeellisimpia kielioppisääntöjä. Tosin tämä on aivan tyypillistä, sillä Steinerkoulussa opetus on monesti niin kehnoa, että vielä yläasteellakaan oppilaat eivät osaa kunnolla kirjoittaa. Tonttusatuja ja outoja Jumalia kyllä korostetaan, mutta kielioppisääntöjä ei koeta tärkeiksi.

no ei kielioppi maailman tärkein asi ookkaan kuhan vaan ymmärtää. eikä niitä tonttuja niikään korosteta. et taida tietää asiaska kovinkaan paljoa

• kjgkgkjg
        nikoooooooooooooooo kirjoitti:

no ei kielioppi maailman tärkein asi ookkaan kuhan vaan ymmärtää. eikä niitä tonttuja niikään korosteta. et taida tietää asiaska kovinkaan paljoa

Ensin sanoit, että steinerissa on oma uskontonsa, ja nyt sanot, ettei sitä käytännössä olekaan. Aika pahasti vesitit tuossa juuri oman avauksesi. Alkeellinen kieliopin hallinta ei välttämättä auta sinua pysymään hengissä, mutta auttaa antamaan itsestään täyspäisen kuvan muille.

Ei tämä nyt ainakaan mitään parasta mahdollista peeärrää steinerille ole.

• nikooooooooooo
        kjgkgkjg kirjoitti:

Ensin sanoit, että steinerissa on oma uskontonsa, ja nyt sanot, ettei sitä käytännössä olekaan. Aika pahasti vesitit tuossa juuri oman avauksesi. Alkeellinen kieliopin hallinta ei välttämättä auta sinua pysymään hengissä, mutta auttaa antamaan itsestään täyspäisen kuvan muille.

Ei tämä nyt ainakaan mitään parasta mahdollista peeärrää steinerille ole.

joo tarkoitin "oma uskontonsa kohdassa" itse steineriä ja sen juttuja. enkä jaa mitään peeärrää steineristä enkä pahemmin ylistä. mutta se on ihan hyvä koulu. enkä enää jatka tätä keskustelua.

• muka
        nikooooooooooo kirjoitti:

joo tarkoitin "oma uskontonsa kohdassa" itse steineriä ja sen juttuja. enkä jaa mitään peeärrää steineristä enkä pahemmin ylistä. mutta se on ihan hyvä koulu. enkä enää jatka tätä keskustelua.

kannata opetella kirjoittamaan...?

• iski taas
        muka kirjoitti:

kannata opetella kirjoittamaan...?

nuoren kimppuun!!!!!

• _höpö_
        iski taas kirjoitti:

nuoren kimppuun!!!!!

höpö höpö.

• äidinkielen lehtori
        näköjään kirjoitti:

Käyttämässäsi kontekstissa sana "jumalia" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

-Stenerkoulun käynyt-

(Tosin en siellä mitään oppinut.. vasta myöhemmin olen tutustunut äidinkieleeni ;)

• jotka eivät
        nikoooooooooooooooo kirjoitti:

olen "maailman tärkeimpiä", mutta jotka kuitenkin kannattaa hallita oman etunsa vuoksi.

Vaikutat tekstisi perusteella infantiililta. Et taatusti onnistu vakuuttamaan ketään Steiner-koulun kelvollisuudesta, mikä lienee kirjoitustesi tarkoitus.

Ilmaisusi on niin kehnoa, että asiasta on vaikea saada selkoa.

• kukaliees
        jotka eivät kirjoitti:

olen "maailman tärkeimpiä", mutta jotka kuitenkin kannattaa hallita oman etunsa vuoksi.

Vaikutat tekstisi perusteella infantiililta. Et taatusti onnistu vakuuttamaan ketään Steiner-koulun kelvollisuudesta, mikä lienee kirjoitustesi tarkoitus.

Ilmaisusi on niin kehnoa, että asiasta on vaikea saada selkoa.

voi harmi

• taitaa nyt
        äidinkielen lehtori kirjoitti:

Käyttämässäsi kontekstissa sana "jumalia" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

-Stenerkoulun käynyt-

(Tosin en siellä mitään oppinut.. vasta myöhemmin olen tutustunut äidinkieleeni ;)

mennä viilaukseksi mutta se on actually SteIner eikä stener se sun koulusi ...anteeksi oli pakko kommentoida :D ei millään pahalla

• Pussipirulainen
        huolestunut vanhempi kirjoitti:

Pakko nyt puuttua tähän opetuksen tasoon. Steinerkoulun opettajat ovat lähest ulkoon kaikki käyneet pedagogisen koulutuksen, joka on aina enemmän kuin ei mikään koulutus alalla.

Mikä on "normaali koulujen" opettajien koulutus pääsääntöisesti, saatika opetuksen taso? Monella ei ole mitään pedagogista koulutusta. Ihan vain lukion käynneet jos sitäkään.

Omakohtainen kokemus opettajana olemisesta siellä "tavis koulussa" sijaisena. Ensimmäisenä työpäivänäni oletin tietysti että minulle näytetään koulua, kysellään taustojani ym ym. Tosiasiassa minulle näytettiin luokkani ja anneettin aikataulut PISTE milloin ja missä. Siitä eteenpäin olin omillani. Minulla ei ole minkäänlaista pedagogista koulutusta ei lukioa, olen grafinen suunnittelija, mutta opetin näille lapsille matikkaa (oma arvosanani aikoinaan oli matikassa 6). Heh... ei tulisi kuuloonkaan Steinerkoulussa. Lisäksi minulla on lukihäiriö, mutta opetin heille myös äidinkieltä...

Kukaan ei edes halunut nähdä henkkareitani. Olisin voinut olla mikä vaan hullu joka tuupataan alaaste oppilaita opettamaan..

Tämä kyllä kertoo tavis koulun meiningistä vähän liikaakin (olen itse käynyt tavallisen koulun)... Mutta hei, jatketaan vaan tätä Steinerkoulun mollaamista, etenki ku siitä ei monet paljoakaan tiedä. Sanon että pyh teille raukoille jotka niin vähän viitsitte perehtyä käytäntöön, ja tuijotatte jotain yksittäisiä kirjotusvirheitä.

Pahoittelen, en osaa kirjoittaa täydellistä äidinkieltä. Olen vain "tavis" peruskouluopettajan sijainen....

• No jaa
        Pussipirulainen kirjoitti:

Pakko nyt puuttua tähän opetuksen tasoon. Steinerkoulun opettajat ovat lähest ulkoon kaikki käyneet pedagogisen koulutuksen, joka on aina enemmän kuin ei mikään koulutus alalla.

Mikä on "normaali koulujen" opettajien koulutus pääsääntöisesti, saatika opetuksen taso? Monella ei ole mitään pedagogista koulutusta. Ihan vain lukion käynneet jos sitäkään.

Omakohtainen kokemus opettajana olemisesta siellä "tavis koulussa" sijaisena. Ensimmäisenä työpäivänäni oletin tietysti että minulle näytetään koulua, kysellään taustojani ym ym. Tosiasiassa minulle näytettiin luokkani ja anneettin aikataulut PISTE milloin ja missä. Siitä eteenpäin olin omillani. Minulla ei ole minkäänlaista pedagogista koulutusta ei lukioa, olen grafinen suunnittelija, mutta opetin näille lapsille matikkaa (oma arvosanani aikoinaan oli matikassa 6). Heh... ei tulisi kuuloonkaan Steinerkoulussa. Lisäksi minulla on lukihäiriö, mutta opetin heille myös äidinkieltä...

Kukaan ei edes halunut nähdä henkkareitani. Olisin voinut olla mikä vaan hullu joka tuupataan alaaste oppilaita opettamaan..

Tämä kyllä kertoo tavis koulun meiningistä vähän liikaakin (olen itse käynyt tavallisen koulun)... Mutta hei, jatketaan vaan tätä Steinerkoulun mollaamista, etenki ku siitä ei monet paljoakaan tiedä. Sanon että pyh teille raukoille jotka niin vähän viitsitte perehtyä käytäntöön, ja tuijotatte jotain yksittäisiä kirjotusvirheitä.

Pahoittelen, en osaa kirjoittaa täydellistä äidinkieltä. Olen vain "tavis" peruskouluopettajan sijainen....

Ekkö nä tierä ettei totuuden puhujalla ole yösijaa. Yötä nyt kuitenkin.

• Se oli painovirhe..
        taitaa nyt kirjoitti:

mennä viilaukseksi mutta se on actually SteIner eikä stener se sun koulusi ...anteeksi oli pakko kommentoida :D ei millään pahalla

Olitpa tarkka!

• et pääse vakituiseksi opeks...
        Pussipirulainen kirjoitti:

Ja sijaiset eivät myöskään steiner-koulussa ole päteviä luokanopeja. Itse olen peruskoulussa pääsääntöisesti tavannut ihan ok sijaisija, hehän ovat muutaman päivän niin en olisi niin huolissani heidän akateemisista taidoista. Ja mikä plussaa peruskoulussa pärjää sijaisena erittäin hyvien kirjasarjojen openoppaiden avulla. Toisin kun taas niitä ei steinerissa ole. Jos vaikka opetat matikkaa, niin on openoppaassa tarkat ohjeet miten voit opettaa ja havainnollistaa asian. Jos se taas on omaa alaasi, niin vaan mielikuvitus on rajana opetuksessa, mutta ainakin openoppaan avulla se sujuu hyvin : )

• Pussipirulainen
        et pääse vakituiseksi opeks... kirjoitti:

Ja sijaiset eivät myöskään steiner-koulussa ole päteviä luokanopeja. Itse olen peruskoulussa pääsääntöisesti tavannut ihan ok sijaisija, hehän ovat muutaman päivän niin en olisi niin huolissani heidän akateemisista taidoista. Ja mikä plussaa peruskoulussa pärjää sijaisena erittäin hyvien kirjasarjojen openoppaiden avulla. Toisin kun taas niitä ei steinerissa ole. Jos vaikka opetat matikkaa, niin on openoppaassa tarkat ohjeet miten voit opettaa ja havainnollistaa asian. Jos se taas on omaa alaasi, niin vaan mielikuvitus on rajana opetuksessa, mutta ainakin openoppaan avulla se sujuu hyvin : )

En haluakkaan opettajaksi, mutta moni tällä koulutuksella on päässyt sijaiseksi... en kyllä ole tavannut niin epäpätevää sijaista steinerissä... (minun havainto)

Kyllä steinerissa on oppikirjoja ylemmillä luokilla, ja opettajat seuraavat opetussuunnitelmaa siinä missä muutkin koulut. Onhan opettajilla esim. matikan kirjat joista opettaa.

Et silleen

• vähän armoa

Nikolle. Lapsena sitä kokeilee juttuja, kuten nettikirjoittelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe