tuliaisia Italiasta

siis mitä??

Mitä kannattaa ostaa tuliaisiksi Italiasta?kiitti vinkeistä.

10

11094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

      Oliiviöljyä, viiniä, paikallisia pikkuleipiä... mitä kaikkea sitä ikinä keksiikään ja kuka mistäkin tykkää. Itse olen ostellut "maisema"magneetteja muistoksi reissuista, muistuttavat sitten jääkaapin ovessa kivoista matkoista. Ja jos tykkää Muranon lasin tuotteista niin ne on aikast kivoja.

      • täti

        Tuo pastaa, kaikkia hulvattomia makarooneja; aakkosia, joulupukkeja, ja kaikkia mahdollisia muotoja. Maistuu perussuomalaisellekin täkäläisittäin.
        Osta tavallisesta marketista "hupsuja" kodin pikkutarvikkeita kuten tomaattileikkuri...
        Ei, muuten, voi sanoa yleispätevää italiantuliaista, eri osissa eri "hitit".
        Perugian suklaa, Bacio di Perugia, on hyvää ja myydään varmaan kaikkialla Italiassa. Pus-pus!


      • ei tarvitse
        täti kirjoitti:

        Tuo pastaa, kaikkia hulvattomia makarooneja; aakkosia, joulupukkeja, ja kaikkia mahdollisia muotoja. Maistuu perussuomalaisellekin täkäläisittäin.
        Osta tavallisesta marketista "hupsuja" kodin pikkutarvikkeita kuten tomaattileikkuri...
        Ei, muuten, voi sanoa yleispätevää italiantuliaista, eri osissa eri "hitit".
        Perugian suklaa, Bacio di Perugia, on hyvää ja myydään varmaan kaikkialla Italiassa. Pus-pus!

        Italiasta tänne Suomeen raahata. Ainakin pääkaupunkiseudulla olen nänhyt myytävän niitä useamassa marketissa.


    • lisbet

      Itse tuon pastaa, pikkuleipiä, parmesaania (monissa juustokaupoissa ja kauppahalleissa sen saa vakuumiin, hyvin säilyy kun paluupäivänä ostaa), hunajaa, mausteita, maustettuja oliiviöljyjä. Aiemman vastaajan mainitsemat keittiötarvikkeet (pastakoneet, raastimet, erilaiset leikkurit, kahvintekovälineet) ovat myös mukavia. Jos muuta kuin ruokapuolta haluaa, niin esim. markkinoilta edullisia huiveja tai koruja.

    • ...........

      paikalliset erikoisuudet/ alueelle tyyppilliset jutut on yleensa parhaita... esim erilaisia vahvoja alkoholijuomia suosittelen jos niista tykkaa. itse tuon suomeen kotivaelle tuliaisiksi yleensa kotitekoista limoncelloa /crema di limoncelloa (napoli) tai mirtoa (sardinia). lisaksi pastat, erilaiset keksit ja ihan supermarketista saa juustoja (pecorino, parmesaani jne) todella huokeaan hintaan verrattuna suomen hintoihin ja laatuun. kahviin liittyvat tuotteet ovat suosikkejani myos... lahes kaikki ystavani omistavat jo bialetti moka potin ja saavat aina tuliaisiksi paikallista kahvia. aidilleni toin viime kerralla automaattisen kahvinkeittimen (siis suomalaisittain espressokone vai miksika sita sanotaan...), sellaisen mita baareissa taalla kaytetaan. saa toki suomestakin muutamaa merkkia, italiasta kuitenkin lahtee huomattavasti edullisemmin. barillan tuotteita roudaan myos niska vaarana lomille suomeen... aamupalakekseja kaikkeen lahtoon. itse tykkaan myos italialaisesta musiikista ja kannan sita taalta suomeen "pahan paivan varalle", kun joudun olemaan suomessa joskus ja jos iskee koti-ikava. nahkalaukut yms on italiassa todella hyvia ja edullisempia kuin suomessa, loytyy myos huomattavasti enemman valikoimaa kuin suomessa.

    • ja muuta

      Laukkuja,VÖITÄ,kesäkenki,lompakoita.
      Benettonin toppeja ja t-paitoja.
      Hajuvesiä,joita saa pienissä pulloissa!
      Erilaisia koruja(ei aitoja),tarjontaa paljon.
      Capreja, farkkuja,silkkisolmioita.
      Julisteita.
      Listaa voisi jatkaa,mutta näitä olemme itse raahanneet joka vuosi.
      Tervemenoa, rahaa saa kyllä palamaan!

      • parmesaania

        Taisit käsittää väärin ap:n kysymyksen, TULIAISIA. Kirjoitit mitä itsellesi tai miehellesi ostit, noh kenkiä tuliaiseksi jepjepulista.
        Minäkin ostaisin tuliaiseksi jotain ruokatarviketta, hyvää parmesaania raastin, Parman kinkkua, mantelikorppuja. Kauniit espressokupit kahvipaketti.


    • Anonyymi

      emt

    • Anonyymi

      Mm. viiniä, oliiviöljyä, balsamiviinietikkaa ja pastaa tulee ostettua sekä tiloilta että ruokakaupoista. Joitakin tiloja on, joissa tulee poikettua normaaliaikoina joka kesä. Tässä on yksi sellainen.

      https://goo.gl/maps/HXVs233MPDb8USsD8

      Ruuan lisäksi toinen hittituote ovat lastenvaatteet. Italiasta saa tyylikkäitä lastenvaatteita edullisesti. Värit ovat yleensä raikkaampia, kuin Suomessa myytävissä vaatteissa.

      https://www.originalmarines.com/storelocator

      • Anonyymi

        Grappa on myös sangen suosittu tuliainen. Vierasvarana hyvinkin riittoisaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe