Antakaapa vinkkejä arvoisat asiantuntijat mikä on KA:ssa vikana kun kun poistun moottoritieltä rampille ja jarrutan mittarinopeudesta n.110-100 km/h tuonne jonnekin 60 km/h tienoille ja vaihdan 5. vaihteelta 4. vaihteelle niin moottori sammuu ja öljynpaine ja akun latausvalo syttyvät, kun saan auton pysähtymään sammumisen jälkeen ja käynnistän moottorin uudestaan se lähtee hyvin käyntiin ja moottorista ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja muutenkin käyttäytyy ihan samanlailla kun on käyttäynyt koko sen ajan kun olen auton omistanut, vuosimalli on -97
KA:n moottori sammuu ajossa
6
2748
Vastaukset
- mutta..
Hitto kun en tarkkaa muista osan nimeä, mutta samoja oireita itsellä oli fiestan kanssa. Joku alipaine kalvon perkele se oli jarrutehostimeen tulevasta/menevästä. Yritän muistella ja kirjoittelen uudestaan, mutta tämä nyt jos yhtään pääsisit hajulle.
- samaa..
sammuilee, kun hidastaa risteykseen eli kun nostaa kaasun ja painaa kytkimen pohjaan. Auttaa, kun polkaisee heti kaasua, kun kytkimen on painanut pohjaan.
Joissain paikoissa on epäilty joutokäynnin säätöventtiiliä, joka jumittaa. Eilen kaveri nyppäsi piuhan siitä irti, jolloin auto tietysti sammui. Mutta sen jälkeen tyhjäkäynti ei enää pysynyt edes parkissakaan, kun enemmän antaa kierroksia :(
Ja nyt tiputtaa pikkusen öljyäkin alle - ehkä joku öljyvuoto mulla varsinaisen syynä, josta pääsee samalla ilmaa kiertoon tai sitten joku säätöyksikkö resetoitui samalla tai jotain.. mystistä, pitää seurata vielä hetki ennenkuin huoltoon sen vien
- föördi
joo mulla ihan sama ongelma. ostin just eilen vm 98 KA:n...
- Kaaaaaaaaaaaaaaaa
Ostinpa minäkin Ka:n ja hetimiten kamppailin saman ongelman kanssa, mutta tyhjäkäyntiventtiili irti ja puhdistukseen, annoin liota noin kolme tuntia ja puolessa välissä kaadoin aineet pois ja laitoin vielä uudet tilalle, itse käytin crc:tä. Ensin ei meinannu toimia liekö vielä ollut kostea tai jotain mutta annoin yön yli kuivua ja aamulla toimi kuin unelma. Foortini on vm. 2000. Vielä ei muuta, mutta enköhän tänne kirjoittele kun jotain ilmenee, huomenna kaakatin saa uudet öljyt ja suodattimet ;) puhdistustoimenpide ei todellakaan ole vaikea ja uskon että säästin pitkän pennin kun en vienyt kaata varikolle jossa vikaa olisi etsitty ensimmäinen tunti ja osa taisi suomessa olla jotain 100e luokkaa...loppulasku varmasti lähemmäs 200e, nyt meni 9e
- pimeässä liikuja
minulla oli Ilmamasa-anturi likanen ja oli juuri samat viat. ford ka 96
anturin putsasin niin vika hävisi ja tuli takaisin terhakka menopeli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875