2.0 T

KERtokaas ny

MIllane on turbo Vectra ihan tavallisessa perhekäytössä. kulutus ? ja kuinka vääntää tilaahan on vai

21

6368

    Vastaukset

    • Mulla on ollut nyt kaksi vuotta. Moottori on hyvin vääntävä, ihan sama kuin Saabin 2,0 T.
      Kaupunkiajossa janoinen, ei meinaa päästä alle 10 litran millään. Maantiellä 7,8 - 8 litraa.
      Tällä hetkellä etsitään vikaa, kun kylmänä nykii.
      Tilaa on ja ihan ok ajettava, ei jää jalkoihin. Hyvä kompromissi jos haluaa hiukan perusmalleja paremman potkun.

    • Parin vuoden kokemuksella, vääntävä moottori, mukava ajaa maantiellä, ohituksiin voi lähteä vitosella tai kutosella.. Kulutus maantiellä 8 hujakoilla kaupungissa 10-12. Meillä keskikulutus 52 tkm jälkeen 9.9, ajosta ollut puolet maantietä ja puolet kaupunki ajoa.
      Moottori loistava, muuten auto ok.

      • Itse valitsin 2.0t ja 2.2direct välillä tuon 2.2:sen. Tehoa on 155hv ja vääntöä 220 (170/260 turbossa). Tuo 2.2 kone vääntää todella loistavasti matalilla kierroksilla eikä manuaalilla tarvitse kepitellä kaupungillakaan jatkuvasti. Bensaa vie huomattavasti vähemmän (esim. jo ilmoitettu kaupunkikulutus on 1,5 litraa vähemmän) ja moottorin luonne sopii todella hyvin sellaiseen "arkipäiväiseen" ajeluun. Ohituskiihtyvyydessä jää vähän, mutta esim. 0-100 menee vain 0,2 sekuntia hitaammin. 2.2:han on laihaseos suoraruiskutusmoottori eli uudempaa tekniikkaa kuin tuo 2.0t. Lisäksi ketjulla toteutettu jakopää on huoleton (en ole varma onko tuo 2.0t ketjulla, mutta käsittääkseni se on hihnakone). Hyviä moottoreita ja hyvä auto.


      • joku kirjoitti:

        Itse valitsin 2.0t ja 2.2direct välillä tuon 2.2:sen. Tehoa on 155hv ja vääntöä 220 (170/260 turbossa). Tuo 2.2 kone vääntää todella loistavasti matalilla kierroksilla eikä manuaalilla tarvitse kepitellä kaupungillakaan jatkuvasti. Bensaa vie huomattavasti vähemmän (esim. jo ilmoitettu kaupunkikulutus on 1,5 litraa vähemmän) ja moottorin luonne sopii todella hyvin sellaiseen "arkipäiväiseen" ajeluun. Ohituskiihtyvyydessä jää vähän, mutta esim. 0-100 menee vain 0,2 sekuntia hitaammin. 2.2:han on laihaseos suoraruiskutusmoottori eli uudempaa tekniikkaa kuin tuo 2.0t. Lisäksi ketjulla toteutettu jakopää on huoleton (en ole varma onko tuo 2.0t ketjulla, mutta käsittääkseni se on hihnakone). Hyviä moottoreita ja hyvä auto.

        2.0T:n luvut: 175 hv (5500 kierrosta/min) ja vääntö 265 (2500 kierrosta/min)
        2.2:n luvut: 150 hv (5600 kierros/min) ja vääntö 220 (3800 kierrosta/min)


      • ErkkiP kirjoitti:

        2.0T:n luvut: 175 hv (5500 kierrosta/min) ja vääntö 265 (2500 kierrosta/min)
        2.2:n luvut: 150 hv (5600 kierros/min) ja vääntö 220 (3800 kierrosta/min)

        2.0 T on ketjulla. pitäisi myös kestää toisin kuin nuo 2.2 koneet joissa on ollut jakopääongelmia.

        10 000 km kokemuksella mukavan vääntävä kone, ei mikään tykki mutta helpot ohitukset, keskikulutus 7,9, suurin osa maantieajoa. Ei vikoja toistaiseksi, tosin alusta narisee.


      • 2.0T kirjoitti:

        2.0 T on ketjulla. pitäisi myös kestää toisin kuin nuo 2.2 koneet joissa on ollut jakopääongelmia.

        10 000 km kokemuksella mukavan vääntävä kone, ei mikään tykki mutta helpot ohitukset, keskikulutus 7,9, suurin osa maantieajoa. Ei vikoja toistaiseksi, tosin alusta narisee.

        Minulla on ollut 3 eri C-vectraa. Ensimmäinen 2.2 GTS. Sitten 2.0T wagon ja nyt 2.0T GTS. Itse tykkään enemmän tästä turbon väännöstä. Minusta koneiden tehokkuudessa on aika suuri ero vaikka kiihtyvyys arvoissa ei suuria eroja olekkaan. Maantiellä vaisinkin ohitustilanteissa huoma eron selvästi.

        Kulutus lukemat eivät ole turbossa olleet kuin 1l kaupungissa ja 0,5l maantiellä enemmän kuin 2.2 koneella. Maantiellä pääsee helposti alle 7 litran kulutuksen ja kaupungissa 9 litran paikeille.


      • 2.0T kirjoitti:

        2.0 T on ketjulla. pitäisi myös kestää toisin kuin nuo 2.2 koneet joissa on ollut jakopääongelmia.

        10 000 km kokemuksella mukavan vääntävä kone, ei mikään tykki mutta helpot ohitukset, keskikulutus 7,9, suurin osa maantieajoa. Ei vikoja toistaiseksi, tosin alusta narisee.

        oli lähinnä edellisen mallin (b) 2,2 vectroissa. Nykykorisessa on erillainen 2,2 kone.


      • ketjuongelmat kirjoitti:

        oli lähinnä edellisen mallin (b) 2,2 vectroissa. Nykykorisessa on erillainen 2,2 kone.

        No joo tulihan siinä jos jonninmoista mielipidettä ,ei oo tehoilla pilattu nämä opeli koneet oli turbo tahi ei,aikas vanhanajan myllyjä


      • KERtokaas ny kirjoitti:

        No joo tulihan siinä jos jonninmoista mielipidettä ,ei oo tehoilla pilattu nämä opeli koneet oli turbo tahi ei,aikas vanhanajan myllyjä

        vuonna tulee ihan uudet mallit vectrasta ja konepuolellekkin tulee lisää hummia...eli odotetaanpas ihan rauhallisesti vaan...


      • AstraMan kirjoitti:

        vuonna tulee ihan uudet mallit vectrasta ja konepuolellekkin tulee lisää hummia...eli odotetaanpas ihan rauhallisesti vaan...

        Jos kauan odottelee menee muut jo ohi,on tainnu japsit mennäkin.Eikä ne myllyt miksikään oo ajan saatossa muuttunu ,aina vähän jäljessä.Eihän nykytehoilla kehtaa Turbo moottorista puhua kun vanhassa hondassa enemmän ilman ahtoja


      • On pitkä ,odottavan aika kirjoitti:

        Jos kauan odottelee menee muut jo ohi,on tainnu japsit mennäkin.Eikä ne myllyt miksikään oo ajan saatossa muuttunu ,aina vähän jäljessä.Eihän nykytehoilla kehtaa Turbo moottorista puhua kun vanhassa hondassa enemmän ilman ahtoja

        Mielestäni farkku Vectrani oli ihan mukavan vääntävä jo alkuperäisenä mutta kun hankin siihen BSR:n moottorinohjaus softan niin sitten alkoikin konehuoneessa tapahtua. Nyt tehoa noin 220 hp ja vääntö noin 330Nm. Keskikulutus noussut hieman aiemmin 9.3 ja nyt 9.8 l/100km.


      • KERtokaas ny kirjoitti:

        No joo tulihan siinä jos jonninmoista mielipidettä ,ei oo tehoilla pilattu nämä opeli koneet oli turbo tahi ei,aikas vanhanajan myllyjä

        Niin se 2.0 T on Saabin kone. Aika moderni itse asiassa. Täysalumiininen ja öljynvaihtoväli 30.000. Joilla kilometreillä ei näkynyt öljypinta vajuneen. Kone ei ole ainakaan sporttikone, mutta mukavan joustava. Vähän ärsyttää, kun lähtee kiihdyttämään, miettii aikansa kunnes tietokone päättää antaa lisää voimaa. Autossa on sähköinen kaasupoljin ja compuutteri päättää mm. päästöjen perusteella paljoko potkua annetaan.
        Autossa ei ole 4 vuoteen ollut muuta vikaa, kuin poikittais tukivarret takana, joita menee parin vuoden välein. Kele.


      • PTS Vertti kirjoitti:

        Niin se 2.0 T on Saabin kone. Aika moderni itse asiassa. Täysalumiininen ja öljynvaihtoväli 30.000. Joilla kilometreillä ei näkynyt öljypinta vajuneen. Kone ei ole ainakaan sporttikone, mutta mukavan joustava. Vähän ärsyttää, kun lähtee kiihdyttämään, miettii aikansa kunnes tietokone päättää antaa lisää voimaa. Autossa on sähköinen kaasupoljin ja compuutteri päättää mm. päästöjen perusteella paljoko potkua annetaan.
        Autossa ei ole 4 vuoteen ollut muuta vikaa, kuin poikittais tukivarret takana, joita menee parin vuoden välein. Kele.

        Perusfarkkua olen siis vailla. Olin ajatellut jotain aivan muuta, kuin Opelia, mutta farmari-Vectrojen hinnat ovat vähintäänkin houkuttelevia. Auton hinta täytyy olla 18-20 t haarukkaan.

        Joka tapauksessa tuo farkku-vectra 2-litran turbolla kiinnostaa. Pata on tarpeisiini tehoiltaan täysin riittävä ja muutenkin miellyttävä. KYSYMYS KUITENKIN KUULUU, miten opeliksien laatustandardit täyttyvät? Eli yksilöt ovat erilaisia jne., mutta pyydän Teiltä arvoisat opelien tuntijat, farkkuvectrojen kriittisiä pisteitä, joita myyjältä täytyy tivata ja autosta tarkastaa (koskee siis malleja noin 2004?)

        Kiittäen, tää on tätä


      • joku kirjoitti:

        Itse valitsin 2.0t ja 2.2direct välillä tuon 2.2:sen. Tehoa on 155hv ja vääntöä 220 (170/260 turbossa). Tuo 2.2 kone vääntää todella loistavasti matalilla kierroksilla eikä manuaalilla tarvitse kepitellä kaupungillakaan jatkuvasti. Bensaa vie huomattavasti vähemmän (esim. jo ilmoitettu kaupunkikulutus on 1,5 litraa vähemmän) ja moottorin luonne sopii todella hyvin sellaiseen "arkipäiväiseen" ajeluun. Ohituskiihtyvyydessä jää vähän, mutta esim. 0-100 menee vain 0,2 sekuntia hitaammin. 2.2:han on laihaseos suoraruiskutusmoottori eli uudempaa tekniikkaa kuin tuo 2.0t. Lisäksi ketjulla toteutettu jakopää on huoleton (en ole varma onko tuo 2.0t ketjulla, mutta käsittääkseni se on hihnakone). Hyviä moottoreita ja hyvä auto.

        Opel Vectran ainoa ketjukone on 2.0 turbo, Z 20 NET. Se on myös ainoa sopiva kone Vectraan. Kone on voimakkaampi ja vääntöä on enemmän kuin isommissa turbottomissa. Ko. moottori on tunnettu turbo Saabeista ja kaikkien tiedossa on, että niillä ajetaan ilman remonttia kevyesti 500th.


    • Opel Signum 2.0t koneella, nyt ajettu reilu 205 tkm josta n. 100 tkm on meidän ajamaa. Kone on loistava, taajamapyörityksessä keskikulutus sinnikkäästi 8,7, maantiellä 7,7.

      Vääntöä ja tehoa riittää, en 5 vuoden omistamisen jälkeenkään koe tarvitsevani lisää, jaksaa hyvin täydellä kuormallakin. Moottoritien ramppikiihdytykset kuuluu tietenkin aina tehdä ns. täysiä :)

      Aikanaan valittiin tämä kone paremman väännön takia, 2.2 kulutus on kaiketi hitusen pienempi mutta vastaavasti vakuutusmaksut isommat, joka kompensoi eroa. Lisäksi kilometrejä tulee vähän ja bensa on halpaa (~1,6 eur/l).

      Joku yli 150 hp diesel voisi tarjota samoja fiiliksiä, mutta dieselvero kompensoi melko hyvin tuota bensan korkeampaa kulutusta, jos ei paljoa autollaan ajele.

      • Ja mitä luotettavuuteen tulee, 2.2 jakopään ongelmat eivät koske 2.0t:tä joka on siis SAAB:in (R.I.P) peruja.

        Koneitahan autoissa hajoaa, joko 70 tkm tai vaikka 200 tkm kohdalla. Tai sitten ei ollenkaan. Tunnettuja ongelmapesiä on mm. VW 1.4 TSI, BMW 520d (2007->) jne. Kannattaa näitä googletella.

        Kaikenkaikkiaan Signum on ollut aivan loistava ostos, hyvät tilat, varusteet, tehot, ajettavuus ja mukavuus. Korjauksia ja kulutusosan vaihtoa ollut normaalisti, jarrupalaa, iskaria, pakoputkea, tukivartta jne. Uskoisin että näitä vaihdetaan samaan tahtiin missä tahansa autoissa. Toimintavarmuus on ollut esimerkillistä, kesä tai talvi ja kaikki toimii, aina. Ilmastoinnin täyttö palautti kylmäntuoton.

        Jos jotain negatiivista hakee niin 17" rengaskoko on kallis, mutta saahan tähän 16" vanteetkin kuten meillä talvikäytössä onkin.


    • No mitesny, kun noita saa jo 3 - 4 K€.
      Vieläkö kestää ja kuluttaa entiseen malliin?

      • Itse ostin 2.0 t:n , nyt takana 25 tkm puoleen vuoteen. Auto myös päivitetty RE85-bioetanolille niin kulut noin 9-10 euroa/100km. Hyvin toimii, öljyä ei syö, tehot on tallessa. Kokonaisuutena kilsoja takana yli 260 tkm, ei toistaiseksi ongelmia.


    • 2.0 turbo facelift hätspäkki ja hyvin toimii ja yllättävän pihi kulutus on.

    • 2.0t Signum -04. Takana nyt 90tkm alle 2,5 vuoteen. Normaalia kuluvaa osaa on vaihdettu. Mittarissa nyt 330 tkm. Viimeiset lähes 90 tkm on menty RE85:llä eFlexFuel-E85-päivityksen myötä eli kulut bensiinä alhaisemmat. Öljyä ei syö yhtään. Tosin olen käyttänyt 15 tkm vaihtoväliä. Tehot tallessa nyt 330 tkm jälkeenkin. Ainoa pikku miinus "lapsenviat" kuten pikku sähköviat mitä pitää välillä korjailla.

    • Huoletta voin suositella opelia ja nämä c vectrat on laatupelejä jo aikasempiin , on toki A- B kopastakin paljon ok. kokemuksia. Oma Gts koppanen 2.2 aut. (z 22 se) on kohta 10 v. moitteettomasti pelittänyt. Kohtuu edulliset käyttökustannukset myös plussaa. Ja ei tuollakaan jalkoihin jää vielä. Varmasti tuo saabin koneellakin kulkenee en epäile ja turbo tuo lisäpotkua.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä aloitus Martinan uudesta miehestä?

      Ruotsalainen miljonääri ja viettivät lomaa Dubaissa.
      110
      7078
    2. THL: Suomen tautitilanteesta huonoja uutisia - epidemia lähellä kiihtymisvaihetta - Kiitos Lintilä!

      THL: Suomen tauti­tilanteesta huonoja uutisia – epidemia lähellä kiihtymis­vaihetta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006638469.html "STM ja THL arvio
      Maailman menoa
      90
      2701
    3. Martinan uus äijä, turkkilainen miljonääri

      Joka asuu nyt Ruotsissa. 7 pvää. Aivan holtitonta toi meno. Ei kestä olla ilman äijää, ei kestä arkea, ei kestä olla pienten lastensa kanssa, tääkin
      140
      1653