Kakkatahrat ei lähde pesussa!!

moni vaate pilalla?

Juuri tyhjensin pesukonetta, ja huomasin että tosi monessa vauvan vaaleassa bodyssa on edelleen kellertävä läntti! Onko huono pesuaine tai mitä? Kaikkia vaatteita ei edes saa pestä kuumemmassa kuin äsken pesin. Vinkkejä!!!

9

7289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti 01/07

      Olen törmännyt samaan ongelmaan...Kakka kai välillä sen verran "vahvaa"....
      Olen heti pessyt vedellä kakan pois ja laittanut pesuaineveteen likoamaan, jos ei heti ole pesukone päälle menossa...

      Tai sitten Tabott- tahranpoistajaa...
      Tai sitten kloritella voisi kokeilla; kastele ensin vaate kokonaan ja sitten tahrakohtaan Kloritea, ja välittömästi huuhtelu hankauksen kera...Saattaisi auttaa.En oo ite tuota Kloritea vielä kakkaan kokeillut, ruokatahroihin kyllä...

    • mimimiminä

      Osta sappisaippuaa, myydään ihan tavallisessa (suuressa) kaupassakin (sokos esim.).
      Sitten, kun vahinko tulee, hankaa saippuaa tarhraan ja anna vaikuttaa hetki. Huuhtele ja laita vaate odottamaan pesua.

      Meillä ei ainakaan ole yhtään tahraa vaiks osa vaatteista hyväksyy vaan 40c lämmön.

    • vaatteet pesun

      jälkeen kuivumaan tahra ylöspäin auringonpaisteeseen, niin johan lähtee =)

    • hhhhhhhhhhhhh

      mä teen näin aina kakkatahran ilmaantuessa pikkusen vaatteisiin: vaatteet vaihtoon ja saman tien kun vaippa vaihdettu ja peppu pesty niin tyttö sänkyyn oottelemaan ja pesen tahran heti kun se on vasta tullut. ihan tavallista saippuaan käytän siihen ja hinkkaan sen pois tuoreeltaan ja sitten kuivumaan eli odottamaan pesukoneeseen pääsyä lisäks. ja ei oo jääny mitään tahroja tän jäälkeen

    • laiska äiti

      Minä laiska äiti kun olen en pese pyykkiä kuin kerran viikossa, enkä hankaa likaantuneita kohtia millään. Laitan koneeseen ja jos ripustettaessa ei ole puhdas laitan seuraavassa koneellisessa pesuun. Yleensä seuraavassa pesussa on jo puhtaat. Ellei ole laitan valkeat vaatteet kloriittiin likoamaan.

      Värillisiä en laita, koska tahtovat unohtua ja niin saa uusia erilaisia värejä aikaiseksi... :)

    • käytän..

      Eli meillä on käytössä Fairy -astianpesuaine. Sitä ihan vähän tahralle ja hieman hankausta, sitten koneeseen ja puhdasta on tullut joka kerta.

    • on todella

      tehokas sellaisillekin tahroille,jotka eivät ole ensimmäisess pesussa lähteneet. Monet tavalliset puuvillavaatteet kestävät 60 asteen pesun vaikka ohjeessa lukee 40 astetta.

    • yök

      Olin myös epätoivoinen saman asian kanssa kun käytin oliko se tabort nimistä ainetta. Lika jäi vaikka kuinka antoi aineen vaikuttaa ja hinkkasi. Sit ostin pinkissä pullossa olevaa vanish tahranpoistoainetta. Siinä neste tulee kahdesta säiliöstä tahralle. Tahra katoaa melkein silmissä. Vähän ehkä hinkkaa ja huuhtoo aineen pois ja pesee kun ehtii. Ostan lisää!

    • Anonyymi

      Millä saa ulosteen pestyä pois sängyn sivusta kankaasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      22
      1269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1069
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1048
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      936
    8. 4
      932
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    Aihe