Multa saa kysyä..

In The Shadows

...kaikkea mikä liittyy gerbiileihin.
Ihan kokeilumielessäkin saa kysyä, siis että testata tiedänkö.

7

440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cimma

Täältä pesee.

1) Kerro minkälainen Agouti-väritys on?

2) Luettele kaikki gerbsu värit.

3)Mikä on nokkatauti? Kerro oireet, miten hoidetaan yms.

4) Kerro mikä on naksutauti. Kerro oireet, miten hoidetaan yms.

5) Mikä on tyzzerin tauti? Oireet?

6) Kerro gerbiilinäyttelyn kulusta

7) Miten erotat uroksen ja naaraan toisistaan?

8) Mitä tulee tehdä, kun hampaat putoavat?

Siinä sulle! Katsotaan, monta(ko) on oikein! ;D

ps. olethan jo http://www.gerbiili.info ssa?

• In The Shadows

1. Agoutin vatsa on vaalea. Gerbiili on vaaleahkon ruskea ja karvoissa on mustaa typpiä. (Itselläni on kaksi agoutia :D)

2. Agouti, slate, black, dove, nutmeg, yellow fox, honey fox, grey agouti, pew, rew, lilac, polar fox, cappucino, silver point, burmese, siamese, argente, argente cream, Pied (mm. black pied.) Ivory cream, Collared, Patched, DTW, rust point, smoke. Öö... Oliko niitä lisää? 8''D

3. Nokkatauti: karva lähtee nenän kohdilta ja se kutiaa. Nenään voi tulla haavoja (/rupia. )Nokkatautia pitää hoitaa mahdollisimman aikaisin. Nenää rasvataan esim. Terrapolyllä. Jos hoito aloitetaan vasta myöhemmin, voidaan joutua siihen määräämään antibiottia.

4. Tää on mulle itselleni aika outo aihe, mä en oo ite koskaan nähnyt gerbiilin oireilevan näin. Olen vain lukenut naksusta. Naksutautia esiintyy parin/kolmen viikon ikäisillä gerbiililapsukaisilla. Gerbiili on heikko. Se ikäänkuin niiskuttaa.
        Naksutautiin ei itseasiassa ole varsinaista hoitoa.

5. Mä olen kuullut tästä taudista vain, että se on gerbiilille vaaraksi, kun sillä ei ole niin hyvä vastustuskyky.

6. Hmm.. Itse en ole käyttänyt eläimiä näyttelyssä,, mutta olen käynyt vilkuilemassa paikan päällä. On sekä pet -näyttelyitä, että ihan virallisia. Pet-näyttelyyn voit mennä rekisteröimättömän gerbiilin kanssa. Tuomari katsoo gerbiilin kunnon, turkin, hampaat, silmät jne. Tuomaristo päättää parhaimman gerbiilin näillä perustein. Ja näyttelyissä gerbiili voi saada mm. erikoismaininnan, vaikka ei voittaisikaan.

7. Uroksella näkyy aivan selvästi kivekset. Naaraalla taas alapää on... tasaisempi. (OMG! xD En osaa selittää, toivottavasti joku tajuaa...)

8. Gerbiilille täytyy antaa pehmeää ruokaa, sillä hampaiden puuttuessa se ei voi syödä muuta. Hampaat kasvavat takaisin, jolloin voit alkaa syöttämään taas kiinteää/kovaa ruokaa.

Toivottavasti mulla oli etes jotain oikein :D

Olenhan minä gerbiili-infossa. Nennukkana siellä pyörin. (Minä vihaan sitä nickiä!!)

• GerBuLLA LiPstiK

Yritäppäs vastata tähä:

Minkä ikäsinä gerbut voi lisääntyä?
      TARKKA ikä!!

Saako juustoa antaa gerbuille?

Saako banaania antaa, ilman että se ei oo kuivatettu?

Voiko värivirheellistä gerbuu viiä näyttelyy?

Paljonko gerbiili kisa maksaa?

Saako gerbiilikisaa viiä värivirheellisii gerbui?

Täs sulle vän pohtimista(ko?)!

• In The Shadows

1. Olen kuullut että joillakin gerbiili on saanut poikasia n. 4kk iässä, mutta gerbiili on itse kehittynyt aikuiseksi n. 6kk iässä ja silloin itse teettäisin gerbiilillä poikasia.

2. Saa, mutta pienissä määrin, sillä juusto on suolaista ja suola ei ole gerbiilille hyväksi.

3. Kyllä saa.

4. Käsittääkseni ei. Ainakaan viralliseen luokkaan. Olen lukenut että arvosteluissa pitäs tietää se oikea väri, joten suosittelisin värivirheellistä vain lemmikiksi.

5. No tämä mielestäni vaihtelee. Sanoisin että yksi gerbiili on n. 3-5 euroa ja useammasta gerbiilistä maksat vähemmän. (Eli vain yhdestä täyden hinnan.) Näin ainakin meillä.

6. Sama kysymys kaksi kertaa?

Oliko nämä nyt päin mäntyä? :D

• iipse

1. olin matkalla kroatiassa 2viikkoo ja mul oli hoitaja gerbuilleni. Sit ku tulin kotii sain tietää et 1 mun gerbiileistä oli purru hoitajaa. ja sitte siirsin ihan tavallisesti niiden ruokakuppia ja se sama 1 gerbiili hyökkäs mun käteen ja puri veri haavan. Ja se ei oo koskaan ennen purru ketää , korkeintaan pikkusen näykkiny.
      2. Lisääntyvätkö gerbiilit jos ne on sisaruksia?

Siin ne oliki :D:D

• In The Shadows

Noniin. Sinullekkin. =)

1. Tässä ei kyllä ollut kysymystä. Gerbiili puree yleensä puollustaessaan itseään tai poikasiaan. Tällä ei taida olla poikasia?
        Siis luulisin että gerbiili on agressiivinen puollustaen itseään.

2. Kyllä voivat, mutta tätä en todellakaan suosittele tekemään tarkoituksella. Vahinkohan on aina vahinko ja sen minä hyväksyn.

Oliko tästä apua? =)

• In The Shadows

Lisää saa kysyä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13