Miten saada 13.vee mökille

mökkiläinen__

Eli siinä kysymys! Miten saatte tuon ikäiset tai murkut ylipäätään mukaan mökille? Tytsi, 13, pistää hanakasti vastaan, mutta ei kai sitä voi vielä kaupunkiin yksinkään jättää. Ei oikein voi ajatella, että vietetään aikaa kotosalla, teinin ehdoilla. Parit matkat on jo tehty, joista toiselle teinikin osallistui, toiselle ei. Tämä mökkeily tuntuu olevanm ongelmista suurin... Siellä ei ole videoita, joten dvd:llä houkuttelu on poissa laskuista...:(

30

5955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mökille menevään

      autoon tai potkelkkaan mihin tahansa.
      Sinä olet aikuinen,sinä määräät.
      Sen ikäistä ei saa jättää vaavomatta yksin kottiin.
      Voithan sanoa että naapurit soittaa sossuun ja se joutuu jonnekkin pois kotoa,pelotella saa!

      • miemie^^

        Kysyppäs vaikka haluisko ottaa jonkun kaverin mukaa? se saattaa auttaa. kyl 13 vuotiaan pitäs viel reissuihin vanhempien kanssa lähteä.


      • mielipuolta

        eihän tuossa ole mitään vaikeutta, senkun käsket kyytiin ja se siitä, pakkohan teinin on totella. Kyllähän meilläkin 13 v. pojan alahuuli vähän lerpotti, kun piti ukin ja mummon kanssa viikonlopuksi mökille lähteä, mutta ei tuo mittään sanallista vastahankaa esittänyt, tietää kuitenkin tasantarkkaan ettei siitä mitään hyötyä olisi. Sen verran helpotettiin tilannetta, että ostettiin suht reilu pussi irttareita, ja pari paksua Akkaria, kun vesisadettakin oli luvassa, vaan jos olisi pahastikkin jupissut, olisi luultavasti ssanut mennä ilman viihdykkeitä.


      • mapee

        tuossa iässä ei voi olal vaihtoehtona muuta kuin tulla mukaan. On ihan turha alkaa houkuttelemaan kun on ihan simppeli juttu että kaikki lähtee. Jos mökkeily onnistuu ok niin voihan sitten hankkia jonkun härvelin sinne joka kuluttaa aikaa paremmin. Jos ei oikeasti ole mitään tekemistä niin kamalaahan se on siellä olla.

        Meillä ainakin mökillä pelataan ja ollaan yhdessä. Lapset lukee paljon ja tekee jopa käsitöitä. Tietysti on ihan niitä oikeitakin töitä kuten tiskit sun muut joissa aikaa kuluu. Koskus kyllä ajattelen inhottavasti että koko mökillä olo on vain ajan tappamista, mutta kyllä siellä viihdytään ja tykätään yhdessä touhuta ja aina välillä järveen mesoamaan..

        Tässä yhteydessä pelottelu ei ole edes perusteetonta vaan tuon ikäisen jättäminen kotiin on heitteillejättö vaikkakin lievemmästä päästä. Ja ihan oikeasti; jos kotona jotain sattuu niin syyttelet itseäsi ikuisesti!


      • mökkiläinen___
        mapee kirjoitti:

        tuossa iässä ei voi olal vaihtoehtona muuta kuin tulla mukaan. On ihan turha alkaa houkuttelemaan kun on ihan simppeli juttu että kaikki lähtee. Jos mökkeily onnistuu ok niin voihan sitten hankkia jonkun härvelin sinne joka kuluttaa aikaa paremmin. Jos ei oikeasti ole mitään tekemistä niin kamalaahan se on siellä olla.

        Meillä ainakin mökillä pelataan ja ollaan yhdessä. Lapset lukee paljon ja tekee jopa käsitöitä. Tietysti on ihan niitä oikeitakin töitä kuten tiskit sun muut joissa aikaa kuluu. Koskus kyllä ajattelen inhottavasti että koko mökillä olo on vain ajan tappamista, mutta kyllä siellä viihdytään ja tykätään yhdessä touhuta ja aina välillä järveen mesoamaan..

        Tässä yhteydessä pelottelu ei ole edes perusteetonta vaan tuon ikäisen jättäminen kotiin on heitteillejättö vaikkakin lievemmästä päästä. Ja ihan oikeasti; jos kotona jotain sattuu niin syyttelet itseäsi ikuisesti!

        Niinpä. Meidän neiti on niin kovapäinen, että sitä on PAKKO hieman pelotella sosiaalitoimistoilla ja poliiseilla. Useimmiten sen uho talttuu kyllä, kun sille puhuu "järkeä". Se ei itse oikein tunnu ymmärtävän tuota ikäänsä ja sitä, ettei se TOSIAAN voi jäädä yksin kotiin. Kuvittelee niin suuria :/. Joten mökille vaan! Huomisesta voi tosin tulla kova aamu, jos rimpuileva pikkuakka pitää kantaa väkisin autoon :D


    • aikoinaan

      olin itekki jotain 13 tai 12 en olis halunnu lähtee mökille.
      Se kyllä johtu vähä siitä ku olin tietokone riippuvainen niin en olisi halunnut olla viikon loppuu ilman.
      Sitte oon yrittäny päästä eroon tietokone riippuvuudesta ja onnistuinkin ihan itse siinä.

      voi olla että sun 13 wee voi olla vähän tietokone riippuvainen.

      nykyään käyn ihan mielelläni mökillä.

      • mökkiläinen___

        Vastauksista kiitti teille kolmelle! Kyllä taidatta oikeassa olla, pitää ottaa kersaa niskasta kiinni ja nostaa autoon vaikka väkisten ;). Kaverilla houkutteluakin ajattelin, mutta se on niin, että tähän aikaan vuodesta kaikki kaverit on kuskattu väkisten myös johonkin pusikkoon :D. Houkuttimiksi käy hyvin myös lehdet, teini-cosmot ja muut :0.

        Sulle nimim. aikoinaan, osuit oikeaan. Neiti,13-vee, roikkuu turhankin innokkaasti mesessä. Riippuvuusoireita on selvästikin. Tärinä alkaa, jos minä pyrin koneelle ;). Joten mökkeily toimii varmaan hyvänä shokkihoitona. Voi siellä kuitenkin lievittää ruudusta vieroittamisen aiheuttamaa vapinaa rätisevällä telkulla...:)


      • sellainen,
        mökkiläinen___ kirjoitti:

        Vastauksista kiitti teille kolmelle! Kyllä taidatta oikeassa olla, pitää ottaa kersaa niskasta kiinni ja nostaa autoon vaikka väkisten ;). Kaverilla houkutteluakin ajattelin, mutta se on niin, että tähän aikaan vuodesta kaikki kaverit on kuskattu väkisten myös johonkin pusikkoon :D. Houkuttimiksi käy hyvin myös lehdet, teini-cosmot ja muut :0.

        Sulle nimim. aikoinaan, osuit oikeaan. Neiti,13-vee, roikkuu turhankin innokkaasti mesessä. Riippuvuusoireita on selvästikin. Tärinä alkaa, jos minä pyrin koneelle ;). Joten mökkeily toimii varmaan hyvänä shokkihoitona. Voi siellä kuitenkin lievittää ruudusta vieroittamisen aiheuttamaa vapinaa rätisevällä telkulla...:)

        että mietittiin, että jos neiti tulee mökille viettämään aikaa tavalla, joka on minusta kivaa, niin sitten vietämme kesän lopulla aikaa tavalla, joka on neidistä kivaa. Eli käymme Ankkarockissa ja shoppailemassa pääkaupungissa yhden viikonlopun. Kuluja laskemalla saimme sopivaksi vaihtosuhteeksi 8 mökkiviikonloppua per yksi pk-viikonloppu.

        On kesä mennyt tosi mukavasti kun ei tarvi joka viikonloppu tapella mökillelähdöstä ja maksaa varmaan saman verran kuin roskalehti- ja ruokakasat. Neiti vielä tienaa shoppausrahoja tekemällä kotitöitä. Mun lapsi on ihana!


      • mökkiläinen____
        sellainen, kirjoitti:

        että mietittiin, että jos neiti tulee mökille viettämään aikaa tavalla, joka on minusta kivaa, niin sitten vietämme kesän lopulla aikaa tavalla, joka on neidistä kivaa. Eli käymme Ankkarockissa ja shoppailemassa pääkaupungissa yhden viikonlopun. Kuluja laskemalla saimme sopivaksi vaihtosuhteeksi 8 mökkiviikonloppua per yksi pk-viikonloppu.

        On kesä mennyt tosi mukavasti kun ei tarvi joka viikonloppu tapella mökillelähdöstä ja maksaa varmaan saman verran kuin roskalehti- ja ruokakasat. Neiti vielä tienaa shoppausrahoja tekemällä kotitöitä. Mun lapsi on ihana!

        Niin no, mun teini ei häpeäisi mennä kanssani rokkijuhlille ;). Fossiilin :). Joten ei taida toimia...


      • mökkiläinen___
        mökkiläinen____ kirjoitti:

        Niin no, mun teini ei häpeäisi mennä kanssani rokkijuhlille ;). Fossiilin :). Joten ei taida toimia...

        Tuli ajatuskatkos... siis ei se mun kanssa lähtisi enää konsertteihin...


      • Anonyymi
        mökkiläinen___ kirjoitti:

        Vastauksista kiitti teille kolmelle! Kyllä taidatta oikeassa olla, pitää ottaa kersaa niskasta kiinni ja nostaa autoon vaikka väkisten ;). Kaverilla houkutteluakin ajattelin, mutta se on niin, että tähän aikaan vuodesta kaikki kaverit on kuskattu väkisten myös johonkin pusikkoon :D. Houkuttimiksi käy hyvin myös lehdet, teini-cosmot ja muut :0.

        Sulle nimim. aikoinaan, osuit oikeaan. Neiti,13-vee, roikkuu turhankin innokkaasti mesessä. Riippuvuusoireita on selvästikin. Tärinä alkaa, jos minä pyrin koneelle ;). Joten mökkeily toimii varmaan hyvänä shokkihoitona. Voi siellä kuitenkin lievittää ruudusta vieroittamisen aiheuttamaa vapinaa rätisevällä telkulla...:)

        En nyt oikein tiedä onko lapsiväkivalta hyvä idea:/


    • -jos

      murkkusi saisi ottaa kaverinsa mukaan mökille?

    • itsekin nuori

      onko mitenkään mahdollista että lapsesi saisi otettua kaverin/kavereita mukaan mökille? :)
      tuon ikäiselle kun ne kaverit tahtovat merkata paljon, ja siksi mökkeily ei oikein houkuttele kun aika käy pitkäksi.

    • Mökilläolo on mukavaa ainakin silloin kun saa loikoilla sohvalla ja lukea hyvää kirjaa. En tiedä nykynuorison tilaa kovin hyvin mutta ainakin omat teiniajat minulla oli mökkipakko 18-vuotiaaksi saakka. Silloin kun olin vapaa-ajalla (eli en ollut raatamassa milloin mitäkin) niin aika tuli vietettyä riippukeinussa, hyvän kirjan kanssa.

      Olen kanssasi samaa mieltä että kyllä 13-vuotiaan kuuluukin vielä lähteä mökille mukaan vanhempien kanssa. Eri asia on sitten se että minkälaiseksi murkun olon mökillä tekee. Onko se pakollinen mökkiloma ns. "työleiri" vai kuuluuko pakettiin rentoutumista?

    • osppp

      ei sun tarvitse sen mielipidettä kysyä asiassa, joka muuten aiheuttaa järjestelyvaikeuksia. Pakkaatte auton, ilmoitatte koska lähdette ja ellei neiti ole autossa lähtöaikaan niin turha odottaa mitään ulkona myöhempään -lupia tai rahaa johonkin jne jne. Näin mä tekisin. Ja tuo tuomio kestää sitten määräämättömän pitkän ajan ja kovenee jos vittuilu jatkuu, nimittäin mä en semmoiseen väittelyyn viitsi tuhlata aikaa jollaista ei kuuluisi olla olemassakaan

    • onneks ohi

      mun nuoruuteen kuului myös nuo "ihanat" mökkireissut. itikoita, ötököitä, tylsyyttä, raatamista.
      joskus ottivat viinaa koko suku, itse aloin juoda salaa siinä 14 vuotiaana kun ei sitä mökkeilyä selvinpäin kestänyt.

      nyt kun on jo omia lapsia en edes harkitse mökin ostoa.

    • sanoi lepakko

      Meidän tyttö oli kyllä tuonikäisenä jo silloin tällöin yksin tai kolme vuotta vanhemman isoveljen kanssa kotona, kun vanhemmat olivat mökillä. Joskus oli yökylässä bestis, toinen kunnollinen tyttölapsi. Saivat kikattaa yömyöhään keskenään ja kokata mieliruokiaan sekä käydä kävelyllä kesäyön hiljaisuudessa ja nukkua puolillepäivin.

      Yhtä ainoata kertaa ei ollut mitään ongelmia, ei tarvinnut olla huolissaan, eivätkä lapset tunteneet itseään turvattomiksi. Tiesivät tasan tarkkaan, mitä voi tehdä ja mitä ei. Tyttö täyttää syksyllä 18, joten matkapuhelin oli jo silloin keksitty. Pienestäkin pulmasta osattiin heti soittaa ja kysyä, tottakai.

      Olen kyllä samaa mieltä monen muun kirjoittajan kanssa siitä, että vanhemmat päättävät. Me kuitenkin kuuntelimme myös perikuntaa ja koska tiesimme, että heihin voi satavarmasti luottaa, saivat toisinaan olla omin päin kotona.

      Jos olisimme vähänkään epäilleet, että säännöistä lipsutaan, se kerta olisi jäänyt viimeiseksi. Sitä paitsi lapsilla oli koko ajan päällä uhka: "Saatamme tulla kotiin jo tänä iltana, ehkä myöhäänkin, katsotaan nyt..."

      Tiedän hyvin, että suuri osa vanhemmista ei ollenkaan luota siihen, mitä teinit saattavat saada päähänsä. Ja epäily on kyllä useimmiten myös perusteltua! ;-) Meillä vaan on käynyt niin hyvä tuuri mukeloittemme kanssa! Ei tarvitse olla kateellisia, hyviä lapsia teilläkin on!

    • kaveri mukaan

      On aivan normaalia että tuossa iässä hangataan mökille tuloa vastaan, sitä ennen on mökillä ollut kivaa puuhastelua ja leikkimistä. Sitten taas jossain vaiheessa elämää alkaa mökkiaika ihmeellisesti kutkuttaa. Lapset jotka ovat saaneet mökkeillä lapsina, heille jää luonnon kaipuu ja ymmärrys luontoon. Se on suuri rikkaus. Eikö mukaan mahdu kaveria? Ei siinä paljon muu auta.

    • Mökkielämä rules

      asioista päättää,sinä vai lapsi?13-vuotias on ihan kersa vielä.Jos perhe lähtee mökille,lapset lähtee mukaan ellei ole luotettavaa paikkaa (jonkun kaverin perhe tai sukulaiset) jonne lapset jättää,mutta tuon ikäisen mukulan kotiin jättäminen -varsinkin jos syy on se ettei ole videoita/dvd:tä tai muuta tekemistä- ei ainakaan minulta luonnistuisi.Tekemistä on mökilläkin kun vaan viitsii nähdä asian eteen vaivaa eli touhuta niitten kersojen kanssa eikä vaan vietä itse sitä ihanaa mökkielämää niin kuin itsestä hyvälle tuntuu.Eikä lapset kaipaa sen kummempaa tekemistä kuin yhdessä touhuamista,"vanhoja" lauta- tai pallopelejä mitä nykyisin ei enää lapset tunnu pitävän missään arvossa,sitä vaan niillä pleikoilla ja tietokoneilla touhutaan.

    • siinäpä kysymys

      Totesit, että ethän sinä ala kaupunkiin jäämään teinin ehdoilla. Ja olet saanut paljon vastauksia, että senkun heität kakaran autoon, ei siltä kysellä ja niin edelleen.

      Mutta vaikka kyseessä on lapsi, "vanhemmuus" ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kun sinä käsket pomppia niin lapsi pomppii. Ihminen hänkin on, hänelläkin on loma josta kuuluu nauttia. En tiedä millaisesta mökkireissusta teillä on kyse, mutta omat vanhempani jumivat mökillä aina viisi viikkoa kesästä putkeen. On täysin kohtuutonta, että vanhemmat yksin päättäisivät, että 13-vuotias lähtee keskelle metsää viideksi viikoksi ilman mitään omia mielenkiinnonkohteitaan.

      Jos kyseessä on viikonloppureissu, niin se on hyvin yksinkertaista. Tyttö autoon ja piste, halutessasi sovitte vaikka että saa sitten seuraavana viikonloppuna olla kaverin luona yötä tms. Mutta jos kyseessä on pidempikin reissu, mieti itsesi tytön asemaan... mökillä harvoin on MITÄÄN 13-vuotiaalle, se on kuin vankila. Kompromisseja siis suosittelen! Mieti itsesi yksin ja ilman pakokeinoa teinibileisiin viikoksi tauotta :D

      • Nimetön

        Tuo taitaa olla ikuinen ongelma. meillä 3-20v lapset..siis aika erilaiset mielenkiinnon kohteet. Mutta tässä hyvä harjoitella toisten huomioimista...Ollaan mökillä 2 viikkoa, tehdään sieltä reissuja lähiseudulle puuhapuistoon, tiedekeskukseen, taidenäyttelyynn...kalastetaa, poimitaan marjoja ym. eli jokaiselle jotakin. Mökille lähdetään aina "naama vinossa" mutta myöhemmin katsellaan valokuvia, ja joku on vahingossa myöntänyt että on siellä ollut ihan kivaakin.


      • siinäpä kysymys
        Nimetön kirjoitti:

        Tuo taitaa olla ikuinen ongelma. meillä 3-20v lapset..siis aika erilaiset mielenkiinnon kohteet. Mutta tässä hyvä harjoitella toisten huomioimista...Ollaan mökillä 2 viikkoa, tehdään sieltä reissuja lähiseudulle puuhapuistoon, tiedekeskukseen, taidenäyttelyynn...kalastetaa, poimitaan marjoja ym. eli jokaiselle jotakin. Mökille lähdetään aina "naama vinossa" mutta myöhemmin katsellaan valokuvia, ja joku on vahingossa myöntänyt että on siellä ollut ihan kivaakin.

        Ei lasten ehdoilla, eikä aikuisten ehdoilla, vaan perheen ehdoilla. Perheloma perheen ehdoilla toimii parhaiten.


      • mapee

        jos katsotaan sitten kunkin kannalta niin jos koululaisen loma kestää jonkun reilut kymmenen viikkoa ja siitä maksimissaan puolet joutuu olemaan mökillä perhene kanssa niin puolet saa toteuttaa itseään. Vanhemmilla on lomaa se neljä-viisi viikkoa ja sen ajan on kyllä oikeus rentoutua niin kuin tahtoo koska ne lomat on monella sitten siinä koko vuoden osalta.

        Eli vaikka kuinka asiaa ajattelee niin koululaisen lomasta voi diktatuuriin käyttää puolet ja demokratiaan toisen osan. On kyse määrästä ja sen suhteesta.

        Lisäksi on se tosiasia että aikuiset päättää monet asiat ja lapset kuuluvat tähän päätäntävaltaan. Jos loma vietetään kaupungissa niin teinihän päättää kaikkien lomasta ja jos puolet niin teini päättää isoimmasta osasta jne.

        Ihan kaunis ajatus sinällään, mutta kyllä aikuisen tehtävä on valvoa lastaan ja siksi lapsi menee sinne minne vanhemmat.


    • No jaa

      Mä oon ite 15 v. ja saan päättä jo tulenko minä mökille vai en.. oikeasttan minulla oli vapaus valita jo tuossa 13-vuotiaana.

      En voi millään sitten tietää, millainen persoona tämä sinun tyttäresi on mutta minä ujona ja syrjäänvetäytyneenä olen ollut vanhemmilleni tarpeeksi vakuuttava siitä, etten ole niinä aikoina mitää himobileitä järjestänyt. Kyllähän minä ryyppään, mutta "järkevästi". ;)

      Pärjännyt olen tosi hyvin aina yksin, pari kaveria käyny ja veli. Vanhemmat myös soitellu..
      Luottaisit lapseesi?

      • p0ärjäämään yksin

        iltapäivät. Taidamme vaan saivarrella tätä loma asiaa.
        Kuitenkin lapsi on lapsi ja pitää ottaa maalle mukaan,olkoon kuin tylsää tahansa.
        Edesvastuutonta jättää viikoiksi yksin.
        Heitteillejättö!


    • i-isi48

      "Miten saada 13.vee mökille

      Ei oikein voi ajatella, että vietetään aikaa kotosalla, teinin ehdoilla."

      kaksi tosityhmää kysymystä, etkö edes muista omaa nuoruuttasi tai kysy mieheltäsi.

      Murrosikäisen pitää saada elää omien ikäistensä kanssa,

      et kai sinäkään halusi mökille 80v kanssa,
      tuo pyyntösi on sellainen.


      jos haluat hyvän tulevaisuuden, elä niin, tosiaan lapsen ehdoile,
      niin että hän tuo kavereita kotiin, kertoo itse illanvietoistaan, jne.

      Jos tuo kavereita kotiin, yöksikin, niin niistä kavereista tulee tosi hyviä, jotka eivät lastasi pulaan jätä.

      Ja lapsesi alkaa kertomaan asioitaan, jos kuuntelet etkä milloinkaan neuvo,
      jokainen haluaa kertoa asioitaan, mutta et sinäkään varmaan halua heti mielipiteitä, kuinka väärässä olet.

      • Iltatähden äiti

        Palaan tähän ikivanhaan keskusteluun, sama ongelma. Ovatkohan kommentit muuttuneet viidessä vuodessa??

        Poikamme on vajaa 10 v, eikä halua enää mökille. Pari vuotta sitten hän oli vielä innokas mökkeilijä. Mökki on n. 20 km päässä, mutta eihän poikaa voi yksin kotiin jättää. Vanhemmat sisarukset ovat aikuisia, eivätkä asu kotona eivätkä lähelläkään. Mökki on järven saaressa, siis täysin eristyksissä. Muitakin mökkejä on, mutta keskenään seurustelu on hyvin vähäistä. Me aikuiset viettäisimme kaikki kesäviikonloput, jolloin ei ole muuta menoa, mökillä ja lomallakin käymme, mutta olemme aina vain pari päivää kerrallaan. Tänä kesänä ei meillä vanhemmilla ollut kuin yksi yhteinen lomaviikko ja mökkeily on jäänyt viikonloppuihin. Mökillä on sähkö ja kaikki sen mukavuudet; tänä kesänä on mukana ollut läppäri nettiyhteydellä, jo aikaisemmin DVD:t (vuokrattiinkin just uusi mukaan), joskus pleikkari mukana jne. Tärkeää on yhteinen ajanvietto, viimeksi pelasimme Monopolia, ennen poikaa kiinnosti onkiminen ja virvelöinti yhdessä. Mutta kun niitä kavereita ei ole, ei poika suostu lähtemään. Edellisen kerran saatiin kaveri mukaan päiväksi. Nyt käytiin hirveä riitely. Poika on niin itsepäinen, etten yhtään ihmettelisi, jos karkasi, tai hyppäisi autosta kesken matkan! Ei kai sitä voi väkisten raahata autoon! Ja mikä pahinta, pian riitelemme koko perhe! Mies haluaa ehdottomasti mökille, vaikka sitten (kai mielelläänkin) yksin. Minä taas en suostu olemaan "yksinhuoltajana" joka viikonloppu.

        Paras neuvo vanhassa keskustelussa on tuo "kaupankäynti": x määrä viikonloppuja mökillä vastaa shoppailureissua tms. Onko muita hyviä neuvoja1


    • Mökkeilijä02

      Itse olen 13 ja ihan mielellään tulen kesäisin mukaan mökille. Saa uida, saunoa ja muuta. Saa ottaa kaverin mukaan jos haluaa. Koiran kanssa voi puuhastella ja lukea kirjoja. Ja onhan siellä mökillä nettikin.

      Mutta talvella minua ei saa sinne mukaan sitten millään. Varsinkaan jos mennään sinne kylmään mökkiin istumaan ja jäälle hiihtämään. Hyi.

    • Mökkiteini

      Oon 13 ja mä ainakin tykkään olla tosi paljon mökillä... Siellä mökissä on kyllä sähköt, jääkaappi ja wifi mut eipä tule käytettyä sitä wifiä muulloin kun illalla :D Ilman sähköjä pitäisi sytyttää kynttilöitä palamaan ja käyttää jotain ulkojääkaappia, onneks on jo nykyaika. Uiminen ja marjastus on ehkä parhaita juttuja mökillä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta meillä 13v tyttö lähti mukaan kun viikoksi menimme, sen verran pitkä aika oli ja sai sieltä ottaa mukaansa vanhempien vanhoja cd-levyjä suosikkibändeiltään. Heinäkuussa olemme menossa toisen kerran mutta vain kahdeksi yöksi jolloin tyttö saa jäädä yksin kotiin ja kutsua hyvän ystävänsä yökylään koska tytär on erittäin luotettava ja tunnollinen ja tämän ystävänikin olemme tunteneet vanhempineen lähes kymmenen vuotta. Joka päivä saa kuitenkin soitella tai laittaa viestin miten menee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe