nappaimisto ongelma

sdfsdfsdf

Suurin osa kirjaimista toimii ihan normaalisti, mutta skandinaaviset kirjaimet kirjaimet tulee tallaisina ' ; [ ja monet shift nappulan alla olevat merkitkin menevat pain helvettia, esim. kauttaviiva tulee siita nappulasta josta pitaisi tulla alaviiva ja alaviiva tulee kysymysmerkin kohdalta... Oon niin kadeton etten keksi missa vika ja miten toimia, apu olisi tarpeen...

7

4479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet kenties painanut vahingossa alt shift. Avaa Control Panel ja sieltä alue-ja kieliasetukset (Alue ja maakohtaiset...), sieltä välilehti kielet, tiedot, jossa on näppäimistön kielet ja sen amerikan näppäimistövaihtoehdon voi huoletta poistaa niin asia ei toistu.

      • sdfsdfsdfsdf

        Kiva, että jotkut jaksaa vaivautua vastaamaan meille tomppeleille =)...


    • joku vaan

      näppäimistön kieliasetus on englanti vaihda näppäimistön kieleksi suomi.

      • taija1234

        mit' control panelin valikkoa pit'' muuttaa_ Mik' on englanniksi kieli ja alueasetukset_ kuten n'itte kirjaimet ei toimi oikein


      • Näppisasetukset
        taija1234 kirjoitti:

        mit' control panelin valikkoa pit'' muuttaa_ Mik' on englanniksi kieli ja alueasetukset_ kuten n'itte kirjaimet ei toimi oikein

        Otsikon mukainen kuvake siellä Ohjauspaneelissa. Nyt sulla on siellä valittuna englanninkielinen (amerikkalainen)-näppäimistöasetus, sulla pitäis löytyä samasta listasta myös Suomi/Finnish. Vaihda se käyttöön.
        Katson kohta windows-koneesta mitä siellä oikein lukee.


      • näppis__
        Näppisasetukset kirjoitti:

        Otsikon mukainen kuvake siellä Ohjauspaneelissa. Nyt sulla on siellä valittuna englanninkielinen (amerikkalainen)-näppäimistöasetus, sulla pitäis löytyä samasta listasta myös Suomi/Finnish. Vaihda se käyttöön.
        Katson kohta windows-koneesta mitä siellä oikein lukee.

        Language&Regional Options
        Avaa välilehti Languages, sitten nappula Details..
        Siellä Default Input lanuguage valitse (ellei ole) Finnish

        Installed servicessä pitäis näkyä US käytössä olevana ja toisena valintana FI.
        Klikkaa se US valituksi (jos myös FI löytyy) ja nappulasta Remove poista se.
        Ilmoitusikkuna kertoo, että toimenpide otetaan käyttöön uudelleen käynnistyksen jälkeen, koska US opn juuri nyt käytössä.
        Klikkaa alhaalta Apply ja OK
        Ikkunat kiinni ja kone uudelleen käyntiin.

        Eikö sulla näy kellon vieressä oikealla alhaalla näppäimistövalintaa?
        Nyt siinä varmaan lukee US ja jos klikkaat nuolesta siitä vierestä, myös FI tulee valittavaksi.
        Se valinta poistuu, kun poistit ohjauspaneelista ylimääräisen kielen, jota et ilmeisesti tarvitse.
        Tarvitessasi voit sen samasta paikasta myös lisätä takaisin, mistä poistitkin - jos tuut katumapäälle.


    • Hörhör..

      Ohjauspaneeli > Aluekohtaiset- ja kieliasetukset > Kielet > Tiedot > Asetukset > Lisää....ja sinne lisäät haluamasi näppäimistökielen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe