Taru kolmesta miekasta

suvianne

Sain juuri sarjan loppuun ja vaikka alussa se tuntui niin yksinkertaiselta niin parani loppua kohden!
Nyt on ihan tyhjä olo kun ei voi lukea simonista ja jirikistä ja muista..
Näiden pitäisi olla kuin kauniit ja rohkeat jatkua loputtomiin..
Simonkin oli niin nuori että oli hieman tökerö kun se olikin yhtäkkiä kuningas.. lisää kasvua ja hurjia rakkaus seikkailua.. Meni raukka ekakertansa kanssa naimisiin.. Olis kokeillu vaikka aditua ja saanu aikaiseksi puolsithin.. Ja jiriki oli niin kiehtova,, jotain säpinää sillekki! vaikka syrjähyppy vortchevan kanssa! Tad williams on aika siveä kirjoituksissaan.
En kuitenkaan kaipaa sellaista niinkuin oli niissä kivikautis ajalta kertovissa kirjoissa missä seikkaili nainen. Se edoptoitiin mykkään cro mangoihmis kylään... (en muista kirjan nimee)
Siinä oli seksikohtaus aina monta sivua... lopuksi jo hyppelin niitä yli!!
Tällä palstalla on hieman hiljaista, olenko ainut joka lukee kesällä!!

5

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asasas

      Minusta sarja oli hyvä vaikkakin tylsä. Itse jouduin odottamaan aina uuden ilmestymistä. Rakkautta oli minun mielestä riittävästi muuta tilpehööriä liikaa. Minä olisin tyytynyt tiivistämään juonen max.6 kirjaan (suomeksi). Itse olen jo iältäni kolmellakymmenellä ja lukenut aikasta paljon kirjoja joten kykenen myös arvostelemaan.

    • uk-reader

      Olen lukenut Tad Williamsin kirjat englanniksi (kirjoja on 4 kpl paksuina pokkariversioina --> en tajua kuka hullu päätti jakaa kirjat suomennettuna moneen osaan!)

      Mun mielestä Williamsin sarja on hyvä. Se on hyvin kirjoitettua perusfantasiaa.

      Jos pidit tästä sarjasta, suosittelen Williamsin uusinta Shadowmarch-sarjaa (2 osaa on jo ilmestynyt).

      • suvianne

        Varmasti luen! Yritin jo tänään kirjastoon vaan eihän se ollut auki


      • uk-reader
        suvianne kirjoitti:

        Varmasti luen! Yritin jo tänään kirjastoon vaan eihän se ollut auki

        Toivottavasti sä löydät Shadowmarchin. Ostin itse kirjat Akateemisesta kirjakaupasta, mutta en tiedä löytyykö niitä kirjastosta. Ensimmäinen osa saattaa löytyä, mutta toinen ilmestyi vasta keväällä. Kolmas osa ilmestynee ensi vuonna.

        Mun mielestä tämä uusi sarja on ihan hyvä.

        Jos haluat lukea muuta hyvää kirjallisuutta, niin voin suositella Lynn Flewellingiä (The Nightrunner Series ja The Tamir Triad ovat hyvät sarjat!) ja J.V. Jonesia. Kummankaan kirjoja ei ole käännetty suomeksi, joten ne pitää lukea englanniksi.


    • uk-reader

      Williams on tosiaan hieman siveä kirjoittaja, kun häntä vertaa esim. Robin Hobbiin, Lynn Flewellingiin tai George R.R. Martiniin, jonka kirjojen tietyt kohtaukset ovat aika rohkeita. Siitä huolimatta kirjat ovat ihan hyviä.

      Muistaakseni luin jostain, että Williams ei aio kirjoittaa jatkoa Memory, Sorrow & Thornille, vaan keskittyy muihin sarjoihin.

      Jos haluat lukea Williamsin scifiä, niin Otherland-sarja on ihan mielenkiintoinen kirjasarja (4 paksua kirjaa). Se on paikoin hieman pitkäveteinen, mutta muuten hyvää viihdettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe