Joka paikassa kauhistellaan noiden Norjan silta- ja tunnelimaksujen suuruutta, mutta ei vaan missään sanota että paljonko ne sitten suunnilleen on? Parin päivän sisällä startataan matkailuautolla Pohjois-Norjaan neljä henkisenä perheenä. Jos joku tietää summia, niin olisimme tosi kiitollisia kyseisestä tiedosta, jotta osaamme vähän miettiä reittiä sen mukaan ja varata myös kruunuja.. =)
Etukäteen kiitellen!
Silta- ja tunnelimaksujen suuruus?
4
1514
Vastaukset 4
- Mai-17
Tässäpä oikein linkki Norjan tielaitoksen tullimaksusivustoon:
http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?blobcol=urlpdf&blobheader=application/pdf&blobkey=id&blobtable=SVVvedlegg&blobwhere=1170400451957&ssbinary=true
-.-
Muistutettakoon, että pysäköintimaksu Nordkappissa ei ole tielaitoksen keräämä.
Taasen kaikki lauttayhteydet ovat maksullisia(, jos vaikka olette suunnitelleet ajoa Øksfjordista Hasvikiin.) - löytyy
..läes kaikki tarpeellinen Noraan matkustaessa. Päivittäin tänne tulee usia kyselyiä, eikä kukaan lue edellisiä viestejä, mistä saa vinkkeä mniin asioihin. Tämäkin linkki kannattaa lukea tarkkaan, reittikartat, liikennemerkit, hinnastot, tunnelit, lautat, matkakuvat ym. kaikki löytyy kun osaa etsiä. Tänä kesänä päivitetyt hintatiedot.
http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html - Leppis
tiemaksuja juuri olla, jos ei Nordkappia lasketa. Itse en ole ainakaan törmännyt yhteenkään tiemaksuun mutta lauttamaksuja tietenkin on. Ei ne kuitenkaan montaa euroa ole, jos sellaiseen törmää.
- Leppis
, että nuo tiemaksulliset osuudet on usein merkitty myös karttoihin.
Ja jos et omista Norjan karttaa, niin ViaMichelin on aika hyvä sivu. Voit myös tehdä reittisuunnittelun, niin että valitset kriteereiksi kiertää tiemaksulliset osuudet.
http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/Maps
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1211719Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91857Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja148802- 60780
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35731Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔42640Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat40637Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö255630- 67609
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33577