Tama ei liity taysin uskontoihin, mutta kuulin taman luostarissa Thaimaassa. Tama on tosi tarina ja panee todella ajattelemaan. Ainakin minut ja varmasti myos sinut.
Eras nuori britti lahti liftaamalla Aasiaan joskus hyvaan aikaan, kun se oli mahdollista. Kertoja ei maininnut milloin tama tapahtui, mutta me vanhemmat kylla ymmarramme tarinasta, etta sen on taytynyt tapahtua siihen aikaan, kun kiinnostus herasi lannessa kauko-Aasiaa kohtaan. Han lahti 17-vuotiaana kodista. Teheranissa tama poika oli peeaa, likainen ja nalkainen ja pakoili poliiseja syrjassa keskustasta. Yhtena paivana han seisoskeli torilla ka tuijotteli ruokakojuna. Yksi paikallinen nainen huomasi pojan ja ymmarsi hanen tilanteensa. Han ymmarsi, ettei poika ollut varas. Han vei pojan kotiinsa ja pyysi pojaltaan vaatteet britille ja tama sai peseytya ja uudet vaatteet. Ruoka valmistui ja nuori britti sai vatsansa kyllaiseksi. Sitten han lahti kiitollisena, eivatka he enaa koskaan nahneet toisiaan. Tasta britista tuli buddhalainen munkki Thaimaassa ja han vietti loppuikansa siella. Han on siis nyt kuollut. Han kertoi, ettei han koskaan unohtanut tuota ystavallista iranilaista naista. Mutta hanelle tuli myos mieleen, etta hanen vanhempansa olivat antaneet hanelle joka paiva ruokaa, vaatettaneet hanet ja antaneet hanelle katon, jonka alla nukkua rauhassa. Silti han oli kiitollinen tuosta parista, kolmesta tunnista, jonka han oli ollut sen iranilaisen kodissa. Tama panee ajattelemaan, olemmeko tarpeeksi kiitollisia vanhemmillemme. Eras maallikko kertoi taman luostarissa Thaimaassa opettaessaan meille metta bhavana mietiskelya. Lahettakaamme mettaa siis vanhemmillemme, silla he ovat meidan ensimmaiset ystavat elamassamme.
metta bhavana
mietiskely
1
411
Vastaukset 1
- bhairava
kiitos tekstistä. se tuli oikeaan kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.891358Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu43893- 13817
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40808Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.81710kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17707- 90705
- 46698
- 58648
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27647Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97631- 65620
- 43601
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56575Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47566- 9545
- 43544
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129537Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13512Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31505