Moikka!!
Voitteko kertoa marsujen lisääntymisestä.
miten ne käyttäytyy ja miten ne pitää päästää toistensa luokse ym..?? kuinka vanhana marsu voi viellä saada poikasia siis uros??
Marsujen lisääntyminen
2
1641
Vastaukset
- minä vaan
Jaa..mistähän sitä aloittaisi..
Jos naaraalle on suunnitteilla ensimmäinen poikue, tulisi naaraan olla n.7kuukauden ikäinen, missään nimessä ei yli vuoden ikäinen sillä silloin raskaus olisi suuri riski..joko poikaset tai sitten marsu emo voi menehtyä.
Jos marsu naaraalla on tehty poikasia ennenkin ja edellisestä kerrasta ei ole kovin pitkä aika niin sitten juttu on erikseen..
Uros marsu voi astua naaraan vielä vanhemmallakin iällä, sillä sen ikä ei vaikuta mitenkään poikasiin.Yleensä uros marsut eivät voi saada enää poikasia n.4-5-vuoden iässä..se on aika tapauskohtaista.
Jokatapauksessa kummankin, sekä uroksen että naaraan tulee olla terveitä ja vahvoja kaikinpuolin.
Astutuksessa kannattaa naaras marsu viedä mieluiten uros marsun luo, sillä yleensä uros marsu hyväksyy naaraan omalle reviirilleen. Naaras taaskaan ei välttämättä hyväksy urosta omalle reviirilleen.
Ne kannattaa varmaankin laittaa lattialle ensimmäiseksi ja katsoa miten käy..jos naaras on kiimassa ja hyväksyy uroksen, niin parittelu voi onnistua heti ensimmäiselläkin kerralla (naaras marsulla kiima on n.16 vuorokauden välein).
Jos ei ole varma onko parittelu tapahtunut, niin naaraanhan voi jättää pariksi kolmeksi viikoksi uroksen häkkiin..mutta vain siinä tapauksessa että naaras hyväksyy uroksen.
Urokset kosiskelevat naarasta erittäin kärsivällisesti. Ne kiertelevät naaraan ympärillä takapuoli keinuen jalalta toiselle ja pitävät sellaista hurisevaa ääntä.
Kun naaras hyväksyy uroksen, niin se asettuu makuulle ja nostaa takapuolen maasta irti jolloin uros pääsee parittelemaan sitä.
Itse parittelu kestää vain muutamia sekuntteja.
Parittelun jälkeen kummatkin puhdistavat itsensä huolellisesti. - moikka5
olisko marsu uros astutukseen. Minulla kun on täällä 8kk täyttänyt sileäkarvainen tyttö marsu.jos löytyy ja sopii niin annan sähköpostini?:___D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk722493Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911596Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641365Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711359- 1291255
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1541142- 1441122
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j881049- 701038
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur741017