Pekingiin vaihtariksi, urheilumahdollisuudet ym.

krista-84

Olen lähdössä vaihtariksi Pekingiin elokuussa -07 ja sporttityttönä olen kiinnostunut kaupungin urheilun harrastusmahdollisuuksista. Ovatko kuntosalit millaisia varustelultaan, missä sijaitsevat ja minkä hintaisia ovat? Entä muut, esim. jumppatunnit, uimahallit, uskaltaako niissä käydä:D? Onko yliopiston lähellä hyviä lenkkeilyreittejä? Tai ji:tä kuulemma harrastetaan puistoissa, mutta se ei minua erityisesti kiinnosta.. Entä onko kaupungissa pyörän vuokrausmahdollisuuksia, ja uskaltaako pyörällä liikkua siellä, vai kaahaileeko taksikuskit yli?

6

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähteä...

      ... kun Pekigissä aletaan sulkea pahimpia saastuttajia seuraavan vuoden olympialaisia varten.

      Mutta noin yleensä ulkoilmassa rehkiminen ennemmin vaurioittaa terveyttäsi, kuin edistää sitä -- niin saastainen savusumu leijuu Kiinan suurien kaupunkien yllä ja Peking kuuluu Kiinan mittakaavassakin niihin huonompiin paikkoihin tässä suhteessa.

      Noen ym. lisäksi ilmassa on hiekkapölyä ym. joten kuntosalin juoksumatto kutsuu....

      • Ja mie just rakastan lenkkeilyy.. Sit ei pääse kiinalaiset ihmettelemään suomalaista sauvakävelijää:D
        No, täytyy sit vaa pysytellä siel sisätilois, siellähän ne ammattiurheilijatkin varmaa treenaa.


      • Shanghaista
        krista-84 kirjoitti:

        Ja mie just rakastan lenkkeilyy.. Sit ei pääse kiinalaiset ihmettelemään suomalaista sauvakävelijää:D
        No, täytyy sit vaa pysytellä siel sisätilois, siellähän ne ammattiurheilijatkin varmaa treenaa.

        Juu, Kiinassa ja Pekingissa ei kannata ulkoilmaurhreilua harrastaa.

        Pekingissa on suomalainen sahlyjoukkue, Beijing Ducks, tiedoksi, jos vaikka harrastat sahlya.


      • kiinari
        krista-84 kirjoitti:

        Ja mie just rakastan lenkkeilyy.. Sit ei pääse kiinalaiset ihmettelemään suomalaista sauvakävelijää:D
        No, täytyy sit vaa pysytellä siel sisätilois, siellähän ne ammattiurheilijatkin varmaa treenaa.

        Ei sillä voi millään kunnolla lenkkeillä ulkoilmassa, etenkään talvisaikaan kun paikalliset lämmittää talojaan kokseilla, yms. hiilillä.

        Olimme nyt kesäkuussa Pekingissä ja silloinkin oli ihan älyttömät saasteet. Vaikka säätiedotuksissa oli about 36 astetta lämmintä ja pilvetöntä, niin Pekingissä et ruskettunut pätkääkään koska tuo saastepilvi on siellä niin sakea. Tämä korostui etenkin illalla, jolloin näkyväisyys oli alle kilsan.

        Muuten tuo Pekingin ilma on niin saastunutta, että päivän hengittely Pekingin "raittiissa vuoristoilmassa" vastaa n.70 röökin polttoa. Siihen vaikuttaa paljon myös paljon se, että Pekingissä pörrää tällä hetkellä päivässä n. 3 miljoonaa autoa ja määrä kasvaa 1200:lla joka päivä.

        Onneksi ne on sentään tekemässä asialle jotain. Siellä on juuri nyt alkamassa olympialaisia varten kokeilu, jossa Pekingissä päivittäin liikennöivien autojen määrää pudotetaan ainakin aluksi miljoonalla autolla. Se on hyvä se. Toivottavasti tuo vain jäisi pysyväksi.

        Nuo saasteet olivat ainakin meikäläiselle sen verran kulttuurishokki, etten ainakaan itse lähtisi sinne duuniin tai opiskelemaan pidemmäksi aikaa. Muuten siellä kyllä oli kyllä paljon nähtävää ja ihmeteltävää yllin kyllin :)


      • shanghaista
        kiinari kirjoitti:

        Ei sillä voi millään kunnolla lenkkeillä ulkoilmassa, etenkään talvisaikaan kun paikalliset lämmittää talojaan kokseilla, yms. hiilillä.

        Olimme nyt kesäkuussa Pekingissä ja silloinkin oli ihan älyttömät saasteet. Vaikka säätiedotuksissa oli about 36 astetta lämmintä ja pilvetöntä, niin Pekingissä et ruskettunut pätkääkään koska tuo saastepilvi on siellä niin sakea. Tämä korostui etenkin illalla, jolloin näkyväisyys oli alle kilsan.

        Muuten tuo Pekingin ilma on niin saastunutta, että päivän hengittely Pekingin "raittiissa vuoristoilmassa" vastaa n.70 röökin polttoa. Siihen vaikuttaa paljon myös paljon se, että Pekingissä pörrää tällä hetkellä päivässä n. 3 miljoonaa autoa ja määrä kasvaa 1200:lla joka päivä.

        Onneksi ne on sentään tekemässä asialle jotain. Siellä on juuri nyt alkamassa olympialaisia varten kokeilu, jossa Pekingissä päivittäin liikennöivien autojen määrää pudotetaan ainakin aluksi miljoonalla autolla. Se on hyvä se. Toivottavasti tuo vain jäisi pysyväksi.

        Nuo saasteet olivat ainakin meikäläiselle sen verran kulttuurishokki, etten ainakaan itse lähtisi sinne duuniin tai opiskelemaan pidemmäksi aikaa. Muuten siellä kyllä oli kyllä paljon nähtävää ja ihmeteltävää yllin kyllin :)

        Mina olen kuullut tuosta saasteista ja ruskettumisesta vahan eri stoorin.

        eli, saasteisessa kaupungissa palaa helpommin, koska auringon sateet heijastuat ilmassa olevista saaste (metalli ym) hiukkasista...


      • kiinari
        shanghaista kirjoitti:

        Mina olen kuullut tuosta saasteista ja ruskettumisesta vahan eri stoorin.

        eli, saasteisessa kaupungissa palaa helpommin, koska auringon sateet heijastuat ilmassa olevista saaste (metalli ym) hiukkasista...

        No voi olla tietty osittain tottakin.. mutta meillä tämä teoria ei oikein toteutunut Pekingissä. Olimme siellä 5 päivää, koko ajan enemmän tai vähemmän ulkosalla, mutta pätkääkään emme siellä sinä aikana ruskettuneet vaikka koko ajan oli "poutaa".

        Kantonissa taas samassa ajassa ja samanlaisessa kelissä saimme huomattavasti enemmän väriä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe