ABS yksikkö

juhavaan

toivottavasti täältä löytyy asiantuntevaa väkeä, koska bemarin omaa foorumia en löytänyt... :)

-olen aikeissa ostaa R1100RS mallisen bemarin mallisarjan alkupuolelta (93-94), ja olisin halunnu tietää, onko siitä mahdollista ottaa ABSi yksikköä pois toiminnasta kokonaan? koska uskoisin sen olevan pyörässä ensimmäinen kallis osa joka alkaa temppuilemaan.. ja muutenkin en haluaisi pyörän ajattelevan minun puolestani jarruttamista :)

-aikeissa oli myös etukatteen purkaminen pois, ja laittaa tilalle pienempi tuulisuoja. onko mittaristossa joitakin antureita, mitkä estää käynnistymisen jos se otetaan pois kokonaan?

-minkälaisia vikoja on kyseisissä pyörissä ollut?

13

3250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois

      Irrota/siirrä ABS-anturia etu- tai takapyörässä niin sulla on tavalliset jarrut käytössä.
      En kuitenkaan ymmärrä miksi haluat ABS-jarrut pois??????????? Yli kymmenen vuoden kokemuksesta sanoisin, että ABS-jarrut ovat pyörässä vähintään yhtä välttämättömät kuin autossa mutta Suomi(kin) on vapaa maa ja kukin ajattelee tyylillään. Itse en ole - yli kahdenkymmenen vuoden mpyöräilykokemuksesta huolimatta - oppinut paniikkitilanteissa olemaan elektroniikkaa nopeampi. Kyllä se jarrutuskäsky kriittisessä tilanteessa useimmiten tulee selkäytimestä eikä aivoista. Kun aivot ehtivät sitten mukaan niin useimmiten tilanne on jo menetetty - valitettavasti! Juuri näitä tilanteita varten koko ABS-jarrusysteemi on kehitetty.
      Näin minä ajattelen - muihin esittämiisi kysymyksiin joillakuilla on asiantuntevammat vastaukset!

      • olennaisen...-mies

        Jos todella on AJANUT 10 vuotta, niin selkäytimestä tulee myös käsky löysätä jarrua sopivasti pyörän (etummaisen) lukittua. ABS jää kakkoseksi hiekalla.


      • pois
        olennaisen...-mies kirjoitti:

        Jos todella on AJANUT 10 vuotta, niin selkäytimestä tulee myös käsky löysätä jarrua sopivasti pyörän (etummaisen) lukittua. ABS jää kakkoseksi hiekalla.

        Jos sivuutan makuasiat nii faktaksi ei jää muuta kuin että kun selkäytimestä on tullut kriittisessä tilanteessa käsky jarruttaa ja sitten pyörän lukkiutuessa tulee samasta ytimestä käsky hellittää jarrua - niin kyllä useimmiten siinä vaiheessa tilanne on jo menetetty - valitettavasti! Juuri näitä tilanteita varten koko ABS-jarrusysteemi on kehitetty.
        Mutta kuten sanoin; makuasiat ovat makuasioita, ei niistä kannata edes kiistellä!


      • Korpivilosohvi.
        pois kirjoitti:

        Jos sivuutan makuasiat nii faktaksi ei jää muuta kuin että kun selkäytimestä on tullut kriittisessä tilanteessa käsky jarruttaa ja sitten pyörän lukkiutuessa tulee samasta ytimestä käsky hellittää jarrua - niin kyllä useimmiten siinä vaiheessa tilanne on jo menetetty - valitettavasti! Juuri näitä tilanteita varten koko ABS-jarrusysteemi on kehitetty.
        Mutta kuten sanoin; makuasiat ovat makuasioita, ei niistä kannata edes kiistellä!

        Kyllä käskyt,eri toiminnoille lähtee aina aivoista,ei selkäytimestä.Aivojen tietyt osat vaan reagoivat nopeammin kuin toiset.


      • GS mies
        olennaisen...-mies kirjoitti:

        Jos todella on AJANUT 10 vuotta, niin selkäytimestä tulee myös käsky löysätä jarrua sopivasti pyörän (etummaisen) lukittua. ABS jää kakkoseksi hiekalla.

        No onneksi ABS:ssät saa pois päältä GS pyörissä.

        Ne ovat surkeat hiekkateillä, laakerisoralla ja savella.
        Pyörä ei hidastu mihinkään ABS:ssillä, mutta kun vedät takajarrun lukkoon niin johan tapahtuu.

        Ajan aina hiekkatiet ilman ABS:ssiä.

        Pekka


      • Mullakin
        pois kirjoitti:

        Jos sivuutan makuasiat nii faktaksi ei jää muuta kuin että kun selkäytimestä on tullut kriittisessä tilanteessa käsky jarruttaa ja sitten pyörän lukkiutuessa tulee samasta ytimestä käsky hellittää jarrua - niin kyllä useimmiten siinä vaiheessa tilanne on jo menetetty - valitettavasti! Juuri näitä tilanteita varten koko ABS-jarrusysteemi on kehitetty.
        Mutta kuten sanoin; makuasiat ovat makuasioita, ei niistä kannata edes kiistellä!

        ABS ansiosta. Motskariajokokemusta on > 40 v. Parhaita varusteita matkamoottoripyörässä. Sorallakin oppii ajamaan kun opettelee.


    • juhavaan

      ABS:n poiskytkemisessä oli juuri tarkoitus se, että hiekalla on mukavempi ajella kun on tottunut ajamaan ilman ABSia ja muutaman kerran kokeillut tuollaista "jarrutonta" pyörää... :) (huumorilla!)

      ja toinen pointsi on se, että se yksikkömurikkahan painaa muutaman kilon, elikkäs pyörän keventäminen on myös suunnitteilla. kunhan saan ensin hankittua kyseisen kamppeen... :) ja tähän samaan liittyy aikaisemmin mainitsemani mittariston poisto.

      kiitos jo tästäkin! :)

    • wanico

      toivottavasti täältä löytyy asiantuntevaa väkeä, koska bemarin omaa foorumia en löytänyt... :)

      Katso moottoripyörä.org sieltä voi löytyä paremmin apua. Ostin juuri viikko sitten ekan bemarini ja totuttelu rivinelosesta vie enemmän aikaa kun luulin. Olen myös itse pähkinyt noita absin etuja mopossa, kun hyvin on tullut yli 10v. toimeen ilmankin. No täytyy lähteä kokeilemaan nyt kun siellä sataa. Ehkä illalla olen viisaampi, tai mopoton...

      • Jyrkät

        Mulla on K1200/2003. On muuten kokemus kun pistää jarrut pohjaan vaikka vaan 80 km vauhdissa. Eipä muuten nykytä ihan vähästä! Kandee kokeilla ennen tosipaikkaa. Uuteen ovat kuuleman mukaan muutaneet abs:n säätöä.


    • el_lupo
      • Aina päällä

        R1100RS. Vain anturia siirtämällä pois. ABS poisto laiton toimenpide. Vaatii muutoskatsastuksen. On nimittäin merkitty rekisteriotteeseen. Eikä mene läpi katsastus.


    • Integroitua

      rakennetta. Polttoainesäiliö aika ruma kun katteen purkaa pois. Haaveilet turhista

    • Olla

      Mopopoika, tutustuppa tarkemmin R1100RS tekniikkaan, huomaat BMW:n tehneen aerodynaamisesti hienon, muuhun rakenteeseen itegroidun katteen, pa-säiliön ja satulan, ohjaustankoineen ja mittareineen. Ne kun purkaa pois voit aloittaa alusta. Karu sarka edessä jos ajettavan meinaat tehdä. Omistan R1100RS kokokatteellisen vm. 1996 version (kate ulottuu alas asti, pyttyjen alapuolelle). ABS ei temmppuile jos sitäkin huoltaa eli vaihtaa jarrunesteet huolto-ohjelman mukaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe