Hei.
Olen ihmetellyt pitempään, kun lehdessä kaupataan värivikaisia hirsimökkejä ja huviloita/taloja...
Onko kukaan ostanut ja kuinka luotettava tuollainen tekijä on jolla on vuodesta toiseen sekundatavaraa?
Värivikainen??
11
11484
Vastaukset
- kait mitään
jos kauppa käy. Tuossa kuiten tietoisesti myydään virheellistä tuotetta ja se myös sanotaan asiakkaalle suoraan.
Syitä tuollaisiin kehikoihin vois olettaa, että
- varastointi on puutteellinen
- sinestoa ei käytetä
- puutavara on ennen työstämistä värivikaista
- Kehikko on maannut varastossa ties kuinka pitkään
Eikä se värivirhe ole loppupeleissä muuta kuin esteettinen haitta. Itse tekisin jonkun metsäkämpän värivikaisesta, mutta taloa en sellaista tekis ja siihenkin suurin syy, että ei voi itse enää vaikuttaa pohjaratkaisuihin (kehikko jo valmiina)- huvila
Rehellinen myyntikikka.
Herätetään sellaistenkin ihmisten kiinnostus, jotka ei edes ole ostamassa mökkiä.
Värivikaisessa ei ole mitään vikaa, useimmitenhan ne maalataan ulkoa ja sisältä väriviat lähtee pesemällä.
Värivika syntyy jo viikossa kesäkuumalla kaadettuun tukkiin. - MTII
huvila kirjoitti:
Rehellinen myyntikikka.
Herätetään sellaistenkin ihmisten kiinnostus, jotka ei edes ole ostamassa mökkiä.
Värivikaisessa ei ole mitään vikaa, useimmitenhan ne maalataan ulkoa ja sisältä väriviat lähtee pesemällä.
Värivika syntyy jo viikossa kesäkuumalla kaadettuun tukkiin.Joo kaveri osti sellaisen värivikaisen ja sanoi vikojen olleen lähes olemattomia. Oli kuulemma tehnyt hyvät kaupat ja ihmetteli kuinka tiukka kontrolli hirsitalofirmoilla onkaan kun hintaa oli pudotettu pienten sinistymien takia hyvinkin paljon.
- joillakin
MTII kirjoitti:
Joo kaveri osti sellaisen värivikaisen ja sanoi vikojen olleen lähes olemattomia. Oli kuulemma tehnyt hyvät kaupat ja ihmetteli kuinka tiukka kontrolli hirsitalofirmoilla onkaan kun hintaa oli pudotettu pienten sinistymien takia hyvinkin paljon.
firmoilla on vaan yksinkertaisesti sen verran tiukka lajittelu, että mainitsemallasi tavalla voi käydä.
- seurattu
kaupataan -70% alennuksella värivikaisuuden takia, on myyntikikka jossa ostaja luulee saavansa edullisesti, muualta saisi samaan hintaan 1.laatuisen. Ostajan on turha kysyä kuvia ennen kaupantekoa,jottei pääse tekemään hintavertailua. Jos tyytyväinen kaverisi ei tuijottaisi niihin vähiin homepilkkuihin vaan rakennuksen hirsimenekkiin, voihan hintavertailua tehdä jälkeenpäinkin...
- paljon nähnyt
värivika........ veteen piirretty "vika". Nähtävä ennen ostoa jos myyjä on joku pienistä toimittajajista.
Isot, esim. Honka, tuote vähintäänkin ok.- Nimetön
niin värivika on lähinnä kosmeettinan.
- iso toimittaja
Nimetön kirjoitti:
niin värivika on lähinnä kosmeettinan.
se laavuvaara muka on? Minun silmissä se on pelkkä välikäsi...
http://www.yritystele.fi/query?what=bc&code=RKnIzgJCUP8o!df9Ytwc88rDNbY=GS&nofCards=1&card_no=1&f1=laavuvaara&company_id=02477427&tab=bc&customer_id=
kun katsotaan http://www.yritystele.fi/query?what=bc&code=j2L1J48lVC0taQ!W8zYNHxybdDI=GS&nofCards=25&card_no=1&f1=honkarakenne&company_id=K01315290&tab=bc&customer_id=
että semmosta :-) - Nimetön
iso toimittaja kirjoitti:
se laavuvaara muka on? Minun silmissä se on pelkkä välikäsi...
http://www.yritystele.fi/query?what=bc&code=RKnIzgJCUP8o!df9Ytwc88rDNbY=GS&nofCards=1&card_no=1&f1=laavuvaara&company_id=02477427&tab=bc&customer_id=
kun katsotaan http://www.yritystele.fi/query?what=bc&code=j2L1J48lVC0taQ!W8zYNHxybdDI=GS&nofCards=25&card_no=1&f1=honkarakenne&company_id=K01315290&tab=bc&customer_id=
että semmosta :-)suuremman kuvan näköjään kun onkaan!
Mutta niinpäin se kumminki näkyy olevan, että Laavuvaara on tienannut hommallaan 55000 voittoa, kun taas Honka on tehny 559 000 ekun tappion. Näitä tappiollisia tilinpäätöksiä Hongalla tulee aika usein, melkein joka vuosi.
Mihinkä sen toiminnan jatkuvuus sitten perustuu, on hyvä kysymys. Maksetaanko sille yhteiskunnalta tukea sen vuoksi kun se on noin suuri? - samaa
Nimetön kirjoitti:
suuremman kuvan näköjään kun onkaan!
Mutta niinpäin se kumminki näkyy olevan, että Laavuvaara on tienannut hommallaan 55000 voittoa, kun taas Honka on tehny 559 000 ekun tappion. Näitä tappiollisia tilinpäätöksiä Hongalla tulee aika usein, melkein joka vuosi.
Mihinkä sen toiminnan jatkuvuus sitten perustuu, on hyvä kysymys. Maksetaanko sille yhteiskunnalta tukea sen vuoksi kun se on noin suuri?olen itsekkin miettinyt. Suuri toimijahan se on ja myöskin oyj eli luultavimmin siihen. Luultavasti organisaatio liian raskas ja kankea.Kun taas katsotaan kontion tulosta niin siellä hommat toimii ja tulosta tulee ovista ja ikkunoista.
Laavuvaarasta en sen kummemmin tiedä, mutta jos se tekee ite kehikoita eikä ole pelkkä välikäsi niin toiminta on ihan minimaalista. Luulen että pelkkä välikäsi joka ostelee ja kauppaa eteenpäin. Kävin uteliaisuuttani niiden sivuilla ja tuolla liikevaihdolla ei voi olla 18 taloa jemmassa hyllyssä tai sitten raha liikkuu pimeästi ja sydeemin takana on joku muu. Niiden sivuja ja saatuja taloustietoja kun katsoo niin 1 1=jotain muuta kuin 2.
Nuiden tietojen perusteella en ostaisi tuolta firmalta mitään, vaikka siellä vartioisikin schefer-vartiokoira :-)
- juuri
ja nyt pystytän laavuvaaran saunamökkiä ja ostin sen värivikaisena puoleen hintaan 4030e... ja ihan laillisesti ja sain kyllä sen mitä odotin ja vähän paremmankin eli ei värivika mitään haittaa, jopa mietin että onko siinä mitään värivikaa, vähän oli punertava mutta kun maalasin tervamaalilla niin mitäpä tuo haittaa. sinistymiä ei ollut. piirustuksia ymmärtämättömänä en tajunnut että ei ollut kaikkea tarpeellista rakennuslupaa varten eli jouduin piirrättämään lisää mutta väliäkö tuolla kun noin halvalla sai. ja paketissa on oletettu ilmeisesti että tehdään peltikatolla kun on kattorakennelmat sen mukaan eli nyt kun teen huopakaton, joudun kuitenkin ostamaan ponttilaudat ja jotain jää ylimääräseks. mutta jos rakentamisesta jotain tietää niin varmaan sit saa sen mitä odottaa. huijauksesta en tiedä, tietty jos piirustuksessa on piirretty kaks sänkyä ja niiden väliin viel tilaa kaks metriä leveään huoneeseen niin näyttää ehkä vähän isommalta... mutta olen ihan tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.327027- 424321
- 243705
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843440- 122487
- 302445
- 432084
- 262034
- 1641983
- 1051402