Apua auttakaa!!!
Minulla olisi aikomus kihlata tyttöni ja haluaisin saada selvyyden, et kuinka mun pitää kihlata hänet??
Olen lukenut näitä ko. lööppejä ja en vielä tiedä niit tarkkoja sanoja, et pyydänkö häntä naimisiin vai alustavasti kihloihin??
Tiedän sen, että haluan elää hänen kanssa loppuelämän, mut mikä se kysymys on hänelle jonka esitän hänelle kihlautumishetkellä??
Onko se ns. tyyliin "haluan kihlautua Sinun kanssa vai haluan naimisiin kanssasi"?
Siis kihloihin vai naimisiin??
Ja mitkä on ne kaikkein kauneimmat sanat jotka (te) naiset haluaisitte kuulla kihlautumishetkellä???
Miten kihlata??
15
5275
Vastaukset
- mie vaan
ite kysyin aikoinaan että menetkö naimisiin kanssani?
reilun viikon päästä ajattelin kysyä tuletko vaimokseni?
ps. kohde on sitten vaihtunut...
onnea vaan teille! - tytteöiini
Kysäse tyyliin "Tuletko vaimokseni".. siis yleensäkkin viittaa siihen, että naimisiin asti ollaan menossa.
Joskus aikonaan seurustelin pidempään erään pojan kanssa, joka kosimishetkellä kysyi jotenkin "mennäänkö kihloihin".. vastasin kieltävästi ja vaan ja ainoastaan sen takia, että ehotteli kosiessaan kihloja.. naimisiin siinä ehdotellaan.
Sepäs suhde sitten kariutui, koska en kuulemma halunnut sitoutua.. mitä on niin tyhmä, että kihloihin pyytelee. Hah.
Joo, nykyisen kanssa olen seurustellut pitkään ja hän kosi ihan "vaimoksi"- menetelmällä.. sormus sormessa täällä ja ensi kesänä häät.
Ja edelleen olisin antanut kieltävän vastauksen jos olisi kihloihin pyydellyt..
Eli kosi kysymällä vaimoksi ettei tarvitse jatkossa nalkuttaa, kun naisesi ei halua sitoutua.. jos naisesi nyt mitään näiden päälle siis tajuaa, kaikki ei nykyään. - kysyi:
"Tuutko mun vaimoks??" ja siitä pidin kovin! Myös toinen kihlauksen JA naimisiinmenon kattava kysymistapa olisi "Haluatko olla mun kanssa aina kulta?" Onnea matkaan!
- naimisiin...
"Ja mitkä on ne kaikkein kauneimmat sanat jotka (te) naiset haluaisitte kuulla kihlautumishetkellä???"
En missään tapauksessa ainakaan "mennäänkö kihloihin?"!!
Ja se olisi sitäpaitsi kummallinen kysymys. Koska silloin ollaan kihlauduttu, kun on sovittu naimisiin menosta. Ne on kaksi samaa asiaa. Et kai kysy, että haluatko sopia (luvata) kanssani, että mennään naimisiin?
Kysy esim. Tuletko vaimokseni? Menetkö kanssani naimisiin? Ja jos nainen antaa myöntävän vastauksen, olette kihloissa! Sen merkiksi voi ostaa sormukset jos haluaa.
JOS haluat naimisiin niin miksi sanoa, että haluan kihlautua. Vaikka sitäkin tietysti haluat, koska ei voi mennä naimisiin ilman kihlausta... (siis, että naimisiin menosta on sovittu)- eri asiaa
kihloihin mennään ennen avioliittoa. Avioliitto on lakisääteinen homma, joten kihloissa ei ole vielä näitä juttuja.
Minä olen nainen ja haluan ensin mennä kihloihin, jonka jälkeen jossain vaiheessä naimisiin.
Kihloihin mennään ikäänkuin lupauksena naimisiin menosta, joten se että menetkö kanssani kihloihin on mielestäni se kysymys..muuten voit varata kirkon ensiviikoksi. - Möttö
eri asiaa kirjoitti:
kihloihin mennään ennen avioliittoa. Avioliitto on lakisääteinen homma, joten kihloissa ei ole vielä näitä juttuja.
Minä olen nainen ja haluan ensin mennä kihloihin, jonka jälkeen jossain vaiheessä naimisiin.
Kihloihin mennään ikäänkuin lupauksena naimisiin menosta, joten se että menetkö kanssani kihloihin on mielestäni se kysymys..muuten voit varata kirkon ensiviikoksi.Mitkä on kaksi eri asiaa? Avioliitto ja kihlausko? Totta kai on? (ei kai kukaan väittänyt, että ne on sama asia?)
Jokainen kihlautuu ennen avioliittoa (halusi tai ei). Kun nainen ja mies ovat sopineet menevänsä naimisiin he ovat kihlautuneet (joka on myös mainittu lakikirjassa). Vai meneenkö joku etukäteen sopimatta naimisiin (ja miten se tapahtuu?)?
Eli tietysti tämä sopiminen eli kihlaus tapahtuu ennen avioliittoa. Tämän sopimisen (kihlautumisen) jälkeen sitten mennään naimisiin.
JOS aikomus on mennä naimisiin (tapahtuipa se viikon päästä tai kahden vuoden) niin aivan hyvä kysymys on silloin menetkö kanssani naimisiin? Sitten kun siihen vastaa myöntävästi on kihlauduttu? Kihlautuessa ja kosittaessa ei tarvitse sopia vielä vihkipäivämäärää. Eikä sitä päivämäärän sopimista varten tarvitse järjestää erillistä kosintaa.
Ns. teinikihlaukset, jotka ei ole lupauksia naimisiin menosta tai luvataan, että ehkä mennään naimisiin ovat sitten toinen juttu... - Möttö
Ja miksi kirkkoa ei voisi varata ensi viikoksi? Avioliiton esteiden tutkinta pitää tietysti ensiksi suorittaa, sitä ennen ei voi mennä naimisiin. Ja on ehkä jotain käytännön järjestelyjä jne. Mutta noin periaatteessa? Jos ei ole valmis naimisiin voi vastata kosintaan, että "harkitsen asiaa" (jos haluaa siis harkita).
- Möttö
eri asiaa kirjoitti:
Kihloihin mennään ikäänkuin lupauksena naimisiin menosta, joten se että menetkö kanssani kihloihin on mielestäni se kysymys..muuten voit varata kirkon ensiviikoksi.Ai tarkoitat yhden aikaisemman kirjoituksen kohtaa:
"Koska silloin ollaan kihlauduttu, kun on sovittu naimisiin menosta. Ne on kaksi samaa asiaa."
Itse ymmärrän tämän kyllä niin, että se sopiminen ja kihlaus on sama asia. Sitä sopimista siis kutsutaan kihlaukseksi. Joskus myöhemmin sopimisen (=kihlautumisen)jälkeen mennään naimisiin. Avioituminen ja kihlautuminen ei ole enää sama asia.
- ei kysymys
Ja haluan kanssasi naimisiin ei ole vielä kysymys. Pitää kysyä haluaako nainen...
- suoraan naimisiin
Jotkut sanovat, että he menivät "suoraan naimisiin" eivätkä olleet koskaan olleet kihloissa. Mutta jos he aikoinaan sopivat naimisiin menosta, sen seurauksena he kihlautuivat. Ei siinä muuta tarvitse tehdä. Sitä on luvattuaan "automaattisesti" kihloissa vaikka heillä ei koskaan olisi ollut kihlasormuksia. Aika moni käsittää kihlauksen juuri siksi sormusten vaihtamiseksi. Että kihlaushetki on silloin kun kihlasormukset pujotetaan sormiin.
- tarkkoja sanoja
Kysymystä muotoiltaessa voi ihan vapaasti käyttää mielikuvitusta. Jotkut odottavat kysymystä "Tuletko vaimokseni?", "Mennäänkö naimisiin?" jne. Toiset taasen haluavat, että mies alustaa kysymystään jollain tarinalla tai vastaavalla. Meitä on moneksi. Tiedän tapauksen, jossa mies on hikisenä salilta tultuaan polvistunut naisensa eteen ilman paitaa ja pyytänyt naista vaimokseen. Sitten on myös niitä, jotka yhdessä tuumin päättävät mennä kihloihin ilman, että mitään virallista kosintaa tapahtuu. Mennään ja ostetaan sormukset ja melkeinpä kaupassa laitetaan sormeen...
Kysele naiseltasi ohimennen hänen toiveistaan. Älä kuitenkaan paljasta aikomuksias, jos haluat pitää asian salassa! :) Mielikuvitusta peliin, niin voitte tulevaisuudessa hymyssä suin muistella kosintaa! Lykkyä tykö ja onnea! - itse romantikko
Riippuu naisesta. Jos tyttöystäväsi ei ole mikään romantikko, niin silloin kannattaa esittää lyhyt ja ytimekäs kysymys ja kaikista tavallisin Tuletko vaimokseni?, mutta jos tyttöystäväsi on romantikko, kannattaa kertoo joistakin hänen ihanista piirteistä ja kysyä vaikka Teetkö minusta maailman onnellisimman miehen ja menet kanssani naimisiin? Itselläni ainakin tulisi tuossa vaiheessa tippa silmään! Mutta tee niin kuin parhaaksi näät. ÄLÄ AINAKAAN KYSY KIHLOIHIN!!!. Minusta se olisi ainakin oudon kuulloista!
- taikatalvi-03
Nousin aamulla varhain ja piilotin sormusrasian tyynyjen sekaan ja sitten pujahdin neidin viereen ja suudelmin herättelin ja kuiskasin että tyynyn alla on yllätys. Kun kulta avasi rasian, kysyin että "meneekö se mun kaa naimisiin?" :) Vastaus oli kyllä ja loppupäivä kului hyvin pitkälti siellä peiton alla. ;)
Älä jännitä tai tee kosimisesta liian jäykkää ja muodollista. Ihan rennosti vaan omin sanoin, hyvin se menee!- tyty80
Voi kuinka söpöä... :) Tollasen kosinnan sitä vois itsekin suostua. Toisaalta, odotan sitä kosintaa tässä päivänä minä hyvänsä ja tulen kyllä vastaamaan myöntävästi, sillä tiedän, että tää on se juttu!
Onnea teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847