Suurin osa kirjaimista toimii ihan normaalisti, mutta skandinaaviset kirjaimet kirjaimet tulee tallaisina ' ; [ ja monet shift nappulan alla olevat merkitkin menevat pain helvettia, esim. kauttaviiva tulee siita nappulasta josta pitaisi tulla alaviiva ja alaviiva tulee kysymysmerkin kohdalta... Oon niin kadeton etten keksi missa vika ja miten toimia, apu olisi tarpeen...
nappaimisto ongelma
7
4479
Vastaukset
Olet kenties painanut vahingossa alt shift. Avaa Control Panel ja sieltä alue-ja kieliasetukset (Alue ja maakohtaiset...), sieltä välilehti kielet, tiedot, jossa on näppäimistön kielet ja sen amerikan näppäimistövaihtoehdon voi huoletta poistaa niin asia ei toistu.
- sdfsdfsdfsdf
Kiva, että jotkut jaksaa vaivautua vastaamaan meille tomppeleille =)...
- joku vaan
näppäimistön kieliasetus on englanti vaihda näppäimistön kieleksi suomi.
- taija1234
mit' control panelin valikkoa pit'' muuttaa_ Mik' on englanniksi kieli ja alueasetukset_ kuten n'itte kirjaimet ei toimi oikein
- Näppisasetukset
taija1234 kirjoitti:
mit' control panelin valikkoa pit'' muuttaa_ Mik' on englanniksi kieli ja alueasetukset_ kuten n'itte kirjaimet ei toimi oikein
Otsikon mukainen kuvake siellä Ohjauspaneelissa. Nyt sulla on siellä valittuna englanninkielinen (amerikkalainen)-näppäimistöasetus, sulla pitäis löytyä samasta listasta myös Suomi/Finnish. Vaihda se käyttöön.
Katson kohta windows-koneesta mitä siellä oikein lukee. - näppis__
Näppisasetukset kirjoitti:
Otsikon mukainen kuvake siellä Ohjauspaneelissa. Nyt sulla on siellä valittuna englanninkielinen (amerikkalainen)-näppäimistöasetus, sulla pitäis löytyä samasta listasta myös Suomi/Finnish. Vaihda se käyttöön.
Katson kohta windows-koneesta mitä siellä oikein lukee.Language&Regional Options
Avaa välilehti Languages, sitten nappula Details..
Siellä Default Input lanuguage valitse (ellei ole) Finnish
Installed servicessä pitäis näkyä US käytössä olevana ja toisena valintana FI.
Klikkaa se US valituksi (jos myös FI löytyy) ja nappulasta Remove poista se.
Ilmoitusikkuna kertoo, että toimenpide otetaan käyttöön uudelleen käynnistyksen jälkeen, koska US opn juuri nyt käytössä.
Klikkaa alhaalta Apply ja OK
Ikkunat kiinni ja kone uudelleen käyntiin.
Eikö sulla näy kellon vieressä oikealla alhaalla näppäimistövalintaa?
Nyt siinä varmaan lukee US ja jos klikkaat nuolesta siitä vierestä, myös FI tulee valittavaksi.
Se valinta poistuu, kun poistit ohjauspaneelista ylimääräisen kielen, jota et ilmeisesti tarvitse.
Tarvitessasi voit sen samasta paikasta myös lisätä takaisin, mistä poistitkin - jos tuut katumapäälle.
- Hörhör..
Ohjauspaneeli > Aluekohtaiset- ja kieliasetukset > Kielet > Tiedot > Asetukset > Lisää....ja sinne lisäät haluamasi näppäimistökielen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522