Kauko-ohjauksen paristot

Jäsen R

Elikkäs. patterit lopussa kauko-ohjaus härvelistä. minkälaiset paristot ovat almera
n-15. Ja vaatiiko jotain erikoistoimenpiteitä?

19

11384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Almera N16

      Sinne menee 3 eri paristoa 12V "3LR50", 3V "CR2025" nappi, 3V "CR1620" nappi. Kannataa käydä vaikka jossain nissan liikkeessä kysymässä, pariston vaihtoa. Ei varmaan maksa kuin pariston hinnan (2-3€). Itse en nyt muista miten toi avain aukeaa, mutta siinä avain mokkulassa on varmaan pieni reikä? Kun tökkää varovasti pienellä meisselillä avaimen puikko osaa kohti niin sen pitäisi avautua. Näin ainakin uudemman almeran nats avaimissa. Sinne luultavasti menee toi 3V CR2025 nappi paristo. Elä käytä kauheasti älyn korvaavaa voimaa ettei se kauko ohjain mene rikki. Maksaa muuten ihan pirusti..

      • Jäsen R

        Vanhemman allun avaimenperässä tarvitsee jonku erikoismeisselin, jotta saa paristot pois.
        Se ruuvi näyttää joltain torx päältä jonka yksi sarake on tehty mahdollisesti pientä talttapäätä varten eli ikäänkuin halkaistu.
        Ja nyt kun tarkkaan katsoo, niin tuossa lukee, Two panasonic CR1620 Inside.
        Kiitos vinkistä.

        Nissanin varaosat ovat muuten olleet edullisia,mutta kun kysyin takaoven ja etuoven välistä tiivistettä, (n.30cm) niin hintaa kertyi mitättömälle osalle 39€. Tämän takia olen yrittänyt selvitä mahdollisimman vähillä käynneillä.


      • Anonyymi

        kyllä muuten maksaa noin 20 euroa vuonna 2019 nyt ehkä vielä enemmän vuoden 2020 lopussa - siiis nissan-liikkeessä. Saattaa saada halvemmalla jossain muussa pisteessä - vaihtaako ne suutarinliikkeissä ?


    • Jäsen R

      Eikä toimi vieläkään, tarkastettu että meni oikein päin. Voi persse...

      • almera-1997

        Ainakin kun vaihdoin N16 mallin almeran avaimiin paristot niin ne piti ohjelmoida uudestaan. Huolto veloittaa varmasti hyvän hinnan tästä, mutta sen voi tehdä itsekin. Se tehtiin pyörittelemällä avainta virtalukossa ja painelemalla avaus/sulkemisnappeja. Tarvitset tarkat ohjeet tähän, ennen löytyi nissan club finlandin forumista mutta se on nykyään maksullinen:/ Itse löysin ohjeet autodata ohjelmistosta, mutta valitettavasti ei oo sitä ohjelmaa tässä läppärillä nyt. Googlella saattaa löytyä ohjeet, samat ohjeet toimi myös primerassakin.


    • Jäsen R

      Näin toimii. 6 kertaa virrat päälle ja pois(ripeästi) vilkut välähtää, off asennossa aukaisu painke pohjaan ja sitten pitää painaa kolmesti lukitus nappulaa. vilkkujen pitäisi välähtää. sitten virrat päälle ja koestamaan toimiiko koodaus. Kymmenella kerralla toimi.

      • nissanialmera

        Keskuslukituksen kaukosäädin / -ohjain alkoi oireilla ja piti painaa pitkään / riittävän läheltä että reago. Nyt kauppareissun aikana simahti kokonaan. No, paristot varmaan loppu ajattelin joten kaukosäädin auki ja uudet nappiparistot tilalle. Ei toiminut vieläkään, joten google auki ja sieltä täälläkin olleet ohjeet läpi, mutta eipä toimi sittenkään.

        Avain näyttää tuolta -> http://cgi.ebay.de/2-BUTTON-REMOTE-KEY-ALARM-FOB-for-ALMERA-PRIMERA-MICRA-/200540810873?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb129ee79

        2 nappia, musta/punainen, mallimerkintä 5WK4 600

        Tuo ohje, jossa aluksi käännetään avainta virtalukossa 6 x on/off niin mulla ei tuon jälkeen mikään valo vilkahda. Olen yrittänyt jo useamman kerran, joten luulisi että olisi jo huonommallakin tuurilla mennyt ajoitus oikein...

        Mikähän tuossa on? Avaimella keskuslukitus toimii kyllä.


      • mikatre
        nissanialmera kirjoitti:

        Keskuslukituksen kaukosäädin / -ohjain alkoi oireilla ja piti painaa pitkään / riittävän läheltä että reago. Nyt kauppareissun aikana simahti kokonaan. No, paristot varmaan loppu ajattelin joten kaukosäädin auki ja uudet nappiparistot tilalle. Ei toiminut vieläkään, joten google auki ja sieltä täälläkin olleet ohjeet läpi, mutta eipä toimi sittenkään.

        Avain näyttää tuolta -> http://cgi.ebay.de/2-BUTTON-REMOTE-KEY-ALARM-FOB-for-ALMERA-PRIMERA-MICRA-/200540810873?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb129ee79

        2 nappia, musta/punainen, mallimerkintä 5WK4 600

        Tuo ohje, jossa aluksi käännetään avainta virtalukossa 6 x on/off niin mulla ei tuon jälkeen mikään valo vilkahda. Olen yrittänyt jo useamman kerran, joten luulisi että olisi jo huonommallakin tuurilla mennyt ajoitus oikein...

        Mikähän tuossa on? Avaimella keskuslukitus toimii kyllä.

        Voi olla että autossasi oleva vastaanotin on sanonut sopimuksen irti.Tai sitten kyseinen kake on rikki,koita esim toisella kakella.


      • nissanialmera
        mikatre kirjoitti:

        Voi olla että autossasi oleva vastaanotin on sanonut sopimuksen irti.Tai sitten kyseinen kake on rikki,koita esim toisella kakella.

        Tuo on ainoa k-säädin, ja kun en edes pääsee ohjelmoimaan kakea uusiksi niin ei oikein onnistu tuo... mistäpäin almeraa tuon k-lukon ohjausboksin löytää?

        Nimim. menikö nyt yksi hienoimmista almun ominaisuuksista... mittaristonvalotkin kenkkuilee ja etupään jarrut laahaa. :\


      • mikatre
        nissanialmera kirjoitti:

        Tuo on ainoa k-säädin, ja kun en edes pääsee ohjelmoimaan kakea uusiksi niin ei oikein onnistu tuo... mistäpäin almeraa tuon k-lukon ohjausboksin löytää?

        Nimim. menikö nyt yksi hienoimmista almun ominaisuuksista... mittaristonvalotkin kenkkuilee ja etupään jarrut laahaa. :\

        Ohjain boxi sijaitsee kuskin polvien edessä olevan muovin takana,ratti-akselin oikealla puolella.Musta boxi jossa ruskea pistoke.


      • nissanialmera
        mikatre kirjoitti:

        Ohjain boxi sijaitsee kuskin polvien edessä olevan muovin takana,ratti-akselin oikealla puolella.Musta boxi jossa ruskea pistoke.

        Boksi paikannettu, ulkoisesti ei havaittavaa vikaa. Millä tuon boksin toiminnan voi testata, näkeekö esim. virhekoodina tms.?


      • mikatre
        nissanialmera kirjoitti:

        Boksi paikannettu, ulkoisesti ei havaittavaa vikaa. Millä tuon boksin toiminnan voi testata, näkeekö esim. virhekoodina tms.?

        Testauksesta en osaa sanoa,vikakoodeja se ei anna.Oletko Tampereen läheltä minulla olisi kyseinen osa ja siihen kaksi kauko-ohjainta,voisit ensin testata että korjaatuuko vika.


      • nissanialmera
        mikatre kirjoitti:

        Testauksesta en osaa sanoa,vikakoodeja se ei anna.Oletko Tampereen läheltä minulla olisi kyseinen osa ja siihen kaksi kauko-ohjainta,voisit ensin testata että korjaatuuko vika.

        Valitettavasti en, asun tois pual jokke :) Hyvä idea kyllä, jos pääsisi toimivaksi todetulla varaboksilla testaamaan. Pitänee soitella lähistön romiksille, josko sieltä löytyisi.


      • mikatre
        nissanialmera kirjoitti:

        Valitettavasti en, asun tois pual jokke :) Hyvä idea kyllä, jos pääsisi toimivaksi todetulla varaboksilla testaamaan. Pitänee soitella lähistön romiksille, josko sieltä löytyisi.

        Mulla on boxilla ja kahdella kakella hintaa 50e,jos kiinnostaa.


      • nissanialmera
        mikatre kirjoitti:

        Mulla on boxilla ja kahdella kakella hintaa 50e,jos kiinnostaa.

        mikatre, laitatko yhteystietoja tulemaan alla olevaan osoitteeseen, pientä kiinnostuksen poikasta kyllä on :)

        [email protected]


      • mikatre
        nissanialmera kirjoitti:

        mikatre, laitatko yhteystietoja tulemaan alla olevaan osoitteeseen, pientä kiinnostuksen poikasta kyllä on :)

        [email protected]

        Yhteystietoja laitettu


    • napin painaminen

      Meillä riittää että auton vierellä painaa yhtäjaksoisesti n. puoliminuuttia kauko-ohjaimen nappia alas.

      • Nissanimies

        Tulipa kokeiltua tuota koodausta ja seurauksena ei mee edes ovet lukkoon enään kaukosäätimellä. Tiedä uskaltaako avaimillakaan kokeilla laittaa jos tuo paska alkaa huutamaan :D. VOI PERKELE


      • Nissanmies
        Nissanimies kirjoitti:

        Tulipa kokeiltua tuota koodausta ja seurauksena ei mee edes ovet lukkoon enään kaukosäätimellä. Tiedä uskaltaako avaimillakaan kokeilla laittaa jos tuo paska alkaa huutamaan :D. VOI PERKELE

        No niin lähtihän se toimii, totta kai tein ekaksi väärin ton koodauksen. Mut tosiaan ei tuo ongelma viel ratkennu, moottorin vikavalo palaa vieläki. Oiskohan tuosta avaimesta sit patterit lopahtanu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe