Kyseistä herjaa on heittänyt parin viikon aikana kolme kertaa. Kuittaantuu sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä. Tullut kaksi kertaa heti startista ja kerran pienen ajomatkan jälkeen.
Ohjekirja viittaisi vikaan sähköisessä kaasupolkimessa (kuulostaa kalliilta) ja puhuu myös samassa yhteydessä huonosta akusta (ilm. alkuperäinen).
Onko jollakulla kokemusta tästä viasta ja sen korjauksesta?
EAC fail
14
5484
Vastaukset
- auttaa
Yhden vinkin perusteella otin akun irti vähäksi aikaa ja nyt on jo takana melkein kuukausi häiriötöntä aikaa.
- Vitutus.
Meilläkin on Ford Fiesta 1.4 2002. Autoon on vaihdettu 2 kertaa kaasupoljin, yhden kerran kaasuläpän kotelo. Vieläkin virheilmoitusta tulee, kohta taas huoltoon. Autosta ei ole ollut mitään muuta kun harmia.
Onko kellään löytynyt sitä oikeaa vikaa autosta?- EAC Fail
1.4/2002 mullakin. Sama riesa. Pari päivää oli merkkikorjaamolla. Päivittivät ensin softat kylvivät crc:tä liittimiin. Auttoi muutamaksi viikoksi. Nyt taas sama riesa lähes päivittäin. Seuraavaksi olis ohjelmassa läppäkotelon vaihto (280€?). Mut sitäkin ehdottelivat arvauspohjalta.
Muutenha tuo olisi kiva pikku-auto mut kyllä lähtee kun kuntoon saadaan. - eac
EAC Fail kirjoitti:
1.4/2002 mullakin. Sama riesa. Pari päivää oli merkkikorjaamolla. Päivittivät ensin softat kylvivät crc:tä liittimiin. Auttoi muutamaksi viikoksi. Nyt taas sama riesa lähes päivittäin. Seuraavaksi olis ohjelmassa läppäkotelon vaihto (280€?). Mut sitäkin ehdottelivat arvauspohjalta.
Muutenha tuo olisi kiva pikku-auto mut kyllä lähtee kun kuntoon saadaan.Fiestapa hyvinkin,ja 1,4 -02 ja sama eac-herja jatkunut koko kesän silloin tällöin. Juuri noin korjaantuu hetkeksi kuin edellä on esitetty. Tedot katoaa,jos kesken ajon välähtää tuo kirjain yhdistelmä, mistähän se kertoo?
Huomenna huoltoon ja saapi nyt nähdä kuka maksaa. Ostettu toukokuussa, käytettynä kylläkin. Ilmoittelen jos jokin järkevä vika saadaan kaivettua esiin. - läppärunko
eac kirjoitti:
Fiestapa hyvinkin,ja 1,4 -02 ja sama eac-herja jatkunut koko kesän silloin tällöin. Juuri noin korjaantuu hetkeksi kuin edellä on esitetty. Tedot katoaa,jos kesken ajon välähtää tuo kirjain yhdistelmä, mistähän se kertoo?
Huomenna huoltoon ja saapi nyt nähdä kuka maksaa. Ostettu toukokuussa, käytettynä kylläkin. Ilmoittelen jos jokin järkevä vika saadaan kaivettua esiin.Liikkeellä on kai puolen vuoden vastuu kinneristään.
Mut mites tää remonttikierre menee oikeaoppisesti. Ulkomaalaisten sivuilta luin tarinasta jossa ensin oli vaihdettu läppärunko - ei auttanut. Sitten vaihdettiin kaasupoljin - ei auttanut. Sitten vaihdettiin ohjauspoksi. Jo auttoi. Englantilaiset näköjään vaihtavat takaisin turhat osat ja asiakas maksaa vain sen joka korjasi vaivan. Mut mites härmässä? - läppäpoljin
läppärunko kirjoitti:
Liikkeellä on kai puolen vuoden vastuu kinneristään.
Mut mites tää remonttikierre menee oikeaoppisesti. Ulkomaalaisten sivuilta luin tarinasta jossa ensin oli vaihdettu läppärunko - ei auttanut. Sitten vaihdettiin kaasupoljin - ei auttanut. Sitten vaihdettiin ohjauspoksi. Jo auttoi. Englantilaiset näköjään vaihtavat takaisin turhat osat ja asiakas maksaa vain sen joka korjasi vaivan. Mut mites härmässä?Fiesta meilläkin, 1.4 -02 Eac Failia pukkaa taas. Sama vika oli kesällä 2012. Silloin vaihdettu kaasuläppäkotelo ja kaasupoljin. Liittimiä putsailtu, maajohtoliitosta putsattu, moottorinohjaus päivitetty. Nyt tyssäsi katsastuksen (kesällä 2013) vikakoodeihin, jotka viittaavat jälleen kaasupolkimeen ja läppäkoteloon. Ei perhana, mikä rakkine!!
- läppäpoljin
läppäpoljin kirjoitti:
Fiesta meilläkin, 1.4 -02 Eac Failia pukkaa taas. Sama vika oli kesällä 2012. Silloin vaihdettu kaasuläppäkotelo ja kaasupoljin. Liittimiä putsailtu, maajohtoliitosta putsattu, moottorinohjaus päivitetty. Nyt tyssäsi katsastuksen (kesällä 2013) vikakoodeihin, jotka viittaavat jälleen kaasupolkimeen ja läppäkoteloon. Ei perhana, mikä rakkine!!
Vaihdoin autoon uuden akun, kun vanha oli vähän epäilyttävän näköinen, ja vein sitten autosähköliikkeeseen.
Autosähköliike poisti vikakoodit ja käski ajamaan parikymmentä kilometriä, jonka jälkeen pystyivät tulostamaan todistuksen, jota näyttämällä sain katsastuksen tehtyä loppuun. Tämä oli hyvää palvelua tähän asti, mutta eivät hekään pystyneet takaamaan, etteikö voisi uusia vikakoodeja jälleen tulla EAC Failien myötä.
Sitä ihmettelivät, kun yksi koodi ilmoitti, että kaasuläppäkoteloa ei ollut koodattu järjestelmään. Että miten valtuutettu merkkihuolto on nuo polkimen ja kaasuläppäkotelon vaihtaneet, kun tuollainen koodi oli jäljellä.
Tämä autosähköliike vaikutti asialliselta, antoi mukaan listauksen olleista vikakoodeista ja pyysi pitämään sen tallessa, sekä palaamaan asiaan, jos uusia koodeja tulee. Pääsevät näin asiaan käsiksi omilta jäljiltään ja puhtaalta pöydältä. Vaikutti siltä, että haluavat palvella asiassa tosissaan. Oli edullinen, ja uskon, että he löytävät sitten sen todellisen syyn tarpeen vaatiessa.
Jos tämä jatkuu, kirjoitan tänne, että auttaisi muitakin. - pate/
läppäpoljin kirjoitti:
Vaihdoin autoon uuden akun, kun vanha oli vähän epäilyttävän näköinen, ja vein sitten autosähköliikkeeseen.
Autosähköliike poisti vikakoodit ja käski ajamaan parikymmentä kilometriä, jonka jälkeen pystyivät tulostamaan todistuksen, jota näyttämällä sain katsastuksen tehtyä loppuun. Tämä oli hyvää palvelua tähän asti, mutta eivät hekään pystyneet takaamaan, etteikö voisi uusia vikakoodeja jälleen tulla EAC Failien myötä.
Sitä ihmettelivät, kun yksi koodi ilmoitti, että kaasuläppäkoteloa ei ollut koodattu järjestelmään. Että miten valtuutettu merkkihuolto on nuo polkimen ja kaasuläppäkotelon vaihtaneet, kun tuollainen koodi oli jäljellä.
Tämä autosähköliike vaikutti asialliselta, antoi mukaan listauksen olleista vikakoodeista ja pyysi pitämään sen tallessa, sekä palaamaan asiaan, jos uusia koodeja tulee. Pääsevät näin asiaan käsiksi omilta jäljiltään ja puhtaalta pöydältä. Vaikutti siltä, että haluavat palvella asiassa tosissaan. Oli edullinen, ja uskon, että he löytävät sitten sen todellisen syyn tarpeen vaatiessa.
Jos tämä jatkuu, kirjoitan tänne, että auttaisi muitakin.Jotkut pösilöt käyvät autosähköliikkeessä ottamassa vikakoodit ja nollaamassa ne. Hinta on vähintään 30 ekua. Nykyään saa testereitä samalla hinnalla, jolla ne voi lukea ja poistaa..
pösilöitä kun on... - läppäpoljin
pate/ kirjoitti:
Jotkut pösilöt käyvät autosähköliikkeessä ottamassa vikakoodit ja nollaamassa ne. Hinta on vähintään 30 ekua. Nykyään saa testereitä samalla hinnalla, jolla ne voi lukea ja poistaa..
pösilöitä kun on...Joo, mutta pointti onkin siinä, ettei jäisi jonkun pösilön rekkakuskin jyräämäksi, joka roikkuu metrin päässä puskurista maantienopeuksissa. Siinä kun tekee tuon EACFAILIN ja putoaa tyhjäkäynnille, voipi tulla ahdasta kajuutassa.
Eli auto pitää saada kuntoon ja luotettavaksi, ettei sillä tapa itseään. Ei pointti ole se, että saisi jollain vippaskonstilla katsastuksesta läpi. - pate/
läppäpoljin kirjoitti:
Joo, mutta pointti onkin siinä, ettei jäisi jonkun pösilön rekkakuskin jyräämäksi, joka roikkuu metrin päässä puskurista maantienopeuksissa. Siinä kun tekee tuon EACFAILIN ja putoaa tyhjäkäynnille, voipi tulla ahdasta kajuutassa.
Eli auto pitää saada kuntoon ja luotettavaksi, ettei sillä tapa itseään. Ei pointti ole se, että saisi jollain vippaskonstilla katsastuksesta läpi.mut kun testeri tienaa hintansa takaisin jo yhdellä tarkistuksella...
tyhmät maksaa liikaa....
jos mittaristoon tulee häiriövalo, niin tsekkaan testerillä ja korjaan vian.
viimeksi korjasin kaverin auton. testeri näytti, että kampiakselin inbulssianturissa häikkää ja vaihdoin sen. anturi maksoi 22 euroa.
auto ei tosin ollut foordi, mut nyt pelaa.. ja kaveri tyytyväinen.
merkkiliikkeessä olisi testaus maksanut 30 ekua ja anturi 60 ekua ja vaihto 70 ekua..siis 160 ekua..
tyhmät maksaa tyhmyydestä maltaita...hehhee - läppäpoljin
pate/ kirjoitti:
mut kun testeri tienaa hintansa takaisin jo yhdellä tarkistuksella...
tyhmät maksaa liikaa....
jos mittaristoon tulee häiriövalo, niin tsekkaan testerillä ja korjaan vian.
viimeksi korjasin kaverin auton. testeri näytti, että kampiakselin inbulssianturissa häikkää ja vaihdoin sen. anturi maksoi 22 euroa.
auto ei tosin ollut foordi, mut nyt pelaa.. ja kaveri tyytyväinen.
merkkiliikkeessä olisi testaus maksanut 30 ekua ja anturi 60 ekua ja vaihto 70 ekua..siis 160 ekua..
tyhmät maksaa tyhmyydestä maltaita...hehheeJuu, tämähän on selkeissä tapauksissa ihan OK - toimintaa. Ei muuta, kuin viallinen komponentti vaihtoon ja homma toimii.
Mutta tämä Fordin EAC FAIL on ihan oma lukunsa. On vaihdettu poljin ja läppäkotelo, on päivitetty ohjelma, on putsattu liitokset. Aina vaan tulee samat koodit.
Eikä tämä mun tapaukseni ole ainoa lajiaan, laitapa GOOGLE:en EAC FAIL ja lue ketjuja. Sama juttu kaikilla.
Pitäisikö sitten johtosarjat vaihtaa seuraavaksi?
Et sitten viitsinyt laittaa omaa Fiestaasi kuntoon, vaan koodit pois ja kiertoon. Kun tuntuu taitoa ja tietämystä löytyvän. Elääkö onnellinen Fiestan uusi omistaja vielä? - pate/
läppäpoljin kirjoitti:
Juu, tämähän on selkeissä tapauksissa ihan OK - toimintaa. Ei muuta, kuin viallinen komponentti vaihtoon ja homma toimii.
Mutta tämä Fordin EAC FAIL on ihan oma lukunsa. On vaihdettu poljin ja läppäkotelo, on päivitetty ohjelma, on putsattu liitokset. Aina vaan tulee samat koodit.
Eikä tämä mun tapaukseni ole ainoa lajiaan, laitapa GOOGLE:en EAC FAIL ja lue ketjuja. Sama juttu kaikilla.
Pitäisikö sitten johtosarjat vaihtaa seuraavaksi?
Et sitten viitsinyt laittaa omaa Fiestaasi kuntoon, vaan koodit pois ja kiertoon. Kun tuntuu taitoa ja tietämystä löytyvän. Elääkö onnellinen Fiestan uusi omistaja vielä?olen monta autoo vaihtanut silloin, kun huomaan, et edessä on kallis remontti.
ei mua kiinnosta, mitä uusi omistaja tekee..
varmaan kiroilee ton eacfallin kanssa, mut siinäpä kiroilee..
evvvk
- pate/
Mie tein niin, et kuittasin kaikki vikakoodit pois testerillä ja menin katsastukseen ja avot, läpi meni ja sitten myin auton pois. tosin taas syttyi toi eacfaili, mut kuittasin sen pois ennen myyntiä...
joku hullu osti auton - Anonyymi
🤡🤡
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926