Anna mun kaikki kestää!!

ihqu sakemanni!!

Jos toisinaan tuntuu siltä, että saksalaista paimenta suotta pelätään, niin meidän kulmilla ongelma on päinvastainen. Itselläni on kaksi narttua, 4 v ja 3 v, joista vanhempi on jalostusnarttu ja sijoituksessa minulla. Melkein joka kerta, kun ulkoilemme tuolla kylän pinnassa, tulee joku ihqunahqumahqu hulluna lääppimään koiriani, eikä siinä mitään. Saa niitä silittää, jos kysyy luvan.

Muutama viikko sitten nartun penikointi alkoi ja kun käynnistyksen kanssa oli ongelmia, taluttelin koiraa hissukseen talon kulmalla. Eiköhän siinäkin rullaluisteleva äiti lapsensa kanssa jo tunkenut koiran nenään kiinni "saako silittää". Itse karjaisin likimain raivokkaasti, että EI! kun se koira tekee pentuja!! Hölmistyneen näköisiä olivat naamat.

Onko muilla tällaisia ongelmia?

13

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riimu

      Se on positiivista että on myös ihmisiä jotka eivät ajattele sakemannia ISONA PAHANA SUSIKOIRANA, niitäkin kun on ja melko paljon!

      • vielä..

        Niinpä ja jotkut taas on sitä mieltä että sakemannin ei kuulu tulla muiden ihmisten kanssa toimeen saatikka koirien. ei ihme että niitä pelätään ku niistä tehdään kiukkusia.


    • en voinut olla

      nauramatta kun luin tuota. Voin silmissäni kuvitella tilanteen, että narttu on penikoimassa ja joku tahtoo tulla rapsuttamaan! xD

    • Tääl kohtaa molempia reaktioita. Varsinkin koira ihmiset tulee luokse ja kehuu koiraa ja silittelee ja ne jotka ei sit koiria tunne niin vaihtaa kadulla puolta. Ja pentuna niitä silittäjiä riitti aina.

    • tehoaa aina

      Itse otan viimeisen päälle ylimielisen ja vittumaisen ilmeen naamalleni kun näen, että joku on tulossa lääppimään mun ihquihqumussukkaa. Katselen muualle enkä ole huomaavinani kun ne tulevat. Kyllä ne muutaman metrin päässä hidastavat vauhtia ja naamalle tulee epäröivä katse, sitten kulkevat vaivihkaa ohitse ja minä saan olla rauhassa koirineni. Suosittelen!

      • totuus taas kerran

        No niin oikein sisäpiiriviisautta!Suosittelet muillekkin!

        Sitten ollaan naamat väärässä kun ihmiset pelkää ja kaihtaa sakemanneja ja yleistää koirat verenhimoisiksi egonjatkeiksi ja omistajat pallittomiksi jatkeentarvitsijoiksi, vai vielä ylevänä, huh huh.


      • sitä mieltä että
        totuus taas kerran kirjoitti:

        No niin oikein sisäpiiriviisautta!Suosittelet muillekkin!

        Sitten ollaan naamat väärässä kun ihmiset pelkää ja kaihtaa sakemanneja ja yleistää koirat verenhimoisiksi egonjatkeiksi ja omistajat pallittomiksi jatkeentarvitsijoiksi, vai vielä ylevänä, huh huh.

        minun tulisi vaan sietää kaikenmaailman tollojen lässytykset ja ihqutukset? En pidä lapsista (niillä on paskaiset kourat ja ne haisee pahalle), enkä voi sietää aikuisiakaan lääppimässä koiriani, puhumattakaan kaikista juopoista, jotka haluavat välttämättä kännissä tulla lääppimään koiria. Ei ne koirat vihaisia ole, välinpitämättömiä vieraiden suhteen kyllä. Ei taida olla ihan minun tehtävä parantaa maailman susikoirapelkoiset... Hommaa oma piski jos välttämättä jotain pitää päästä lääppimään. Olen kurkkua myöten täynnä näitä idiootteja ja niiden kakaroita, jotka änkeävät väkisin lääppimään.


      • ei tule
        sitä mieltä että kirjoitti:

        minun tulisi vaan sietää kaikenmaailman tollojen lässytykset ja ihqutukset? En pidä lapsista (niillä on paskaiset kourat ja ne haisee pahalle), enkä voi sietää aikuisiakaan lääppimässä koiriani, puhumattakaan kaikista juopoista, jotka haluavat välttämättä kännissä tulla lääppimään koiria. Ei ne koirat vihaisia ole, välinpitämättömiä vieraiden suhteen kyllä. Ei taida olla ihan minun tehtävä parantaa maailman susikoirapelkoiset... Hommaa oma piski jos välttämättä jotain pitää päästä lääppimään. Olen kurkkua myöten täynnä näitä idiootteja ja niiden kakaroita, jotka änkeävät väkisin lääppimään.

        mun koiriani koskaan lupaa kysymättä silittelemään. joitakin voin antaa luvan silittää, osa ilmaisee itse, ettei kannnata edes kysyä.... no kaikki täällä tuntuu olevan ilkeyksiä ja toisten halveksimista, suurelta osin.


    • Missukka

      läheskään kaikki sakemannit eivät pidä vieraiden ihmisten koskettelusta. Omani ainakin noudattaa ohjetta "antakaa minun olla rauhassa niin tekin saatte olla rauhassa" eli se ei ole näkevinäänkään vieraita ihmisiä eikä vahingossakaan tunge itseään silitettäväksi. Silti se on esim. hakumetsässä täysin varma koira, ei tippaakaan agressiivinen

    • käynnistyskävelyttäjä

      Jopas sinulla on ongelma, voi kauhistus.
      Että oikein rullaluisteleva äiti, tällä palstalla kaikilla tuntuu olevan ongelmia äideistä ja varsinkin lapsista. Oletteko hedelmättömiä kaikki?
      Eikö tilanteeseen olisi riittänyt kohtelias mutta silti selkeä vastaus, juuri nyt ei sovi rapsutella koska tilanne on tämä??

      Eivät kaikki ihmiset elä hengenheimolaisina koirien seassa, eivät kaikki tiedä hevonkukkua tiineestä koirasta tai synnytyksenkäynnistyskävelystä.

      Täältä saat tukea nurjalle asenteellesi, totuus on kuitenkin se, että itse olet kovin suvaitsematon omaan napaan tuijottaja.

      Pienessä on maailman murheet.

    • solina

      neitiä haluavat monet, varsinkin lapset tulla silittelemään ulkona, mutta en ole tehnyt siitä ongelmaa. Päinvastoin olen aika ylpeä siitä, että koiraani ei tarvitse pelätä ja saan kehuja siitä kuinka mukava se on. Koira nauttii saamastaan huomiosta ja muutama "susikoira-kammoinen" on päässyt pelostaan ainakin meidän koiran kohdalla. Se on tietenkin jokaisen oma asia miten miten reagoi silittelijöihin. Epäilen että usein on enemmin kysymys omistajan reviirin rajoista kuin koiran. Ne lapset on tulevia koiranomistajia tai -vihaajia...

    • onpi

      niin että kaksi sakua löytyy uros ja narttu, molemmat kilttejä, eikä mulla ainakaan ole ongelmaa jos niitä tullaan silittelemään. toki se on sitten joka omistajan asia kertoa onko koira ja tilanne sellainen että sitä vieraat voi tulla koskettelemaan. Minusta on ainakin mukava antaa sakuista sellaista viestiä että ne voivat olla myös todella kilttejä koiria joita ei tarvitse pelätä.
      Omat koirani ovat käyttökoiria.

    • minullakin saku

      Tollasel ei tarttis edes olla koiraa. Sit valitetaan kun ihmiset kuvittelevat sakemannien olevien vihaisia---missä syy, mietis sitä---asenteessasi. Taidat vihata kaikkia muita paitsi itseäsi ja koiriasi. Osta jostain erämaamökki. Tervemenoa sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe