tes palkkaus

ja ehdot

Ei kukaan ammattinsa osaava kuljettaja lähde tes:in palkalla töihin. Sehän on minimipalkka. Parempaa palkkaa saa kun sanoo työntarjoajalle oman ehdotuksen ja vielä ota tai jätä(soittavat sitten viikon päästä että tulisitko töihin). Olisi AKT:n virkamiehillä vielä paljon tekemistä. Terv. Liittoihin kuulumaton kuljettaja

15

9670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liittoon kuuluva

      Minimirajojahan ne ovat. Ja ne on näet säädetty sitä varten, jottei työpaikkoja jaettaisi "tarjouskilpailun" perusteella. On niitä vastuuttomia yrittäjiäkin (harrastelijoita), jotka härskisti käyttävät hyväkseen tietämättömyyttä. Ainakin, mitä itse on tullut nähtyä, niin varsinkin juuri kortin saaneilla ei välttämättä ole tietoa, millaista palkkaa heidän on oikeus nauttia, vaan hyvin usein sinne mennään lähes pelkästään "ajamisen riemusta".

      Hyvä juttu, jos saa neuvoteltua extra-ansioita. Perustasosta ja sisältöasioista tulee kuitenkin huolehtia.

    • neuvoteltu...

      Liitto on kuitenkin neuvotellut sen minimipalkan, johon sin ä sitten voit neuvotella henkilökohtaisen lisäsi. Tavallaan olet siis vapaamatkustaja, koska nautit edusta, johon et ole ollut osallisena.

      Jos minimipalkkaa, työaikaa, ylityö ym lisiä ei olisi neuvoteltu niin takuulla palkat olisivat huonommat ja ajaisit vuorokauden ympäri ilman lisiä ja lomia minimipalkkaa pienemmällä liksalla.

      Nuorena ja voimiensa tunnossa on helppoa olla ylimielinen ja olla kuulumatta liittoon, mutta entäs sitten kun työnantaja jättää palkkoja maksamatt jne. Palkkaappa itse asianajaja hoitamaan homma. Tai jos sinut työnantajasi päättääkin sanoa irti kun töihin tuleekin joku halvemmalla niin etpä saa liitosta apua.

      Jos sinusta AKT:n virkamiehillä olisi vielä paljon tekemistä niin liity liittoon ja ala aktiiviksi. Toki voit muutenkin antaa mielipiteitäsi ja havaintojasi näille "virkamiehille".

      Toki on jokaisen oma asia kuuluuko liittoon vai ei, mutta silloin ei pitäisi olla vonkumassa liiton ajamia etujakaan.

      • stycke

        Tuo liiton neuvottelema minimipalkka on tavallaan myös eräänlainen kartelli. Aikana jona yrittäjät kilvan etsivät työvoimaa, tuo liiton palkkataulukko toimii kuitenkin referenssinä palkkatason määrittämiseen, mikä heikentää oikeasti motivoituneiden ja osaavien työntekijöiden mahdollisuuksia neuvotella itselleen kunnon palkkaa. Toki ymmärrän minimipalkkataulukon idean, eli vähemmän motivoituneillekin tulisi maksaa säällinen palkka - käytännössä kuitenkin liian monessa talossa veltot työntekijät saavat saman palkan kuin tehokkaatkin. Arvatkaas paljonko motivoi? Itse olen ollut talossa, missä palkka oli jokaisella jokseenkin se sama, silti jouduin välillä siirtelemään trailereita pois laiturista saadakseni tuomani vaunun laituriin, koska ajojärjestelyn tiskillä paskaa puhumassa notkunut, veturia oven edessä joutokäynnillä pitänyt kaveri "ei halunnut" siirtää kärryjä! Vaihdoin taloa, nyt palkkaukseen vaikuttaa tehty työmäärä, ei pelkästään työssä kulutettu aika.


    • en tunne

      Kolmekymmentäviisi vuotta olen alalla ollut ja yhden käden sormiin sopii ne tuntemani kuljettajat, joille maksetaan enemmän kuin tessin mukaista palkkaa.
      Autonkuljettajan palkka on lähes kohtuullinen, jos työnantaja maksaa kaikki sopimuksen mukaan: iltatyö, yötyö, sunnuntai, juhlapäivä ym. korvaukset.
      Osaatko muuten sanoa paljonko sinulle tulee pekkasia kalenterivuodessa?

      • raipe..

        huonoja kuskeja sitten tunnet jos tessiä parempaa liksaa ei makseta. tes on minimiliksa, joka maksetaan aloittelevalle kuskille. jonkun aikaa ajettuaan voi palkasta sitten alkaa neuvottelemaan. ja varsinkin nykyään tuota neuvottelun varaa on yllin kyllin. itse en ole aikoihin ajanut metriäkään alta 20eur/h.


      • ..............................
        raipe.. kirjoitti:

        huonoja kuskeja sitten tunnet jos tessiä parempaa liksaa ei makseta. tes on minimiliksa, joka maksetaan aloittelevalle kuskille. jonkun aikaa ajettuaan voi palkasta sitten alkaa neuvottelemaan. ja varsinkin nykyään tuota neuvottelun varaa on yllin kyllin. itse en ole aikoihin ajanut metriäkään alta 20eur/h.

        "itse en ole aikoihin ajanut metriäkään alta 20eur/h."

        Etpä taida montaa metriä ajaa vuodessa.


      • sinulle empä tiedä

        Pekkasia 18, ja jos haluat tietää palkankin :14,20€/h, 30,30€ päiväraha, 50%:set, 100%:set, sunnuntai-,ilta-,yö-,nosturilisät. olen ollut alalla vasta 20 vuotta josta ulkomailla 8 vuotta.


      • kuitenkin
        sinulle empä tiedä kirjoitti:

        Pekkasia 18, ja jos haluat tietää palkankin :14,20€/h, 30,30€ päiväraha, 50%:set, 100%:set, sunnuntai-,ilta-,yö-,nosturilisät. olen ollut alalla vasta 20 vuotta josta ulkomailla 8 vuotta.

        usempia metrejä sanoisin tuhansia kilometrejä alle 20 eur/tunti. Nyt kuule kehuskelija puhutaan perustuntipalkasta, eikä lisistä. Vai ehkä sä oot niin hyvä, että pomo maksaa prosentit kaikista tunneista sulle, onnee vaan sullekin.


      • ajo ajalle.
        raipe.. kirjoitti:

        huonoja kuskeja sitten tunnet jos tessiä parempaa liksaa ei makseta. tes on minimiliksa, joka maksetaan aloittelevalle kuskille. jonkun aikaa ajettuaan voi palkasta sitten alkaa neuvottelemaan. ja varsinkin nykyään tuota neuvottelun varaa on yllin kyllin. itse en ole aikoihin ajanut metriäkään alta 20eur/h.

        .....


    • kyts

      Taitaa jäädä tessin mukainen palkka saamatta yli puolille kuskeista tällä alalla. Tietämättömyyttään moni kuski ei tessin mukaisia kaikkia lisiä saa ja toiset firmat taas ei vaan maksa mitään lisiä. Vaihda siinä kun seuraavassa sama juttu lupauksista huolimatta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen 45 vuotta ajanut romua pimeesti, tullut erinomaisesti toimeen, nyt on sellainen kiinteistöomaisuus tulevat vielä lapsenlapsetkin hyvin toimeen.

      • Anonyymi

        Trolli jatkaa aina vaan valitsemallaan linjalla, ties kuinka monta kertaa aikaisemmin postaamalla kommentilla. On se kumma, miten jotkut saa kiksejä netissä trollaamisesta.


    • Anonyymi

      Trollilla on hyvin asiat,
      eläkemaksut on ryöstämistä.

      • Anonyymi

        Aivan totta trolli ei elä niin vanhaksi,että pääsisi eläkkeelle. Jos hän eielä eläkeikään asti niin eläkemaksut on ryöstämistä ja hän ei siksi maksa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe