Meillä on asuntovaunussamme (-86 Solifer) aikansa mukaiset koristelemattomat, sileät ja puunväriset (pyökki?) kaapinovet ja keittiölaatikot joiden ulkonäkö on alkanut kyllästyttämään. Ne ovat varsin kevytrakenteisia painon säästämiseksi ja lienevät viilupitaisia.
Etsin nyt ideoita ja malleja kaapinovien ulkonäön piristämiseksi. Vaihtaa niitä en viitsi, koska ne toimivat hyvin eikä sitä rahaa vanhaan vaunuun viitsisi kamalasti upottaa.
Olen harkinnut esim. puolipyöreiden rimojen ruuvaamista/liimaamista lähelle ylä- ja alareunaa ja ehkä keskelle oveakin. Toinen mahdollisuus olisi kiinnittää hiukan toisenväristä viilua oven keskialueelle ja laittaa sille siisti peitelistat reunoihin - tulisi kaksivärinen "peiliovi". Eräissä vanhoissa asuntovaunuissa (KAFIssa) olen nähnyt "salmiakkiruutuista" viilupintaa ovien peiliosassa, jossa ruudut olivat vuorotellen vaaleata ja hiukan tummempaa puuta. Se on hienon näköistä - saakohan mokomaa mistään?
Joten olisiko missäänpäin mallikuvia, ehdotuksia tai muita ajatuksia siitä, miten ovia voisi parantaa?
Sileiden kaapinovien koristelu?
3
1138
Vastaukset 3
- toteuttaisin
Itse tekisin tuon mainitsemasi "listat ympärille ja pala viilua" mutta en liimaisi mitään viilun paloja, vaan värjäisin listat ja keskelle jäävän palan petsilakalla, värivahalla ym. tai miksei pelkät listat? Ei kannata liian silmiinpistävää tai räikeää, siihenkin kyllästyy...Miksi kysyt muilta neuvoja kun itselläsi näemmä on hyviä ideoita?
- Rraikku
Yleensä kyselen, kun ei tuota kokemusta näistä hommista juuri itsellä ole eikä tuo sisustusmaku/-taito ole mitenkään kehuttava :-)
Erään sisustuskirjan minä viikonloppna löysin ruokamarketista, jossa oli useita ideoita laakaovien piristämiseksi. Sieltä minä luulen oman toteutuksenkin kiteytyvän.
Kiitos avusta!
- ei ,,,
jos ei intoa tai taitoa löydy , niin käy jostain kehystämöltä tai puusepänliikkeestä ostaan määrämittaisiksi pätkittyjä , siis jiirit tietysti päihin , valmiita kehyslistoja , ja sitten jollain verhoilu tai koristenauloilla kiinni ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi251645Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681387- 961171
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R771114Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84799Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48747Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29746- 64667
Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43656- 38639