VARASIJAT

nro3

1. Monennella varasijalla olette minne?
2. Uskotko mahdollisuuteesi sisäänpääsyyn?

20

5815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nro.4

1. Nro.4-okl HML
      2. En usko.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

1. Kuudennella varasijalla jyväskylään (lo)
      2. Uskon ja en. Viime vuosina kuulemma kuitenkin on jyväskylään päässyt jopa 10-13 varasijoilta. Uskomatonta! Joten ehkä vielä mullakin tärppää:)

• tämän...

Hei!

Hienoa että olet päässyt korkeille varasijoille. Jotta ei tule sitten kovin suuria pettymyksiä jos et pääsekään, niin huomautan heti että nythän kukaan ei voi päästä kuin yhteen luokanopettaja(- ja lastentarhanopettaja)koulutukseen! Se varmasti vähentää huomattavasti peruutuspaikkoja!

• nappimaailma
        tämän... kirjoitti:

Hei!

Hienoa että olet päässyt korkeille varasijoille. Jotta ei tule sitten kovin suuria pettymyksiä jos et pääsekään, niin huomautan heti että nythän kukaan ei voi päästä kuin yhteen luokanopettaja(- ja lastentarhanopettaja)koulutukseen! Se varmasti vähentää huomattavasti peruutuspaikkoja!

onko muina vuosina muka päässyt useampaan?

• möööj

Hei! Mimmosilta varasijoilta voi viä päästä Helsinkiin lastentarhaopeksi? Onko mitään tietoa? Onkohan mahdollista päästä esim. viidenneltä varasijalta? Mä luulen, et jos pääsen sisään, niin olen varasijoilla/ jos en pääse sisään jään varasijoille.. Kirjallinen osuus ei mennyt ihan putkeen, mutta tuntuu, et muut osiot meni ihan ok. Viimeistään to saa sit tietää..

• nappimaailma

Mulla sama juttu, luulen että oon jäänyt varasijoille. Taisit nipin napin sisään tai nipin napin varasijojen ulkopuolelle. Kovin täydellisesti tai kovin päin seiniä se kakkosvaihe ei kai mennyt. tollanen fiilis siis..

hain siis lo-puolelle ja luulen, että sinne ei juuri varasijoilta paikkoja heru. villi veikkaus olis 2-3 kappaletta. mutta lastentarhanopettajapuolelle vois niitä paikkoja irrota paljon enemmänkin. onko hesassa niin että voi päästä vain lastentarhan tai luokanopettajan puolelle vai voiko tulla valituksi kumpaankin? jos näin on, niin luultavasti voi päästä tosi kaukaisiltakin varasijoilta! muutenkin luulen, että lt-puolelle vois päästä jopa joltain 20. varasijalta. oonkohan täysin väärässä?

• opiskeleva
        nappimaailma kirjoitti:

Mulla sama juttu, luulen että oon jäänyt varasijoille. Taisit nipin napin sisään tai nipin napin varasijojen ulkopuolelle. Kovin täydellisesti tai kovin päin seiniä se kakkosvaihe ei kai mennyt. tollanen fiilis siis..

hain siis lo-puolelle ja luulen, että sinne ei juuri varasijoilta paikkoja heru. villi veikkaus olis 2-3 kappaletta. mutta lastentarhanopettajapuolelle vois niitä paikkoja irrota paljon enemmänkin. onko hesassa niin että voi päästä vain lastentarhan tai luokanopettajan puolelle vai voiko tulla valituksi kumpaankin? jos näin on, niin luultavasti voi päästä tosi kaukaisiltakin varasijoilta! muutenkin luulen, että lt-puolelle vois päästä jopa joltain 20. varasijalta. oonkohan täysin väärässä?

NO HEI, mistähän vetäisit tuon "tiedon"? Ei se lastentarhuripuoli nyt NIIN varahaku ole, että 20.varasijalta pyydettäisiin sisään. Tuskin niitä sijoja ees lasketaan niin pitkälle! Täytyyhän se koulutettavuus jotenkin taata, eli jotkut pisteet eivät enää yksinkertaisesti riitä sisäänpääsyyn, vaikka kuinka moni peruisi paikkansa.

Miksei muuten voisi päästä sekä lo- että lto-puolelle? Ei kai siinä mitään estettä ole, kun ovat ihan eri koulutuslinjojakin. Monessa yksikössä nimenomaan lto-puolelle vapautuu paikkoja syksyisin, koska se on useille vain varahaku ja kun on ollut sama pääsykoe, niin on ollut kätevää osallistua molempien kokeisiin. Silti pitäisin 20 vähän liioitteluna... toivottavasti kukaan ei pety.

• nappimaailma
        opiskeleva kirjoitti:

NO HEI, mistähän vetäisit tuon "tiedon"? Ei se lastentarhuripuoli nyt NIIN varahaku ole, että 20.varasijalta pyydettäisiin sisään. Tuskin niitä sijoja ees lasketaan niin pitkälle! Täytyyhän se koulutettavuus jotenkin taata, eli jotkut pisteet eivät enää yksinkertaisesti riitä sisäänpääsyyn, vaikka kuinka moni peruisi paikkansa.

Miksei muuten voisi päästä sekä lo- että lto-puolelle? Ei kai siinä mitään estettä ole, kun ovat ihan eri koulutuslinjojakin. Monessa yksikössä nimenomaan lto-puolelle vapautuu paikkoja syksyisin, koska se on useille vain varahaku ja kun on ollut sama pääsykoe, niin on ollut kätevää osallistua molempien kokeisiin. Silti pitäisin 20 vähän liioitteluna... toivottavasti kukaan ei pety.

sanoinkin sen ihan maksimiksi. mutta olen kuullut että jyväskylän lo-puolelle on päässyt jopa yli kymmenen varasijoilta sisään ja koska lto-puolelle helsinkiin on myös paljon aloituspaikkoja, ei tuo 20 nyt älyttömästi liioittelua kai ole? ja koska lto-puoli oli kuitenkin usealle kakkosvaihtoehto.

treelle on niin, että pitää valita heti, että kumpi on ensisijainen ja vain toiseen voi päästä.

• nappimaailma
        nappimaailma kirjoitti:

sanoinkin sen ihan maksimiksi. mutta olen kuullut että jyväskylän lo-puolelle on päässyt jopa yli kymmenen varasijoilta sisään ja koska lto-puolelle helsinkiin on myös paljon aloituspaikkoja, ei tuo 20 nyt älyttömästi liioittelua kai ole? ja koska lto-puoli oli kuitenkin usealle kakkosvaihtoehto.

treelle on niin, että pitää valita heti, että kumpi on ensisijainen ja vain toiseen voi päästä.

tosin täytyy lisätä, että tämä vakava-hanke on saattanut vaikeuttaa hakujuttuja, että sisään pääsee ehkä vähän motivoituneempaa porukkaa kuin viime vuosina, jolloin tietenkin peruutuksia saattaa tulla vähemmän. mene ja tiedä.

• ++++++++
        opiskeleva kirjoitti:

Kyllähän hakija voi päästä sisään vaikka kaikkiin koulutusohjelmiin laitoksella, mutta vain yhden korkeakoulupaikan voi ottaa vastaa per vuosi.

• on..
        ++++++++ kirjoitti:

Kyllähän hakija voi päästä sisään vaikka kaikkiin koulutusohjelmiin laitoksella, mutta vain yhden korkeakoulupaikan voi ottaa vastaa per vuosi.

koulukohtaista

• Josepe
        opiskeleva kirjoitti:

Jyväskylässä on ainakin varasijat 46 asti. Mullakin puuttui vain piste,että olisin päässyt sisälle ja oon vasta melkein 20.varasijalla.

• kukka

osaisitteko sanoa yhtään miten Ouluun on päässyt varasijolta opiskelemaan lto-puolelle? Jos on yli kymmenen sakissa mukana. tuntuu kyllä hieman epärealistiselta...

• nappimaailma

riippuu kai siitäkin paljon siellä on aloituspaikkoja?

• minulta paikka

Minun osalta ainakin yksi varasijalla oleva saa paikan Oulun LTO:sta. en siis mene sinne. ja tiedän ainakin kaksi jotka eivät mene sinne vaikka pääsivät. Eli ainakin 3. varasijalta vielä pääsee Ouluun LTO:hon. :)

• euse

moi, onks joku luopumassa lo-paikasta j:kylässä, tai anomassa siihen vuoden lykkäystä?
      tää varasija nro 3 ei ole mikään huippuluku mutta toivoa riittää ja odotus kuulemma kasvattaa luonnetta.

• okl:N

MOI! Multa lähtee ainakin yks paikka JKL:n okl:een. Pääsin nimittäin myös erityisopepuolelle, joten sinne suuntaan:) Kyllä sä kolmoselta pääset. Uskoisin niin. Onnea odotukseen, mä lähetin toissapäivänä peruutuslomakkeen.

• varasija 6

Mä soitin ja kysyin eilen kuinka moni on perunu jyväskylän lo-paikan ja sillon oli jo kaks perunu, eli oon melkein 100% varma että pääset:) ja se nainen siellä puhelimessa sano, että tosi vähän on vielä tullu ees paikanottokirjeitä...ihmiset lähettelee niitä lähempänä elokuuta.

• kummas.
        varasija 6 kirjoitti:

Mä soitin ja kysyin eilen kuinka moni on perunu jyväskylän lo-paikan ja sillon oli jo kaks perunu, eli oon melkein 100% varma että pääset:) ja se nainen siellä puhelimessa sano, että tosi vähän on vielä tullu ees paikanottokirjeitä...ihmiset lähettelee niitä lähempänä elokuuta.

Hei, aloin kummastella sun nimimerkkiä . varasija 6? kyseessä ilmeisesti okl j-kylä . mulla on itselläni varasija 6 kyseiseen paikkaan. hmm.

• ...
        kummas. kirjoitti:

Hei, aloin kummastella sun nimimerkkiä . varasija 6? kyseessä ilmeisesti okl j-kylä . mulla on itselläni varasija 6 kyseiseen paikkaan. hmm.

pääsin oulun lto-puolelle 27. varasijalta! :DDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe