japsit

(japanese chin)

eli siis olen kiinnostunut tästä rodusta ja luultavasti vielä joskus hankinkin sellaisen. kysymyksiä minulla olisi kyllä vielä, joten vastailkaa :)
1. Minkälainen karvanlähtö?
2. Onko koulutettuna "tottelevainen"?
3. Onko vahtimistaipumusta tai riistaviettiä?
4. Suhtautuu siis yleensä ihmisiin ystävällisesti?
5. Löysin tällaisen lauseen japanese chineistä: "Jotkut eivät opi koskaan sisäsiisteiksi. Yleensä itsevarma, mutta arkuutta ja äkäisyyttäkin esiintyy rodussa." Onko tämä TOTTA?
6. Sopiiko lapsiperheeseen, jossa ollaan perillä koiran herkkyydestä (perheessä niitä "pieniä" on yksi parivuotias)?

8

1704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

eikö täällä ole yhtään japsitietoisia?? jos joku tietää niin voi vastata edes yhtään kysymykseen jonka sattuu tietemään!!

• löytyy :)

eli vastauksia kysymyksiin...

-vähäinen, vaatii harjausta koska turkki kasvaa pitkäksi
      -on todella tottelevainen! oppii kaiken nopeasti, ja uskoo mitä sanotaan. ainakin meillä :)
      -ei, chinit haukkuu hyvin vähän, ei hauku ovikelloa, ei muita koiria eikä ihmisiä
      -liiankin usein, kaikki mielellään pitäs käydä moikkaa :D
      5. Löysin tällaisen lauseen japanese chineistä: "Jotkut eivät opi koskaan sisäsiisteiksi. Yleensä itsevarma, mutta arkuutta ja äkäisyyttäkin esiintyy rodussa." Onko tämä TOTTA?
      -chininartut saattaa äksyillä, mutta ei ainakaan täällä oo huomattu mitään sellasta. chini oppii sisäsiistiksi kuten muutkin koirat, kunhan muistaa pitää talvipakkasilla koiralla jotain pukua tms että lähtee ulos koska ei kovin kylmässä viihdy
      6. Sopiiko lapsiperheeseen, jossa ollaan perillä koiran herkkyydestä (perheessä niitä "pieniä" on yksi parivuotias)?
      -sopii, chini rakastaa KAIKKIA, varsinkin omia perheenjäseniä. pentuna chini on kovin pieni joten täytyy varoa lapsen ja koiran keskenään olemista ettei koira "hajoa" :))

suosittelen rotua, ollut ihan maailman paras koira!! kerron mielelläni lisää jos kysymyksiä tulee vielä mieleen :)

• Kenneltyttö

-vuode aikojen mukaan yleensä, nartuilla myös ähtee karvat kun tekee pennut. :]

-Jos kouluttaa kunnolla voi olla miten tottelevainen tahansa

-Joillakin yksilöillä, meidän koiramme esim hätistää kaikki mahdolliset linnut pihalta pois, muttei sillä le vahtimistaipumusta

-Kyllä, yleensä. Jotkin yksilöt saattavat olla hieman agressiivisempia, esim tunnen yhden japsin joka ppelkää naisia ja lapsia, eikä joistakin miehistäkään tykkää, mikä taas ohtuu sen taustasta. Mutta ei japsi agressiivinen ole ilman syytä

-"Jotkut eivät opi" Hm, en nyt tiedä. en ainakaan tunne yhtää tälläistä, mutta miksei sekin ole mahdollista JOLLAKIN. Tosin joka ikisessä koirarodussa on varmasti yksilöitä, jotka jollain tapaa voivat olla "huonoja".

-Kyllä sopii, japsi sopii hyvin mihin tahansa perheeseen, minun tultuani kotiin minut ensimmäisenä annettiin japsien käsittelyyn, ja heti nuuskivat minut ja hyväksyivät. ^^

Siinä.

• kattokaapa tääkin...
        Kenneltyttö kirjoitti:

-vuode aikojen mukaan yleensä, nartuilla myös ähtee karvat kun tekee pennut. :]

-Jos kouluttaa kunnolla voi olla miten tottelevainen tahansa

-Joillakin yksilöillä, meidän koiramme esim hätistää kaikki mahdolliset linnut pihalta pois, muttei sillä le vahtimistaipumusta

-Kyllä, yleensä. Jotkin yksilöt saattavat olla hieman agressiivisempia, esim tunnen yhden japsin joka ppelkää naisia ja lapsia, eikä joistakin miehistäkään tykkää, mikä taas ohtuu sen taustasta. Mutta ei japsi agressiivinen ole ilman syytä

-"Jotkut eivät opi" Hm, en nyt tiedä. en ainakaan tunne yhtää tälläistä, mutta miksei sekin ole mahdollista JOLLAKIN. Tosin joka ikisessä koirarodussa on varmasti yksilöitä, jotka jollain tapaa voivat olla "huonoja".

-Kyllä sopii, japsi sopii hyvin mihin tahansa perheeseen, minun tultuani kotiin minut ensimmäisenä annettiin japsien käsittelyyn, ja heti nuuskivat minut ja hyväksyivät. ^^

Siinä.

jos kerran oot innokas vastaamaan, niin kysynpä nyt vielä pari kysymystä, että kaikki on sitten selvää.
        1. Mitä japsin kohdalla tarkoittaa eloisuus? siis sana ei merkitse minulle oikein mitään, tarkoittaako se vilkasta, rauhallista vai siltä väliltä? Entä ilmeneekö itsepäisyyttä usein?
        2. Tiedän kyllä, ettei japsi välttämättä tarvitse ulkoleikkien lisäksi paljon liikuntaa, mutta kuinka pitkiä lenkkejä teette niiden kanssa (silloin kun teette)?
        3. Voiko niitä helteen hengitysvaikeuksia mitenkään lievittää? olemme kuitenkin monesti helteellä rantalomilla...

• vastauksia
        kattokaapa tääkin... kirjoitti:

jos kerran oot innokas vastaamaan, niin kysynpä nyt vielä pari kysymystä, että kaikki on sitten selvää.
        1. Mitä japsin kohdalla tarkoittaa eloisuus? siis sana ei merkitse minulle oikein mitään, tarkoittaako se vilkasta, rauhallista vai siltä väliltä? Entä ilmeneekö itsepäisyyttä usein?
        2. Tiedän kyllä, ettei japsi välttämättä tarvitse ulkoleikkien lisäksi paljon liikuntaa, mutta kuinka pitkiä lenkkejä teette niiden kanssa (silloin kun teette)?
        3. Voiko niitä helteen hengitysvaikeuksia mitenkään lievittää? olemme kuitenkin monesti helteellä rantalomilla...

-japsi on eloisa koira sanan varsinaisessa merkityksessä. aina iloinen, reipas, valmis kaikkeen ja kaikkien kaveri.

-meillä aamu ja ilta lenkki n.30min ja päivällä tunti. mut lisäks vien metsään juoksee, uimaan ym.

3. Voiko niitä helteen hengitysvaikeuksia mitenkään lievittää?
        -tietääkseni ei. niitä jonkun verran tulee, mutta minkäs japsi lyhyelle kuonolleen voi..

• vastaajille
        vastauksia kirjoitti:

-japsi on eloisa koira sanan varsinaisessa merkityksessä. aina iloinen, reipas, valmis kaikkeen ja kaikkien kaveri.

-meillä aamu ja ilta lenkki n.30min ja päivällä tunti. mut lisäks vien metsään juoksee, uimaan ym.

3. Voiko niitä helteen hengitysvaikeuksia mitenkään lievittää?
        -tietääkseni ei. niitä jonkun verran tulee, mutta minkäs japsi lyhyelle kuonolleen voi..

nyt olen varma, että japsi on se minun "oikea" koirani. ainoa vika mielestäni siinä edelleen on se lyhyt kuono, mutta niin kuin tässä jo sanottiin, minkäs japsi sille voi. =)

• kiinnostuin
        vastaajille kirjoitti:

nyt olen varma, että japsi on se minun "oikea" koirani. ainoa vika mielestäni siinä edelleen on se lyhyt kuono, mutta niin kuin tässä jo sanottiin, minkäs japsi sille voi. =)

mutta mitä teen sitten sille koiralle, kun sen on vaikea hengittää? sehän johtuu kuumuudesta, auttaisiko edes vähäksi aikaa esim. viileällä vedellä naaman kostuttaminen tai uiminen...

• hengittää..
        kiinnostuin kirjoitti:

mutta mitä teen sitten sille koiralle, kun sen on vaikea hengittää? sehän johtuu kuumuudesta, auttaisiko edes vähäksi aikaa esim. viileällä vedellä naaman kostuttaminen tai uiminen...

kun japsille tulee hengenahdistusta, oon itse taputtanut selkään sen aikaa että se menee ohi. ja luultavasti se auttaa koska koirani oikein hakeutuu luokse kun henkeä ahdistaa ja "pyytää" selkään taputuksia :) kuumalla ilmalla tekee vaan vähän lyhyempiä lenkkejä ja esim. itse pidän vesipulloa mukana että voin juottaa koiraa jos ollaan pidemmällä.
        jokainen koira kärsii kuumasta ilmasta, mut esim. oma japsi ei lenkkien aikana niinkään saa hengenahdistuksia.. kotona jonkun verran mutta ei oo ees päivittäistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe