Pissismi

-timiiii-

Tervehdys nuoret

Olen tässä jo pitkän tovin tingannut erään ihmisen kanssa, että mitä tämä niin paljon puhuttu pissismi on. Olen yrittänyt tutkia aiheesta lehdistä ja internetistä, mutta järkevää tietoa en ole vielä saanut. Voiko sellaista ihmistyyppiä oikeasti ollakaan, kuin esim. iltapäivälehtien "tosi-pissikset" antavat ymmärtää olevansa. Onko pissiksen määritelmä se, että muistaa pitää isoja aurinkolaseja ja pukeutua kavereidensa kanssa samalla tavalla hassusti. Vai riittääkö pissiksenä olemiseen vain puolihuolimaton ajatusmaailma?

Tästä aiheesta näyttää jotain keskusteluja jo käydyn, mutta josko tähän ihmiset perustelisivat asiansa kunnolla. Vastauksia myös "pissiksiltä", ei vain heidän vastustajiltaan.

Auttakaa tietämätöntä

25

4785

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikeasti
      • ei ole

haukkuma nimi tai no ehkä joillekkin, mutta pissismi on kunnioitettava nimi, älkää puhuko p****a aina!!!

• BubbleGirl
        ei ole kirjoitti:

haukkuma nimi tai no ehkä joillekkin, mutta pissismi on kunnioitettava nimi, älkää puhuko p****a aina!!!

Pissat sais kuolla kaikki sukupuuttoon.

• timiiiiii
        ei ole kirjoitti:

Elikkäs, juuri tätä olen hakenut keskustelua laatiessani. Eihän "pissis" voi sanana tarkoittaa kaikille pahaa. Eihän tällaista tyyliä olisi, ellei joku olisi sitä aloittanut ja rakentanut. Nyt näiltä "pissiksiltä" haluaisinkin tietoa, että mitä on olla Pissis? Kuitenkin tuntuu, että kaikki ihmiset kyseistä tyyliä vihaavat ja haukkuvat, mutta kun kuitenkin tyylille omistautuneita on vähintäänkin kymmeniätuhansia Suomessakin, niin ketkä ovat oikeassa?

• joo.
        timiiiiii kirjoitti:

Elikkäs, juuri tätä olen hakenut keskustelua laatiessani. Eihän "pissis" voi sanana tarkoittaa kaikille pahaa. Eihän tällaista tyyliä olisi, ellei joku olisi sitä aloittanut ja rakentanut. Nyt näiltä "pissiksiltä" haluaisinkin tietoa, että mitä on olla Pissis? Kuitenkin tuntuu, että kaikki ihmiset kyseistä tyyliä vihaavat ja haukkuvat, mutta kun kuitenkin tyylille omistautuneita on vähintäänkin kymmeniätuhansia Suomessakin, niin ketkä ovat oikeassa?

Mielipiteeni on se, että ihmisten mielestä olet pissis silloin kun paneudut pukeutumiseen ja ulkonäköösi..kun haluat pukeutua muodikkaasti.
        Ne jotkat ovat ns. taviksia, mikä teitä vituttaa?
        eikö asia ole niin, että pukeudutaan miten itse haluaa? Aivan kuten tekin teettte.
        Jotkut haluavat seurata muotia ja näyttää hyvältä, ehkä sillä saavuttaa lisää itsetuntoa? Kun on tyytyväinen itseensä.

Kaikki bileet, juomiset ja nämä. Eivät mielestäni kuulu pissismiin, sillä sitä tekevät nähtävästi melkein jokaikinen teini ja nuori.

Itsekkin huomaan kun kadulla tulee vastaan muodikkaasti pukeutunut ja viimeisen päälle laittautunut ns. pissis, niin ajattelen itsekkin että ei helvetti mikä pissis. Mutta sen takia että itseäni vituttaa että hän näyttää oikeasti todella hyvältä! ja olen kateellinen hänelle.
        Tästä pääsenkin nyt siihen että, mielestäni pissis on vain haukkuma sana niille jotka haluavat pukeutua muodikkaasti ja laittaa itseään.
        Ole kuullut kyseistä haukkuma sanaa kohdistuvan myös itseeni, mutta en kuitenkaan siitä suutu sillä mielestäni se on aika hienoa! :D jes olen pissis, oon päässyt tavoitteeseeni näyttää hyvältä!

• Timiiii
        joo. kirjoitti:

Mielipiteeni on se, että ihmisten mielestä olet pissis silloin kun paneudut pukeutumiseen ja ulkonäköösi..kun haluat pukeutua muodikkaasti.
        eikö asia ole niin, että pukeudutaan miten itse haluaa? Aivan kuten tekin teettte.
        Jotkut haluavat seurata muotia ja näyttää hyvältä, ehkä sillä saavuttaa lisää itsetuntoa? Kun on tyytyväinen itseensä.

Kaikki bileet, juomiset ja nämä. Eivät mielestäni kuulu pissismiin, sillä sitä tekevät nähtävästi melkein jokaikinen teini ja nuori.

Itsekkin huomaan kun kadulla tulee vastaan muodikkaasti pukeutunut ja viimeisen päälle laittautunut ns. pissis, niin ajattelen itsekkin että ei helvetti mikä pissis. Mutta sen takia että itseäni vituttaa että hän näyttää oikeasti todella hyvältä! ja olen kateellinen hänelle.
        Tästä pääsenkin nyt siihen että, mielestäni pissis on vain haukkuma sana niille jotka haluavat pukeutua muodikkaasti ja laittaa itseään.
        Ole kuullut kyseistä haukkuma sanaa kohdistuvan myös itseeni, mutta en kuitenkaan siitä suutu sillä mielestäni se on aika hienoa! :D jes olen pissis, oon päässyt tavoitteeseeni näyttää hyvältä!

No niin, siinähän tuli hienosti perusteltua tekstiä. Vaan ovatko kaikki samaa mieltä, herättikö ajatuksia?

• Tr00P15u<3<3<3
        joo. kirjoitti:

eli pissixiä on kyl 2 eri luonteeta, tuhma ja kiltti.

Kiltti pissis:

- Ei polta tupakkaa
        - Menee kamujensa kanssa
        - Menee yksin
        - Käyttää stringejä, tangoja tai jotain muita alushousuja
        - Pukeutuu toppiin (jos ne on kaikki pyykissä, ne käyttää jotain teinikästä tee-paitaa)
        - Pukeutuu pillifarkkuihin (kesäsin minifarkkushortseihin tai minihameisiin)
        - Laittaa korkkareita tai menee kuitenki lenkkareissa, seuraavat lenkkarimerkit on: Converse All Star ja joq adidas tyttöjen lenkkareita
        - Tykkää seuraavista musiikkilajeista: Rokkia(sellaista EI-heviä niinq Tokio Hotel), Poppia, R&B, Rap, Techno, Disco ja House.
        - Tykkää seuraavista bändeistä/laulojista: Tokio Hotel, 50 cent, Pussycat dolls, Avril Lavigne, Rihanna, Paramore, ja jotain muita paitsi heviä ja metallia ja jazzia.

Tuhma pissis:

- Polttaa tupakkaa
        - Juoo alkoholia runsaasti
        - Käyttää jotain huumeita
        - Menee kamujen kanssa
        - Menee yksinään
        - Pukeutuu toppiin (jos ne on kaikki pyykissä, ne käyttää jotain teinikästä tee-paitaa)
        - Laittaa korkkareita tai menee kuitenki lenkkareissa, seuraavat lenkkarimerkit on: Converse All Star ja joq adidas tyttöjen lenkkareita
        - Tykkää seuraavista musiikkilajeista: Poppia, R&B, Rap, Techno, Disco ja House.
        - Tykkää seuraavista bändeistä/laulojista: 50 cent, Pussycat dolls, Avril Lavigne, Rihanna, Paramore, ja jotain muita paitsi heviä ja metallia ja jazzia.

Ja oon kiltti pissis ja käytän vain stringejä ja tangoja.

Ja hei, pissixet (kummatkin luonteet käyttää jotain koruja: korvakoruina on timantit tai jotqt H&M:n korvixet, kaulakoruna H&M:n kaulakoru tai suomi-jellonat, sormessa jotain sormuxia. Jos haluaa lävistyxen niin voi laittaa: suuhuulen alhaalle, kulmakarvaan koru, napaan voi laittaa jos ei oo liian lihava tai pömppömaha, voi tehä 1 2 3 tai 4 korvarengasta korvan erikoiseen paikkaan. Jos haluaa tatuonnin, niin sitä voi tehdä missä tahansa paikassa jossa niitä laitetaan, voi laittaa näihin erikohtiin: alavatsan yhelle puolelle jos ei oo liian paxu tai pömppömaha, nilkkaan jos jalat ei oo rumat, olkapäähän, alaselkään, selkään tai käsivarseen.

Päätä, ootko kiltti vai tuhma pissis.

HUOM: PISSIXET KYL SYÖÖ KOULUSSA KOULURUOKAA VAIKKA NE EI TYKKÄISI SIITÄ!!

• Sivustaseuraaja
        Tr00P15u<3<3<3 kirjoitti:

Kiltti pissis:

- Ei polta tupakkaa
        - Menee kamujensa kanssa
        - Menee yksin
        - Tykkää seuraavista musiikkilajeista: Rokkia(sellaista EI-heviä niinq Tokio Hotel), Poppia, R&B, Rap, Techno, Disco ja House.
        - Tykkää seuraavista bändeistä/laulojista: Tokio Hotel, 50 cent, Pussycat dolls, Avril Lavigne, Rihanna, Paramore, ja jotain muita paitsi heviä ja metallia ja jazzia.

Tuhma pissis:

- Polttaa tupakkaa
        - Menee kamujen kanssa
        - Menee yksinään
        - Tykkää seuraavista musiikkilajeista: Poppia, R&B, Rap, Techno, Disco ja House.
        - Tykkää seuraavista bändeistä/laulojista: 50 cent, Pussycat dolls, Avril Lavigne, Rihanna, Paramore, ja jotain muita paitsi heviä ja metallia ja jazzia.

Ja hei, pissixet (kummatkin luonteet käyttää jotain koruja: korvakoruina on timantit tai jotqt H&M:n korvixet, kaulakoruna H&M:n kaulakoru tai suomi-jellonat, sormessa jotain sormuxia. Jos haluaa lävistyxen niin voi laittaa: suuhuulen alhaalle, kulmakarvaan koru, napaan voi laittaa jos ei oo liian lihava tai pömppömaha, voi tehä 1 2 3 tai 4 korvarengasta korvan erikoiseen paikkaan. Jos haluaa tatuonnin, niin sitä voi tehdä missä tahansa paikassa jossa niitä laitetaan, voi laittaa näihin erikohtiin: alavatsan yhelle puolelle jos ei oo liian paxu tai pömppömaha, nilkkaan jos jalat ei oo rumat, olkapäähän, alaselkään, selkään tai käsivarseen.

Siispä molemmat pissikset, tuhmat ja kiltit, kuuntelevat poppia, R&B:tä, hiphoppia yms. viestissä mainittuja tyylilajeja. Tuntuu hiukan hölmöltä vetää musamaut tähän pissisjuttuun mukaan. Ihan kuin kaikki muu musiikki, joka jää mainittujen tyylilajien ulkopuolelle, olisi jotenkin epäpissismäistä. Eli sitä oikeaa musiikkia. Voi hyvänen aika, mitä sontaa!

Näin laaja-alaisesti musiikkia rakastavana ihmisenä tunnen syvää myötähäpeää niitä kohtaan, jotka leimaavat joitakin musiikkityylejä toisia uskottavammiksi ja joitakin toisia epäuskottavammiksi. (Epäuskottavia musatyylejä ovat tässä tietenkin nuo pissisten kuuntelulistalla olevat lajit, yllätys, yllätys... Ja koska rivien väleistähän näistä kaikista pissiksiä koskevista jutuista voi lukea sen, että pissikset kuuntelevat pelkkää paskaa, pissisten kuuntelulistalla olevat lajit ovat epäuskottavia.)

Alkakaahan lapset katsoa asioita hiukan avoimemmin mielin!

Eipä noissa pissisten kuvauksissa muu ole koskaan häirinnyt kuin tuo musamaun ottaminen esille. Esimerkiksi tuo pissismi.org -sivusto on muuten aivan loistava! Hmm... parempi kuvaus musiikkityylien erottelemisen sijasta olisi "kuuntelee sitä mitä kaveritkin".

• Tr00P15u<3<3<3
        Sivustaseuraaja kirjoitti:

Siispä molemmat pissikset, tuhmat ja kiltit, kuuntelevat poppia, R&B:tä, hiphoppia yms. viestissä mainittuja tyylilajeja. Tuntuu hiukan hölmöltä vetää musamaut tähän pissisjuttuun mukaan. Ihan kuin kaikki muu musiikki, joka jää mainittujen tyylilajien ulkopuolelle, olisi jotenkin epäpissismäistä. Eli sitä oikeaa musiikkia. Voi hyvänen aika, mitä sontaa!

Näin laaja-alaisesti musiikkia rakastavana ihmisenä tunnen syvää myötähäpeää niitä kohtaan, jotka leimaavat joitakin musiikkityylejä toisia uskottavammiksi ja joitakin toisia epäuskottavammiksi. (Epäuskottavia musatyylejä ovat tässä tietenkin nuo pissisten kuuntelulistalla olevat lajit, yllätys, yllätys... Ja koska rivien väleistähän näistä kaikista pissiksiä koskevista jutuista voi lukea sen, että pissikset kuuntelevat pelkkää paskaa, pissisten kuuntelulistalla olevat lajit ovat epäuskottavia.)

Eipä noissa pissisten kuvauksissa muu ole koskaan häirinnyt kuin tuo musamaun ottaminen esille. Esimerkiksi tuo pissismi.org -sivusto on muuten aivan loistava! Hmm... parempi kuvaus musiikkityylien erottelemisen sijasta olisi "kuuntelee sitä mitä kaveritkin".

mun isoserkku joka se on kiltti pissis niin se sanoo että ne kiltit pissixet kyl kuuntelee tokio hotellia, ja se pissismi sivu on muutenkin vain sellaisten wnb pissixien sivu, mä tiiän sen

• Vapaa Sielu

Kiltti pissis:

- Ei polta tupakkaa
        - Menee kamujensa kanssa
        - Menee yksin

Tuhma pissis:

- Polttaa tupakkaa
        - Menee kamujen kanssa
        - Menee yksinään

Olishan se kamalaa, jos ei vois house-musiikkia kuunnella leimautumatta pissiseksi! Keitäs sellaiset on, jotka kuuntelee kaikkea musiikkia, kuten minä? Ei musiikkimaku määritä pissistä!

• Tr00P15u<3<3<3
        Vapaa Sielu kirjoitti:

Olishan se kamalaa, jos ei vois house-musiikkia kuunnella leimautumatta pissiseksi! Keitäs sellaiset on, jotka kuuntelee kaikkea musiikkia, kuten minä? Ei musiikkimaku määritä pissistä!

KYLLÄ NE OIKEESTI KUUNTELEE PARAMOREA, AVRIL LAVIGNEA JA TOKIO HOTELLIA JA YMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• jkkldjk

KYLLÄ NE OIKEESTI KUUNTELEE PARAMOREA, AVRIL LAVIGNEA JA TOKIO HOTELLIA JA YMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hei! Tuhmat ja kiltit pissikset :D voij luojan tähden toi pissis juttu on mennyt vähä yli! Pissikset käyttää stringejä tangoja tai jotain muita alushousuja..öhöm kysympä vain et kuka ei käyttäis alushousuja (tietty meitä on moneen veneeseen) mut henk.kohtaisesti en tunne ketään joka ei käyttäisi alushousuja :) niin ja sit nää stringit tiedättekö ne on tehty ihan kaiken ikäisille naisille peittämään housujen läpi puskevat pikkuhousujen rajat eli se ei tee sinusta pissistä jos käytät stringejä/tangoja! Niiin ja tuhma pissis käyttää HUUMEITA ne ovat vaarallisia aineita jonka käyttäjät luokitellaan narkomaaneiksi EI PISSIKSEKSI! Olen ennenki saanut kuulla että pissikset käyttävät huumeita mm.kannabista. Mielestäni se ei ole leikinasia jos yläaste ikäinen on sotkenut itsensä huumeiden polulle.

En todellakaan jaksa enää tajuta tätä pissis hommaa olet pissis jos pukeudut vaaleanpunaiseen jos meikkaat jos käytät laukkua ja kuljet korkokengis vilauttelet stringejä vedät poskareita ja örvellät päissäs jossain pusikos!

• pikad
        Sivustaseuraaja kirjoitti:

Tyhmintä on kuunnella sitä mitä muut kuuntelee.

Tai saa kuunella jos siitä pitää mutta mieluite msitä pitää .Mä kuuntelen ainaski eminemii,hassisen konet,soadii,limp bizkittii, ja muita koska pidän niist.

• pikad
        jkkldjk kirjoitti:

hei! Tuhmat ja kiltit pissikset :D voij luojan tähden toi pissis juttu on mennyt vähä yli! Pissikset käyttää stringejä tangoja tai jotain muita alushousuja..öhöm kysympä vain et kuka ei käyttäis alushousuja (tietty meitä on moneen veneeseen) mut henk.kohtaisesti en tunne ketään joka ei käyttäisi alushousuja :) niin ja sit nää stringit tiedättekö ne on tehty ihan kaiken ikäisille naisille peittämään housujen läpi puskevat pikkuhousujen rajat eli se ei tee sinusta pissistä jos käytät stringejä/tangoja! Niiin ja tuhma pissis käyttää HUUMEITA ne ovat vaarallisia aineita jonka käyttäjät luokitellaan narkomaaneiksi EI PISSIKSEKSI! Olen ennenki saanut kuulla että pissikset käyttävät huumeita mm.kannabista. Mielestäni se ei ole leikinasia jos yläaste ikäinen on sotkenut itsensä huumeiden polulle.

En todellakaan jaksa enää tajuta tätä pissis hommaa olet pissis jos pukeudut vaaleanpunaiseen jos meikkaat jos käytät laukkua ja kuljet korkokengis vilauttelet stringejä vedät poskareita ja örvellät päissäs jossain pusikos!

Kuuntelee mistä pitää musiikissa ei vaan sitä mitä muut kuuntelee.
        Järkevää puhetta sinulta :) .

• pikad
        pikad kirjoitti:

Kuuntelee mistä pitää musiikissa ei vaan sitä mitä muut kuuntelee.
        Järkevää puhetta sinulta :) .

Pissikset ottaa mallia paris hiltonista yleensä ja puhu näin:" Siis tiääx sä daa ihguu.

En nyt syrjji pissiksiä mut olkaa ittenne nii pärjäätte.

• PISSALIISAPRO
        pikad kirjoitti:

Pissikset ottaa mallia paris hiltonista yleensä ja puhu näin:" Siis tiääx sä daa ihguu.

Nää on aika vanhoja käsityksiä. Nykyään puhutaan ennemminkin ''lissuista''. Niillä on lokinpaskat (valkoista kajaalia IHAN liikaa), pöyhityt tukat, nudehuulet yleensä, puuterit kahta astetta vääränsävyiset ym. Sitten näkee useasti heillä puma-laukut ja lacostet ja ää. Se on niin laaja käsite. Yleensä he katsovat ''tavallisia'' tai erilaisia ihmisiä nenänpiitä pitkin ja huutelevat ja vittuilevat. Sitten heillä on oma irc-galleria kulttuuri. Musa mitä kuunnellaan pitää yleensä olla sitä mitä muutkin, lähes kaikki mitä nrj ja voice soittaa. Nuo kaikki muodostavat kokonaisuuden. Että jos jokin tietty asia luetelluista täsmää yksittäiseen ihmiseen, ei se heti tarkoita, että on lissu. Eli pissis.

• meIHQlissu
        pikad kirjoitti:

paris hilton on siis niin ihQ!!!!!!!!!!!!!!!!!
        olen oma itteni!!!

• Raimo Wasama

Olen viiskytkaks, mutta silti ikuisesti kuustoista.

• norbbis

lahdataan kaikki pissikset.

• weewds

Siis pissikset on sellasii ihqja vaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a

• D4444444444444

kaikki pissikset on niin IHQqqqqquiii ♥♥!♥♥

• Janne33.

"Kaikki bileet, juomiset ja nämä. Eivät mielestäni kuulu pissismiin, sillä sitä tekevät nähtävästi melkein jokaikinen teini ja nuori."

No ei todellakaan tee. MIkä vittu sinä olet sanomaan mitä kaikkien pitäisi tehdä? Ja mikä on nuori? Nuorihan minäkin olen, 33v, jos elän 100 vuotiaaksi niin olen nyt vanha? Ja voin bilettää, juoda ihan mitä huvittaa, voin tulla vaikka teidän bileisiinne kokeilkaapa heittää ulos.
      Ei mullakaan ole mitään rajaa eikä mitään tapoja.
      Mulle on ihan sama mitä teen ja mitä muut musta ajattelee.
      Ja sanon senkin että vain pellet niitä bileitä pitelee, tunnen monia 20v teenageja jotka ei biletä EIKÄ JUO!

• so what????

"- Polttaa tupakkaa
        - Menee kamujen kanssa
        - Menee yksinään
        - Tykkää seuraavista bändeistä/laulojista: 50 cent, Pussycat dolls, Avril Lavigne, Rihanna, Paramore, ja jotain muita paitsi heviä ja metallia ja jazzia."

Just just... ihan tiedoksi että aika moni aikuinenkin nainen TEKEE IHAN SAMOJA LISTAAMIASI ASIOITA.

• vesiiiiii--

Mä en tajuu.. Yks päivä mä löysin mun takin taskusta jonku lapun, jossa luki et oon wannabepissis :D Siis mä oon aivan normaali ihminen, en itseni enkä kavereideni mielestä yhtään pissitä muistuttava. En ees käytä mitään kalliita vaatteitakaan, enkä oo ikinä seurustellu, eikä mulla oo ketään suosittua kaveria ja mun luonnekki on aivan erilainen kun koulun pissiksillä. Joku kateellinen varmaa taas asialla ::DDD

• PisSixty

Miss Sixty. Piss Ixty.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13608
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4940
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      154
      3726
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe