Sansibarille

helmikuussa

Onko kellään kokemusta Stone Townin hotelli Emerson & Greenistä? Jossain näytti olevan 4 tähteä mutta ei välttämättä kerro tasosta. Viisi yötä on tarkoitus viettää kaupungissa ja sen jälkeen pohjoiseen.

11

2354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdessä koettua

      Ko. hotellista en tiedä, mutta muuten Sansibarilla käyneenä kirjoitan ajatuksia. Itse matkasimme Darista sinne laivalla ja yhdensuuntainen matka oli 35USD. Satamassa oli melkoista hässäkkää, mutta kaikki sai täytettyä tarvittavat paperit kuntoon. Stone Town on näkemisen arvoinen kohde, kapeat kujat ja ovien leikkaukset sykäyttävät. Illalla sataman lähellä on paikallisten herkkupöydät notkollaan meren antimia, masai-heimolaiset myyvät tavaroitaan. Hintapyynnöt ovat korkeammat kuin Darissa. Suurimman pettymyksen koimme, kun tien poskessa mainostettu traditional show ei alkanutkaan klo 19. Sisäänpääsy linnotukseen oli 2500Tsh eikä paikalla ollut tapahtunut mitään kymmeneen mennessä emmekä tiedä tapahtuiko senkään jälkeen. Suurin osa vähäisestä väkimäärästä lähti pois, niin mekin, vaikkemme saaneetkaan rahoillemme vastinetta.

      Pohjoisessa on ihania hotellialueita, itse olimme Nungwi Inn hotellissa, mutta sen ranta-alue oli melkoisen pieni. Kendwa Rock alueena oli suurempi ja ilmeisesti vilkkaampi, sillä meidänkin rannalta oli puolen yön aikaan lähdössä pimeä paatti viemään juhlijoita lämpimään yöhön.

      Kaikkialla Tansaniassa kannattaa varata paljon aikaa paikasta toiseen siirtymiseen. Teiden kunto yllättää, poliisit pysäyttelevät alvariinsa ja vaativat pikku summia rahaa. Kylien läpi ajaessa lapset huutelevat ja heiluttelevat valkoihoiselle tervehdyksiänsä, osa pyytää rahaa tai karkkia iloinen virne naamalla. Saari oli täynnä elämää. Spice tour ja Jozani Forest olivat myös käymisen arvoisia kohteita. Hyvää matkaa! Toisille saari on paratiisi, meille se oli kohde muiden joukossa.

      • "poliiseista"

        Tansaniassa on valepoliiseja. Itsekin niiden kynsiin joutunut. Vaativat 200dollaria, mutta selvisin muutamalla €urolla kun väitin, ettei ole enempää... Toki kannattaa miettiä, onko parempi antaa raha kuin tulla ryöstetyksi tai tapetuksi... Miksi oikeat poliisit vaatisivat pikkusummia rahaa????


      • helmikuussa

        Kiitos vastauksesta. Olen käynyt Tansaniassa ja Sansibarilla kerran aiemmin, tosin valmiiksi pureskellulla pakettimatkalla. Nyt olemme menossa omatoimisesti. Stone Townin 4-päiväisten paikallisten musiikkifestareiden jäkeen suuntaamme neljäksi päiväksi rannikolle. Muutimme suunnitelmaa ja vaihdoimme pohjoisen itärannikkoon, vaikka vuorovesi onkin siellä voimakkaampi.

        Voiko Stone Townissa kokemuksesi perusteella liikkua turvallisesti normaalisti illalla tai /ja päivällä? Miten koit yleensö turvallisuuden siellä? Meitä on pieni naisporukka ja kivahan se olisi jos uskaltaisi liikkua kaupungilla muutenkin kuin taksilla... Tiedän kyllä, että näitä "frendejä" ja innokkaita oppaita kyllä riittää ruuhkaksi asti.


      • jo kotiutunut
        helmikuussa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Olen käynyt Tansaniassa ja Sansibarilla kerran aiemmin, tosin valmiiksi pureskellulla pakettimatkalla. Nyt olemme menossa omatoimisesti. Stone Townin 4-päiväisten paikallisten musiikkifestareiden jäkeen suuntaamme neljäksi päiväksi rannikolle. Muutimme suunnitelmaa ja vaihdoimme pohjoisen itärannikkoon, vaikka vuorovesi onkin siellä voimakkaampi.

        Voiko Stone Townissa kokemuksesi perusteella liikkua turvallisesti normaalisti illalla tai /ja päivällä? Miten koit yleensö turvallisuuden siellä? Meitä on pieni naisporukka ja kivahan se olisi jos uskaltaisi liikkua kaupungilla muutenkin kuin taksilla... Tiedän kyllä, että näitä "frendejä" ja innokkaita oppaita kyllä riittää ruuhkaksi asti.

        Stone Townissa voi liikkua päivällä aivan huoletta, illalla kannattaa löyttäytyä isompaan porukkaan ja turistejahan siellä riittää. Itse kävelimme hotelliin, mutta mukana ollutta paikallista hirvitti ajatus ja hän suositteli taksin käyttöä. Who knows? Islamilainen kulttuuri tuo oman sävynsä myös turvallisuuskeskusteluun.


      • töissä saarella
        helmikuussa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Olen käynyt Tansaniassa ja Sansibarilla kerran aiemmin, tosin valmiiksi pureskellulla pakettimatkalla. Nyt olemme menossa omatoimisesti. Stone Townin 4-päiväisten paikallisten musiikkifestareiden jäkeen suuntaamme neljäksi päiväksi rannikolle. Muutimme suunnitelmaa ja vaihdoimme pohjoisen itärannikkoon, vaikka vuorovesi onkin siellä voimakkaampi.

        Voiko Stone Townissa kokemuksesi perusteella liikkua turvallisesti normaalisti illalla tai /ja päivällä? Miten koit yleensö turvallisuuden siellä? Meitä on pieni naisporukka ja kivahan se olisi jos uskaltaisi liikkua kaupungilla muutenkin kuin taksilla... Tiedän kyllä, että näitä "frendejä" ja innokkaita oppaita kyllä riittää ruuhkaksi asti.

        Stone Townissa voi liikkua turvallisesti illallakin. Palvelujen tarjoajia tietysti riittää niiden kanssa täytyy olla päättäväinen ja kysyä hinta etukäteen. Muslimimaissa turistinakin kannattaa noudatta maan tapoja julkisilla paikoilla.
        Livingston baarissa kannatta vierailla. Ting tinga työt on myös kivoja matkamuistoja. Lähisaaret ovat myös mielenkiintoisia päivämatkakohteita.


      • onnistuu myös pimeällä...
        töissä saarella kirjoitti:

        Stone Townissa voi liikkua turvallisesti illallakin. Palvelujen tarjoajia tietysti riittää niiden kanssa täytyy olla päättäväinen ja kysyä hinta etukäteen. Muslimimaissa turistinakin kannattaa noudatta maan tapoja julkisilla paikoilla.
        Livingston baarissa kannatta vierailla. Ting tinga työt on myös kivoja matkamuistoja. Lähisaaret ovat myös mielenkiintoisia päivämatkakohteita.

        Itse Tansaniassa 3kk olleena ja Sansibarilla lomailleena, että minusta voitte huoletta liikkua Stone townissa illalla. Toki syytä muistaa pitää järki päässä ja pitää sellaista laukkua, jossa vetoketju. Minulle ei koko aikana tullut turvatonta oloa, ja liikuimme kahden ystäväni kanssa sansibarilla myös pimeällä (naispuolisia kaikki). Kuten tässä tullut jo sanotuksi, on hyvä muistaa muslimi-kulttuurin kunnioittaminen pukeutumisessaan, silloin saa ainakin kulkea rauhassa:).


      • turisti3
        helmikuussa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Olen käynyt Tansaniassa ja Sansibarilla kerran aiemmin, tosin valmiiksi pureskellulla pakettimatkalla. Nyt olemme menossa omatoimisesti. Stone Townin 4-päiväisten paikallisten musiikkifestareiden jäkeen suuntaamme neljäksi päiväksi rannikolle. Muutimme suunnitelmaa ja vaihdoimme pohjoisen itärannikkoon, vaikka vuorovesi onkin siellä voimakkaampi.

        Voiko Stone Townissa kokemuksesi perusteella liikkua turvallisesti normaalisti illalla tai /ja päivällä? Miten koit yleensö turvallisuuden siellä? Meitä on pieni naisporukka ja kivahan se olisi jos uskaltaisi liikkua kaupungilla muutenkin kuin taksilla... Tiedän kyllä, että näitä "frendejä" ja innokkaita oppaita kyllä riittää ruuhkaksi asti.

        myös ko festareille :)


      • festareille
        turisti3 kirjoitti:

        myös ko festareille :)

        Missä hotellissa aiotte yöpyä Stone Townissa? Entä onko teillä aiempaa kokemusta festareista tai Stone Townista yleensä? Matkakuumetta nostatellessa...


      • matkaan taas
        festareille kirjoitti:

        Missä hotellissa aiotte yöpyä Stone Townissa? Entä onko teillä aiempaa kokemusta festareista tai Stone Townista yleensä? Matkakuumetta nostatellessa...

        Ei ole aikaisempaa kokemusta näistä festareista. Ihan ekaa kertaa olemme ko paikassa.
        Entä teillä?

        Stonetownissa olemme yömme. Missä te?


      • helmikuussa
        matkaan taas kirjoitti:

        Ei ole aikaisempaa kokemusta näistä festareista. Ihan ekaa kertaa olemme ko paikassa.
        Entä teillä?

        Stonetownissa olemme yömme. Missä te?

        Ei olla aiemmin näillä festareilla oltu. Stone Townissa olen käynyt pikaisella puolen päivän visiitillä pari vuotta sitten.

        Olemme Stone Townissa festareiden ajan viisi päivää ja sen jälkeen menemme vielä itärannikolle neljäksi päiväksi.


      • festareille
        matkaan taas kirjoitti:

        Ei ole aikaisempaa kokemusta näistä festareista. Ihan ekaa kertaa olemme ko paikassa.
        Entä teillä?

        Stonetownissa olemme yömme. Missä te?

        Varasitteko jo 4 päivän festaripassit? Jos varasitte niin miten? Nettisivujen mukaan niitä voi ilmeisesti jo varata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe