Voiko ammattikorkeakouluissa suoriutua nopeamminkin kun noiden viitteellisten ohjeaikojen puitteissa?
3,5 vuotta tuntuisi turhan pitkältä ajanjaksolta hankkia vaikkapa yleispätevä tradenomin tutkinto.
Kauppakorkean puolellahan motivoituneet suorittavat parhaimmillaan kandin kahdessa vuodessa, joka on 180 opintopisteellään tradenomin tutkintoa 30op suppeampi, mutta luku-urakaltaan luultavasti hieman haastavampi.
Kysynkin onko AMK-opiskelu sidottuna tiettyihin luku- ja suoritusjärjestyksiin, jotka estävät intensiivisemmän opiskelun ja valmistumisen ohjeaikoja nopeammin?
AMK opinnot kahdessa vuodessa
8
3693
Vastaukset
- riippuu itsestäsi
Pystyy suorittamaan nopeammin kuin "norminmukainen". kaikkia kursseja ei pysty suorittamaan milloin haluaa vaan niihin on tiettyjä esitietovaatimuksia, ts. jotkut kurssit pitää olla käytynä ennen kuin toista kurssia pääsee suorittamaan. Kaksi vuotta kuulostaa kyllä aika tiukalta.. itse meinasin suorittaa insinööriopinnot (240 op, 4v) kolmessa vuodessa.
- Millamaija
Liiketalouden puolella homma onnistuu melko hyvin, itselläni on nyt kahden vuoden jälkeen jäljellä 22/210 op, josta opinnäytetyö on 15 op.
Toisaalta jossain hoitopuolella homma on ehkä ihan eri. Pääset katsomaan opinto-oppaita netissä, tsekkaa sieltä oman alasi (vuotesi) opas.- opiskelet
missä opiskelet liiketaloutta? Oliko paljon netti-kursseja ja muuta itsenäistä opiskelua, vai miten onnistui?
Olen ajatellut vaihtaa alaa ja hakea tietojenkäsittelyyn, ja haluisin kans mahdollisimman nopeasti suorittaa. Sosiaalialan puolella oli ainakin tosi vaikeeta harjotteluiden ja läsnäolopakkojen takia.. - Millamaija
opiskelet kirjoitti:
missä opiskelet liiketaloutta? Oliko paljon netti-kursseja ja muuta itsenäistä opiskelua, vai miten onnistui?
Olen ajatellut vaihtaa alaa ja hakea tietojenkäsittelyyn, ja haluisin kans mahdollisimman nopeasti suorittaa. Sosiaalialan puolella oli ainakin tosi vaikeeta harjotteluiden ja läsnäolopakkojen takia.....opiskelen. Päiväopiskelijana olen osallistunut iltapuolen kursseille, ja suoritellut niitä "etukäteen". Joskus on ollut vähän rankkaa, kun koulua on 8-20.30 pari-kolme iltaa viikossa, mutta kyllä sitä jaksaa, jos on motivoitunut.
Nettikursseja ei ole ollut kuin yksi kumpanakin vuonna. Jos jaksaa sitkeästi olla läsnä tunnilla ja tehdä harjoitustöitä ym säännöllisesti, niin kyllä se siitä. Mulla on pari lasta kotona, joten hommat on yritetty tehdä koulussa ollessa kerralla kunnolla. Kotona ei taas kouluhommiin ole aikaa.
- dsaada
Riippuu tosiaan nettikurssien määrästä ja aineesta. Insseillä on ainakin täällä melkein mahdoton tuo tehdä, sillä nettikursseja ei ole ja lukujärjestykset ovat se 8 tuntia/päivä muutenkin.
- Jarmo
Vai 8 tuntia päivässä :D Itte luin 2 vuotta sähkötekniikan inssiks, ja toka vuoden joulun jälkeen päivät olivat jotakuinki jokainen 10h, jotkut jopa 12 [tosin perjantait usein vapaita sitten]. Mut joo, pystyyhän sen käymään kun jaksaa vaan pelkästään opiskella, eikä tee yhtään mitään muuta kuin kotitehtäviä.
- dasdada
Jarmo kirjoitti:
Vai 8 tuntia päivässä :D Itte luin 2 vuotta sähkötekniikan inssiks, ja toka vuoden joulun jälkeen päivät olivat jotakuinki jokainen 10h, jotkut jopa 12 [tosin perjantait usein vapaita sitten]. Mut joo, pystyyhän sen käymään kun jaksaa vaan pelkästään opiskella, eikä tee yhtään mitään muuta kuin kotitehtäviä.
Niin no heitin about keskiarvon 5:lle päivälle viikossa. Itsellänikin oli yksi jakso 48 viikkotuntia, yksi päivä 8-21. Mutta sehän tasapainottuu myöhemmin, joten keskiarvo on järkevintä.
- Adobe
Onnistuu, kun tekee henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman. Riippuu tietenkin hieman opiskelualasta, mutta ainakin tekniikassa on mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219