Mitä kannattaa ostaa tuliaisiksi Italiasta?kiitti vinkeistä.
tuliaisia Italiasta
10
11743
Vastaukset
- mie vaan
Oliiviöljyä, viiniä, paikallisia pikkuleipiä... mitä kaikkea sitä ikinä keksiikään ja kuka mistäkin tykkää. Itse olen ostellut "maisema"magneetteja muistoksi reissuista, muistuttavat sitten jääkaapin ovessa kivoista matkoista. Ja jos tykkää Muranon lasin tuotteista niin ne on aikast kivoja.
- täti
Tuo pastaa, kaikkia hulvattomia makarooneja; aakkosia, joulupukkeja, ja kaikkia mahdollisia muotoja. Maistuu perussuomalaisellekin täkäläisittäin.
Osta tavallisesta marketista "hupsuja" kodin pikkutarvikkeita kuten tomaattileikkuri...
Ei, muuten, voi sanoa yleispätevää italiantuliaista, eri osissa eri "hitit".
Perugian suklaa, Bacio di Perugia, on hyvää ja myydään varmaan kaikkialla Italiassa. Pus-pus! - ei tarvitse
täti kirjoitti:
Tuo pastaa, kaikkia hulvattomia makarooneja; aakkosia, joulupukkeja, ja kaikkia mahdollisia muotoja. Maistuu perussuomalaisellekin täkäläisittäin.
Osta tavallisesta marketista "hupsuja" kodin pikkutarvikkeita kuten tomaattileikkuri...
Ei, muuten, voi sanoa yleispätevää italiantuliaista, eri osissa eri "hitit".
Perugian suklaa, Bacio di Perugia, on hyvää ja myydään varmaan kaikkialla Italiassa. Pus-pus!Italiasta tänne Suomeen raahata. Ainakin pääkaupunkiseudulla olen nänhyt myytävän niitä useamassa marketissa.
- lisbet
Itse tuon pastaa, pikkuleipiä, parmesaania (monissa juustokaupoissa ja kauppahalleissa sen saa vakuumiin, hyvin säilyy kun paluupäivänä ostaa), hunajaa, mausteita, maustettuja oliiviöljyjä. Aiemman vastaajan mainitsemat keittiötarvikkeet (pastakoneet, raastimet, erilaiset leikkurit, kahvintekovälineet) ovat myös mukavia. Jos muuta kuin ruokapuolta haluaa, niin esim. markkinoilta edullisia huiveja tai koruja.
- ...........
paikalliset erikoisuudet/ alueelle tyyppilliset jutut on yleensa parhaita... esim erilaisia vahvoja alkoholijuomia suosittelen jos niista tykkaa. itse tuon suomeen kotivaelle tuliaisiksi yleensa kotitekoista limoncelloa /crema di limoncelloa (napoli) tai mirtoa (sardinia). lisaksi pastat, erilaiset keksit ja ihan supermarketista saa juustoja (pecorino, parmesaani jne) todella huokeaan hintaan verrattuna suomen hintoihin ja laatuun. kahviin liittyvat tuotteet ovat suosikkejani myos... lahes kaikki ystavani omistavat jo bialetti moka potin ja saavat aina tuliaisiksi paikallista kahvia. aidilleni toin viime kerralla automaattisen kahvinkeittimen (siis suomalaisittain espressokone vai miksika sita sanotaan...), sellaisen mita baareissa taalla kaytetaan. saa toki suomestakin muutamaa merkkia, italiasta kuitenkin lahtee huomattavasti edullisemmin. barillan tuotteita roudaan myos niska vaarana lomille suomeen... aamupalakekseja kaikkeen lahtoon. itse tykkaan myos italialaisesta musiikista ja kannan sita taalta suomeen "pahan paivan varalle", kun joudun olemaan suomessa joskus ja jos iskee koti-ikava. nahkalaukut yms on italiassa todella hyvia ja edullisempia kuin suomessa, loytyy myos huomattavasti enemman valikoimaa kuin suomessa.
- ja muuta
Laukkuja,VÖITÄ,kesäkenki,lompakoita.
Benettonin toppeja ja t-paitoja.
Hajuvesiä,joita saa pienissä pulloissa!
Erilaisia koruja(ei aitoja),tarjontaa paljon.
Capreja, farkkuja,silkkisolmioita.
Julisteita.
Listaa voisi jatkaa,mutta näitä olemme itse raahanneet joka vuosi.
Tervemenoa, rahaa saa kyllä palamaan!- parmesaania
Taisit käsittää väärin ap:n kysymyksen, TULIAISIA. Kirjoitit mitä itsellesi tai miehellesi ostit, noh kenkiä tuliaiseksi jepjepulista.
Minäkin ostaisin tuliaiseksi jotain ruokatarviketta, hyvää parmesaania raastin, Parman kinkkua, mantelikorppuja. Kauniit espressokupit kahvipaketti.
- Anonyymi
emt
- Anonyymi
Mm. viiniä, oliiviöljyä, balsamiviinietikkaa ja pastaa tulee ostettua sekä tiloilta että ruokakaupoista. Joitakin tiloja on, joissa tulee poikettua normaaliaikoina joka kesä. Tässä on yksi sellainen.
https://goo.gl/maps/HXVs233MPDb8USsD8
Ruuan lisäksi toinen hittituote ovat lastenvaatteet. Italiasta saa tyylikkäitä lastenvaatteita edullisesti. Värit ovat yleensä raikkaampia, kuin Suomessa myytävissä vaatteissa.
https://www.originalmarines.com/storelocator- Anonyymi
Grappa on myös sangen suosittu tuliainen. Vierasvarana hyvinkin riittoisaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108