Mielikuvat kirjoittajista

Wivi

Käydäänkö leikkimielisesti arvuuttelemaan, minkä näköisiä ihmisiä on nikkien takana. Voisin aloittaa.

ANGI; ristiverinen, osittain harmaantuneet hiukset, keskikokoinen. Käyttää korottomia kenkiä ja talvella toppavaatteita, kesällä capreja ja t-paitaa. Huumorintajuinen.

KRISTA TEE; kova nauramaan, tummatukkainen, iloiset silmät. Pyöreä ja lyhyt.

OLIVIA KOO; kaunis, tumma, määrätietoinen, pukeutuu muodikkaasti, käyttää korkokenkiä, juhlien keskipiste.

MARJAPENSAS; pitkä ja hoikka, ehkä "romuluinen". Napakka ja topakka, tekee oman mielensä mukaan kaikki asiat. Ei käytä meikkiä.

ANNA JA KATRIINA64; teistä on kuvat koneella, joten ulkonäöstä ei enempää. Luonteenpiirteisä sanoisin Annan kohdalla, että vähän ehkä arka, mutta ei nöyrä vaan ylpeä itsestään, mukava ihminen. Katriina64; erittäin määrätietoinen ja itsenäinen nainen, korostaa naisellisuutta ja haluaa pukeutua kauniisti.

Tässä joitakin. Laitan lisää eri nikeistä enemmällä ajalla. Olisi kiva kuulla toistenkin mielipiteitä!

66

4371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wivi

SATTUMA5; kaljuhko, ohimoilla enää harmaita hiuksia, keskimittainen, mahakas papparainen.

KINGKALE; tummat, jo harmaantuvat hiukset, pitkähkö, hieman vatsaa, suora ryhti, miellyttävä, kohtelias, käyttää aina pukua.

TELLASTIINA; saattaa olla kaupunkilaisrouva, mutta mieleen tulee maatalon emäntä, jolla esiliina pyöreän mahan edessä, lyhyt, paksut jalat, käyttää päässä huivia, joka on sidottu taakse solmukka (sori!). Tämä mielikuva vain ja ainoastaan nikin takia.

SOILIKE; taitaa sinustakin kuva olla, muistelen että vaalea olet. Mielikuva luonteesta on, että olet vahva, persoonallinen, aika itsekäskin.

PELLE1PELOTON; leikkimielinen, hauska, valloittava, flirttailija, kauniiden naisten palvoja. On kuitenkin itse lyhyehkö, hoikka, hiukset vielä tallessa. (?).

Toivottavasti kukaan ei ottanut nokkiinsa näistä ajatuksista. Kaikki on leikkimielellä sanottu ja kirjoitettu.

Leikkiä pitää, oli lapsi tai aikuinen, se pitää nuorena :)

• Olipa vitsikästä! Et ole lukenut kirjoituksiani, ainahan niissä mainostan maalaisuuttani ja jopa painoindeksiänikin. Essua en käytä enkä enää huiviakaan, kun ei tarvii mennä navettaan.
        Lyhytkään en ole ainakaan omasta mielestäni, ellei sitten laiteta jonkun Leena Harkimon viereen, luin just' jostain, että hän on 180 sm:ä pitkä.

Sinut kuvittelisin ristiveriseksi sutjakaksi kaupunkilaiseksi.

Oli varmaan vaan kohteliaisuus tuo mahdollisuus kaupunkilaisrouvaksi;))

• Wivi
        Tellastiina kirjoitti:

Olipa vitsikästä! Et ole lukenut kirjoituksiani, ainahan niissä mainostan maalaisuuttani ja jopa painoindeksiänikin. Essua en käytä enkä enää huiviakaan, kun ei tarvii mennä navettaan.
        Lyhytkään en ole ainakaan omasta mielestäni, ellei sitten laiteta jonkun Leena Harkimon viereen, luin just' jostain, että hän on 180 sm:ä pitkä.

tuntumalla kirjoitettu. Ehkä jotain on sitten jäänyt tuonne takaraivoon kun sinut maalaistalon emännäksi laitoin.

• Tellastiina kirjoitti:

Olipa vitsikästä! Et ole lukenut kirjoituksiani, ainahan niissä mainostan maalaisuuttani ja jopa painoindeksiänikin. Essua en käytä enkä enää huiviakaan, kun ei tarvii mennä navettaan.

sieluni silmillä tavattoman hyvänä kotirouvana, joka osaa todella kaiken.
        Lapsenlapsesi saavat olla ylpeitä "maailman parhaasta" mummista.
        Joskus kuitenkin saattaa "pikkuinen sisupussi" tulla esiin, ja silloin on parasta ympärillä olevien kulkea seinänvierustoja pitkin.
        Onneksi et liene pitkävihainen. Kaikessa ystävyydessä!

• Tamarix kirjoitti:

sieluni silmillä tavattoman hyvänä kotirouvana, joka osaa todella kaiken.
        Lapsenlapsesi saavat olla ylpeitä "maailman parhaasta" mummista.
        Joskus kuitenkin saattaa "pikkuinen sisupussi" tulla esiin, ja silloin on parasta ympärillä olevien kulkea seinänvierustoja pitkin.
        Onneksi et liene pitkävihainen. Kaikessa ystävyydessä!

Kuuluthan sinä joukkoon - ihan tuttu olet, vaikka asut siellä jossain, oliko se pustan reunalla!

Mielikuvissani olet määrätietoinen, pitkä, tummahko riuska nainen.

Kuvauksesi luonteestani meni aika hyvin ja suhteeni lapsenlapsiinikin osui aika hyvin ainakin siitä päätellen, että tyttö 5-v. oli ollut itkuinen ja nukkunut huonosti, kun oli niin mummua ikävä, kun olin sairaalassa.
        Kun tulin kotiin oli kuulemma heti tullut iloiseksi omaksi itsekseen.

Tuo rouva on vähän liioteltua, kotona kyllä olen ollut, enkä todella osaa kaikkea!

Hyvää kesää sinulle sinne jonnekkin!

• Tellastiina kirjoitti:

Kuuluthan sinä joukkoon - ihan tuttu olet, vaikka asut siellä jossain, oliko se pustan reunalla!

Mielikuvissani olet määrätietoinen, pitkä, tummahko riuska nainen.

Kuvauksesi luonteestani meni aika hyvin ja suhteeni lapsenlapsiinikin osui aika hyvin ainakin siitä päätellen, että tyttö 5-v. oli ollut itkuinen ja nukkunut huonosti, kun oli niin mummua ikävä, kun olin sairaalassa.
        Kun tulin kotiin oli kuulemma heti tullut iloiseksi omaksi itsekseen.

Tuo rouva on vähän liioteltua, kotona kyllä olen ollut, enkä todella osaa kaikkea!

Hyvää kesää sinulle sinne jonnekkin!

meni arvauksessasi aivan oikein. Olen kyllä melkoisen pitkä, kääpiöihin verrattuna.
        Tekeväinen olen ollut koko elämäni ja värikin kun nuorenpana oli vaihtelevainen, siis joskus tummakin.
        Nyt kyllä alkaa puskea joitakin hopeanvärisiä sekaan, joista olen ylpeä, enkä värjää.
        Minun mummutetavat ovat kaukana ja käyvät vain muutaman kerran vuodessa, mutta silloin sitäkin hartaammin.
        Ihanaa, tänään sataa ensimäistä kertaa viikkoihin.
        Tekee hyvää palaneelle nurmikolle. Kesäiloa Sinullekin!

• Tellastiina kirjoitti:

Sanoinhan minäkin ainakin jotain vastauksessani - tarkoitin juuri sinua sillä sutjakalla kaupunkilaisella - enempää en osaa sanoa!

• OliviaKoo

No just, sanoo tyttärenpoikani, 16vee, kun ei tiedä mitä sanoisi. Minulla on tuon sinun kuvauksesi (minusta) jälkeen ihan samanlainen olo.
      Mitähän tuohon nyt sitten sanoisi...

Tumma olen kyllä, oikein meni. Käytän myös korkokenkiä, sekin meni oikein.
      Määrätietoinen? Hm, ehkä jonkun mielestä, määräilevä jonkun toisen mielestä.

Mutta että juhlien keskipiste, hah! Kun ei käy edes juhlimassa, mitä nyt joskus oman porukan grillibileissä.

Enkä pukeudu kyllä mitenkään muodikkaasti. Kävitkö katsomassa Galleriaani, siellähän on kyllä kohta, että pukeudun katumuodin mukaan, mutta ei se minusta ihan sama asia ole.

WIVI; pyöreä kuin nikkinsä, lyhyet ruskeat hiukset, naururyppyjä silmäkulmissa. Pullea, äidillinen tyyppi, kekseliäs, vilkas.

Muista nikeistä annoit kyllä niin tyhjentävän kuvauksen, että en oikeastaan muuta voi, kuin olla kanssasi samaa mieltä.

Jännä, miten ne syntyvätkään nuo mielikuvat pelkkien kirjoitusten perusteella.

• Wivi

sitten jo 50 % oikein? Sehän on hyvä tulos.

• ajatellut mennä tanssikursseille. Ja ei aivan mille tahansa, vaan flamencoa oppimaan.
        Tempperamenttisi riittäisi siihen vallan mainiosti.
        Voin lahjoittaa upean punaisen ruusun puutarhastani, jonka voit laittaa tanssiessasi hampaitten väliin.
        Ovat kyllä kaikki poikaparat täällä palstalla, kerrasta myytyjä.

• Wivi kirjoitti:

sitten jo 50 % oikein? Sehän on hyvä tulos.

tuo edellinen osui, koska jo 50% oli oikein. Siitä lopusta pienennetään sitten painoindexiä sen verran että päästään 75% osumaan.
        Hyväntuulinen, avulias ja lähimmäisistäkin hyvää ajatteleva. Et liene arvostelevaa tyyppiä.
        Haluaisit nähdä pintaa syvemmälle?

• OliviaKoo
        Tamarix kirjoitti:

ajatellut mennä tanssikursseille. Ja ei aivan mille tahansa, vaan flamencoa oppimaan.
        Tempperamenttisi riittäisi siihen vallan mainiosti.
        Voin lahjoittaa upean punaisen ruusun puutarhastani, jonka voit laittaa tanssiessasi hampaitten väliin.
        Ovat kyllä kaikki poikaparat täällä palstalla, kerrasta myytyjä.

kyllä minä olen jo tanssikurssini käynyt, en tosin flamencoa ole koskaan tanssinut. Jivea, rock´n rollia, sambaa, rumbaa, twistiä...
        Kilpaakin tanssinut, tulkoon se nyt kerrotuksi.

Miten ihmeessä osasit tuon asian päätellä/arvata?
        Nyt on suukki ihan ymmyrkäisenä :O

• OliviaKoo kirjoitti:

kyllä minä olen jo tanssikurssini käynyt, en tosin flamencoa ole koskaan tanssinut. Jivea, rock´n rollia, sambaa, rumbaa, twistiä...
        Kilpaakin tanssinut, tulkoon se nyt kerrotuksi.

Miten ihmeessä osasit tuon asian päätellä/arvata?
        Nyt on suukki ihan ymmyrkäisenä :O

on tuo kristallipallo jota lempeästi sivellen houkuttelin kertomaan edes hitusen näistä kanssaihmisten salaisuuksista.
        Sanonkin heti, että tuli myös kielto kirjoittaa ihan kaikkea, mitä sieltä näin.
        Olisinpa minäkin noin tanssitaitoinen. Se harrastus nuoruudessa jäi vain sille Tanssilava-asteelle.
        Tosin hauskaahan se oli sekin.

• Unohtui kirjoittaa mielipiteitäni muista!

Oliviasta on juuri prikulleen sama kuva pitkästä, tummasta naisesta, joka harppoo Lappeenrannan katuja korkokengissään, välillä nilkuttaen, korko katkenneena...

Krissen olen kuvitellut vaaleaksi, lyhyeksi ja vähän (huom. vähän) pyöreäksi ja iloiseksi emännäksi.

Marjapensas olisi sellainen ristiverinen myöskin vähän pyöreähkö ja kova touhuamaan.

Pelle Peloton on lupsakka lyhyehkö papparainen!

Metsään meni kaikki, vai?

• marjapensas

”MARJAPENSAS; pitkä ja hoikka, ehkä "romuluinen". Napakka ja topakka, tekee oman mielensä mukaan kaikki asiat. Ei käytä meikkiä.”
      Jos olet jazzareille tulossa, niin noilla tuntomerkeillä, et kyllä minua tunnista.
      Ainoa mikä stemmaa on hoikka, napakka ja topakka, mieluummin pieni ja pippurinen;))
      Sinusta en pysty vielä tässä vaiheessa luonneanalyysiä tekemään, odotteleppa vain,
      tuleman pitää;)
      Angin kuvan olen galleriassa nähnyt, joten pieni, hoikka, ristiverinen, syvällisesti ajatteleva?

Krista huumorintajuinen, kiltti, sosiaalinen, ulkonäöstä en osaa sanoa.

Olivia jo kertoikin, tumma ja uskoisin kultturelli, määrätietoinen ja tempperamenttinen.

Tellastina jo antoikin tulla,elikkä tempperamenttia löytyy.

• KristaTee

En ole pyöreä ja lyhyt. Kunpa olisinkin, ainakin hieman lyhyempi. Nauran kyllä mielelläni ja olettaisin, että marjapensas osui aika oikeaan. Eihän oikein osaa itseään arvioida. No, kiltti kyllä. Ehkä liiankin.

• pistää onnellisuus hormoonit liikkeelle, niinkuin suklaakin, mutta ei lihota niin paljon, joten vaihtoehtona paljon parempi.
        Oletko kenties jonkin alan taiteen harrastaja?
        Ei, mutta nyt on pakko mennä katsomaan tietoja tuolta galleriasta.
        Tässähän alkaa muuten uskoa omia höpinöitään.
        Moni varmaan ajattelee, että mitähän se tuokin täällä häärää, kun ei oikeasti kuulu vakiporukkaan. Luen kuitenkin näitä enempi kuin osallistun itse kirjoitteluun.
        Nyt vain oli tämä aihe niin "herkullinen".

• a-woman1

...mutta mukava aihe houkuttelee mukaan. Luen enemmän kuin kirjoittelen.
      Olivia Koon olisin myös määritellyt tummaksi ja kauniiksi. Vilkaskin hän on.
      Krista Tee sensijaan vaikuttaa blondilta (ei negatiivisessa mielessä), on seurallinen ja nopea käänteissään.
      Angista tulee mieleen tummatukkainen, huumorintajuinen, kekseliäs ja kiltti nainen.
      Marjapensas tuo mieleen punaherukat; oletkohan punatukkainen? Pirteä pakkaus.
      Katriina64, tuntuu ihan ennenvanhaiselta pappilan emännältä...
      No, aika vähän kanssanne keskustelleena saattoi tulla ohiampumisiakin, mutta onneksi tämä on leikkiä.

• KristaTee

Ei, ei kuule, kyllä tämä kuontalo tumma on. Tietenkin saatan joskus käyttäytyä hieman blondimaisesti, mutta se on naisen etuoikeus. Ja ihan hauskaakin.

• apunailona

Koska olen verraten uusi palstalainen, niin rohkenen kertoa, että tilastotieteilijää minusta löytyy.

Olen lukenut Teidan kirjoituksia niin kauan, kuin kone näyttää.

Olen tulostellut kuvia ja laittanut ne mappiin. Niinpä minulla on myös meidän armollisen serifinkin kuva ja Hänen mielipiteitään.

Teistä toisistakin olen keräillyt kirjoituksienne perusteella mielikuvani ja täydentänyt tietoja armolliseen mappiini, joten tuntuu, kuin naapurn kaverille kirjoittelisin, kun oikean nikin kirjoittajalle vastaan.

Uskomattoman hyvin voin myös arvailla näitä nikittömiä vastauksia, kuka on asialla.

Tehkää lisää arvauksia, minusta niitä on hauska lukea ja tehdä vertailuja omiin muistiinpanoihin.

Tilastokirjanpitäjä, mutta vain netin suhteen.

• SerpeNTiina

...olet tulostellut kuvia ja mapittanut?
        Aika metka harrastus!;)

• jo aloittanut tilastoimisen, niin voisitko kehitellä sellaisen taulukon, josta näkisi kaikki nikit ominaisuuksineen, yhdellä silmäyksellä.
        Mutta luulenkin, että revit huumorisi meitä kaikkia jujuttamalla.
        Et ole ollenkaan toimistotyyppiä vaan enemmänkin johdat jotakin eläkeläisten sirkus- tai teatteriryhmää. Kuorolaulukin voi olla lähellä sydäntäsi? Vai olisiko se sittenkin karaoke?

• Kingkale

Huomenta tytöt. Mukavan leikin tuo Wivi on keksinyt ja haluan omalta osaltani liittyä arvaajiin. Oliviasta, rakkaasta Oliviastani en voi sanoa mitään koska olemme kuin kaksi kyyhkyläistä, tapaamme usein ja tunnen hänet "läpikotaisin", ainakin luulen niin.

Angi on pitkä, hoikka, punatukkainen, kova puhumaan. Krista on kiltti äidillinen mummi. Marjapensaasta on ehkä vaikea sanoa, en tiedä miksi. Ehkä hän on kova lakkaamaan kynsiä, ainakin varpaankynnet on kirkkaanpunaiset.
      Anna on tumma ja kaunis, rauhallinen, polttaa tupakkaa.

Siinä ensihätään.

• KristaTee

Olen kohtalokas tumma nainen, joka yön varjoissa seireenin lailla houkuttelee miehiä luokseen. Eli toisin sanoen, melko oikeassa olet. Siis melko. En ehkä ole niin kovin äidillinen, kaveri kai lähinnä. Mutta kiltti, kovin kiltti.

Oliviasta minulla on sama kuva kuin muilla. Tumma, kaunis, tyylikäs. Älykäs, huumorintajuinen ja määrätietoinen.

En usko, että Anna polttaa. Muuten samaa mieltä.

Marjapensas? Punapää, suht´ ärhäkkä, huumorintajuinen, sosiaalinen, vaaleanpunaista kynsilakkaa.

Folk vaikuttaa rauhalliselta ja älykkäältä. Pukeutuu tyylikkäästi. En vielä oikein "tunne", joten vaikea sanoa enempää. Sama pätee Tamarixiin.

Tellastiina on suorapuheinen, huumorintajuinen, impulsiivinen, mukava. Käsitykseni ulkonäöstä vaihtelee. Ehtoisa emäntä? Onkohan?

Entäs sitten KingKale? Pitkä, ei kaljamahaa. Silitetty paita ja suorat housut. Tummat huikset, hieman punaiseen vivahtavat. Piippu sopisi hyvin kuvaan.

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

Olen kohtalokas tumma nainen, joka yön varjoissa seireenin lailla houkuttelee miehiä luokseen. Eli toisin sanoen, melko oikeassa olet. Siis melko. En ehkä ole niin kovin äidillinen, kaveri kai lähinnä. Mutta kiltti, kovin kiltti.

Oliviasta minulla on sama kuva kuin muilla. Tumma, kaunis, tyylikäs. Älykäs, huumorintajuinen ja määrätietoinen.

En usko, että Anna polttaa. Muuten samaa mieltä.

Marjapensas? Punapää, suht´ ärhäkkä, huumorintajuinen, sosiaalinen, vaaleanpunaista kynsilakkaa.

Folk vaikuttaa rauhalliselta ja älykkäältä. Pukeutuu tyylikkäästi. En vielä oikein "tunne", joten vaikea sanoa enempää. Sama pätee Tamarixiin.

Tellastiina on suorapuheinen, huumorintajuinen, impulsiivinen, mukava. Käsitykseni ulkonäöstä vaihtelee. Ehtoisa emäntä? Onkohan?

Entäs sitten KingKale? Pitkä, ei kaljamahaa. Silitetty paita ja suorat housut. Tummat huikset, hieman punaiseen vivahtavat. Piippu sopisi hyvin kuvaan.

Ihan sama juttu, minäkään en ole vielä saanut "otetta" folkista, mutta kirjoitustensa perusteella kuvittelisin hänet hyvin perhekeskeiseksi, leipoo, paistaa, vatkaa ja vaivaa.
        Hellittelee lapsenlapsiaan, on ihan "oikea" mummo.

Hyvin lämmin ja lempeä.

• halaileva sharmöösi onkin luonteeltaan ujo
        suomalainen mies, tavallisessa elämässä.
        Täällä palstalla hän antaa sisäiselle palolle
        vallan, ja hemmottelee meitä naisia ylistävillä
        huomautuksillaan.
        Mutta sisaret, ei kannata uskoa kaikkea mitä
        hän kirjoittaa, tummalle ja tuliselle,
        flamencoa opettelevalle Olivialle hän on jo aikaa
        sitten sydämensä menettänyt.

• OliviaKoo

Miten ihmeessä sinä luonnehdit Annaa araksi? Mistä moinen ajatus? Minusta hänen kirjoituksensa ovat niin reipashenkisiä, että ei arka ihminen sellaisia kirjoittele.

Ja toinen. Marjapensas, "romuluinen"???
      Tummaksi, keskipituiseksi ja hoikaksi minä hänet arvelisin, ruskea lyhyt tai puolipitkä tukka. Ja kova touhuamaan, ulkoilmaihminen.

KristaTee, selkeäsanainen kirjoittaja, elämänsä varmaan yhtä järjestyksessä kuin kirjaimet ja välimerkit viesteissään. Jämpti ja huumorintajuinen, tilanteen haltuun ottava.

Tellastiina, melkein KristaTeen kopio, jotenkin niin samanlaisia huumorintajultaankin. Sopisivat varmaan toistensa parhaiksi ystävättäriksi tai ovat sitten liian samankaltaisia ystävystymään, noin pidemmän päälle.

Tamarix osaa antaa sanan sanasta ja on nopeaakin nopeampi oivaltamaan asioita. Hyvä tilannetaju ja huumori paistaa rivien välistä.

Kingkale...en kommentoi.

Pelle1Peloton, kuiva huumori, kuivakas ulkoinen olemus, ei ainakaan elintasovatsaa. Asiallinen ja herkkäkin sille päälle sattuessaan.

Apunailona, tosi tervetullut uusi tuttavuus, sananvalmis ja huumorintajuinen, terävä huomioitsija.

• marjapensas

tulla tuolla alempana minusta aika osuvia arvailuja,
      mutta hyvänä ihmistuntijana, en valitetettavasti voi muuta kuin arvata,
      että sinulla on tumma lyhyt tukka, huumorintajuinen, jaa´ a, elokuvamaku
      sama kuin minulla ja lottovoitotkin tuhlaisit katselelemalla maailmaa,
      joten, tiedonhaluinen seikkailunhaluinen, menikö metsään??

Anna vaaleahiuksinen , pirteä, hellä, koska on hoiva alan ihmisiä,
      eikä todellakaan arka, koska lauleskelee karaokea.

Kingkale ikuinen tyylikäs herrasmies ja naisasiantuntija,
      arvasi jopa minun kesävarpaiden värin;))

• Inari

Yhtä levee oon kuin pitkäkin, romuluinen,
        läskiperse, iso vatsa vain isonee,
        jalat pöllit, varpaat vinossa.
        Niin ja simät kierot, pienet ja punaiset.

Mitäs sanotte ?

• Kingkale ek
        Inari kirjoitti:

Mitäs sanotte ?

Kaikki naiset ovat kauniita, jotkut vain enemmän kuin toiset.

• folk
        Kingkale ek kirjoitti:

Kaikki naiset ovat kauniita, jotkut vain enemmän kuin toiset.

Täytyy illemmalla keskittyä tähän paremmin,nyt on päikkärien aika ei jaksa keskittyä mihinkään.
        Eilinen päivä vei mehut ,kun oli niitä vieraita.

• folk
        folk kirjoitti:

Täytyy illemmalla keskittyä tähän paremmin,nyt on päikkärien aika ei jaksa keskittyä mihinkään.
        Eilinen päivä vei mehut ,kun oli niitä vieraita.

Ihan kiva ketju,niinkun tuossa ennen päikkäriä kirjoitin.
        Luin tämän ketjun nyt sillä tavalla päälipuolisesti,
        Etten ottaisi huomioon toisten arvioita teistä.
        Yritän kertoa niinkuin olen itse teistä ajatellut mielessäni.
        Olivia:Räväkkä,sanavalmis täti.
        Luonnostaan ristiverinen,mutta niinkuin itse kertoi,hukset muuttavat väriään.
        Uskaltaa sanoa mielipiteensä.

Tellastiina:Pyöreähkö maalaistalon emäntä,myöskin sanavalmis,kiltti,auttavainen,empaattinen.

Krista Tee:Pitkähkö,tumma,hoikka ja ystävällinen.
        Saattaa olla kotoisin läheltä minun asuinpaikkaani.

marjapensas:ristiverinen,pyöreähkö,paljon ystäviä omistava,huumorintajuinen.

Anna:Kutsumusammattiinsa omistautunut,kiltti.
        Utelias elämälle.

Kingkale ja Pelle Peloton rohkeita miehiä.
        Uskaltavat tulla akka porukkaan porisemaan.

Tamarix: Siellä kaukana elää varmasti ihanaa elämää,vaikka välillä potee ikävää.

Tälläisiä ajatuksia toitte mieleeni,jäihän tästä luettelosta vielä monta persoonaa poiskin.
        Ja en kyllä niin lutunen ole,kun Olivia antoi ymmärtää.
        Olen horoskoopiltani Vesimies sekin kertoo jotain.
        En ole koskaan saanut lyhyesti ja napakasti sanottavaani kirjoitettua.

Jaksatteko edes lukea!!!?

• folk kirjoitti:

Tellastiina:Pyöreähkö maalaistalon emäntä,myöskin sanavalmis,kiltti,auttavainen,empaattinen.

Utelias elämälle.

Tamarix: Siellä kaukana elää varmasti ihanaa elämää,vaikka välillä potee ikävää.

Tälläisiä ajatuksia toitte mieleeni,jäihän tästä luettelosta vielä monta persoonaa poiskin.

Mitäpä sinusta kuvittelisi! Olet hiukan pyöreähkö (kuinka kuvittelen monet pyöreähköksi?)
        et tumma, mutta et vaaleakaan ja onko jaloissasi jotain kulumaa, kun jossain vaiheessa Pystybaariin tuntuu vaikealta päästä, kun on pidempi matka. Älä vaan pahastu!

Luonteeltasi rauhallinen ja hyvä mummu lastenlapsillesi.

Minun kuvailustani voi huoletta jättää pois sanan kiltti!

• marjapensas
        Inari kirjoitti:

Mitäs sanotte ?

se tuli kuin apteekin hyllyltä, voin vain arvailla luonnettasi,
        hyvä itseluottamus hurtti huumori;))

• Inari
        marjapensas kirjoitti:

se tuli kuin apteekin hyllyltä, voin vain arvailla luonnettasi,
        hyvä itseluottamus hurtti huumori;))

Ei se ollut huumoria, se oli totuus.

• marjapensas
        Inari kirjoitti:

Ei se ollut huumoria, se oli totuus.

olisiko pitänyt kirjoittaa, huono itseluottamus.
        jos niin on, sitä voi kohentaa monin keinoin, ilman, että tuntee olevansa turha,tai muita huonompi,
        kaikille on tilaa hengittää,emmeköhän me kaikki ole yhdenveroisia?

• Inari kirjoitti:

Mitäs sanotte ?

ihania nuo Linnanmäen huvipuiston peilit.
        On varmaan tosi kiva katsella itseään siellä ja palata sitten takaisin niin "armollisen" kotipeilin eteen, toteamaan, ettipä hassummalta näytä!

• Tamarix
        folk kirjoitti:

Utelias elämälle.

ollut lähes hermoromahduksen partaalla.
        Aurinkoa ja hellettä viikkokaupalla, eikä
        kukille tahdo löytyä riittävästi vettä.
        Olet tavallaan oikeassa, joskus on ikävä,
        mutta ei mihinkään tiettyyn paikkaan tai
        aikaan. On kai vähän samanlainen tilanne
        kuin noilla janoisilla kukilla, halu kokea
        jotain uutta ja virkistävää. Utelias
        haikailijakin pääsee kai joskus perille,
        niin minne?!

• Inari
        folk kirjoitti:

Utelias elämälle.

Pitkäsäärinen tiukkapeppuinen golf-lady,

jolla huumorintaju välillä epäsovinnainen!

• Wivi

kuulla itsestänikin jotain. Vain Olivia ja Tamarix ovat kommentoineet minua. Ehkä en ole vielä niin tuttu, että tuntisitte minut?

• folk

Sen minkä olen kirjoituksiasi lukenut pidän sinua rauhallisena ja harkitsevana tyyppinä.
        Ja olet mielikuvissani vaalea ja pyöreähkö.
        Olet varmaan vielä työ elämässä mukana.

Ja Tellastiina,olet oikeassa mölemmissa lonkissa on tekonivelet,eivät kyllä menoa haittaa päin vastoin.

• marjapensas

ainakin yritin arvailla, jos luet ketjun tarkemmin;)

• a-woman1

Vaikutat kivalta:). Itse olen pyörinyt täällä monta vuotta, mutta taidan olla 'maan hiljaisia', kun kukaan ei noteeraa!

Tellastiina, vaikutat mielenkiintoiselta. Toivottavasti et pahastu, kun sanon, että tunnut sukulaissielulta.

• Wivi ek
        a-woman1 kirjoitti:

Vaikutat kivalta:). Itse olen pyörinyt täällä monta vuotta, mutta taidan olla 'maan hiljaisia', kun kukaan ei noteeraa!

Tellastiina, vaikutat mielenkiintoiselta. Toivottavasti et pahastu, kun sanon, että tunnut sukulaissielulta.

sivuttanut sinut kirjoituksissani, mutta taidat olla takarivissä, eikä sinua huomaa kunnolla.
        Pidä enemmän ääntä itsestäsi :)

• isoäiti*
        a-woman1 kirjoitti:

Nyt noteerataan a-woman!
        Minä muistan sinut tarmokkaana autoilijanaisena ja poikasi lasten rakkaana mummona.

Tuo eka mainitsemani kertoo sinun olevan LADY,
        joka on otettava vakavasti muuallakin kuin maantiellä.

LADY kohdallasi on pakko kirjoittaa isolla.

Tuon musiikkimakusikin muistan. Saat siitä lisäpisteitä.

• a-woman1 kirjoitti:

Minusta vain ei löydä mitään mielenkiintoista tikulla kaivaenkaan - niin tavallinen ihminen kuin vain olla ja voi!

Olen varmaan antanut kirjoituksissani ihan väärän kuvan - mielikuvitus on kuitenkin lentänyt.

Sinua on niin vähän näkynyt ei ole oikein mitään mielikuvaa, galleriaasi kurkkasin ja minua ei jazz kiinnosta, olen iskelmän kuuntelija ja vanhemman sellaisen.

Että tämmäinen tapaus!

• enkä unohda
        a-woman1 kirjoitti:

Ja olemme "huastelleetkin" a-woman1 ja sinut muistan isoäiti* ja olemme mekin keskustelleet.
        Se on vaan niin, että täällä on aikamoinen kontrolli kirjoittamisen suhteen, enkä mitään muuta niin toivokaan kuin sheriffiksi naista. Suhtautuminen olisi silloin kenties suvaitsevampaa ja avarakatseisempaa kuin nyt. Missä tahansa muualla ( melkein ) saavat aikuiset ja elämää nähneet ihmiset keskustella k a i k i s t a heitä kiinnostavista asioista - en tarkoita tällä tietenkään henkilökohtaisiin solvauksiin menevää tekstiä - mutta täällä on rajansa. Kuitenkin meillä suomalaisilla pitäisi olla sanavpaus! Siksi en viitsi en kirjoitella tänne. Itselleni riitti yksi kerta, eli se, jolloin sensuuri iski suhteellisen viattomaan tekstiini. Kuinkahan tämän käy?

• enkä unohda kirjoitti:

Ja olemme "huastelleetkin" a-woman1 ja sinut muistan isoäiti* ja olemme mekin keskustelleet.
        Se on vaan niin, että täällä on aikamoinen kontrolli kirjoittamisen suhteen, enkä mitään muuta niin toivokaan kuin sheriffiksi naista. Suhtautuminen olisi silloin kenties suvaitsevampaa ja avarakatseisempaa kuin nyt. Missä tahansa muualla ( melkein ) saavat aikuiset ja elämää nähneet ihmiset keskustella k a i k i s t a heitä kiinnostavista asioista - en tarkoita tällä tietenkään henkilökohtaisiin solvauksiin menevää tekstiä - mutta täällä on rajansa. Kuitenkin meillä suomalaisilla pitäisi olla sanavpaus! Siksi en viitsi en kirjoitella tänne. Itselleni riitti yksi kerta, eli se, jolloin sensuuri iski suhteellisen viattomaan tekstiini. Kuinkahan tämän käy?

Kaikkihan me oltaisiin täältä lähdetty, jos sheriffin tähden lopetettaisiin. Se on tosi, että ihan turhia poistoja on ollut ja paljon, jossain vaiheessa tuntui, että ei ole lainkaan asioita, joista täällä voisi kirjoittaa.

Arvaa vaan kuinka monta viestiä multa on lentänyt!

Nyt on ollut vähän rauhallisempaa...

• a-woman1
        enkä unohda kirjoitti:

Se, että en ole täällä jokapäiväinen vieras, johtuu ensinnäkin siitä, että olen kesäaikaan normaalisti ollut aika paljon mökillä ja siellä ei ole tietokoneyhteyksiä. Toinen syy on, ettei koneeni toimi täällä suomi24:n palstoilla ruuhka-aikaan. Iltamyöhällä tai aamulla saatan päästä tänne ilman, että kone heti jumiutuu. Luen kyllä lähes kaikki tänne kirjoitetut viestit, mutta usein jää vastaamatta siksi, ettei asia enää ole ajankohtainen.

• kun olen vieraillut melko vähän tällä puolella. Muutamista on jotain ajatuksia:

PERTTA-TÄTI on suoraryhtinen, pitkä ja solakka. Harmaat hiukset suurella nutturalla ja kasvoilla vuosien tuomat uurteet. Kunnioitusta herättävä vanharouva.

OLIVIA taas on punatukkainen, pieni ja pippurinen nainen. Hiukset aina laitettuna kampaukselle ja meikki täydellinen. Keskipisteenä, menee mihin tahansa. Sanavalmis ja tiukasti sanomansa asian takana.

KING KALEsta riittää herrasmiestä vaikka toisille jakaa. Pitkä, komea, harmaata ohimoilla ja ehdottomasti suoraryhtinen, kuin entisajan kenraali. Valloittava ja hurmaava mies!

ANNA on äidillinen ja pyöreä, aina kanelin ja kaardemumman tuoksuinen. Annan koti on aina hyvässä järjestyksessä ja lapset perheineen käyvät usein päivällisellä hänen luonaan.

WIVI on nuorin tuttavuus ja luulen hänen olevan hyvin nauravainen luonteeltaan ja vilkas keskustelija. Wivi on keskimittainen ja pehmeänpyöreä, ruskea tukkainen ja -silmäinen, monen miehen päiväunien kohde.

KATRIINA64 piirtyy silmiini arvokkaana "vanhana" rouvana, jonka mies on tiukasti vaimonsa ohjauksessa. Ulkomuodoltaan Katriina on pitkä ja "luiseva", vaaleaissa hiuksissa on permanentti ja vakavailmeinen vaikka omaakin huumorintajun.

• Wivi ek

hehkuttelua. Kiitos Pikkumusta57.
        Asian todellinen laita on kuitenkin niin, että olen hyvin hoikka ja sinisilmäinen.
        Muut kohdat osuivatkin aika hyvin, eli tumma, vilkas ja nauravainen.
        Mutta miesten päiväunien kohde? Hihhh...

• Katariinan ihailija

Katariinahan on sensuelli , pehmeänkaunis nainen, huumorintajuinen ja rohkea! Ainoa huono puoli hänessä on, että on naimisissa!

• Pertta-täti

Eikö teillä aikuisilla ihmisillä ole tähdellisempää tekemistä kuin arvuutella toisianne! Että kuka on minkäkinlainen.
      Minä tunnen teidät kaikki, joten minun ei tarvitse siihen ajanhukkaan ryhtyä.

Ja jotta minuakaan ei tämän jälkeen tarvitsisi arvuutella, kerron kaiken kertomisen arvoisen ja antaa sitten olla.

Olen neiti. Olen 184 cm pitkä ja painan 61 kiloa.
      Minulla on harmaa polkkatukka, tosin lukumäärältään mittava ja laadultaan sekalainen kokoelma erilaisia peruukkeja.

Olin koko työikäni opettaja. Opetin nulikoille historiaa, äidinkieltä ja joskus saksaa ja englantia.
      Minä halusin nuorena voimistelunopettajaksi, mutta siihen aikaan, kun opiskelin, olivat naisten voimisteluasut niin rumia, että sen vuoksi luovuin ajatuksesta.
      Sieltä on minun urheiluharrastukseni peräisin. Juoksin aitoja, heitin keihästä ja hyppäsin korkeutta.

En ole koskaan ollut naimisissa, vaikka kosijoita minulta ei kyllä ole puuttunut. Siitä pitivät huolen isäni mittavat rahavarat ja oma, uljas kauneuteni. Rakastan kaunista pukeutumista, lierihattuja ja korkokenkiä. Make-uppia käytän hillitysti, mutta tarpeellisen määrän.

Eläkeikäni olen viettänyt matkustellen, hoitaen sukuni kartanoa ja muita kiinteistöjä Suomessa ja ulkomailla. Välillä unohdan ikäni ja arvokkuuteni ja saatan juhlia useamman päivän yhtämittaa. Olen peto valvomaan öitä ja riehumaan, kun sille päälle satun.
      Nykyisin kuitenkin yhä harvemmin.

Jos joku asia jäi vielä epäselväksi, toivon, että se tullaan minulta kysymään suoraan, eikä arvuutella täällä kaiken kansan nähden.

Niin, vielä. Kenkäni numero on 43 ja siksi minun on vaikea saada Suomesta kauniita kenkiä. Hansikkaat ovat numeroa 9 ja hatut 41.

• Kingkale ek

Olen ylpeä siitä, että olet tätini!

• nitroniisku
        Kingkale ek kirjoitti:

Olen ylpeä siitä, että olet tätini!

Suora, rehti, puntaroi samalla puntarilla naapurit, sukulaiset ja itsensä. Ulkonäköä ei tule ajatelleeksi kun persoona itse ottaa katsojan valtaan.

• Yykaakoo

Kysytään nyt oikein luvan jälkeen:

- Miksiköhän sinulla on niin isot jalat ja niin pieni pään ympärysmitta? Ovatko jalkasi tukevasti maassa ja pää pilvissä (pilvessä)?

- Etkös sinä tykkää tämmöisestä jonninjoutavasta? Miksiköhän nyt sitten yleensä jonninjoutaville vastasit noinkin pitkällä kirjeellä?

- Etkös tiedä, että jonninjoutavuudet ja höplättämiset sun muut hulluttelut pitävät kuule ihmiset järjissään tässä kovassa maailmassa?

Enpä tiedä, jos Pertta-täti ois niinku tiätsä hyymörimielessä tuon kommenttinsa tänne pukannut...nooh, on niin paljon semmoista mitä ei Meikäläinen aina niinku tiätsä hoxaa, onnexi.

• Pertta-täti
        Yykaakoo kirjoitti:

Kysytään nyt oikein luvan jälkeen:

- Miksiköhän sinulla on niin isot jalat ja niin pieni pään ympärysmitta? Ovatko jalkasi tukevasti maassa ja pää pilvissä (pilvessä)?

- Etkös sinä tykkää tämmöisestä jonninjoutavasta? Miksiköhän nyt sitten yleensä jonninjoutaville vastasit noinkin pitkällä kirjeellä?

- Etkös tiedä, että jonninjoutavuudet ja höplättämiset sun muut hulluttelut pitävät kuule ihmiset järjissään tässä kovassa maailmassa?

Enpä tiedä, jos Pertta-täti ois niinku tiätsä hyymörimielessä tuon kommenttinsa tänne pukannut...nooh, on niin paljon semmoista mitä ei Meikäläinen aina niinku tiätsä hoxaa, onnexi.

Sen verran intresantteja kysymyksiä minulle esitit, että katson velvollisuudekseni vastata ja varsinkin, kun tulin antaneeksi luvan kyselyihin.
        Kiitän kuitenkin ensin kiinnostuksestasi.

Kiitos kiinnostuksestasi.

Kysymys nro 1. Jalkani ovat todellakin hiukan epäsuhtaiset muuhun vartalooni nähden, mutta se johtuu pelkästään siitä, että suvussamme esiintyy aika-ajoin lattajalkaisuutta.
        Pääni ympärys lienee normaaliuden rajoissa.

Kysymys nro 2. En pidä jonninjoutavasta, olet oikeassa. Olisin pysynyt tiukasti omissa oloissani, ellen olisi saanut sisäköltäni kuulla, että tällä palstalla on turhaan lausuttu minun nimeni.
        Katsoin velvollisuudekseni oikaista kirjoituksessa olevat epäkohdat.

Kysymys nro 3. Minä en tiedä yhtään mitään mistään jonninjoutavuuksista ja höplättämisistä. Olen täysin järjissäni muutenkin.
        (Joskus, peräti harvoin nykyään, saa nuori, komea lihaskimppu minut järjiltäni, mutta kuten sanottu, olen etupäässä ja takapäässäkin sangen järki-ihminen.)

Hyymörimielessä? Niinku? Tiätsä? Hoxaa? Onnexi?
        Mitä kieltä?

• Yykaakoolta
        Pertta-täti kirjoitti:

Sen verran intresantteja kysymyksiä minulle esitit, että katson velvollisuudekseni vastata ja varsinkin, kun tulin antaneeksi luvan kyselyihin.
        Kiitän kuitenkin ensin kiinnostuksestasi.

Kiitos kiinnostuksestasi.

Kysymys nro 1. Jalkani ovat todellakin hiukan epäsuhtaiset muuhun vartalooni nähden, mutta se johtuu pelkästään siitä, että suvussamme esiintyy aika-ajoin lattajalkaisuutta.
        Pääni ympärys lienee normaaliuden rajoissa.

Kysymys nro 2. En pidä jonninjoutavasta, olet oikeassa. Olisin pysynyt tiukasti omissa oloissani, ellen olisi saanut sisäköltäni kuulla, että tällä palstalla on turhaan lausuttu minun nimeni.
        Katsoin velvollisuudekseni oikaista kirjoituksessa olevat epäkohdat.

Kysymys nro 3. Minä en tiedä yhtään mitään mistään jonninjoutavuuksista ja höplättämisistä. Olen täysin järjissäni muutenkin.
        (Joskus, peräti harvoin nykyään, saa nuori, komea lihaskimppu minut järjiltäni, mutta kuten sanottu, olen etupäässä ja takapäässäkin sangen järki-ihminen.)

Hyymörimielessä? Niinku? Tiätsä? Hoxaa? Onnexi?
        Mitä kieltä?

Kuulesta. Ihan suomen kieltähän se, silleen tiätsä niinku nuorekkaaseen tyyliin. On tullut pussissa kuulosteltua kun ne nuoret haasteloot. Ja kyllähän sitä häätyy pyrkiin oleen ajan hermolla tiätsä eli oleen nuorekas ja viriili, sehän ajan henki vastaansanomattomasti onpi.

Sinua myös kiitän seikkaperäisestä vastauksestasi. Hyvin nyt ymmärrän, että oivaa satiiria sinä verbaa likko ränttäsit. Oishan tuo pitänyt heti hoxata, vaan ku oon tämmönen yhen sortin res sukka ja po loinen.

• monsieur jallu ..

Pertta-tädin tarinassa on kyllä totta: hän on ollut opettaja.
        Muu osakin on periaatteesa oikein, joskin
        - pituuden ja painon kohdalla on tapahtunut kirjoitusvirhe, pitää olla 1t61 cm ja 84 kg
        - neiti hän olisi, jos ei olisi ollut kerran naimisissa ja toisen kerran jonkun kulkumiehen höynäytettävänä
        - urheiluharrastustakin oli: hän kävi nuoruudessaan lavatansseissa
        - pukeutuminen on sellaista kuin tanttamaiselle tädille sopiikin (kokonumeroita ei kannata ruveta arvioimaan)
        - matkat suuntautuvat lähikaupunkiin, jossa käydään torikahvilla ja Lidlissä ja
        - omaisuuden pääosa on rivitalokaksio eteläsavolaisessa kunnassa.

• Musta tuntuu

Marjapensas - kova marjastamaan
      PellePeloton - pelkäämätön mies
      OliviaKoo - rakastaa oliivipitsaa
      Katriina - kahvikissa
      KristaTee - tykkää teestä
      Wivi - Wagnerin vaimo
      Angi - sairastaa usein angiinaa

mitä niitä muita oli,ei jaksa muistaa. pitääköhän nää paikaansa.

• haluttavimmat

Ilta-aurinko ruskostaa huomisen sään kauniiksi.
        OliviKoo tykkää mahottomasti oliiveista,
        PellePeloton yrittää pelätellä, tuhmat pois
        tieltään.
        KristaTee on luotu äidiksi,laittaa ilta teet lapsilleen.
        Wivi haluaa laittaa ketjut alulleen;-))
        Marjapensas kukkii kauniisti keväällä.
        Angi lukee horoskooppeja meille ja ennustaa
        tulevaa.

• haluttavimmat kirjoitti:

tieltään.
        tulevaa.

mietteitä teistä kirjoitettu ja paljon olen samaa mieltä. En siis osaa enää lisätä mitään.

Itsestäni ei ihan kaikki kirjoitukset pidä paikkaansa.

• marjapensas
        haluttavimmat kirjoitti:

tieltään.
        tulevaa.

Olisin halunnut syntyä karhuksi, nukkua kylmät talvet ja herätä keväällä,
        kun luontokin herää eloon, valvoa kauniit kesäyöt, sekä sienestämässä kuulakkaan raikkaassa syyssäässä.
        Mistäs arvasit:=0

• aatu o

Hyvä kysymys ja mielenkiintosiia vastauksia, ennen kaikkea siksi, että
      -vastauksissa käsittellään miltei yksinomaan naisia ja
      - vastaajat ovat mielti yksinomaan naisia.

Miehet nähtävästi pohtivat täällä vähemmän kirjoittavien naisten ulkonäköä ja luonnetta, sitä kuka on pitkä, rehevä,huolehtivainen jne. ja samalla he ovat itsekin harmaita ja mielenkiinnottomia.

Eräistä kirjoittajista on muuten ihastuttavaia kuvia.

• paljon'

miehiä näkynyt, että voisi muodostaa mitään mielipidettä!

Missä aatukin on luurannut?

• nikoteemus ...

.. hänkin ilmoittaa näkemyksistään:

- oliviakoo: hössöttäjä ja duunarimainen
      - marjapensas: oluen kittaaja
      - heraldiina: lähes hömpsö
      - sibyllavon: luonnonystävän (ja monen muunkin) ihanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe