voi köyhät

norjalaistunutsuomalainen

hei
taas se sama vanha bensan hinta !!!! pysykää suomessa jos ei oo varaa ostaa bensaa tai ota se jopo autotallin tai kerrostalo asunnon ala varastosta( jonka oot vuokrannut kunnalta tai joltain muulta sosiaali toimelta) ja pyöräile tänne norjaan.mut voihan se olla että joudut vielä ilmasta maksamaan kun jopon renkaat on tyhjät niin kuin lompakkokin.parempi varmaan pysyä siellä koti härmän puolella niin ei tuu turhan kalliiksi lomailu.

8

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhätkin saa..

      Kai sitä nyt köyhätkin saa matkustaa. Ei sitä ainakaan laki kiellä. Eikä se tarkkuus rahankäytössä tee itsekullekaan pahaa.

      Ei se köyhyys pahasta, vaan se tyhmyys (joka sinustakin paistaa).

    • Suomipoika222

      tuossa, että suomalaiset kiinnittävät Norjan reissuilla liikaa huomiota sellaisiin pikkuasioihin kuin bensan hintaan. Onhan se Suomessa vähän halvempaa, mutta reissulla menee rahaa muuhun paljon enemmän.

      Köyhät älköön matkustelko tai jos matkustelevat, älkööt valittako hinnoista. Ja mikä pakko on Norjaan matkustaa, Suomessakin on hyviä matkakohteita.

      • Leppis

        että bensan hintaa on aika turha tuijottaa, koska vaihteluita ei kauheasti ole eli se on niitä pakollisia kuluja, mutta se että "reissulla menee rahaa muuhun paljon enemmän" voidaan olla montaa mieltä. Meikäläisen Norjan reissulla polttoainekulut on n. 400e ja varmasti sellaisen kulut joka kinnaa vaunua perässä on paljon suuremmat. Ainakin minun matkoillani polttoainekulut on laivalippujen jälkeen suurin kustannus, mutta kuten sanoin, niin se on niitä pakollisia kuluja, mistä ei oikein voi säästää.

        Ja on sinne Norjaan pakko matkustaa :)


      • Suomipoika222
        Leppis kirjoitti:

        että bensan hintaa on aika turha tuijottaa, koska vaihteluita ei kauheasti ole eli se on niitä pakollisia kuluja, mutta se että "reissulla menee rahaa muuhun paljon enemmän" voidaan olla montaa mieltä. Meikäläisen Norjan reissulla polttoainekulut on n. 400e ja varmasti sellaisen kulut joka kinnaa vaunua perässä on paljon suuremmat. Ainakin minun matkoillani polttoainekulut on laivalippujen jälkeen suurin kustannus, mutta kuten sanoin, niin se on niitä pakollisia kuluja, mistä ei oikein voi säästää.

        Ja on sinne Norjaan pakko matkustaa :)

        400 eurosta kuluttaisit Suomessa ehkä 350-360 euroa bensaan samalla matkalla, eli säästö olisi hyvin vähäistä. Toki Norjan vuoristotiet kuluttavat polttoainetta ja autoa enemmän. Bensan hinnan takia ei kuitenkaan kannata jättää Norjaan matkustamasta.

        Minulla suurin kulu olivat yöpymismaksut, toiseksi ateriointi, kun kävin 2 vuotta sitten Norjassa. Bensaan meni vain kolmannes yöpymismaksuista.
        Jos lasketaan koko matka Suomesta alkaen, niin silloin bensakulut tulivat suunnilleen samoiksi kuin yöpymiset. Laivakuluja ei ollut.


    • Sallank

      Ei kai se sitä ole ettei ois varaa. Kyllä minä ainakin katson Suomessakin mistä mitäkin ostan. Jos tiedän saavani saman tuotteen jostain edullisemmin niin tokihan ostan sieltä. Tällä tavalla säästän esim jouluhankinnoissa satoja euroja. Mutta kukin saa toki tehdä rahoillaan niinkuin haluaa. Ja varmasti on niitä, joiden ei koskaan tarvitse miettiä mitä mikin maksaa, mutta kyllä on niitäkin joiden täytyy aina katsoa mitä maksaa. Ja sitten on meitäkin, jotka luovimme siinä välissä. Hyvää kesää sinulle! Lauantaina lähdemme Norjaan ja täytämme tankin jo Ruotsin puolella, mutta toki jää bensan ostamista Norjan puolellekin.

      • Juuri tullut Norjasta

        Minun mielestäni myös on turha tuijottaa bensan hintaa Norjassa matkaillessa, kalliita ovat majoitus ja ruokailu.


      • Ei maksanu kolikkoakaan

        Suomen linja-auto asemilla aina EURON !


      • just joo
        Ei maksanu kolikkoakaan kirjoitti:

        Suomen linja-auto asemilla aina EURON !

        Mitä se enää jälkeenpäin hyödyttää urputtaa että kaikki on Norjassa kallista ! Reisussa pitää olla vara käyttää rahaa vähän vapaammin. Viime kesänä tehtiin perheen kanssa Norjaan reissu, 9 yötä hotelleissa. Eipä olla laskettu tarkemmin paljonko meni, eihän niitä rahoja takaisin enää jälkeenpäin saa. Ei kaikkea voi rahassa mitata, kyllä ne maisemat on kulujen arvoiset !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe