Niin tuli tässä mieleen taas omia menkkoja odotellessa, että millaisia menkkakipuja plussan nyt tai joskus saaneilla on ollut? Onko ne kivut IHAN samanlaisia kuin menkkakivut vai jotenkin heikommat/voimakkaammat? Tai oletteko jälkeenpäin kun olette plussan saaneet, huomanneet että hei, eihän tää ihan menkkakipumaista ollutkaan vaan jotenkin erilaista?
Ite muistan edellisestä raskaudesta sen että kivut oli ennenkokemattoman kovat. Aamut ja päivät meni ilman kipuja mutta työpäivän jälkeen iski niin kovat vihlovat krampit alavatsaan että piti kyyristyä lattialle ja pidättää hengitystä. En usko että sen mittaluokan kivut on ihan normaalia kuitenkaan? Nyt Primolut-kuuri on ohi ja menkkojen pitäis alkaa parin päivän päästä. Ajoittaista normaalilta menkkakivulta tuntuvaa kipuilua on tuntunut sekä kohdun että munasarjojen lähistöllä joten ei siitä mitään voi päätellä. Eikä mitään muitakaan oireita oo ollu joten tuskin tässäkään kierrossa on tärpännyt kun pientä tiputteluvuotoakin on lääkekuurin aikana ollu. Kunpa nyt vaan ajattelin jos joku olis sanonu että älä huoli, menkkakivut voi tuntua ihan normaaleilta ja silti voit olla raskaana. :)
Plussanneiden menkkakivut?
5
9209
Vastaukset
- mulla oli
Musta tuntui ennen raskautumista menkkakipujen vain kovenevan "vanhenemisen" kanssa. :) En siis ole ihan varma olivatko kivut samaa luokkaa vai kovemmat kuin ennen. Ennen kuin edes tajusin olevani raskaana, luulin monesti menkkojen alkaneen ja juoksin vessaan koska olin ihan varma siteen tarpeesta. Oli ihan hassua kun menkkoja ei kuulunutkaan vaikka "tuntui" suunnilleen vuotavaltakin.
- nuppineula....
mulla oli kyllä täsmälleen samanlaiset jomotukset ku ennen menkkoja ja rinnat myös turvonneet. Kun oireet jatku ja jatku, tein epäuskoisena testin ja plussaa.jälkeenpäin mietin, että ehkä rinnat oli vielä tavallistakin aremmat, muuten ei kyllä YHTÄÄN eroa oireisiin ennen kuukautisia-niin hämäävää ja varmaan piinaavaa epätietoiselle . Näin mulla...
- annette27
Silloin kun mä plussasin niin mulle ei tullut menkkakipuja ollenkaan eikä kuukautisia edeltävää ärsytystä (PMS). Jo siitä arvasin, että nyt taitaa olla raskaus kyseessä. Selvin merkki oli kuitenkin rintojen kutina.
- täälä kanssa:)
olen kaksi haamu plussaa nyt saanut ja perjantaina piti menkkojen alkaa.. oireet kyllä ihan samanlaiset kun menkat alkais,mutta alavatsaan saattuu välillä tosi lujaa..sillai menkkakipumaisesti mutta kovempaa..välillä tuntuu siltä et nyt tuli jotain pöksyihin ja tässä tää oli mutta ei vielä onneksi verta tullut, toivon kovasti että ne haamu plussat on oikeita ja vauva pysyy sisällä kovista kivuista huolimatta.. pidän sulle peukkuja:)
- mää vaan
Ensimmäisessä raskaudessa musitan, että oli aivan sama tunne, kuin menkkojen alkaessa. Täsmälleen. Vaan nepä eivät alkaneet. Erilaista oli se, että oli olo, kuin kuumeessa, eli vilutti. Ja rinnat oli kosketusarat.
Menkkakivut jäi silloin sitten synnytykseen sairaalaan, enkä onneksi ole niitä kurjimuksia enää kokenut!
Toista odottaessa oli ennne plus testausta jo etova huono olo. Taas se vilutus, mutta rinnat ei niin arat. Väsymys iski melko alussa myös. Tuota menkkatunnetta oli pikkuisen.
Nyt on kolmas tulossa ja nyt ei tuntunut miltään. Ajattelinkin, että taaskin pettymys tälle kuulle, mutta plussa olikin suuri yllätys! Näitä kuukautistyyppisiä kipuja on tullut vasta nyt silloin tällöin 5- 6 rvk:n aikana.
Aina ne pistävät jännittämään, että mitäs jos...
Toivon todella sinulle onnea ja tärppäystä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102