Kahvinkeittimen lämpölevy puhtaaksi

miten?

Minulta tippuu useasti kahvia kahvinkeittimen lämpölevylle. Kahvi tarttuu lämpölevyyn enkä saa sitä puhtaaksi. Miten saan jäljen lähtemään levystä? Kostealla rätillä se ei lähde. Olen kiitollinen neuvoista.

12

12001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummi12

      Kävin äsken kokeilemassa ihmesientä. Minullakin on ao paikka aika sotkuinen.
      Akro-Meleco -taikasieni näyttää toimivan. Omani olen ostanut hyvin varustetusta ruokakaupasta. Paketin päällä appelsiinin kuva ja maahantuoja www.akro.fi

      • sieni ja sillä siisti

        myös Viledalla elintarvikekaupoissa.


    • konetiskiainetta

      Moi,
      itse olen puhdistanut lämpölevyn laimennetulla nestemäisellä konetiskiaineella pyyhkimällä (taisi olla Sunlight jossa oli mukana jotain valkaisevaa ainetta). Sitten pyyhin kostealla rätillä, jotta pesuainejäämät lähtivät irti. Ja puhdasta tuli.

      • Nimetön

        Kylmälle levylle ihan vähän jotain hankausainetta (vim, cif, lidlistäkin saa keltaisessa korkeassa pullossa) ja hankaat lian pois talouspaperilla. Lopuksi pyyhi kostealla rätillä. Tulee taatusti puhdasta ilman erikoisaineita!


      • hankausaineita
        Nimetön kirjoitti:

        Kylmälle levylle ihan vähän jotain hankausainetta (vim, cif, lidlistäkin saa keltaisessa korkeassa pullossa) ja hankaat lian pois talouspaperilla. Lopuksi pyyhi kostealla rätillä. Tulee taatusti puhdasta ilman erikoisaineita!

        Hankausaineella saat kyllä puhtaaksi, mutta sitten lika tarttuukin kerta kerralta kahta kauheammin. Meillä Moccamaster kotona ja siihen tarttuu lika todella kovasti. Maalla halpa Siemens, ja sen kromattu levy puhdistuu tavallisella astianpesuaineella. Ruokasooda aika hyvä aine myös.


    • kokeilla myös

      kidesoodaa,jota saa kilon pusseissa,sillä pitäisi lähteä,sillä irtoaa pohjaanpalanut ruokakin pannuista,sillä luulisi puhdistuvan,se on myrkytön ja tehokas vaihtoehto.

    • ei nimimerkkiä

      ruokasoodalla lähti. kostealla rätillä pyyhkiminen lopuksi.

    • gdfgsgf

      pata pata

    • Kahvikärpänen

      Pahasti palanut kura irtosi tylpällä voiveitsen kärjellä varovasti rapsutellen, muu karsta kostealla ihmesienellä hankaamalla.

    • Aurajuust0

      Mä pesen yleensä koko keittimen astianpesukoneessa mutta harmittaa vaan kun just se likaisin osa eli lämpölevy on alumiinia eikä sitä voi pestä koneessa. Sähkövastus ja johto vaan pois ensin. Keitin on Philips merkkinen, sen saa helposti auki ja pysyy koossa ilman niitä kahta ruuvia. siinä on sellaiset klipsit jotka aukeaa ruuvitaltalla.

    • Anonyymi

      Samaa kalkinpostoainetta, minkä laittaa keittiminen läpi. Kaataa sitä "raakana" levylle, sen verran, että se peittyy. Antaa vaikuttaa 30min, hankaa tiskiharjalla ja kuivaa talouspaperilla. Tämän kanssa tapellut vuosia, ja koskaan levy ei ole ollut noin puhdas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe