Kotiaresti

mammamamma

Mitä mieltä kotiarestista!
Kohteena teni.
Omat kokemukset, ei ainakaan puolla tätä ojennus tapaa! Voiko syrjäytyä, kun ei sosiaalista kanssakäymistä?

36

6928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs teini-ikäinen

      Olisiko kotiaresti omassa tapauksessa sellainen, että teini ei pakollisen koulunkäyntinsä lisäksi poistuisi neljän seinän sisältä? Tai että kesällä pysyisi vaikkapa viikon kokonaan sisällä?

      No itselläni on tilanne se, että kavereita ei ole ja esim. koulun jälkeen poistun kodistani harvoin minnekään enkä tunne oloani hirveän syrjäytyneeksi. Joten kotiarestiin vaan, jos minulta kysytään. Olisi vaan kiitollinen siitä, kun on kavereita joiden kanssa lähteä ulos tms.

      Peruutatko mahdollisen kotiarestin aikana myös harrastukset? Esim. jos soittotunti, niin ilmoitat opettajalle ettei pääse tulemaan.

      • mammavastaa

        Rangaistus päällä juuri tällä hetkellä, eli harrastuksiin ei vaikuta.
        Asumme maalla, joten ruhonleikkuuta ym.on riittämiin/ulkoilemaan pääsee :)
        Tarkoituksena ennemminkin olla ns.silmänalla!
        Isä ja poka usein törmäyskurssilla, josta useitakin kotiaresteja vuoden mittaan!
        Omasta mielestäni ns.rangaistuksen teho on mennyt, ja jotenkin tuntuu pahalta pitää 16v kauniina kesänä kotinurkissa. Olen myös miettinyt: Tuulettuisko nuoren pää kavereitten kanssa, vai kotona mököttäessä -> törppöilystä rangaistus, mutta elääkkin pitäis!!!


    • laija61

      Harrastuksiin voi mennä,mutta jos mennyt vaikka kavereille sopimatta ja jäänyt vielä yöksi,kouluviikolla ,niin kotiarestia tullut.Tarkoittaa että kyläilyä ei kaverille,eikä kaverilta meille vähään aikaan.Soitella saa.Murkku on ollut samaa mieltä,että ollut kohtuullista,kun poikennut kerran yhdessä sovituista säännöistä.

    • mapee

      mutta ei pidä käyttää holtittomasti eikä liian pitkään sillä menee todella teho.

      Meillä kotiaresti tarkoittaa samalal mesetys ja kännykkä pois sillä onhan nykyisin ihan sama onko kartsalla vai kotona kun yhteys toimii eli ehkä pointtina on sosiaalinen eristys kavereista. Ja konsti toimii erinomaisesti ja sen jälkeen muistetaan taas vuosi ihan kevyesti ettei tollota..

      Pienemmille riittää pari päivää kotosalla ja taaas muistetaan säännöt ainakin joitakin viikkoja..

      Tämä on kyllä ihan oikeasti se viimeinen keino eikä mikään eka rangaistus sillä ei se ole lapselle ihan pikkujuttu olla kotona vaan.

      Kukaan ei syrjäydy viikossa tai kahdessakaan. Ja koulussa näkee kuitenkin kavereitaan..

      • miemie^^

        Kotiaresti on hyvin turhauttavaa. Kuinka voi nähdä koulussa kavereita, jos oikeat kaverit on ihan muualta kuin koulusta? Entäpä kesällä, kun tekisi mieli olla ulkona, mutta täytyy pakotettuna olla kotona? silloin ei ainakaan näe kavereitaan! Mitä vanhemmat luulevat voittavansa kotiaresteilla? Haluavatko vanhemmat tuntea olevansa ylemmässä asemassa kuin lapsensa? Hallita 15 vuotiaitaan, kieltää heitä ajattelemasta, kieltää elämästä? Aika köyhä tapa rangaista.


      • 16v:n mamma
        miemie^^ kirjoitti:

        Kotiaresti on hyvin turhauttavaa. Kuinka voi nähdä koulussa kavereita, jos oikeat kaverit on ihan muualta kuin koulusta? Entäpä kesällä, kun tekisi mieli olla ulkona, mutta täytyy pakotettuna olla kotona? silloin ei ainakaan näe kavereitaan! Mitä vanhemmat luulevat voittavansa kotiaresteilla? Haluavatko vanhemmat tuntea olevansa ylemmässä asemassa kuin lapsensa? Hallita 15 vuotiaitaan, kieltää heitä ajattelemasta, kieltää elämästä? Aika köyhä tapa rangaista.

        Hienoo, kun annoit palautetta.
        Nuoren ajatusmaailmaa minä tässä olinkin hakemassa!!


      • mapee
        miemie^^ kirjoitti:

        Kotiaresti on hyvin turhauttavaa. Kuinka voi nähdä koulussa kavereita, jos oikeat kaverit on ihan muualta kuin koulusta? Entäpä kesällä, kun tekisi mieli olla ulkona, mutta täytyy pakotettuna olla kotona? silloin ei ainakaan näe kavereitaan! Mitä vanhemmat luulevat voittavansa kotiaresteilla? Haluavatko vanhemmat tuntea olevansa ylemmässä asemassa kuin lapsensa? Hallita 15 vuotiaitaan, kieltää heitä ajattelemasta, kieltää elämästä? Aika köyhä tapa rangaista.

        eukö rangaistus ole tarkoitettu kasvattamaan järkeä päähän? Sen pitää olal sellainen ettei sitä tahdo kokea toistuvasti uudelleen ja että sen avulla tajuaa töpänneensä? Sen ei ole tarkoitus olla kiva aj ahauska avaan sen on tarkoitus olla ikävää ja tylsää jotta vastaisuudessa sen tahtoo välttää. Samalla on aikaa miettiä mitä tuli tehtyä ja miksi jos tahtoo oppia virheistään.

        Mikä on mielestäsi oikea ja hyvä rangaistus? Onko sitä vai pitääkö aina puhu ajne vaikka puhe ei mene perille eikä sillä ole tehoa?

        Ulkona voi olla vaikka ei ole kavereiden kanssa. meillä ainakin pihalla saa olla vaikka kuinka!

        Ja arestilal on voitettu paljon. Sillä on saatu nuoren päähän että tässä menee raja jonka ylitystäe i hyväksytä. Ja jos ei osaa toimia kuten on sovittu ja niiden sääntöjen puitteissa joita on niin sitten pysytään kotona.

        Vapaus kun tuo aina vastuuta itsestä ja teoistaan.


      • laija61
        mapee kirjoitti:

        eukö rangaistus ole tarkoitettu kasvattamaan järkeä päähän? Sen pitää olal sellainen ettei sitä tahdo kokea toistuvasti uudelleen ja että sen avulla tajuaa töpänneensä? Sen ei ole tarkoitus olla kiva aj ahauska avaan sen on tarkoitus olla ikävää ja tylsää jotta vastaisuudessa sen tahtoo välttää. Samalla on aikaa miettiä mitä tuli tehtyä ja miksi jos tahtoo oppia virheistään.

        Mikä on mielestäsi oikea ja hyvä rangaistus? Onko sitä vai pitääkö aina puhu ajne vaikka puhe ei mene perille eikä sillä ole tehoa?

        Ulkona voi olla vaikka ei ole kavereiden kanssa. meillä ainakin pihalla saa olla vaikka kuinka!

        Ja arestilal on voitettu paljon. Sillä on saatu nuoren päähän että tässä menee raja jonka ylitystäe i hyväksytä. Ja jos ei osaa toimia kuten on sovittu ja niiden sääntöjen puitteissa joita on niin sitten pysytään kotona.

        Vapaus kun tuo aina vastuuta itsestä ja teoistaan.

        Arestinhan on tarkoitus olla rangaistus,eikä mikään viihdytyskeino,missä samat etuudet säilyvät kuin ennenkin.Meillä hyvin ajankohtainen.Oltiin yksi yö poissa aamuyöhön asti,kun tultiin laivalta.Oli sovittu lapseni kanssa,että saa olla kotona ja kaverinsa tuli meille myös.Kun tultiin laivasta soitin viimeisen kerran tytölle ja lupasivat lähteä kaverin kotiin(isä hakee).Ajattelin että homma toimii hyvin ,kunnes kaverin isä soitti aamulla ja kysyi onko tyttönsä meillä.Selvisi,että olivatkin neljän tytön porukassa lähteneet jonnekin ja juoneet.Tyttö saatiin kotiin,vieläkin tokkuraisena.Nyt on aresti edessä,kännykkä pois ja tiukat keskustelut.Soitan myös muille tytöille ja selvitän,miten tapahtumat todellisuudessa menneet.Sanon myös,että lapsellani ei ole lupaa lähteä tällaisille reissuille,muiden ei tarvitse pyydellä,koska se on sitten luvaton lähtö häneltä.Tämä sen takia,että tiedän,että jotkut vanhemmat suhtautuvat tällaiseen paljon sallivammin "eihän sitä nyt lapselta voi kaikkea kieltää,täytyy pyytää olemaan rauhallisemmin ym.ym."Siksi juuri soitan tytöille itselleen,antaa ehkä vieraan aikuisen yhteydenotto heillekin ajattelemisen aihetta omasta käytöksestä,vaikkeivät kotoa rangaistusta saisikaan.Kyseessä siis yläasteikäiset tytöt,joiden ei todellakan kuulu kuljeskella humalassa.Sai tästä siis äitikin (minä) taas hiukan opetusta myös itselleen,että pitää olla vieläkin tarkempi,nuoret kyllä keksii.


      • Samoja tilanteita
        laija61 kirjoitti:

        Arestinhan on tarkoitus olla rangaistus,eikä mikään viihdytyskeino,missä samat etuudet säilyvät kuin ennenkin.Meillä hyvin ajankohtainen.Oltiin yksi yö poissa aamuyöhön asti,kun tultiin laivalta.Oli sovittu lapseni kanssa,että saa olla kotona ja kaverinsa tuli meille myös.Kun tultiin laivasta soitin viimeisen kerran tytölle ja lupasivat lähteä kaverin kotiin(isä hakee).Ajattelin että homma toimii hyvin ,kunnes kaverin isä soitti aamulla ja kysyi onko tyttönsä meillä.Selvisi,että olivatkin neljän tytön porukassa lähteneet jonnekin ja juoneet.Tyttö saatiin kotiin,vieläkin tokkuraisena.Nyt on aresti edessä,kännykkä pois ja tiukat keskustelut.Soitan myös muille tytöille ja selvitän,miten tapahtumat todellisuudessa menneet.Sanon myös,että lapsellani ei ole lupaa lähteä tällaisille reissuille,muiden ei tarvitse pyydellä,koska se on sitten luvaton lähtö häneltä.Tämä sen takia,että tiedän,että jotkut vanhemmat suhtautuvat tällaiseen paljon sallivammin "eihän sitä nyt lapselta voi kaikkea kieltää,täytyy pyytää olemaan rauhallisemmin ym.ym."Siksi juuri soitan tytöille itselleen,antaa ehkä vieraan aikuisen yhteydenotto heillekin ajattelemisen aihetta omasta käytöksestä,vaikkeivät kotoa rangaistusta saisikaan.Kyseessä siis yläasteikäiset tytöt,joiden ei todellakan kuulu kuljeskella humalassa.Sai tästä siis äitikin (minä) taas hiukan opetusta myös itselleen,että pitää olla vieläkin tarkempi,nuoret kyllä keksii.

        Pystyisitkö kokoamaan kaikki mukana olleet tytöt ja heidän vanhempansa keskusteluhetkeen? Itse olen käyttänyt sitä vastaavissa tilanteissa ja se on ollut meille toimiva tapa. Kotiarestia omat lapseni eivät ole koskaan saaneet - en ole katsonut, että siitä olisi vastaavaa hyötyä
        Tsemppiä!


      • rangaistuksia
        Samoja tilanteita kirjoitti:

        Pystyisitkö kokoamaan kaikki mukana olleet tytöt ja heidän vanhempansa keskusteluhetkeen? Itse olen käyttänyt sitä vastaavissa tilanteissa ja se on ollut meille toimiva tapa. Kotiarestia omat lapseni eivät ole koskaan saaneet - en ole katsonut, että siitä olisi vastaavaa hyötyä
        Tsemppiä!

        käytät ?
        Mielestäni kotiaresti hyvä.


      • laija61
        Samoja tilanteita kirjoitti:

        Pystyisitkö kokoamaan kaikki mukana olleet tytöt ja heidän vanhempansa keskusteluhetkeen? Itse olen käyttänyt sitä vastaavissa tilanteissa ja se on ollut meille toimiva tapa. Kotiarestia omat lapseni eivät ole koskaan saaneet - en ole katsonut, että siitä olisi vastaavaa hyötyä
        Tsemppiä!

        Erään äidin kanssa hyvin rohkaisevaa.Sanottiin,että molemmat voi ilmoittaa toisilleen,jos tällaista jotakin vielä tulevaisuudessa huomataan.Lapseni kummisetä piti hyvin asiallisen ja fiksun juttutuokoin lapseni kanssa,kun oltiin siellä käymässä.Samoin isot sisarukset on ilmoittaneet,että oli todella hölmöä.Halusin,että tästä sen verran lapsi saa huomiota osakseen,että ymmärtää,kuinka hölmöä sellainen toiminta oli.Lapsen kanssa ollut nyt hyvin asiallista,uhmakkuus vähentynyt.Avomiehen pikkukoululainen ja eräs muu tyttö olleet nyt kesäkylässä,joten en tunne itseäni raakalaiseksi,vaikka on yökyläarestia ja kännykkäkieltoa vieläkin.


      • nuori ite..
        laija61 kirjoitti:

        Erään äidin kanssa hyvin rohkaisevaa.Sanottiin,että molemmat voi ilmoittaa toisilleen,jos tällaista jotakin vielä tulevaisuudessa huomataan.Lapseni kummisetä piti hyvin asiallisen ja fiksun juttutuokoin lapseni kanssa,kun oltiin siellä käymässä.Samoin isot sisarukset on ilmoittaneet,että oli todella hölmöä.Halusin,että tästä sen verran lapsi saa huomiota osakseen,että ymmärtää,kuinka hölmöä sellainen toiminta oli.Lapsen kanssa ollut nyt hyvin asiallista,uhmakkuus vähentynyt.Avomiehen pikkukoululainen ja eräs muu tyttö olleet nyt kesäkylässä,joten en tunne itseäni raakalaiseksi,vaikka on yökyläarestia ja kännykkäkieltoa vieläkin.

        Itse oon 16, kotiaresti on kyllä niin turhaa kun mahollista, ite an ainakaa siihe suostu, eipä mua voi pakottaa olee kotona, sitte vast tulee sillee et täytyy lähtee luvatta, ei voi kertoo minne oikeest on menos ja sillee.. Noh tietty tää on vaa mun mielipide..


      • pgb
        laija61 kirjoitti:

        Arestinhan on tarkoitus olla rangaistus,eikä mikään viihdytyskeino,missä samat etuudet säilyvät kuin ennenkin.Meillä hyvin ajankohtainen.Oltiin yksi yö poissa aamuyöhön asti,kun tultiin laivalta.Oli sovittu lapseni kanssa,että saa olla kotona ja kaverinsa tuli meille myös.Kun tultiin laivasta soitin viimeisen kerran tytölle ja lupasivat lähteä kaverin kotiin(isä hakee).Ajattelin että homma toimii hyvin ,kunnes kaverin isä soitti aamulla ja kysyi onko tyttönsä meillä.Selvisi,että olivatkin neljän tytön porukassa lähteneet jonnekin ja juoneet.Tyttö saatiin kotiin,vieläkin tokkuraisena.Nyt on aresti edessä,kännykkä pois ja tiukat keskustelut.Soitan myös muille tytöille ja selvitän,miten tapahtumat todellisuudessa menneet.Sanon myös,että lapsellani ei ole lupaa lähteä tällaisille reissuille,muiden ei tarvitse pyydellä,koska se on sitten luvaton lähtö häneltä.Tämä sen takia,että tiedän,että jotkut vanhemmat suhtautuvat tällaiseen paljon sallivammin "eihän sitä nyt lapselta voi kaikkea kieltää,täytyy pyytää olemaan rauhallisemmin ym.ym."Siksi juuri soitan tytöille itselleen,antaa ehkä vieraan aikuisen yhteydenotto heillekin ajattelemisen aihetta omasta käytöksestä,vaikkeivät kotoa rangaistusta saisikaan.Kyseessä siis yläasteikäiset tytöt,joiden ei todellakan kuulu kuljeskella humalassa.Sai tästä siis äitikin (minä) taas hiukan opetusta myös itselleen,että pitää olla vieläkin tarkempi,nuoret kyllä keksii.

        nipo^


      • Anonyymi
        pgb kirjoitti:

        nipo^

        Olen 12 vuotias ja minulla on 6kuukautta koti arestia. Siitä että maalasin 6m leveen maalauksen katolle


      • Anonyymi

        Aikoinani annoin minäkin kotiarestia nuorimmalle. Mutta hän oli ihan vaan tyytyväinen ja katseli televisiosta kaiken maailman sarjoja , joten ei tuntunut rangaistukselta ollenkaan kun rangaistava oli tyytyväinen oloonsa .
        Joten se oli ainut kerta , kun käytin kotiarestia


      • Anonyymi
        miemie^^ kirjoitti:

        Kotiaresti on hyvin turhauttavaa. Kuinka voi nähdä koulussa kavereita, jos oikeat kaverit on ihan muualta kuin koulusta? Entäpä kesällä, kun tekisi mieli olla ulkona, mutta täytyy pakotettuna olla kotona? silloin ei ainakaan näe kavereitaan! Mitä vanhemmat luulevat voittavansa kotiaresteilla? Haluavatko vanhemmat tuntea olevansa ylemmässä asemassa kuin lapsensa? Hallita 15 vuotiaitaan, kieltää heitä ajattelemasta, kieltää elämästä? Aika köyhä tapa rangaista.

        Jos lapsintekee jotain mitä hänen ei saisintehdä , niin ennenvanhaan saivat piiskaa tai remmiä rangaistukseksi. Mutta nykyään on kotiaresti monella käytössä
        Entäs mikä tapa sinun mielestäsi olisi niinkuin rikkaampi tapa , jos ei puhe auta vaan lapsi tekee silti asioita niin monet antavat kotiarestia. Jos sinullakin jotenkin parempi keino niin sano mikä se on ?
        Jollain tavalla sitä on markkeerattava että saa lapsen ymmärtämään miksi hän on kotiarestissa.
        Olipa arestia ennen kouluissakin , itsekkin istuin jälki istunnossa pari kertaa kun en osannut vastata open kysymyksiin koska en ollut lukenut läksyjäni.
        Niin että annanpa,uusia ideoita näiden ns köyhien tilalle


      • Anonyymi
        laija61 kirjoitti:

        Arestinhan on tarkoitus olla rangaistus,eikä mikään viihdytyskeino,missä samat etuudet säilyvät kuin ennenkin.Meillä hyvin ajankohtainen.Oltiin yksi yö poissa aamuyöhön asti,kun tultiin laivalta.Oli sovittu lapseni kanssa,että saa olla kotona ja kaverinsa tuli meille myös.Kun tultiin laivasta soitin viimeisen kerran tytölle ja lupasivat lähteä kaverin kotiin(isä hakee).Ajattelin että homma toimii hyvin ,kunnes kaverin isä soitti aamulla ja kysyi onko tyttönsä meillä.Selvisi,että olivatkin neljän tytön porukassa lähteneet jonnekin ja juoneet.Tyttö saatiin kotiin,vieläkin tokkuraisena.Nyt on aresti edessä,kännykkä pois ja tiukat keskustelut.Soitan myös muille tytöille ja selvitän,miten tapahtumat todellisuudessa menneet.Sanon myös,että lapsellani ei ole lupaa lähteä tällaisille reissuille,muiden ei tarvitse pyydellä,koska se on sitten luvaton lähtö häneltä.Tämä sen takia,että tiedän,että jotkut vanhemmat suhtautuvat tällaiseen paljon sallivammin "eihän sitä nyt lapselta voi kaikkea kieltää,täytyy pyytää olemaan rauhallisemmin ym.ym."Siksi juuri soitan tytöille itselleen,antaa ehkä vieraan aikuisen yhteydenotto heillekin ajattelemisen aihetta omasta käytöksestä,vaikkeivät kotoa rangaistusta saisikaan.Kyseessä siis yläasteikäiset tytöt,joiden ei todellakan kuulu kuljeskella humalassa.Sai tästä siis äitikin (minä) taas hiukan opetusta myös itselleen,että pitää olla vieläkin tarkempi,nuoret kyllä keksii.

        Ihan oikein toimit , totta kai lapsen on saatava rangaistus valehtelemisesta.
        Jokaisella lapsella on oltava rajat mitä saa tehdä ja mitä ei.
        Yksi tuttu perhe oli juuri näitä tyyppejä jotka eivät tehneet mitään kun poika temppuili ja puolustelivat aina poikaa. Sama muksu on jo aikuinen ja istunut linnassa pari kertaa huumeiden käytöstä, joten jos sitäkin poikaa olisi kasvatettu eikä aina ” ymmärretty” niin olis voinut ehkä välttyä kaikelta pahalta mitä on saanut aikaan . Joten ihan oikein kun asettaa rajat nuorelle ihmiselle , lapsi kokee elämänsä turvalliseksi rajojensa kanssa


      • Anonyymi
        Samoja tilanteita kirjoitti:

        Pystyisitkö kokoamaan kaikki mukana olleet tytöt ja heidän vanhempansa keskusteluhetkeen? Itse olen käyttänyt sitä vastaavissa tilanteissa ja se on ollut meille toimiva tapa. Kotiarestia omat lapseni eivät ole koskaan saaneet - en ole katsonut, että siitä olisi vastaavaa hyötyä
        Tsemppiä!

        Oksille on hyötyä jantoisille ei, riippuu varmaan lapsistakin millaisia ovat


      • Anonyymi
        nuori ite.. kirjoitti:

        Itse oon 16, kotiaresti on kyllä niin turhaa kun mahollista, ite an ainakaa siihe suostu, eipä mua voi pakottaa olee kotona, sitte vast tulee sillee et täytyy lähtee luvatta, ei voi kertoo minne oikeest on menos ja sillee.. Noh tietty tää on vaa mun mielipide..

        Vanhempasi ovat vastuussa sinusta ja sinun tekemisistäsi siihen asti kun olet täysi ikäinen, joten sen verran on ymmärrettävä ettei tee asioista jotka on kiellettyjä .
        Mitäs itse ehdottaisit tilanteessa jossa lapsi ei tottele tai tekee asioita mitkä on väärin ,
        Sillä jos olet esim juonut itsesi juovuksiin ja jotain tapahtuu niin silloin kyseenalaistetaan isäsi ja äitisi vanhemmuus , että eivät ole kykeneviä kasvattamaan lapsiaan .
        Niin että aika ymmärtää että alaikäinen lapsi ei tee kuten haluaa, koska on vanhempiensa holhouksen alla siihen päivään asti kun täyttää sen vuoden jolloin on aikuinen .


    • äämsyy

      sori tällee vuode vanhaa keskusteluu tuun mutta ite oon 14 vuotias ja just jouduin koko kesäkuun kotiarestiin..syynä se että menin poikakaverin mökille vaikka en ois saanu mennä. Tosi turhauttavaa istua kotona ja kaverit juoksee ulkona ja pitää hauskaa. Tähän en suostu, silti aijon ulos mennä, anteeks vaan.

      • 12 v nyt

        Itse oon 12 v tyttö ja kotiarestissa koska, kiusasin pikkusiskoani. Pikkusiskoni 10 v . En edes kiusannut vaan komensin pois huoneestani. Siit mutsi määräs tän 3 vkoa arestia. Mutta , täytyy sanoa että mielummin aresti mutsilta, kuin faijalta ihan kirjaimellisesti faijan kädestä paljaalle pepulle. Kerran faijalta sain ja kyl hävetti ja SATTU. Että , kyl kotiaresti on ok rangaitus.


    • 14 vuotias tytsy

      Meillä kotiarestiin liittyy keskeisesti kotitaloustyöt eli se, joka on arestissa, joutuu tekemään kaikki kotitytöt, myös kokkaamaan muille perheenjäsenille ruoat, siivoamaan, tiskaamaan jne.

    • Kotiarestissa

      Olen 14 v poika ja tällähetkellä kotiarestissa. Minuun kotiaresti ei auta vittuakaan saa vaan enemmän ärsyyntymään,aika köyhä tapa rangaista. Oon muutenki aika paljon kavereiden kanssa ja niitä on paljon. Harrastan urheilua kilpatasolla harjoituksiin saan mennä... kotiarestiin jouduin kun tulin noin 5min myöhässä aamupala pöytään ja kun siihen tulin minulta kiellettiin aamupalan syönti ja jouduin omaan huoneeseen.

    • heittopuskasta

      Laitonta. Vapaudenriisto. Mitä tykkäisit itse? Haluatko kokeilla viikkoa häkissä? Selkäsaunojen puolustajillekin esittäisin kysymyksen. Mitä jos ajat ylinopeutta ja poliisi voisi sakkojen sijaan pamputtaa polvet paskaksi ettei kaasujalka olisi niin raskas.. :)
      Ihminen tekee virheitä, aika huono juttu jos rangaistus on aina fyysistä.

      Oma isä käytti kasvatuksessa väkivaltaa ja sen uhkaa. Ikinä se ei joutunu siitä oikeuteen vastaamaan. Mut annas olla ku tää sai itse miulta takasi ku olin jo isompi. Äijä menee ja ulisee tuomareille kuin teki kippeetä :D

      Kerroin taustoja sitte. Hyvin pienet sakot sain :)

    • Käyttäkää_järkeä

      NUORET HOI!!! Jos ette arestiin tahdo niin jumalauta lopettakaa se pelleily! Veikkaan että vanhemmistannekin olisi mukavaa jos käyttäytyisit niinkuin pitäisi...

    • N28vv

      16-vuotiaana jäin kiinni epäsoveliaasta käytöksestä (juominen ja polttaminen). Sattui mukavasti kesän puolivälin tienoilla. Rangaistus: festareille meno peruuntui enkä saanut mennä kesätöihin joiden vuoksi olisin yöpynyt kodin ulkopuolella. Ja muita menoja vahdittiin myös. No en paljoa kitissyt, itsepähän olin törttöillyt. Isä meni vähän liian pitkälle puheissaan ja ehkä äitikin, mutta jokainen rakastaa niin kuin on kykeneväinen. Tapauksesta opin olemaan antamatta aihetta myöhempiin epäilyihin. Olin kiltisti täysi-ikäisyyteen ja kotoa muuttoon asti sillä periaatteella, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

    • Bambi-Kaarina

      PAHA SAA PALKKANSA KOTIARESTIN TULISI OLLA SÄÄNTÖ EIKÄ POIKKEUS

      • hjhtrjrtjrj

        Mee ylilautaan sössöttämään kusipää.


    • 12v

      Olen 12v tyttö joka on kotiarestissa sen takia koska rahan käyttö raja oli max. 15€ ja käytin 20€ äiti kysy että mitä ostit sanoin että en mitää äiti torui ja sanoi että rahat pois ja arestiin kaheksi viikoksi ärsyttää ku oon ite hölömöilly mutta ärsyttää se silti ku en saa pariin päivään edes trampalla hyppiä ku hammas poistettii...

    • 20vmies

      kun olin 14 sain kuukauden koti arestin. Koti arestin aikana minulle puhkes masennus ja sen takia menetin myös kaverini. Eli en suosittele yhtään että antaisitte teineillenne arestia viikoa enempää varsinkin jos kaverit ovat hänelle tärkeitä.

    • Pikkujäbäswoosh

      Omasta mielestä aivan turha rangaistus, itse olen kotiarestissa tällä hetkellä. Äite otti kaikki laitteet pois mutta piilotin toisen puhelimen (mulla on kaks ja molemmat itsellä koska nykyinen eli uudempi piilossa eikä tuo huoli tätä vanhaa) kaikki tämä johtui siittä että pelattiin yöllä kun oli kaverit yötä, ja siihen loppu kuulemma yökyläilytkin. Seuraavaksi päiväksi oli sanottu että imuroitte ennenkun tulen töistä. No eipä ollut kun pelattiin... Alettiin imuroimaan heti kun äippä tuli kotiin kun muistu mieleen. Siinä tuli pientä känää kun ollaan äipän kanssa aikamoisia riitapukareita, jonka seurauksesta äippä otti laitteet pois ja antoi kotiarestia. Minä halusin mennä johonkin rauhottumaan, nappasin kuulokkeet, matkalaturin, laturin ja laturin johdon ja häippäsin, äite uhkaili poliiseilla ja kaikki mm. Isovanhemmat soitteli ja äite vaa jakeli rangaistuksia eikä yhtään yrittänyt edes ymmärtää miksi lähdin. Olin sitten pari tuntia pois, meni joku puoltoista tuntia pokemon go:ta pelatessa ja loput olin kavereitten kaa, koko aika sain viestiä äipältä ja en saanu rauhottua oikeestaan loppujen lopuks yhtään. Menin kotiin ja ensimmäisenä piilotin puhelimen koska tiesin että tulee kotiarestia ja puhelin lähtee, siis täysi eristys muusta maailmasta. En tietenkään halua menettää puhelintani joka on ainoa keino kontaktoida ulkomaailmaa ja kavereita. Aika tylsäks käy aika ja niin. Aivan turhaa tämä kotiaresti, koen kuin olisin koira häkissä ilman mitään viihdykkeitä... minäkin kun koitan selittää äipälle jotain niin hän alkaa huutamaan päälle ettei varmasti kuule mitä olen sanomassa, mutta minähän en saa huutaa enkä puhua päälle. Äiti valittaa kaiken aikaa kuinka HÄN on väsynyt ja HÄNEN pitäisi levätä, ihan yhtälailla muutkin tarvitsevat omaa tilaa. Kotiaresti puhelin pois on yhtäkuin helvetti nuorelle, siittä ei seuraa mitään hyvää, nuori eristäytyy, on vaikea kontaktoida vanhoja kavereita jos on ollut pitkään ilman kontaktia, masennus saattaa astua kehiin. Ei siis minkään näköistä hyvää kenellekkään... Minun mielestä kotiarestin ei pitäisi olla keino rangaista.
      ~13v. Poika Tampereelta

      • Pikkujäbäswoosh

        Ja plus kotona ei ole mitään keinoa purkaa agressiota, olen toivonut nyrkkeilysäkkiä että saisin purkaa mieltäni johonkin, kun en kerta saa huutaa tai tehdä mitään muutakaan. Mutta siihenkin vastaus oli suora ei. Ukki myös pyysi soittamaan kun olen rauhoittunut mutta enpä oikein voi soittaa kun jos kaivan uudemman puhelimen, se lähtee samantien...


      • Anonyymi

        Ite tällä hetkellä kotiarestissa puhelimen sain pitää mutta se olis suoraan somet kuitenkin pois. Syynä tähän oli siis olin paikan valehtelu. Ja nyt mua sit koko ajan tässä muistutellaan miten oon käyttäytynyt tyhmästi ja sen kyllä itsekkin tiedän, mutta on myös äiti haukkunut tyhmäksi, turhaksi jne.
        Kiva tulla muuten pari vuotta vanhaan keskusteluun.
        T. 12.v. Tyttö


    • Anonyymi

      Mä tykkään olla kotona, joten se olis mulle enemmän palkinto kuin rangaistus.

    • Anonyymi

      Onko reilua laittaa lasta kuukaudeksi kotiarestiin?

    • Anonyymi

      Mulla 6kk

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe