nappaimisto ongelma

sdfsdfsdf

Suurin osa kirjaimista toimii ihan normaalisti, mutta skandinaaviset kirjaimet kirjaimet tulee tallaisina ' ; [ ja monet shift nappulan alla olevat merkitkin menevat pain helvettia, esim. kauttaviiva tulee siita nappulasta josta pitaisi tulla alaviiva ja alaviiva tulee kysymysmerkin kohdalta... Oon niin kadeton etten keksi missa vika ja miten toimia, apu olisi tarpeen...

7

4478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet kenties painanut vahingossa alt shift. Avaa Control Panel ja sieltä alue-ja kieliasetukset (Alue ja maakohtaiset...), sieltä välilehti kielet, tiedot, jossa on näppäimistön kielet ja sen amerikan näppäimistövaihtoehdon voi huoletta poistaa niin asia ei toistu.

      • sdfsdfsdfsdf

        Kiva, että jotkut jaksaa vaivautua vastaamaan meille tomppeleille =)...


    • joku vaan

      näppäimistön kieliasetus on englanti vaihda näppäimistön kieleksi suomi.

      • taija1234

        mit' control panelin valikkoa pit'' muuttaa_ Mik' on englanniksi kieli ja alueasetukset_ kuten n'itte kirjaimet ei toimi oikein


      • Näppisasetukset
        taija1234 kirjoitti:

        mit' control panelin valikkoa pit'' muuttaa_ Mik' on englanniksi kieli ja alueasetukset_ kuten n'itte kirjaimet ei toimi oikein

        Otsikon mukainen kuvake siellä Ohjauspaneelissa. Nyt sulla on siellä valittuna englanninkielinen (amerikkalainen)-näppäimistöasetus, sulla pitäis löytyä samasta listasta myös Suomi/Finnish. Vaihda se käyttöön.
        Katson kohta windows-koneesta mitä siellä oikein lukee.


      • näppis__
        Näppisasetukset kirjoitti:

        Otsikon mukainen kuvake siellä Ohjauspaneelissa. Nyt sulla on siellä valittuna englanninkielinen (amerikkalainen)-näppäimistöasetus, sulla pitäis löytyä samasta listasta myös Suomi/Finnish. Vaihda se käyttöön.
        Katson kohta windows-koneesta mitä siellä oikein lukee.

        Language&Regional Options
        Avaa välilehti Languages, sitten nappula Details..
        Siellä Default Input lanuguage valitse (ellei ole) Finnish

        Installed servicessä pitäis näkyä US käytössä olevana ja toisena valintana FI.
        Klikkaa se US valituksi (jos myös FI löytyy) ja nappulasta Remove poista se.
        Ilmoitusikkuna kertoo, että toimenpide otetaan käyttöön uudelleen käynnistyksen jälkeen, koska US opn juuri nyt käytössä.
        Klikkaa alhaalta Apply ja OK
        Ikkunat kiinni ja kone uudelleen käyntiin.

        Eikö sulla näy kellon vieressä oikealla alhaalla näppäimistövalintaa?
        Nyt siinä varmaan lukee US ja jos klikkaat nuolesta siitä vierestä, myös FI tulee valittavaksi.
        Se valinta poistuu, kun poistit ohjauspaneelista ylimääräisen kielen, jota et ilmeisesti tarvitse.
        Tarvitessasi voit sen samasta paikasta myös lisätä takaisin, mistä poistitkin - jos tuut katumapäälle.


    • Hörhör..

      Ohjauspaneeli > Aluekohtaiset- ja kieliasetukset > Kielet > Tiedot > Asetukset > Lisää....ja sinne lisäät haluamasi näppäimistökielen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe