Minne mennä Lombardiassa?

Lennot Milanoon

Moi, olen buukannut lennot Milanoon heinäkuun loppuun. Reissu on to-aamusta su-iltaan, joten aikaa on reilut kolme päivää. Olen kuullut, ettei Milano ole välttämättä kovin kiinnostava kohde, ja itse asiassa voisinkin skipata sen kokonaan ja katsella Lombardiaa kohtuullisen junamatkan sisällä.

Eli mitä paikkoja ehtii noin lyhyessä ajassa nähdä? Kaavailin lähteväni suoraan lentokentältä Veronaan, yöpyväni siellä ja jatkavani sieltä sitten päiväksi Venetsiaan. Venetsiassa yksi yö ja sieltä sitten suoraa soittoa takaisin Milanoon, jossa viimeinen päivä ja yö. Kuulostaako realistiselta ajan suhteen? Tarkoitus ei nyt olekaan koluta jokaista muistomerkkiä ja museota, vaan nähdä nämä kauan haaveilemani paikat ja ihailla maisemia junankin ikkunasta.
Onko junareissaaminen kuinka kallista? Olen kuitenkin kohtuubudjetilla liikkeellä.

Toinen suunnitelma olisi asua koko ajan Milanossa, ja tehdä sieltä käsin päiväretket Veronaan ja ainakin Comoon.

Vinkkejä ja kommentteja? Olen 30-v nainen ja reissuun lähdössä itsekseni.

2

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veronaan ja Venetsiaan

Jos sinulla on lento torstaiaamuna Malpensassa ehdit Veronaan ihan hyvissä ajoin. En nyt ehdi juna-aikatauluja katselemaan, mutta olet varmaan niitä itsekin jo tutkinut. Malpensasta Stazione Centralelle menee bussilla n. tunti, junaliput saat asemalla kätevästi automaatista jos et osta etukäteen netistä. Ovat aika huomattavasti halvempia kuin Suomessa. Muista leimata lippu ennenkuin menet junaan.

Nuo välimatkat ovat sen verran lyhyitä ettei pitäisi olla mitään vaikeuksia ehtiä katsomaan sekä Verona että Venetsia. Mielummin tekisin itse noin kuin jäisin Milanoon ja tekisin retket sieltä.

• Ananas1

Joo, mä olen samaa mieltä, että Veronaan vaan ja sieltä Venetsiaan. Onko sulla jo Veronasta majapaikka? Itse olin Veronassa pienellä budjetilla liikenteessä ja oli todella vaikea löytää edullista majapaikkaa keskustasta. Yövyimme kaverini kanssa B&B-paikassa aivan keskustassa ja se oli suhteellisen edullinen. Paikan nimi oli La Tana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe