Käytetyt Scenicit melko edullisia

kohta kaupoille?

Hintojen nopea lasku ei varmaan koske yksin Relluja vaan monia muitakin poislukien Corolla, Golf, jne. kestosuosikit. Mutta koska Scenicin osto on kiikarissa niin jätetään ne vähemmälle huomiolle.

Käytettyjen Scenic II:n pyyntihinnat alkavat alle 14 k€:sta ja varmaan niissäkin on tinkivaraa. Ykköskoppaista 4-5-vuotiasta saa jo reilusti alle 10 tuhannen. Toki ylioptimistisia hintapyyntejä näkee kaikilla merkeillä yksityisten ihmisten ilmoituksissa etenkin mutta kahvit meinas kyllä lentää näppäimistölle kun näin ilmoituksen, jossa 1999 vuosimallia olevaa Toyota Yarista 1-litraisella koneella kaupattiin 12000 eurolla. Tuli mieleen, että saman ikäisessä 6000 euron 2-litraisessa Scenicissä on kyllä Yarikseen verrattuna aika paljon autoa.

13

6057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaisesti

      LAATU MAKSAA !!!

      Rahattomat ne jaksaa aina valittaa. Aika hullu täytyy olla, jos laittaa 6000eur johonkin Rellun paskaan.

      • sanottu

        on nimittäin niin, että harva moittii sitä mihin on haksahtanut. Renun ihanuus on puola; eikä sen takia menetettyä luotettavuutta saa lähivuosina takaisin....


      • ovat myös
        sanottu kirjoitti:

        on nimittäin niin, että harva moittii sitä mihin on haksahtanut. Renun ihanuus on puola; eikä sen takia menetettyä luotettavuutta saa lähivuosina takaisin....

        ongelmana VAG tuoteissa eli siis Skoda, Vw, Seat ja Audi.


    • faktamies

      Renaultit eivät loista Adacin tilastoissa, paitsi jos tilastoa luetaan takaperin. Eli Renault ei ole saanut laatuaan kohdalleen.

      Uudessa Auto Bild-lehdessä (numero 12/07) Renaultit eivät saaneet kovin mairittelevia arvosanoja luotettavuudestaan. Näin lehdessä sanottiin:"Merkillä on huomattavia ongelmia luotettavuudessa ja viimeistelyssä. Lisäksi korjaamojen laatu on puutteelinen. Koska Renault muuttaa suuntaa?"

      Vain Fiat ja Peugeot pärjäsivät huonommin. Scenic oli vasta sijalla 90 kolmivuotiaissa ja viisivuotiaissa aivan häntäpäässä. Esim. alkusarjan laatuvikainen Citroen C5: vastaavat sijat (77 ja 16). Ilmeisesti jälkimmäistä hyvää tulosta auttavat runsaiden takuukorjausten onnistuminen. Viisivuotiaita C5:sia saa myös sikahalvalla,harkinnan paikka!

      Renaultien matkustusmukavuus on yleensä korkealla tasolla ja muutenkin niistä jää positiivinen fiilis. Lupausten mukaan uusi Laguna on luokkansa kolmen luotettaviman auton joukossa, odotamme jännityksellä.

      Jos Renault haluaa autojensa hinnan säilyvän käytettynä, niin laatu on saatava ensin kuntoon. Ehkä käytetyn Renaultin osto voi kuitenkin olla hyvä ajatus ainakin pieniä ajomääriä ajaville.

      • Toyota - kun et muuta saa

        "Renaultien matkustusmukavuus on yleensä korkealla tasolla ja muutenkin niistä jää positiivinen fiilis. Lupausten mukaan uusi Laguna on luokkansa kolmen luotettaviman auton joukossa, odotamme jännityksellä."

        Joku Toyota on epäilemättä luotettavuudessa mitattuna laadukas mutta sen matkustusmukavuus on matalalla tasolla ja minulle siitä jää samanlainen fiilis kuin märästä villasukasta. Automerkin valinta on kuitenkin hyvin pitkälti fiilisjuttu ja jos kahdesta samanhintaisesta ja yhtä hyvästä valitsee omasta mielestään väärän niin vitutus on sanoin kuvaamaton ja autosta hankkiudutaan pian eroon vaikka takkiin tulisi monta tonnia.

        Laatuongelmia on tänä päivänä hyvin monella merkillä ja usein juuri alihankkijoiden valmistamissa osissa. Renaultin kohdalla paljon ongelmia aiheuttaneet sytytyspuolat ovat pitkälti saksalaisen Boschin tai Japanilaisen Denson valmistamia. Ja toisaalta kummaa sekin, että Citroenin ja Peugeotin laadussa on isoja eroja kun kummatkin valmistajat kuuluvat samaan PSA-konserniin.

        Renault tai joku muu nopeasti arvoaan menettävä merkki kannattaa nimen omaan ostaa käytettynä. Jos alkujaan vaikka 30 k€ maksaneen auton saa 5-vuotiaana reilulla 10 k€:lla niin se on käytetyn ostajan kannalta erittäin hyvä asia. Ja kuten edellä mainittiin, 12 k€:lla voi valita -99 Yariksen tai -03 Scenicin, ihan sen mukaan kummassa on mielestään rahalle enemmän vastinetta.


      • sen

        käsityksen lehtijutusta, että Laguna on kolmen parhaan auton joukossa huoltaa
        (helppo) ja halpa huolttaa.
        Siis se ei tarkoita, että olisi kolmen luotettavimman joukossa. Lue uudestaan se juttu ajatuksen kanssa.


      • faktamies
        sen kirjoitti:

        käsityksen lehtijutusta, että Laguna on kolmen parhaan auton joukossa huoltaa
        (helppo) ja halpa huolttaa.
        Siis se ei tarkoita, että olisi kolmen luotettavimman joukossa. Lue uudestaan se juttu ajatuksen kanssa.

        Auto Bildin sanoin:"Auton halutaan olevan laadullisesti segmenttinsä kolmen parhaan mallin joukossa sekä käyttöominaisuuksiltaan että huollon osalta."

        Tuota lausetta voi tulkita eri tavoin. Mielestäni Lagunan halutaan olevan laadultaan kolmen kärjessä. Lisäksi ajo-ominaisuudet moottorit ajomukavuus jne. (=käyttöominaisuudet) ovat luokan kärkitasoa.

        Ehkä huollon osalta tarkoitetaan helppoa huollettavuutta ja huollon ammattitaitoa, joka on näin nopeasti hankalaa saada toimimaan yhtään paremmin. Esim. Toyota on panostanut omalla kouluttamisellaan asiaan jo kauan aikaa ja tulostakin on tullut.

        Muiden autolehtien perusteella mielikuvaksi on jäänyt nimenomaan laadun parantaminen parhaiden tasolle, sillä myynti kärsii esim. Saksassa huonojen Adacin tulosten takia. Ainoa keino palauttaa kuluttajien luottamus pitkällä aikavälillä on panostus laatuun. Luulisi Nissanin auttavan tällä segmentillä.


      • raka
        sen kirjoitti:

        käsityksen lehtijutusta, että Laguna on kolmen parhaan auton joukossa huoltaa
        (helppo) ja halpa huolttaa.
        Siis se ei tarkoita, että olisi kolmen luotettavimman joukossa. Lue uudestaan se juttu ajatuksen kanssa.

        Renaultia ja sen laatua hyvin läheltä seuranneena, suurin ongelmapesäke on ollut Laguna 01-04 malleille (varsinkin 01 ja 02). Nykyisessä 05 eteenpäin lanseeratussa mallissa viat oikeastaa loppuivat kuin seinään. Sama luotettavuus ja laatu on tällä hetkellä oikeastaan koko nykymallistossa. Laatutasoa on nostettu ihan huimasti ja luin jo erään saksalaisen laatutestin, jossa Renault Modus saavutti kunniakkaan kakkostilan.

        Yleinen laatuongelma 2000 luvulla on ollut kaikissa malleissa puolat. Niidenkin valmistaa vaihdettiin pari vuotta sitten ja ne ongelmat ovat jo historiaa. Toki nämä puolaongelmat ovat vaivanneet useita muitakin merkkejä.

        Tuleva Laguna on taas askel parempaan suuntaan ja tosiaan Renault tavoittelee, että tämä laguna on kolmen luotettavuudeltaan parhaan auton joukossa.

        Eli yhteenvetona, ongelmia on ollut (laguna), mutta nykyään nuo ongelmat on voitettu. Maineen takaisinsaaminen on vaan niin vaikeaa. Ja tällä palstalla yleisemmin kirjoittelee ne joilla on tietonaan vain vahvaa kuulopuhetta ei faktaa.


      • että...
        raka kirjoitti:

        Renaultia ja sen laatua hyvin läheltä seuranneena, suurin ongelmapesäke on ollut Laguna 01-04 malleille (varsinkin 01 ja 02). Nykyisessä 05 eteenpäin lanseeratussa mallissa viat oikeastaa loppuivat kuin seinään. Sama luotettavuus ja laatu on tällä hetkellä oikeastaan koko nykymallistossa. Laatutasoa on nostettu ihan huimasti ja luin jo erään saksalaisen laatutestin, jossa Renault Modus saavutti kunniakkaan kakkostilan.

        Yleinen laatuongelma 2000 luvulla on ollut kaikissa malleissa puolat. Niidenkin valmistaa vaihdettiin pari vuotta sitten ja ne ongelmat ovat jo historiaa. Toki nämä puolaongelmat ovat vaivanneet useita muitakin merkkejä.

        Tuleva Laguna on taas askel parempaan suuntaan ja tosiaan Renault tavoittelee, että tämä laguna on kolmen luotettavuudeltaan parhaan auton joukossa.

        Eli yhteenvetona, ongelmia on ollut (laguna), mutta nykyään nuo ongelmat on voitettu. Maineen takaisinsaaminen on vaan niin vaikeaa. Ja tällä palstalla yleisemmin kirjoittelee ne joilla on tietonaan vain vahvaa kuulopuhetta ei faktaa.

        laatu nousee ja hinnat laskevat. Vaikka täytyy myöntää, että Renault on laadultaan parempi kuin maineeltaan.


      • sitähän
        faktamies kirjoitti:

        Auto Bildin sanoin:"Auton halutaan olevan laadullisesti segmenttinsä kolmen parhaan mallin joukossa sekä käyttöominaisuuksiltaan että huollon osalta."

        Tuota lausetta voi tulkita eri tavoin. Mielestäni Lagunan halutaan olevan laadultaan kolmen kärjessä. Lisäksi ajo-ominaisuudet moottorit ajomukavuus jne. (=käyttöominaisuudet) ovat luokan kärkitasoa.

        Ehkä huollon osalta tarkoitetaan helppoa huollettavuutta ja huollon ammattitaitoa, joka on näin nopeasti hankalaa saada toimimaan yhtään paremmin. Esim. Toyota on panostanut omalla kouluttamisellaan asiaan jo kauan aikaa ja tulostakin on tullut.

        Muiden autolehtien perusteella mielikuvaksi on jäänyt nimenomaan laadun parantaminen parhaiden tasolle, sillä myynti kärsii esim. Saksassa huonojen Adacin tulosten takia. Ainoa keino palauttaa kuluttajien luottamus pitkällä aikavälillä on panostus laatuun. Luulisi Nissanin auttavan tällä segmentillä.

        se on tulkintakysymys. Toivotaan, että laatu nousee kärkikastiin.


      • faktamies
        raka kirjoitti:

        Renaultia ja sen laatua hyvin läheltä seuranneena, suurin ongelmapesäke on ollut Laguna 01-04 malleille (varsinkin 01 ja 02). Nykyisessä 05 eteenpäin lanseeratussa mallissa viat oikeastaa loppuivat kuin seinään. Sama luotettavuus ja laatu on tällä hetkellä oikeastaan koko nykymallistossa. Laatutasoa on nostettu ihan huimasti ja luin jo erään saksalaisen laatutestin, jossa Renault Modus saavutti kunniakkaan kakkostilan.

        Yleinen laatuongelma 2000 luvulla on ollut kaikissa malleissa puolat. Niidenkin valmistaa vaihdettiin pari vuotta sitten ja ne ongelmat ovat jo historiaa. Toki nämä puolaongelmat ovat vaivanneet useita muitakin merkkejä.

        Tuleva Laguna on taas askel parempaan suuntaan ja tosiaan Renault tavoittelee, että tämä laguna on kolmen luotettavuudeltaan parhaan auton joukossa.

        Eli yhteenvetona, ongelmia on ollut (laguna), mutta nykyään nuo ongelmat on voitettu. Maineen takaisinsaaminen on vaan niin vaikeaa. Ja tällä palstalla yleisemmin kirjoittelee ne joilla on tietonaan vain vahvaa kuulopuhetta ei faktaa.

        Ystäväni Renault Grand Scenic 1,6 i on ollut viaton ensimmäiset 60 tkm, joten ainakin kyseisen yksilön laatu on ollut kohdillaan.

        Olimme kyseisellä autolla liikkeellä viiden miehen tavaroiden kanssa ja yllättävän sitkeästi rellu meitä vei. Toki osaselityksenä on vaihteiston lyhyet välityssuhteet, mutta kelpo kyyti joka tapauksessa.

        Ystäväni autovalinnassa Scenicin isompi tavaratila vei voiton Toyota Corolla Verso II:sta. Verso oli muuten hyvinkin tasavahva haastaja.


    • on ihan

      hyvä auto.
      1.6litran moottorilla oleva toimii hienosti kokemusta on. On nimittäin kakkos autona 2005 mallin Scenic.
      Niin vai onko se 2007 mallin Corolla se kakkos auto. Scenikin heikot kohdat ovat iskunvaimentimen kääntölaakerit ja sisemmät raidetangon päät. Erittäin mukava auto ajaa ja on hiljainen.

      • vaihtoon

        Kyllähän Scenih ihan kätevä on. Minulla on myös tuo 1.6 bensa confort ja käytän sitä enimmäkseen kaupunkiajossa. Huonoina puolina autosta voi mainita korkean kulutuksen (n. 8.7 l/100 km), ylitehostetun ohjauksen ja alitehoisen koneen. Kilsoja on tullut alle 40k ja tähänastiset viat on listattu alla (ulkomuistista):

        2 000 km kylkilista irti
        12 000 km oikean ikkunannostimen koneisto hajosi
        30 000 km käyntihäiriöitä, korjattu ajotietokoneen login nollauksella
        33 000 km oikean ikkunannostimen moottori simahti
        33 000 km laturi leikkasi kiinni (laakerointi petti)
        34 000 km vasen ikkunannostin rikki

        t. rellukuski vielä parin kuukauden ajan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7810
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      979
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe