Hei!
Kävin tänään hakemassa vihkisormukseni ja kävi ilmi ettei takuu- tai todistuslappusta ei ole. Kuinka yleistä tämä käytäntö on, ettei mitään lappusia tule sormuksen matkassa? Itseäni hieman epäilyttää kun ei saanut aitoustodistusta ym. matkaan.
takuu/todistus
8
4189
Vastaukset
- aidoille kiville
Mistäköhän tuon sormuksesi hait? Suomessa kuitenkin? Mitä sanoivat syyksi kun kysyit sitä? Kyllä itse olen saanut aina kultaliikkeistä timanttitakuu-lapun, josta käy ilmi sormuksen malli, timanttien määrä, laatu, väri ja puhtaus sekä karaattipaino.
Pelkistä kultasormuksista niitä ei kai kirjoitella. Ei kun vain takaisin kauppaan sellainen vaatimaan, mistäs sitten muka tiedät minkäarvoiset kivet ovat. Ovatko edes timantteja vai jotain zirkoneita... Paljonkos maksoit - onko edes linjassa muiden hintoihin?- mmm
Ihan Suomenmaasta tämän sormuksen sain. Kuulemma niillä ei ole lainkaan mitään lappusia olemassa, eikä myyjä tiennyt miksei. Muutenkin kyllä olen pettynyt kyseisen liikkeen toimintaan, sormuksiamme (miehen vihkisormuksen pyöristäminen, kiillotus ja kaiverrus sekä minun kihlasormuksen pyöristys ja kiillotus sekä vihkisormuksen pienennys ja kaivertaminen) pidettiin melkein 4 viikkoa. Onneksi laitoimme sormukset hyvissä ajoissa ennen h-hetkeä. Tämä kyseinen liike on tällaisen "suurkaupan" kultakauppa.
Sormus ei ollut ihan halvimmasta päästä, maksoi 430 €. Kaksiosainen, jossa on valkokultaiseen sormukseen upotettu 5 timanttia ja vierellä kultainen sileä sormus. - Takuutodistus
mmm kirjoitti:
Ihan Suomenmaasta tämän sormuksen sain. Kuulemma niillä ei ole lainkaan mitään lappusia olemassa, eikä myyjä tiennyt miksei. Muutenkin kyllä olen pettynyt kyseisen liikkeen toimintaan, sormuksiamme (miehen vihkisormuksen pyöristäminen, kiillotus ja kaiverrus sekä minun kihlasormuksen pyöristys ja kiillotus sekä vihkisormuksen pienennys ja kaivertaminen) pidettiin melkein 4 viikkoa. Onneksi laitoimme sormukset hyvissä ajoissa ennen h-hetkeä. Tämä kyseinen liike on tällaisen "suurkaupan" kultakauppa.
Sormus ei ollut ihan halvimmasta päästä, maksoi 430 €. Kaksiosainen, jossa on valkokultaiseen sormukseen upotettu 5 timanttia ja vierellä kultainen sileä sormus.Hain juuri tänään oman kihlani jossa on 5 timanttia. Sain mukaani pyytämättä kaksiosaisen kortin, jossa luetellaan juuri nuo toisessa viestissä mainitut asiat ja lisäksi valmistajan leima. Kortti on myyjäliikkeen kirjoittama sekä allekirjoittama. Kysyisin vielä toisen vastausviestin kirjoittajalta onko timanttien painossa joku raja, minkä ylityksen jälkeen kyseinen todistus kirjotetaan?
- aidoille kiville
Takuutodistus kirjoitti:
Hain juuri tänään oman kihlani jossa on 5 timanttia. Sain mukaani pyytämättä kaksiosaisen kortin, jossa luetellaan juuri nuo toisessa viestissä mainitut asiat ja lisäksi valmistajan leima. Kortti on myyjäliikkeen kirjoittama sekä allekirjoittama. Kysyisin vielä toisen vastausviestin kirjoittajalta onko timanttien painossa joku raja, minkä ylityksen jälkeen kyseinen todistus kirjotetaan?
Hei, itselläni pienimmät sormuksessa tms. ovat yht. 0,25ct, mutta kuten tuo korumyyjä vastasi, 0,10ct taitaa olla se jonkinlainen raja, mutta pyydettäessä pitäisi tulla aina takuutodistus.
Melkein kannattaisi palata takaisin kauppaan kuitin kera ja ottaa asia uudelleen puheeksi, hyväksymättä vastausta en tiedä miksi todistusta ei ole saatavilla. Myyjä voi selvittää sen syyn odottaessanne tai voitte pyytää paikalle jonkun joka tietää. Kyllä ne varmastikin ihan timantteja on tuohon hintaan, ja todennäköisesti painoltaan yli 0.10ct (riippuen toki väristä ja puhtaudesta). Ja koska kyseessä on ketju, voittehan mennä toiseen liikeeseen kysymään samasta aiheesta, josko siellä olisi parempi palvelu. Timanttitodistus on hyvä olla olemassa esim. jos teillä on kotivakuutus, ne voivat kuulua siihen. Suomessa en ole kohdannut kertaakaan ongelmia timanttien ostossa, timanttitiedot on myös esitetty sormuksien hintalapuissa yleensä suoraan hinnan lisäksi. Tsemppiä! Kuluttajasuojaankin voinee aiheesta olla yhteydessä jos ei muuten selviä (tai ilmoittaa ainakin myyjälle siitä jotta ymmärtää todella etsiä sen tiedon). - samaa
aidoille kiville kirjoitti:
Hei, itselläni pienimmät sormuksessa tms. ovat yht. 0,25ct, mutta kuten tuo korumyyjä vastasi, 0,10ct taitaa olla se jonkinlainen raja, mutta pyydettäessä pitäisi tulla aina takuutodistus.
Melkein kannattaisi palata takaisin kauppaan kuitin kera ja ottaa asia uudelleen puheeksi, hyväksymättä vastausta en tiedä miksi todistusta ei ole saatavilla. Myyjä voi selvittää sen syyn odottaessanne tai voitte pyytää paikalle jonkun joka tietää. Kyllä ne varmastikin ihan timantteja on tuohon hintaan, ja todennäköisesti painoltaan yli 0.10ct (riippuen toki väristä ja puhtaudesta). Ja koska kyseessä on ketju, voittehan mennä toiseen liikeeseen kysymään samasta aiheesta, josko siellä olisi parempi palvelu. Timanttitodistus on hyvä olla olemassa esim. jos teillä on kotivakuutus, ne voivat kuulua siihen. Suomessa en ole kohdannut kertaakaan ongelmia timanttien ostossa, timanttitiedot on myös esitetty sormuksien hintalapuissa yleensä suoraan hinnan lisäksi. Tsemppiä! Kuluttajasuojaankin voinee aiheesta olla yhteydessä jos ei muuten selviä (tai ilmoittaa ainakin myyjälle siitä jotta ymmärtää todella etsiä sen tiedon).Ei tuosta niin selkeästi käynytkään ilmi onko kyseessä ketju, "suurkaupan kultaliike.." ? Ei kyllä osaa yhdistää... Keskisen kyläkaupan kultakaupastako puhutaan?? onko muita suurkauppoja Suomessa?
- zarah
Kohtuullisen kyllä kesti teillä sormusten saaminen. Omani valitsin tiistaiaamuna, jouduttiin pienentämään aika tavalla mutta tänään iltapäivällä oli valmis. Kaiverruksen tosin joudun käydä teettämään myöhemmin...
- korumyyjä
Timanttitakuita kirjoitetaan harvoin automaattisesti alle 0,10ct timanteista, mutta pyydettäessä sen saa tietenkin.
Mene vaikka takaisin liikkeeseen kuitin ja sormuksen kanssa kyllä he varmasti kirjoittavat sen mielellään. - pekka peloton
Ostin Kultakamarista timanttisormuksen, ja sain siitä jonkinlaisen " takuun ". Valitettavasti annetut tiedot olivat kaikkea muuta kuin mitä sormus itse oli. Kivet eivät olleet niin hyvuiä kuin takuulaussa oli kirjoitettu. Tulin huijatuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579