meillä on 1,5 vuotias kultsu-uros,ja voin sanoa,että mitä tulee koiran helppoon koulutettavuuteen,olen samaa mieltä,että oppii nopeesti erinäisiä juttuja,mutta on tosi itseppäinen,tekeej just niinku itse tykkää,silloin kun on sillä päällä.kotona on kiltisti ja ei tuhoa paikkoja,mutta annas olla kun mennään ulos,niin siinä on vaarassa vaatteet,kädet,jalat.
koska koira ei tokene millään konstilla,ei sanoilla,teoilla eikä ainakaan väkisin(se on vihoviimeinen keino ja saattaisi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa oikean puremisen),pelkään omaa koiraa lenkillä ja mulla on sentään ollut aiemminkin koira,joten ihan ummikko ei olla.kadun jo koko rotua,vaikka on siinä koirassa myös paljon hyviä puolia,kiltti lapsille ja muille ihmisille,rauhallinen ym.
mutta harkitse tarkkaan ennenkuin hankit kultsun,ainakaan ensimmäiseksi koiraksi.
kuvittelua
7
969
Vastaukset
- vika
Niin eli kyllä se vika löytyy siitä omistajasta ei koirasta. Minulla kaksi kultaista ja eivätkä todellakaan ole tuollaisia. Koulutus tulee olla määrätietoista ja johdonmukaista jo pennusta asti. Saako sinun koirasi olla ulkoilemassa kuinka paljon per päivä? Nyt menette yhdessä johonkin koulutukseen!
- eppulainen
ongelmakoirakoiluttajalle, vaikkakin samaa mieltä siinä että vika ei ole koirassa vaan narun toisessa päässä...kultsua usein luullaan kiltiksi koiraksi joka itsestään oppii tottelemaan. kultsu on kuitenkin isokokoinen ja aktiivinen rotu, joka tarvitsee määrätietoista kouluttamista ja aktivointia.
meillä on nuori narttu, joka on myös aikalailla itsepäinen varsinkin nyt murkkuiässä. mutta koska sille ei olla koskaan annettu tilaisuutta epäillä johtajuutta, ei se myöskään kyseenalaista sitä. jos koira ei tottele, se saa "rangaistukseksi" mm. leikin loppumisen, joutuu lenkiltä kotiin, selän kääntämisen yms.
toki koirissa on eroja, ja voihan olla että sulle on huonolla tuurilla osunut yksi niistä harvoista ongelmatapauksista.
edelleen, koulutukseen ja nopsaan. - samaa
mieltä jutun aloittajan kanssa!! nää jotka tähän vastasivat ovat näköjään narttu- kultsujen omistajia, niillä kun ei tunnetusti ole omaa tahtoa.
en kyllä todellaaan minneen ongelmakoirakoulutukseen tolla perusteella lähtisi, ihan normaalilta kuulostaa. se, että kultanen noutaja on "helppo" koira, on suoraan sanottua täyttä paskaa, eikä uroskultsuihin mikään selän kääntäminen yms. lässytys tehoa.
Ja vielä tähän loppuun: "vika on kouluttajassa, ei koirassa" Hei oikeesti... ei ne koirat mitään pyhymyksiä ole, ja jos koira ei opi niin se on koiran vika, ei kouluttajan. tuo lause saa minut miettimään että kumpikohan siellä kotona oikeesti määrää "isäntä" vai koira. koira on vaan KOIRA, ei jumala.
t. 2v uros kultsun omistaja- L82
vielä lisäys tohon, että ei selänkääntäminen toimi uroksille. kultainennoutaja haluaa miellyttää ihmistä viimeiseen asti ja jos sille käännetään selkä, se tuntee sen pahaksi asiaksi. eli kyllä toimii, käännetään vaan se selkä niin kauan että koira tajuaa tekevänsä väärin, esim. hyppiessä ihmistä vasten. ja kultaiset on helppoja koulutettavia, jos vaan osaa kouluttaa...
- L82
Itselläni on kaksi 3-vuotiasta uros kultsua ja molempien kanssa tulen toimeen sekä lenkillä että kotona. kouluttajassa on vika jos sanotaan että urokset on hankalia, ehkä hiukan omapäisempiä, mutta koulutettavissa kuten kaikki muutkin koirat. olen alusta asti tehnyt molemmille selväksi kuka määrää ja tämä on pitänyt. joten ei ongelmia ulkoilutuksessa ym. irti voin pitää missä ikinä haluan, eikä tarvitse pelätä, että eivät tottelisi... ja vielä lisäksi että kyllä nartuistakin löytyy omapäisiä tapauksia...
- eppulainen
meidän pikkuneiti on kaikkea muuta kuin pehmeä, omaa tahtoa löytyy ja tottelevaisuuskouluttajanikin sanoi että tätä tyttöä koulutetaan "sakemanni-asenteella".
toki kultsuissa, ihan kuin muissakin roduissa on luonnevikaisia, mutta jos pentua kohdellaan ihan alusta asti liian hellällä kädellä ja luullen että se syntyjään on kiltti ja tottelevainen niin metsään mennään niin että rytinä käy. kasvattajallakin luulisi olevan syytä mainita (niinkuin omani teki) että jopa kiltti kultainen on joskus ollut villi pentu. jos sitä riehumista ja rähinöintiä ei heti tehdä kielletyksi, ei se murkkuikäisenä enää mitään usko. - jfflg
eppulainen kirjoitti:
meidän pikkuneiti on kaikkea muuta kuin pehmeä, omaa tahtoa löytyy ja tottelevaisuuskouluttajanikin sanoi että tätä tyttöä koulutetaan "sakemanni-asenteella".
toki kultsuissa, ihan kuin muissakin roduissa on luonnevikaisia, mutta jos pentua kohdellaan ihan alusta asti liian hellällä kädellä ja luullen että se syntyjään on kiltti ja tottelevainen niin metsään mennään niin että rytinä käy. kasvattajallakin luulisi olevan syytä mainita (niinkuin omani teki) että jopa kiltti kultainen on joskus ollut villi pentu. jos sitä riehumista ja rähinöintiä ei heti tehdä kielletyksi, ei se murkkuikäisenä enää mitään usko.Mulla flätti uros, jonka kanssa olin todella pulassa aiemmin kun se oli hieman alle vuosikas, koska se hyppi ja puri minua lenkillä ollessa, mutta kotona oli kiltisti. Elämä oli oikeasti tuskaa, vaikka miten ihana koiruus oli niin lenkillä meni monesti hermot ja itkua vääntäen tulin kotiin. Kaikki mahdolliset opukset ym. muut luin läpi ja yritin vaikka mitä, mutta koiran käytös ei parantunut. Kävimme myös paikallisen koirayhdistyksen koulutuksessa, missä ohjeena oli että kyllä se käytös ohi menee, kunhan olet kärsivällinen. Sitten menin noutajille tarkoitettuun koulutukseen mukaan ja sieltä sain parhaat vinkit. Ongelmana oli ollut liian lempeä ja salliva kasvatus (kyseessä eka oma koira..), sillä koirani on tosi kova ja vaikka olin kuvitellut olevani hyvinkin jämäkkänä koirani kanssa, en sitä ollut ollut. Nykyään elämä koirulin kanssa sujuu mukavasti, vaikka joskus se yrittää hieman kovistella minua, mutta pelkkä tyly katse ja napakka kielto tepsii nykyään. Tsemppiä koirulin kanssa ja suosittelen noutajakoulutukseen menoa ketjun aloittajalle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004786906- 262521
- 2192488
- 1431774
- 1141708
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601113- 741113
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41105Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.1381032Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu62920