Mikä on syy,että joillekkin rintasyöpää sairastaville annetaan vain sädehoito?
Onko se sitten pieni kasvain ,tätä mietin.
Vain sädehoito
11
1125
Vastaukset
- kevätmielinen
Syövän tyyppi, kiltti hyväennusteinen kasvain, potilaan ikä ja muu terveydentila yms. asiat vaikuttavat. Jollei tauti vaadi järeitä aseita, ei niillä sodita. Sivuvaikutukset solunsalpaajilla on kuitenkin sen verran raskaat.
- tarina
Minua kysyttiin sellaiseen seurantaryhmään mukaan ja sain sitten sytostaattia 6 kertaa, sekä sytostaatti tabuja 38 kertaa sädehoitoa. Jos en olisi lähtenyt siihen seurantaryhmään niin olisin saanut vain sädehoitoa. Mulla oli syöpä joka kuului gradusluokka 2:n. Jos on mahdollista saada sytostaattia niin sitä kannattaa ottaa sillä se tuhoaa ne pienetkin syöpä hituset mitä ei näy. Pahoinvointiin on erittäin hyvä lääke saatavissa, mutta se ikävä kyllä maksaa 10 tab. jotain 80 euroa, mutta on hintansa väärti. En ole varma vaikka hinta olisi jo pudonnut.
- Ira ¤
Finxx-tutkimus ryhmässä.Sytostaatteja tuli 6 kertaa,ja 25 kertaa sädehoitoja.Gradukseni oli 3.Kannattaa ottaa kaikki hoidot vastaan,vaikka rankkoja ovatkin.Kytril pahoinvoitilääke tepsii 10 kpl maksaa 100 euroa,joten hintavia ovat.
- tarina
Ira ¤ kirjoitti:
Finxx-tutkimus ryhmässä.Sytostaatteja tuli 6 kertaa,ja 25 kertaa sädehoitoja.Gradukseni oli 3.Kannattaa ottaa kaikki hoidot vastaan,vaikka rankkoja ovatkin.Kytril pahoinvoitilääke tepsii 10 kpl maksaa 100 euroa,joten hintavia ovat.
Juu sama oli testiryhmä, mutta minä jouduin siitä sitten pois kun vatsani ei kestänyt niitä sytostaatti tabuja vaan sain tosi pahoja vatsakipuja. Ensin alentivat tabu määrää, mutta ei auttanut, sitten minut siirrettiin ns. normaali syöpähoitoon ja eli sain ne suoneen annettavat sytostaatit ja sitten sädehoitoja 38 kertaa. Sädehoidossa kaulani paloi aika pahoin jälkeenpäin vaikka sitä rasvasin ja hoidin kuten oli ohjeet annettu.
- ei tullut
tarina kirjoitti:
Juu sama oli testiryhmä, mutta minä jouduin siitä sitten pois kun vatsani ei kestänyt niitä sytostaatti tabuja vaan sain tosi pahoja vatsakipuja. Ensin alentivat tabu määrää, mutta ei auttanut, sitten minut siirrettiin ns. normaali syöpähoitoon ja eli sain ne suoneen annettavat sytostaatit ja sitten sädehoitoja 38 kertaa. Sädehoidossa kaulani paloi aika pahoin jälkeenpäin vaikka sitä rasvasin ja hoidin kuten oli ohjeet annettu.
niitä tabuja.Hoitajat kertoivat,että moni niitä syönyt joutui lopettamaan.Sanottiinko sinulle miksi tuli noin monta säde-annosta ?Kurja,että paloi.
- tarina
ei tullut kirjoitti:
niitä tabuja.Hoitajat kertoivat,että moni niitä syönyt joutui lopettamaan.Sanottiinko sinulle miksi tuli noin monta säde-annosta ?Kurja,että paloi.
Sitä minulle ei kerrottu tai en muista ainakaa, tosin jännitin niin kauheasti aina sinne menoa, että onneksi mieheni oli mukana, sillä itse en muista paljoakaan mitä mulle puhuttiin..hih... Mulla sitten vielä säteilytettiin myös munasarjatkin eli tehtiin sädettämällä sterilisaatio, sen saa vain syöpäpotilaat. Pyysin sitä kun sain kuula mahdollisuudesta siinä mulle annettiin sitten sädetystä vatsan alueelle vielä 7 kertaa.
Mulla se vahva pahoinvointilääke oli sellaista kun Zofran zydis. Se maksoi siinä 85 euroa 10 kpl. - Ira ¤
tarina kirjoitti:
Sitä minulle ei kerrottu tai en muista ainakaa, tosin jännitin niin kauheasti aina sinne menoa, että onneksi mieheni oli mukana, sillä itse en muista paljoakaan mitä mulle puhuttiin..hih... Mulla sitten vielä säteilytettiin myös munasarjatkin eli tehtiin sädettämällä sterilisaatio, sen saa vain syöpäpotilaat. Pyysin sitä kun sain kuula mahdollisuudesta siinä mulle annettiin sitten sädetystä vatsan alueelle vielä 7 kertaa.
Mulla se vahva pahoinvointilääke oli sellaista kun Zofran zydis. Se maksoi siinä 85 euroa 10 kpl.sinulla on se rääkki ohi.Minulla on vielä sädehoito.Kyllähän ne lääkärit varmaankin tietävät parhaiten hoidot.
- tarina
Ira ¤ kirjoitti:
sinulla on se rääkki ohi.Minulla on vielä sädehoito.Kyllähän ne lääkärit varmaankin tietävät parhaiten hoidot.
mulla on jo ohi se rääkki. Mutta muistot on varmaan vielä kauan mukana. Tuo tamofen jota olen nyt sitten syönyt muutaman vuoden on aiheuttanut mulle koviakin nivelkipuja, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin.
Olen siitä hassu ihminen, että minulla tulee helposti kyyneleet silmiin kun näen muiden syöpäpotilaiden kirjoituksia tai juttuja TV:ssä tai tapaan heitä. Jotenkin vaan tuntuu kuin kokisin kaiken uudelleen ja elän hengessä mukana.
Toivon sinulle voimia ja ennen kaikkea sitä suurta elämän halua joka kannattaa läpi kaikkien hoitojen ja huonojen päivien. Syöpäpotilaiden, niin entisten kuin niiden jotka ovat nyt sairastuneet, pitäisi vetää kaikessa yhtä köyttä, tukea toisiaan ja kertoa niille jotka ovat vasta menossa hoitoihin, että mitä ne voi tuoda tullessaan ja mitä siellä tehdään, sillä se ainakin minulla lievitti pelkotiloja.
Serkkuni kuoli 4 kuukautta siitä kun sai tietää sairastavansa rintasyöpää, hänellä oli niin ärhäkkää laatua että se eteni jo muutamassa viikossa aina eteenpäin ja lopulta vei hänet hautaan. Minä tietysti pelkäsin, että minulla on samanlainen koska oltiin lähisukulaisia, mutta lääkärit yrittivät vääntää rautalangasta minulle, että on todella harvinaista, että syöpä on noin räjähtävän leviävää. Että tämmöistä...
Tsemppiä kaikille jotka käytte nyt läpi pelkoja ja hoitoja jotka vievät voimat. Jos voisin lähettäisin ajatuksen siivin teille kaikille voimaa. - Ira¤
tarina kirjoitti:
mulla on jo ohi se rääkki. Mutta muistot on varmaan vielä kauan mukana. Tuo tamofen jota olen nyt sitten syönyt muutaman vuoden on aiheuttanut mulle koviakin nivelkipuja, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin.
Olen siitä hassu ihminen, että minulla tulee helposti kyyneleet silmiin kun näen muiden syöpäpotilaiden kirjoituksia tai juttuja TV:ssä tai tapaan heitä. Jotenkin vaan tuntuu kuin kokisin kaiken uudelleen ja elän hengessä mukana.
Toivon sinulle voimia ja ennen kaikkea sitä suurta elämän halua joka kannattaa läpi kaikkien hoitojen ja huonojen päivien. Syöpäpotilaiden, niin entisten kuin niiden jotka ovat nyt sairastuneet, pitäisi vetää kaikessa yhtä köyttä, tukea toisiaan ja kertoa niille jotka ovat vasta menossa hoitoihin, että mitä ne voi tuoda tullessaan ja mitä siellä tehdään, sillä se ainakin minulla lievitti pelkotiloja.
Serkkuni kuoli 4 kuukautta siitä kun sai tietää sairastavansa rintasyöpää, hänellä oli niin ärhäkkää laatua että se eteni jo muutamassa viikossa aina eteenpäin ja lopulta vei hänet hautaan. Minä tietysti pelkäsin, että minulla on samanlainen koska oltiin lähisukulaisia, mutta lääkärit yrittivät vääntää rautalangasta minulle, että on todella harvinaista, että syöpä on noin räjähtävän leviävää. Että tämmöistä...
Tsemppiä kaikille jotka käytte nyt läpi pelkoja ja hoitoja jotka vievät voimat. Jos voisin lähettäisin ajatuksen siivin teille kaikille voimaa.joka söi Tamofenia,ja sai nivel kipuja,että hänellä pidettiin 2 viikon tauko,ja sitten jatkettiin,kannattaa kysyä lääkäriltä.Aika hurja juttu serkkusi kohtalo,varmaankin säikäytti.Mielestäni on hienoa kertoa rehellisesti hoidoista,ei pelotellen,muttei vähätellenkään.Hyvät jatkot sinullekkin:)
- tarina
Ira¤ kirjoitti:
joka söi Tamofenia,ja sai nivel kipuja,että hänellä pidettiin 2 viikon tauko,ja sitten jatkettiin,kannattaa kysyä lääkäriltä.Aika hurja juttu serkkusi kohtalo,varmaankin säikäytti.Mielestäni on hienoa kertoa rehellisesti hoidoista,ei pelotellen,muttei vähätellenkään.Hyvät jatkot sinullekkin:)
Minulla pidettiin myös kahden viikon tauko ja kivut hellittivät. Mutta kun taas aloin syödä sitä niin kivut palasivat mutta ei onneksi niin kovina kuin mitä olivat olleet. Lääkäreiden mukaan ei kannata vaihtaa siihen toiseen vastaavaan tuotteeseen koska siinä tulee enemmän nivelkipuja.
Tunnen kyllä paljon syöpää sairastaneita jolla on ollut Tamofenia eikä mitään nivelkipuja. Kaikki nähtävästi reagoimme eri tavalla. Mutta en välitä kivuista vaikka niitä onkin, sillä olen onnellinen että saan jatkaa elämääni. :) - Ira ¤
tarina kirjoitti:
Minulla pidettiin myös kahden viikon tauko ja kivut hellittivät. Mutta kun taas aloin syödä sitä niin kivut palasivat mutta ei onneksi niin kovina kuin mitä olivat olleet. Lääkäreiden mukaan ei kannata vaihtaa siihen toiseen vastaavaan tuotteeseen koska siinä tulee enemmän nivelkipuja.
Tunnen kyllä paljon syöpää sairastaneita jolla on ollut Tamofenia eikä mitään nivelkipuja. Kaikki nähtävästi reagoimme eri tavalla. Mutta en välitä kivuista vaikka niitä onkin, sillä olen onnellinen että saan jatkaa elämääni. :)kunhan saa jatkaa elämää,niin vähän kipuakin siinä kärsii,kun lääkitys sentään auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743387
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618