Usko eläimenhengestä ihmissielussa

Aneka

Ensi kertaa kirjoitan tälle palstalle, koska haluaisin löytää muita samantapaisiani.
Eli tunteeko joku "uskonnon", missä uskotaan että ihmisen sielussa on eläimen henki? Englanninkielellä nimike on "spiritual therianthropy". Mikä lie suomeksi :)
Muita hengenheimolaisia?

7

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Animal

Kuulostaa kummalliselta ja jotenkin nurinkuriselta muihin näkemyksiin. Yleensä lähdetään siitä että ihmisellä on ruumis/keho ja ruumiilla henki, kun se on elossa. Sielu on taas ruumiissa oleva korkeampi minä, joka jatkaa elämää toisilla tasoilla ruumiin kuoleman jälkeen.
      Keholla on kyllä eläimellisiä vaistoja geeneissään, hengestä en ole kuullut sanottavan muuta kuin että se olisi kaikelle elävälle elämän antama eetterikeho joka olisi sama sekä kasveilla ja eläimillä niinkuin ihmisilläkin. Sielu on se joka ohjaa ihmisen toimintaa ylempää ja sieltä löytyy tämä ns. omatunto. En ole kuullut että sieluun liittyisi jotain eläimellisiä henkiä, ehkä vain karmaa aikaisemmista elämistä ja ehkä on mahdollista kun mennään kauas taaksepäin, niin silloin ollaan oltu eläimiä...

• utu

...joltain amerikan alkuperäisväestön uskonnolta. Onko se? Mistä se on peräisin?

• Aneka

Kuulin ST:stä ensimmäisen kerran tällä sivulla http://www.goldenwolfen.com/artist/wolfen.htm
        En ole vielä tutkinut montakaan sivua koskien therianthropismia, joten en ole varma alkuperästä. Shamanismia siinä esiintyy jonkin verran.
        Ja korjaan yhden seikan mitä aikasemmin sanoin: siinä uskotaan että ihminen on eläin sielultaan, hengeltään, mieleltään tai ulkomuodoltaan. (Anteeksi pieni sekaannus. Kuten sanoin, tämä on uutta minulle mutta tuntuu kuitenkin niin oikealta).

• tulikivi
        Aneka kirjoitti:

Kuulin ST:stä ensimmäisen kerran tällä sivulla http://www.goldenwolfen.com/artist/wolfen.htm
        En ole vielä tutkinut montakaan sivua koskien therianthropismia, joten en ole varma alkuperästä. Shamanismia siinä esiintyy jonkin verran.
        Ja korjaan yhden seikan mitä aikasemmin sanoin: siinä uskotaan että ihminen on eläin sielultaan, hengeltään, mieleltään tai ulkomuodoltaan. (Anteeksi pieni sekaannus. Kuten sanoin, tämä on uutta minulle mutta tuntuu kuitenkin niin oikealta).

niin ihminenhän on eläin.
        hieman kehittyneempi kuin muut tosin.

• Pihlaja

En ollut ajatellut kirjoittaa tänne enää, koska kyllästyin siihen, kun suunnilleen 80% viesteistä tulee päänaukojilta ja häiriköiltä... mutta tähän oli vielä pakko vastata. Tunnen nimittäin aiheen läheiseksi. :)

Itse en sanoisi, että "spiritual therianthropy" on uskonto, vaan paremminkin ominaisuus, joka joillain on ja sekalainen kokoelma tekniikoita, joilla tuota ominaisuutta voi vahvistaa tai heikentää. Se voi nivoutua uskontoon tai sitten ei.

Haluaisitkohan jatkaa aiheesta lisää mailitse? Jos, niin voisitko laittaa sähköpostiosoitteesi tähän threadiin?

• Aneka

Niin, tuo "uskonto" on kyllä vääränlainen nimitys ST:lle :)
        Lähetä vain viestiä, on kiva että joku muukin on ST (oletan että olet). Ja pieni "varoitus": joskus voin olla aika laiska kirjoittelussa, mutta älä anna sen häiritä :)

• Aneka
        Aneka kirjoitti:

Niin, tuo "uskonto" on kyllä vääränlainen nimitys ST:lle :)
        Lähetä vain viestiä, on kiva että joku muukin on ST (oletan että olet). Ja pieni "varoitus": joskus voin olla aika laiska kirjoittelussa, mutta älä anna sen häiritä :)

Täällä vain tohellan.. Eikö s-postiosoite näy muille, vaikka kirjoitin sen tuohon riville?
        Anyhoo, tässä se on: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1329
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1115
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1108
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      121
      813
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      745
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    Aihe