eli mikä on koiralle paras paikka kun itse ei olla kotona? siis sisällä. tähän asti olen pitänyt omakotitalossa niin että olen sulkenut maakuuhuoneiden ovet niin koiralle on jäänyt käyttöön eteinen,olohuone,keittiö,pitkä käytävä sekä kodinhoitohuone eli paljon tilaa. toinen vaihtoehto on sitten sulkea ainoastaan yhteen huoneeseen. kumpi on parempi vaihtoehto? koira on tuhonnut aika paljon paikkoja yksinollessaan vaikkei ole ollut yksin kuin max.4h ja on jätetty puruluita leluja ym. nyt en haluasi enää jättää sitänäin suureen tilaan.ettei riko enempää. koira on 1v labbiksen ka kultsun sekoitus ja ollut meillä reilun kuukauden.
onko koiralle haittaa jos jää yhteen huoneeseen?
missä koira
5
746
Vastaukset
- :::::,::;:::::::
Ei koiraa saa teljetä! Ymmärrän kyllä että makkarin ovet on kiinni.
Anna koirallesi kaikenlaisii keppei ym ym purtavaksi niin huonekalut säilyy. Mielummin siivo kuin rikkinäinen huusholli.- nimenomaan
koiran saa teljetä.
parempi uudelle pennullekin uuteen kotiin tullessa ja sen yksin jäädessä on pienemmät ja turvallisemman tuntuiset ympyrät.
lisäksi siinä samalla tulee eliminoitua sähköjohtojen yms vaarat.
laita koira sellaiseen huoneeseen jossa se mahdollisimman vähän saa tuhoa aikaan ja missä sillä on oma paikka. - muppelo
yksin ollessaan koiran on turvallisempi olla yhdessä huoneessa, ei tarvi vartoida koko huushollia. meidän koiralla on käytössä makkari, jossa vesi ja peti. eikä muppe(7kk) ole toistaiseksi tuhonnut mitään.
- riittävä tila
Mielestäni eteinen, keittiö ja olohuone on ihan riittävä ala koiralle. Ei sen ole pakko makuuhuoneeseen päästä omistajien poissa ollessa.
Kun minulla oli pentu, suljin makareiden oven ja olkkariin oli portti kiinni. Pennulla oli käytössä kookas sisäeteinen ja keittiö. Makuualusta oli eteisessä ja lisäksi oli paljon puruluita ja leluja. Myös pääsy ulkoeteiseen oli estetty, ettei pentu syö kenkiä.
Pentu ei tehnyt tuhojaan vai pureskeli sohvien sijasta puruluitaan.
Nyt koira on jo yli 6 v eikä töihin lähtiessä suljeta kuin ulko-ovi. Koira kai nukkuu omalla patjalla töissä ollessamme. Ei haittaa vaikka jääkin yhteen huoneeseen, pidetäänhän koiria yksiöissäkin, ihan asumassa siis :) Piskinpoijalla (2,5v) on päivisin (6-7 tuntia) käytössä yksi isohko huone, jossa oma peti, juomakuppi ja puruluita. Huone on ns. koiraturvallinen: ei johtoja, ei hellaa...
Päivisin poika taitaa nukkua suurimman osan ajastaan, naapurin mukaan seuraa myös ikkunasta ohikulkevaa liikennettä ihan rauhallisesti. Illalla sitten on virtaa täynnä kun me tullaan kotiin...
Illalla sitten tietysti koko talo on käytettävissä, lisäksi illat on muutenkin aktiivista toimintaa: parin tunnin lenkki, tokoilua/agilitya pikku erissä, yleistä riehuntaa ja seurustelua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75703
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381