muutoksenhaku

onervaollikainen

Osaako kukaan kertoa mitä on odotettavissa kun on eläke juttu siirtynyt muutoksenhakulautakunnan käsittelyyn.. Nyt sairaslomani muuttui toistaiseksi, koska todellakaan en ole parantunut tämän odotteluni aikana... Siis vain asialliset kannanotot.. Turhaako olen toiveikas....

19

4691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennään

      Samassa tilanteessa mennään. Nyt paperit myös muutoksenhakulautakunnassa ja perään laitettu uusia lausuntoja. Ne kannattaa aina laittaa perästä menemään jos taudissa vain uutta ilmenee, ne otetaan huomioon niin kauan kun päätöstä ei ole vielä ehditty tehdä. Lisälausunnot kannattaa osoittaa muutoksenhakulautakunnalle mutta postittaa vakuutusyhtiön kautta, silloin vakuutusyhtiö voi vielä tehda itse päätöksen ennen muutoksenhakulautakuntaa. Jos ei muuta päätöstään, niin laittavat paperit kuitenkin muutoksenhakulautakunnalle.

      Huomasithan, että valitustie on jatkossa eri sekä vakuutusyhtiöllä että kelalla. Eli jatkossa joudut viemään jatkolausunnoista kopiot myös kelalle, joka toimii samoin kuin vak.yhtiö eli laittaa oman käsittelynsä jälkeen kopiot sosiaaliturvamuutoslautakunnalle! (toivottavasti olet tenyt valituksen myös kelalta tulleeseen hylkyyn..)

      Muutoksenhakulautakunnissa muutos % on tietääkseni valitettavasti vain 4-5 %... Mutta siitä huolimatta kannattaa antaa valitustien mennä kulkuaan. Sairaushan jatkaa kuitenkin matkaansa yritit tätä tai et, eli et kuitenkaan mitään häviä siihen verrattuna ettet edes yritä:)

      Jos muutoksenhakulautakunnista tulee hylyt, niin asia kannattaa jatkaa viimeiselle valitustasolle, eli vakuutusyhtiön osalta vakuutusoikeuteen ja sosiaaliturvalautakunnan.. (en muista)

      Näistä tulee kuitenkin selkeät ohjeet aina päätöksen mukana. Sinä vain teet lisäselvityksiä ja lähetät perään JOKAISEN lisälausunnon jonka mistä tahansa hoitotoimenpiteestä saat:) Tämä menee kuin juna omalla painollaan, tarvitaan vain jaksamista ja hieman sisukkuutta!

      Jos tästä viimeisestä valitusasteestakin tulee hylky, niin sitten rumba uudelleen. Eli taas uusia b-launtoja kuntoutustukihakemukseen ja kehä alkaa uudelleen.

      Ja muistithan hakea ammatillista kuntoutusta erikseen kuntoutustuen haku - vaiheessa? PITÄÄ HAKEA ERIKSEEN! Tätä ei minulle ainakaan opastettu ja sain jo vakuutusyhtiöltä siitäkin hylyn ilman hakemusta... Kun ihmettelin asiaa, niin sanoivat että jos ei ole ymmärtänyt itse hakea niin voivat antaa muutoksenhakulautakunnalle oman kielteisen suosituksensa....

      Mutta mistä näitä osaa kysyä, kun ei tiedä mitä pitäisi kysyä...? Jotenkin tämän rumban aikana on alkanut vanhuus pelottamaan: jos nytkin on vaikea tämän pyrogratian kanssa pärjätä, niin miten sitten....

      Jaksamista sinulle tämän "sodan" kanssa:)

      • Siis kuinka?

        Mulle tuli vähän aikaa sitten myös hylky-päätös kuntoutustuesta ja viime viikolla laitoin valitukset eteenpäin vakuutusyhtiöön & kelaan.
        Kuinka kauan teillä meni, että saitte sen hylky-päätöksen, että paperit jatkaa lautakuntiin asti?

        "Ja muistithan hakea ammatillista kuntoutusta erikseen kuntoutustuen haku - vaiheessa?" --- Että mitä?! Jos siis olen tällä hetkellä lääkinnällisessä kuntoutuksessa, eikä ammatillisesta ole vielä tietoakaan, niin sitäkö pitäisi silti hakea? Ja ammatillinen kuntoutus tarkoittaa esim uudelleen koulutusta ja työkokeilujako? Voiko se tarkoittaa muuta?


      • kesti
        Siis kuinka? kirjoitti:

        Mulle tuli vähän aikaa sitten myös hylky-päätös kuntoutustuesta ja viime viikolla laitoin valitukset eteenpäin vakuutusyhtiöön & kelaan.
        Kuinka kauan teillä meni, että saitte sen hylky-päätöksen, että paperit jatkaa lautakuntiin asti?

        "Ja muistithan hakea ammatillista kuntoutusta erikseen kuntoutustuen haku - vaiheessa?" --- Että mitä?! Jos siis olen tällä hetkellä lääkinnällisessä kuntoutuksessa, eikä ammatillisesta ole vielä tietoakaan, niin sitäkö pitäisi silti hakea? Ja ammatillinen kuntoutus tarkoittaa esim uudelleen koulutusta ja työkokeilujako? Voiko se tarkoittaa muuta?

        Ensimmäiset hylkypäätökset tuli vak.yhtiöltä n. 2 kk ja siitä kuukauden päästä kelasta. Kulkevat vielä alkuvaiheessa peräkkäin. Tein valituksen hylystä, jonka jälkeen tuli ilmoitus, että se on ohjattu lautakuntiin ja samalla ilmoitettiin, että voisin antaa vielä oman vastineen lautakunnille. Kaiken aikaa kannattaa postittaa uusia lausuntoja perään aina kun niitä tulee..

        Lautakunnissa käsittely kestää arvion mukaan kuulemma tällä hetkellä n. 5 kk!

        Ammatillista kuntoutusta voi hakea heti, kun b-lausunnossa on rasti kohdassa ammatillinen kuntoutus. Tämä meni minulta ohi, olin vain maininnut siitä (ja perustellut sitä)vapaamuotoisessa valituksessa vakuutusyhtiölle. Ei kuulemma kelvannut kun ei ollut kt-lomakkeella. Ja sitten vielä uskoin kun vak.yhtiön saatteessa lautakunnalle luki, etteivät puolla minulle ammatillista kuntoutustakaan (vaikka sitä ei siis virallisesti oltu haettukaan).... Meni paljon aikaa hukkaan!


      • kannattaa AINA
        Siis kuinka? kirjoitti:

        Mulle tuli vähän aikaa sitten myös hylky-päätös kuntoutustuesta ja viime viikolla laitoin valitukset eteenpäin vakuutusyhtiöön & kelaan.
        Kuinka kauan teillä meni, että saitte sen hylky-päätöksen, että paperit jatkaa lautakuntiin asti?

        "Ja muistithan hakea ammatillista kuntoutusta erikseen kuntoutustuen haku - vaiheessa?" --- Että mitä?! Jos siis olen tällä hetkellä lääkinnällisessä kuntoutuksessa, eikä ammatillisesta ole vielä tietoakaan, niin sitäkö pitäisi silti hakea? Ja ammatillinen kuntoutus tarkoittaa esim uudelleen koulutusta ja työkokeilujako? Voiko se tarkoittaa muuta?

        laittaa uusi hakemus uusine lääkärinlausuntoineen, valitus kuulema ei aja samaa asiaa...
        Samalla B-lausunnolla kun on turha valittaa, hoitaa uuden, kattavamman lausunnon ja tekee itse uuden, entistä tarkemman hakemuksen.


    • TODELLA MIELENKIINTOINEN

      tilanne!
      Olen ollut sairauslomalla viime vuoden(-06)heinäkuusta alkaen...(sairastan selkääni ja viime vuoden lopulla tuli lisää diagnooseja).

      Hain osatyökyvyttömyyseläkettä (4 Diagnoosia!)joka tuli tietenkin hylättynä takaisin ja on nyt myös muutoksenhakulautakunnassa käsiteltävänä koska tein valituksen. Mukana myös tekstiä miten sairaudet vaikuttavat jokapäiväiseen elämääni.
      Kela:n sairauspäivärahakausi päättyi 30.6, mutta sairausloma on 31.8.07 asti!
      Minulle ei ole myönnetty edes kuntoutustukea (vireillä myös ko.paikassa sekä Kela:ssa).

      Oli pakko ilmoittautua työvoimatoimistoon 2.7!
      Edellisviikolla jouduin sairaalaan, koska "jalat menivät alta"....ei silti operoitavaa.

      Tämä touhu tuntuu niin perin kummalliselta...
      En ole täysin työkykyinen, silti joudun kuluttamaan omia liiton päiviä sairauslomaani!!
      Ja ainoastaan siksi, koska tämä yhteiskunta pompottelee ja tekee päätöksiä ihan miten huvittaa.
      Perustoimeentuloturva pitäisi olla kaikilla, mutta minä en saa nyt heinäkuulla mistään mitään...liiton päivärahat tulevat joskus..toivottavsti elokuun aikana!

      Vaikka olen avioliitossa, pitäisi mielestäni kaikilla olla perustoimeentuloturva!

      Että, tässä nyt sitten vaan odotellaan ja odotellaan....

      Olen niin paljon yrittänyt selvitellä tätä tilannettani, joka on todella käsittämätön!

      Yritän tässä elellä matalalla profiililla, enpä sitten korkealta putoa, jos taas tulee hylätty päätös.

      ps.Asia, joka ihmetytti Kevan osalta oli tieto, että he ehdottavat muutoksenhakulautakunnalle myös hylkäämistä!
      Miten tämä on mahdollista?...mitä virkaa silloin on ko.lautakunnalla jos joku muu vielä ohjastaa??

      Lopuksi totean, että minä en ainakaan uskalla olla kovin toiveikas!

      • onervaollikainen

        Ihan sama juttu ja Keva todella suosittelee vielä hylkäämistä. Niiden pitäisi olla aivan eri instansseja eli tekevät päätökset itsenäisesti.. Saas nähdä mitenkä käy.. Sitten UUSI hakemus taas ja odotusta jos vaan hengissä pysytään.. Hyvää kesän jatkoa.....


      • Myös sama tilanne
        onervaollikainen kirjoitti:

        Ihan sama juttu ja Keva todella suosittelee vielä hylkäämistä. Niiden pitäisi olla aivan eri instansseja eli tekevät päätökset itsenäisesti.. Saas nähdä mitenkä käy.. Sitten UUSI hakemus taas ja odotusta jos vaan hengissä pysytään.. Hyvää kesän jatkoa.....

        Täällä AIVAN SAMA tilanne kuin edellisillä.

        Ilmarinen ilmoitti "ystävällisesti" lautakunnalle, etteivät suosittele minulle myöskään ammatillista kuntoutusta. Kommentti luki hylkyilmoitusvastineessa lautakunnalle!!

        Olin maininnut kuntoutustukihakemuksessa halukkuudestani mahd. myöhemmästä ammatillisesta kuntoutuksesta, koska lääkäri ei sitä vielä ollut suositellutkaan, koska lääkinnällinen kuntoutuskin oli aivan kesken...

        Luulin virheellisesti, että tuo "ystävällinen" saatekommentti oli vak.yhtiön päätös...! Enkä siis älynnyt enää laittaa varsinaista kt-lomaketta Ilmariselle (ammatillisen kuntoutuksen hakemusta). Kun työvoimatoimistosta opastettiin laittamaan uusi ammatillisenkuntoutuksenhakemus, niin sain päähäni kysyä vak. yhtiöltä, että minkä perusteella hylkäävä päätös oli tehty, kun en ollut edes lomaketta vielä laittanut heille???

        Ja tässä tämän kesän paras vastaus Ilmariselta:

        Kun ette ole hakemusta kerran laittanut, niin päätös tehdään ilman sitä. Ja puoltavaa päätöstä ei voida tehdä ilman hakemusta:) Ja taas meni muutama kuukausi asioiden eteenpäin menemisessä hukkaan...

        Voi kuinka olenkaan "tyytyväinen" tähän meidän sairaiden ihmisten vakuutusturvaan. Suhtautuminen on juuri sitä, että jos et jaksa tai osaa pitää puoliasi, niin voi voi... Mitä useampi luovuttaa niin sen parempi. Jos joku tämän asian ottaisi ja alkaisi uudistaa (tai edes nostaisi julkiseksi), niin uskoisin että saisi tosi monen tämän läpikäyneen äänen eduskuntavaaleissa:) Muut eivät tätä voi kyllä käsittääkään, että Suomessa voidaan näin edes toimia... Ja arvatkaa vain kenen kaikkien rahoilla tässä pelataan...?

        Mutta jos lääkärinne vain antaa puoltavan lausunnon ammatillisen kuntoutuksen hakemiselle, niin laittakaa se erillisellä kt-lomakkeella vak.yhtiölle kiireellä perään. Jos ette vaikka kykenekkään työhön niin osoitatte ainakin aktiivisuutta ja mielenkiintoa asian selvittämiseen! Jaksamista:)

        Ja tässä hyvä linkki valituksen tekemiseen, jos ette ole vielä törmännyt:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001404&posting=22000000023781760


      • TÄYSIN OIKEASSA....
        Myös sama tilanne kirjoitti:

        Täällä AIVAN SAMA tilanne kuin edellisillä.

        Ilmarinen ilmoitti "ystävällisesti" lautakunnalle, etteivät suosittele minulle myöskään ammatillista kuntoutusta. Kommentti luki hylkyilmoitusvastineessa lautakunnalle!!

        Olin maininnut kuntoutustukihakemuksessa halukkuudestani mahd. myöhemmästä ammatillisesta kuntoutuksesta, koska lääkäri ei sitä vielä ollut suositellutkaan, koska lääkinnällinen kuntoutuskin oli aivan kesken...

        Luulin virheellisesti, että tuo "ystävällinen" saatekommentti oli vak.yhtiön päätös...! Enkä siis älynnyt enää laittaa varsinaista kt-lomaketta Ilmariselle (ammatillisen kuntoutuksen hakemusta). Kun työvoimatoimistosta opastettiin laittamaan uusi ammatillisenkuntoutuksenhakemus, niin sain päähäni kysyä vak. yhtiöltä, että minkä perusteella hylkäävä päätös oli tehty, kun en ollut edes lomaketta vielä laittanut heille???

        Ja tässä tämän kesän paras vastaus Ilmariselta:

        Kun ette ole hakemusta kerran laittanut, niin päätös tehdään ilman sitä. Ja puoltavaa päätöstä ei voida tehdä ilman hakemusta:) Ja taas meni muutama kuukausi asioiden eteenpäin menemisessä hukkaan...

        Voi kuinka olenkaan "tyytyväinen" tähän meidän sairaiden ihmisten vakuutusturvaan. Suhtautuminen on juuri sitä, että jos et jaksa tai osaa pitää puoliasi, niin voi voi... Mitä useampi luovuttaa niin sen parempi. Jos joku tämän asian ottaisi ja alkaisi uudistaa (tai edes nostaisi julkiseksi), niin uskoisin että saisi tosi monen tämän läpikäyneen äänen eduskuntavaaleissa:) Muut eivät tätä voi kyllä käsittääkään, että Suomessa voidaan näin edes toimia... Ja arvatkaa vain kenen kaikkien rahoilla tässä pelataan...?

        Mutta jos lääkärinne vain antaa puoltavan lausunnon ammatillisen kuntoutuksen hakemiselle, niin laittakaa se erillisellä kt-lomakkeella vak.yhtiölle kiireellä perään. Jos ette vaikka kykenekkään työhön niin osoitatte ainakin aktiivisuutta ja mielenkiintoa asian selvittämiseen! Jaksamista:)

        Ja tässä hyvä linkki valituksen tekemiseen, jos ette ole vielä törmännyt:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001404&posting=22000000023781760

        ..Tämä yhteiskunta yrittää tietoisesti väsyttää sairaan ihmisen just tällaisella pompottamisella ja pitkään odottamisella!
        Olen sen aivaan suoraan heille maininnut, että sekö on tarkoitus, että henkilö vielä sairastuu psyykkisesti ja ihan siitä syystä, että saa niin typerää kohtelua!

        Itselläni onneksi adrealiinit vain kohoavat ja silloin saan aikaiseksi...toki,väsyttävää tämä on!
        Kun olin sairaalassa heinäk.alussa, oli siellä tiedoissani että olen sairauslomalla/kuntoutustuella..!! Sanoin siitä hoitajalle, että sairausloma on ainoa joka on fakta, mutta kuntoutustukea EN saa, joten se pitää tietoihini korjata.
        Nyt kun tuli epikriisi alkuviikolla, siellä EDELLEEN luki sama teksti! Soitin sairaalaan ja sanoin, että vaikka oma ko.alan lääkäri on sanellut talvella että Kela:n sairausloman jälkeen kuntoutustuki!...niin se ei tarkoita sitä, että sitä minulle on myönnetty!
        Olisipa se tosiaan niin helppoa...!

        Olen näistä asioista muuten kirjoittanut valtion korkeimmillekin tahoille, koska nämä ovat melko pahoja yhteiskunnallisia epäkohtia ja tiedän, että en ole ainoa joka taistelee...ja saanut vastauksen. Mutta ei pelkät sanat tuo leipää pöytäämme. Täytyisi tapahtua jotakin konkreettista ja näkyvää...eli, jonkun isomman tahon olisi nyt jo aika puuttua tähän pompotteluun!

        Mitäpä jos voisi vaikka muutamaksi kuukaudeksi vaihtaa osia näiden päättäjien kanssa..?
        Eli, katsotaan miten he selviytyisivät tilanteessamme...kun muutama sata euroa tulee kuukaudessa(tai ei yhtään!)...maksaa asuntolainaa,korkeat terv.huoltokulut, ymt.pakolliset laskut!!
        Ja vieläpä menettämättä yöunia!..

        Mutta ei anneta periksi....Onhan meitä täällä monia...ja se on lohduttavaa..vaikka kenellekään ei soisi tällaista kohtelua!

        Tällä hetkellä täällä Pirkanmaalla on pilvistä ja sateista mutta uskon, että se aurinkokin kohta paistelee...joten nauttikaamme siitä!

        Toivotan voimia ja jaksamista Teille Kaikille jotka siellä papereiden keskellä pyöriskelette!!!

        ps.Kiitos vinkeistä.....katselen niitä kohta!


      • Aina Kela

        Valittipa mihin instanssiin hyvänsä, valitusprosessiin kuuluu molempien osapuolten lausunnon antaminen käsittelyinstanssille.

        Kela esittää AINA hylkäämistä. Ottakaapa ihan mielenkiinnosta selvää, ketä istuu MUUTOKSENHAKULAUTAKUNNASSA, yllätyttepä perin juurin.

        Se on paikallinen instanssi. Eivät nimiä helpolla kerro, mut kerran onnistuin vaivihkaa selvittämään.
        Nehän on paikkakuntanne ns. "perskärpäsiä", jotka hyrrää joka ikisessä luottamustehtävässä. Miten luulette, että niilä on ammattitaitoa käsitellä sairausasioita tai ylipäätään syventyä asioihin? Niillä on jo heti odottamassa toisen luottamustoimen kokous, jossa he taaskaan eivät suutansa juurikaan avaa. Ihan oikeste ovat PÄÄNNYÖKYTTELIJÖITÄ. Olin repiä pelihousuni, kun sain muutoksenhakulautakunnan jäsenet tietooni.

        Eräskin paikallinen "kärpänen" josta mä olen aina ihmetellyt, mitä hemmettiä se tuokin tuolla ja tuolla hyrrää, eikä ikänä saa suutasa auti, ei missään luottamustoimessa. Semmosia ne hakee just sinne.

        Menkää ihan oikeasti ja keskustelkaa niiden jäsenten kanssa, ja kysykää suoraan, mitä hän tietää tästä sun asiasta, kun on siellä päättämässä.

        Uskallan vetoa lyödä, että ei tiedä mitään. Se, että Kela on esittänyt hylättäväksi, sehän on helppo pään nyökytyksellä siunata, ja se on siinä. Olet menettänyt taas aikaa 6-10 kk tai enemmän.

        Minä olen aikoinaan kysynyt useammaltakin, niin olivat hetken hiljaa, ja sanoivat, etteivät he tiedä yhätään mitään. Heidän on tukeuduttava siihen, mitä "lääkäri" ehdottaa. Että sehän tietää.

        No ei tasan tarkkaan tiedä, kun se lääkäri on yleensä se terveyskeskuslääkäri, niin tällainen on sitten päättämässä siitä asiasta.


      • Eiosaeläkettäkelasta

        Jos olet hakenut osakuntoutustukea, sitä ei makseta/myönnteä Kelasta. Osakuntoutustuen hakija on siis osittain, ei täysin työkyvytön, Yleensä 50% täydestä työkyvyttömyydestä. Osatyökyvyttömyyseläkelain mukaista kuntoutustukea maksetaa VAIN työeläkelain mukaisena. Kela myöntää edellytysten täyttyessä vain täyden kuntoutustuen, ei osakuntoutustukea,,,,,


    • tonttutorvinen

      Onko siis kukaan saanut myönteisen päätöksen muutoksenhakulautakunnalta.. Alkoi oikein kiinnostaa tämä asia vai onko se vain ajan pelaamista.. Jos joku on saanut niin olis kiva kuulla siittä oliko se monimutkainen uusien papereiden lähettely juttu.. Ja kauanko kokonaisuudessaan kesti.. Olen tulos siihen itse aivan kohta.... Vain jos on eläke myönnetty tieto olis mukavaa luettavaa....

      • uusi hakemus

        Se muutoksenhakulautakunta on kuin pyyhkisit pyllyäsi. Siellä on vain pään nyökyttäjiä, mutta ei mitään varteen otettavaa ammattitaitoa. Ihan tyhjän kanssa. En ole eläessäni saanut siinä instanssissa mitään muutosta, mutta Vakuutusoikeudessa kyllä. Mutta siihen mennessä ollaan tuhlattu aikaa jo vuosissa.

        Olen tehnyt näitä valituksia jonkin verran myös vieraille, joten jokunen kymmenen valitusta on tullut hoidettua. Eikä ainuttakaan myönteistä päätöstä ole siellä muutoksenhakulautakunnassa joka oli ennen VALITUSLAUTAKUNTA.

        Järkevintä olisi aina viedä uusi eläkehakemus. Jos lähtee sinne valitustielle, tärvääntyy vuosia aikaa, ja tyhjän saa pyytämättäkin. Ei muuta kuin viekää aina uusi HAKEMUS.


      • SAMAA ...............
        uusi hakemus kirjoitti:

        Se muutoksenhakulautakunta on kuin pyyhkisit pyllyäsi. Siellä on vain pään nyökyttäjiä, mutta ei mitään varteen otettavaa ammattitaitoa. Ihan tyhjän kanssa. En ole eläessäni saanut siinä instanssissa mitään muutosta, mutta Vakuutusoikeudessa kyllä. Mutta siihen mennessä ollaan tuhlattu aikaa jo vuosissa.

        Olen tehnyt näitä valituksia jonkin verran myös vieraille, joten jokunen kymmenen valitusta on tullut hoidettua. Eikä ainuttakaan myönteistä päätöstä ole siellä muutoksenhakulautakunnassa joka oli ennen VALITUSLAUTAKUNTA.

        Järkevintä olisi aina viedä uusi eläkehakemus. Jos lähtee sinne valitustielle, tärvääntyy vuosia aikaa, ja tyhjän saa pyytämättäkin. Ei muuta kuin viekää aina uusi HAKEMUS.

        ...mutta eri paketissa!
        On siis niin USKOMATONTA täällä OIKEUSVALTIOSSA miten ihmisiä käsitellään.....

        Huvittipa tuossa muutama viikko sitten sairaalassa ollessani..kun sosiaalityöntekijä (yritti selvitellä tätä omituista tilannettani...eli;Kela:n sairauspvärahat loppu, ilmoittauduttava työkkäriin 2.7 vaikka sairausloma 31.8 asti!...ei mistään mitään päätöstä...!!)kysyi lääkäriltä, onko mitään oleellista tapahtunut "terv.tilassani" (selkärankareuma)...ei kuulemma ole!
        Silti TODETTIIN, että ko.sairaus on pahentunut!!
        Eli, missä tässä oikein mennään? Nyt odotan viime viikon eräästä tutkimuksesta tietoa ...onko kenties joku uusi diagnoosi tulossa..?
        Silloin voin jälleen pommittaa muutoksenhakulautakuntaa..ja sen teenkin oikein tummennetulla tekstillä!..kuten jo aikaisemminkin olen tehnyt!

        Että, mitäpä jos vaihdetaan "osia" päättäjien kanssa...itse en ole saanut senttiäkään mistään nyt heinäkuulla...täytän vain "työtön,työtön"...ja lisäselvityksiin laitan "sairauslomalla 31.8.07 asti"....
        Ei tämä mahdu ajatusmaailmaani mitenkään....ja stä paitsi, sairaalassa oli vielä väärää tietoa..."sairauslomalla/kuntoutustuella"...tasan puolet siitä on totta.....sanoin lähtiessäni, että vadin oikaisua tekstiin. Samoin epikriisissä oli sama teksti....soitin ja sanoin, että ei edelleenkään oikein!!
        Joten, tässä saa vielä olla tarkkana siitäkin, että mitä tietoihin on oikein kirjoitettu!!

        On tämä niin väsyttävää taistelua...
        Sairaalassa mietinkin, että jospa nyt kutsuisin KAIKKI päättäjät, jotka niin ovat tietävinään kaikista kaiken, katsomaan, että tässä tämä työkykyinen nyt huilii...kyynärsauvat vierellään!


      • onervaollikainen
        SAMAA ............... kirjoitti:

        ...mutta eri paketissa!
        On siis niin USKOMATONTA täällä OIKEUSVALTIOSSA miten ihmisiä käsitellään.....

        Huvittipa tuossa muutama viikko sitten sairaalassa ollessani..kun sosiaalityöntekijä (yritti selvitellä tätä omituista tilannettani...eli;Kela:n sairauspvärahat loppu, ilmoittauduttava työkkäriin 2.7 vaikka sairausloma 31.8 asti!...ei mistään mitään päätöstä...!!)kysyi lääkäriltä, onko mitään oleellista tapahtunut "terv.tilassani" (selkärankareuma)...ei kuulemma ole!
        Silti TODETTIIN, että ko.sairaus on pahentunut!!
        Eli, missä tässä oikein mennään? Nyt odotan viime viikon eräästä tutkimuksesta tietoa ...onko kenties joku uusi diagnoosi tulossa..?
        Silloin voin jälleen pommittaa muutoksenhakulautakuntaa..ja sen teenkin oikein tummennetulla tekstillä!..kuten jo aikaisemminkin olen tehnyt!

        Että, mitäpä jos vaihdetaan "osia" päättäjien kanssa...itse en ole saanut senttiäkään mistään nyt heinäkuulla...täytän vain "työtön,työtön"...ja lisäselvityksiin laitan "sairauslomalla 31.8.07 asti"....
        Ei tämä mahdu ajatusmaailmaani mitenkään....ja stä paitsi, sairaalassa oli vielä väärää tietoa..."sairauslomalla/kuntoutustuella"...tasan puolet siitä on totta.....sanoin lähtiessäni, että vadin oikaisua tekstiin. Samoin epikriisissä oli sama teksti....soitin ja sanoin, että ei edelleenkään oikein!!
        Joten, tässä saa vielä olla tarkkana siitäkin, että mitä tietoihin on oikein kirjoitettu!!

        On tämä niin väsyttävää taistelua...
        Sairaalassa mietinkin, että jospa nyt kutsuisin KAIKKI päättäjät, jotka niin ovat tietävinään kaikista kaiken, katsomaan, että tässä tämä työkykyinen nyt huilii...kyynärsauvat vierellään!

        Selkärankareuma epäily on minullakin mutta diagnoosia ei vielä vahvistettu voi kestää kuulemma kolmekin vuotta.. Oloni vain huononee päivä päivältä, nyt alkaa olla huumori jo loppu. Mielenterveys on kovilla ja kotiväki sen on jo huomannutkin, eli pitääkö tässä vielä tulla voimakas masennuskin tähän mukaan...


      • älkää suostuko
        SAMAA ............... kirjoitti:

        ...mutta eri paketissa!
        On siis niin USKOMATONTA täällä OIKEUSVALTIOSSA miten ihmisiä käsitellään.....

        Huvittipa tuossa muutama viikko sitten sairaalassa ollessani..kun sosiaalityöntekijä (yritti selvitellä tätä omituista tilannettani...eli;Kela:n sairauspvärahat loppu, ilmoittauduttava työkkäriin 2.7 vaikka sairausloma 31.8 asti!...ei mistään mitään päätöstä...!!)kysyi lääkäriltä, onko mitään oleellista tapahtunut "terv.tilassani" (selkärankareuma)...ei kuulemma ole!
        Silti TODETTIIN, että ko.sairaus on pahentunut!!
        Eli, missä tässä oikein mennään? Nyt odotan viime viikon eräästä tutkimuksesta tietoa ...onko kenties joku uusi diagnoosi tulossa..?
        Silloin voin jälleen pommittaa muutoksenhakulautakuntaa..ja sen teenkin oikein tummennetulla tekstillä!..kuten jo aikaisemminkin olen tehnyt!

        Että, mitäpä jos vaihdetaan "osia" päättäjien kanssa...itse en ole saanut senttiäkään mistään nyt heinäkuulla...täytän vain "työtön,työtön"...ja lisäselvityksiin laitan "sairauslomalla 31.8.07 asti"....
        Ei tämä mahdu ajatusmaailmaani mitenkään....ja stä paitsi, sairaalassa oli vielä väärää tietoa..."sairauslomalla/kuntoutustuella"...tasan puolet siitä on totta.....sanoin lähtiessäni, että vadin oikaisua tekstiin. Samoin epikriisissä oli sama teksti....soitin ja sanoin, että ei edelleenkään oikein!!
        Joten, tässä saa vielä olla tarkkana siitäkin, että mitä tietoihin on oikein kirjoitettu!!

        On tämä niin väsyttävää taistelua...
        Sairaalassa mietinkin, että jospa nyt kutsuisin KAIKKI päättäjät, jotka niin ovat tietävinään kaikista kaiken, katsomaan, että tässä tämä työkykyinen nyt huilii...kyynärsauvat vierellään!

        Juuri tuon virheellisyyden takia vaatikaa, että tietoja ei saa muille lähettää, kuin teille itsellenne. Ja itse toimitatte kopiot niille osapuolille, jotka osallistuvat teidän hoitoonne.

        Muuten on joka paikka täynnä virheellisiä tietoja jos tiedot saavat mennä vapaasti joka taholle, ennenkuin itse olette päässeet ne tarkastamaan.

        Tiedän monta tapausta, joissa juuri noiden virheellisyyksien vuoksi ollaan peruuttamattomassa tilanteessa, joka sitten vaikeuttaa lopullista eläkepäätöstä.

        Minun papereihin on joskus ihan vieraan ihmisen sanelusta erehdytty kirjoittamaan minun ikäänkiun ne olisivat minun tietoja, minun tiedoiksi.

        Näiden mokien eliminoimiseksi pitäisi olla niin, että minnekkään ei lähetetä, ennenkuin asianosainen on lukenut ja hyväksynyt.


      • MINULLAKAAN TODETTU
        onervaollikainen kirjoitti:

        Selkärankareuma epäily on minullakin mutta diagnoosia ei vielä vahvistettu voi kestää kuulemma kolmekin vuotta.. Oloni vain huononee päivä päivältä, nyt alkaa olla huumori jo loppu. Mielenterveys on kovilla ja kotiväki sen on jo huomannutkin, eli pitääkö tässä vielä tulla voimakas masennuskin tähän mukaan...

        heti. Olen selkääni sairastanut jo kauan. Ensin oli tavallisia natiivi rtg-kuvia, sitten varjoainekuvauas ja -98 ensimmäinen MRI-kuvaus. Diagnoosi oli vain lannerangan voimakas degeneroituminen (kuluma).
        Reumafaktori oli korkealla muutama vuosi sitten ja pääsin yksityiselle, joka suurinpiirtein katseella totesi, että ei ole selkärankareumaa.
        Viime vuoden kesällää alkoivat oireet selkeästi muuttua...lonkat särkivät, en pystynyt nukkumaan kunnolla, valvoin aamuyöt ja kipu oli rangassa "noussut" ylemmäksi. Menin oman läääkärin luokse joka lähetti MRI-kuvaukseen...siellä jo reumasta kyseltiin.
        Sitten pääsin reuma/sisätautilääkärin vast.otolle sairaalaan. Selkärankareumaa se oli ja mukana vielä fibromyalgia, nivelrikko sekä hypermobiliteettioireyhtymä(yliliikkuvuus).
        Nyt otan Salazopyriniä päivittäin 4 kpl ja lisäksi särkylääkettä, jos tarvis.
        Että, vaikeita nämä reumasairaudet on todeta kovin äkkiä. Tavallisessa rtg-kuvauksessa se vidaan havaita, mutta silloin kun pääsee MRI-kuvaukseen, se on huomattavasti tarkempi joten "tauti" on saattanut jo olla vaikka ei ihan täysin ole voitu diagnosoida sitä.

        Oletko käynyt MRI-kuvissa?...Ne ovat kalliita kuvauksia, mutta maksusitumuksellakin on mahdollisuus sinne päästä!

        Toivotan sinulle parhainta vointia ja yritähän päästä eteenpäin jos vielä asiat junnaavat paikallaan!!!!


    • Uudelleenkoulutus

      Hei,
      Hyvä että täällä on muitakin joita Ilmarinen polkee suohon.
      Nyt kun asiasi on käsittelyssä työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnassa oma asiani kesti tammikuusta 2017 sinne kesäkuun 2017 alkupäiviin saakka, mitä tapahtui tällä välillä asiani kohdalla oli se että olimme tiiviissä kirjeenvaihdossa aina kahdenviikon välein ja lopuksi kun muutoksenhakulautakunnalta tuli päätös niin tietenkin se oli kohdallani sama hylätty kuin Ilmarisen antama päätös.
      Tein valituksen Vakuutusoikeuteen kesäkuussa 2017 ja sieltä tuli ilmoitus että käsittelyaika on kohdallani 10-15kk, mutta nyt sainkin jo päätöksen asiaani tällä viikolla ja sekin tuli hylättynä takaisin.
      Olen ollut pitkällä sairaslomalla 2015 lähtien ja siitäkin olin noin 6kk kyynärsauvojen varassa.
      Minulla todettiin tammikuussa 2016 CRPS oireyhtymä vasemman jalan kantapään ja nilkan alueella, sain kuntoutusta ja tukipohjallisia sekä asiaan sopivat kengät.
      Saman jalan kantapäänalueella on myöskin kuluma joka ei parane vaan antaa oireilua kipuilun merkeissä, tulevaisuudessa odottaa jäykistysleikkaus.
      Tammikuussa 2017 todettiin myöskin oikeassa jalassa isovarpaan nivelessä nivelrikko joka on kipeä joka päivä.
      Teen työtä ravintola-alalla ja jalkojen päällä olo on sitä myrkkyä tässä tapauksessa näihin vaivoihin ja nyt teenkin vaan 60% työssä kevennettynä mutta kivut ei ole silti jääneet.
      Työuraa minulla on jo takana 25 vuotta ja vielä olisi muutama edessä, tulimme siihen tulokseen työnantaja, minä ja työterveyshuolto että tapauksessani olisi hyvä ammatin vaihto ja haimme uudelleenkoulutusta ja koulutustukea joulukuussa 2016 Ilmariselta ja sieltähän tulikin molemmat jo hylättyinä tammikuun 2017 puolivälissä, sieltä saakka on tätä rumbaa kestänyt ja kaiken mahdollisen olen toimittanut heille sinne mitä vaan olen voinut mutta mikään ei riitä ja Ilmarisen lääkärit kumoaa kaiken vaikka koulutusta ei tulkitsemaan kyseistä vaivaa ja kuinka se vaikuttaa tekemässäni työssä.
      Olen vaatinut saada tietooni Ilmarisen päätökseen osallistuvien lääkärien nimet ja koulutukset ja ne myöskin tuli.
      Näin täällä kävi kun haettiin uudelleenkoulutusta minulle ja todettiin että minulla on 25 vuotta työuraa takana ja paljon edessä. On esimieskoulutus ja sillä kuulemma työllistyy kevyempiin töihin on kokeiltu mutta tyhjää on, olen kysynyt myöskin että josko Ilmarisella olisi sitten tarjota työtä kun se kerran on näin helppoa mutta en saanut vastausta, asiaani ja vaivojani vain vähätellään.
      Niin ja vielä että vaivani on paranemassa, siitä ei ole annettu koskaan sellaista tietoa ja muutenkin paraneminen on ollut todella hidasta.
      On mahdollista saada vaivaani tukipohjallisia ja kuntoutusta, on saatu molempia ja kaikki tämä omalla kustannuksella.
      Kun mietin asiaani kohdallani niin olen varma että jos olisin isolla firmalla töissä tällä hetkellä
      niin asiani olisi aivan toisella tasolla, nyt vain pieni firma takana ja nyt jäin taistelemaan tämän asian puolesta yksin.
      Alunperinhän tämä vaivani ei ollut minun oma syyni vaan lääkäri pisti kortisonipistoksen väärään paikkaan ja siitä tämä kaikki alkoi, kukaan ei vaan tunnustanut asiaa ja lääkärithän saavat tehdä mitä haluavat sillä eivät he ole vastuussa mistään ja tapauksessani jos vielä ammatti menee alta eikä haluta ihmistä kouluttaa uuteen ammattiin vaikka kiinnostusta olisi.
      Tällaista tapahtuu myöskin minun kohdalla ja tiedän että en ole ainoa ja tiedän myöskin sen että on vakavampiakin sairauksia jotka tyrmätään täysin.
      Ilmariselta kun kysyin asiaa miten on mahdollista että heidän lääkäri tuolla koulutuksella voi kumota kipufysiatrin/tohtorin lausunnon ja uudelleenkoulutuksen niin vastaus oli tämä, työterveyshuolto ja hoitava lääkäri voi ehdottaa uudelleenkoulutusta, mutta Ilmarinen tekee sitten omat ratkaisunsa ja heillä olevat tavalliset työterveyshuollon lääkärit ovat joko ostopalvelun tai oman talon palkkalistoilla joten harvahan se omaa työnantajaa kampeaa ojaan.
      Tällaisilla tiedoilla jotka omalla kohdalla olen kokenut voitte myöskin odottaa omalla kohdalla tulevaksi.
      Tsemppiä kaikesta huolimatta ja periksi ei anneta.

    • Ggyvyggybh

      Juuri noin käy kun tapaus ei ole selvä.

    • VarmaTietoKelastaa

      Kyllä se on sillälailla että nuoret naiset ovat suurin ryhmä jotka vinkuvat eläkkeelle ja siksi tämä on tällaiseksi mennyt. Katsokaa vaan niin siellä nuoret terveet naiset hakevat masennuksen ja paniikkihäiriön vuoksi eläkkeelle kun muka ei enää pysty mitään tekemään. No ei onnistu! Kaikki hakemukset hylätään ja siinä menee sitten samalla OIKEASTI sairaat mukana. Siis lyhyesti kaikki: Naiset pilasivat koko eläke homman!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe