Renault hyvät ja huonot puolet

zinnuh

Kertokaas renault autojen hyvät ja huonot puolet
siis plussat ja miinukset :) kiitos

harkitsen siis ostaa renaultin :)

16

9360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Busterman

      Huonot:
      -Huono jälleenmyyntiarvo
      -Aina rikki
      -Ruma (makuasia)
      -Vanhanaikainen moottoriteknologia

      Hyvät:
      Hinta (paitsi jos vertaa laatuun)
      Ei aiheuta naapuri- tai muutakaan kateutta
      Pian aika harvinainen katukuvassa, joten ainakin yksilöllinen
      Käytettynä tosi edullinen
      Joissain merkkiliikkeissä ihan hyvä palvelu
      Hiljainen kulku ollessaan ehjä
      Hyvät tilat luokassaan, poislukien Laguna
      Hyvä varustelutaso edullisesti
      Kolariturvallisuus

      • ekasta ...

        Ekalla Rellulla nyt takana vajaa vuosi ja n. 30 tkm eikä se vielä ole ollut rikki mistään. Paitsi radio hiljeni pakkasilla, mikä lie idän ihme.
        Hiljainen Megane on verrattuna kilpailijoihin, se olikin pääasiallinen vaihtoperuste.

        Mitä tarkoitat vanhanaikaisella moottoriteknologialla? Eihän se ihan uusinta uutta ole, mutta pelittää kohtuu kulutuksella. Varusteista olen ihastunut nopeusrajoittimeen, jota käytetään vakionopeussäätimen nappuloista, mutta pelittää sitä paremmin ruuhka-ajossa.

        Malli siis Megane Break 1.6


      • Busterman
        ekasta ... kirjoitti:

        Ekalla Rellulla nyt takana vajaa vuosi ja n. 30 tkm eikä se vielä ole ollut rikki mistään. Paitsi radio hiljeni pakkasilla, mikä lie idän ihme.
        Hiljainen Megane on verrattuna kilpailijoihin, se olikin pääasiallinen vaihtoperuste.

        Mitä tarkoitat vanhanaikaisella moottoriteknologialla? Eihän se ihan uusinta uutta ole, mutta pelittää kohtuu kulutuksella. Varusteista olen ihastunut nopeusrajoittimeen, jota käytetään vakionopeussäätimen nappuloista, mutta pelittää sitä paremmin ruuhka-ajossa.

        Malli siis Megane Break 1.6

        ...raidetangon ulko- ja sisäpäiden vaihtoon vuoden sisällä. Sytytyspuolat menee viimeistään syksyn ekoilla pakkasilla.
        Jakopäässä on hihna, kun monissa merkeissä ollut jo vuosituhannen alusta saakka huoltovapaa ketju.
        Kun ajotietokone pimenee, pyydä vaihtamaan lamppu sen takaa, koko tietokoneen vaihto on turhaa. Tosin ei merkitystä takuuaikana.
        Tehot ja kulutus luokassaan ihan hyvää keskitasoa.


      • kokemuksia .
        Busterman kirjoitti:

        ...raidetangon ulko- ja sisäpäiden vaihtoon vuoden sisällä. Sytytyspuolat menee viimeistään syksyn ekoilla pakkasilla.
        Jakopäässä on hihna, kun monissa merkeissä ollut jo vuosituhannen alusta saakka huoltovapaa ketju.
        Kun ajotietokone pimenee, pyydä vaihtamaan lamppu sen takaa, koko tietokoneen vaihto on turhaa. Tosin ei merkitystä takuuaikana.
        Tehot ja kulutus luokassaan ihan hyvää keskitasoa.

        Niin, minulla oli VAG pikkudieseli, hihnanvaihto siihen maksoi maltaita. Koiran luut vaihdettiin melkein uutena, etupään laakerit pari kertaa, etunapa kerran. Emännän (aidot) japanilaiset pelasivat hyvin, ainoa vika oli yhdessä, joka maalattiin takuuseen uudelleen (maali ei kestänyt hiekkaa).
        Aikoinaan alla ollut Subaru oli vikojen suhteen vaivattomin autoistani, vain yksi ylimääräinen huoltoonkutsu (vaihteistoöljyn vaihto, jonka jälkeen kakkonenkin toimi vaivatta). Italialaiset toimivat muuten hyvin, ainoa melkein tielle jättänyt vika oli sähkövika ja silloinkin osassa luki "Made in Germany".

        Eräät tilastot (ADAC Pannenstatistik) viittaisivat siihen, että Rellulla laadun parannusohjelma olisi tuottanut jo jotain tuloksia alkaen vuosikerroista 2005 tai 2006 (mallista riippuen). Totuus asiasta nähtäneen parin vuoden sisään.


      • mainita ..
        Busterman kirjoitti:

        ...raidetangon ulko- ja sisäpäiden vaihtoon vuoden sisällä. Sytytyspuolat menee viimeistään syksyn ekoilla pakkasilla.
        Jakopäässä on hihna, kun monissa merkeissä ollut jo vuosituhannen alusta saakka huoltovapaa ketju.
        Kun ajotietokone pimenee, pyydä vaihtamaan lamppu sen takaa, koko tietokoneen vaihto on turhaa. Tosin ei merkitystä takuuaikana.
        Tehot ja kulutus luokassaan ihan hyvää keskitasoa.

        Että Ladassakin oli ketju useimmissa moottorimalleissa, mutta se ei ollut huoltovapaa.
        Ketju löystyi helposti, mutta karkottipahan ropina hirvet tieltä.


      • Visor
        Busterman kirjoitti:

        ...raidetangon ulko- ja sisäpäiden vaihtoon vuoden sisällä. Sytytyspuolat menee viimeistään syksyn ekoilla pakkasilla.
        Jakopäässä on hihna, kun monissa merkeissä ollut jo vuosituhannen alusta saakka huoltovapaa ketju.
        Kun ajotietokone pimenee, pyydä vaihtamaan lamppu sen takaa, koko tietokoneen vaihto on turhaa. Tosin ei merkitystä takuuaikana.
        Tehot ja kulutus luokassaan ihan hyvää keskitasoa.

        Omistin viis vuotta Clion vm. 2001 ja mitään isompia ongelmia ei esiintynyt. Huolettomia ajokilometrejä siitäkin edestä. Mukava ja edullinen omistaa.


    • zinnuh

      ostin ton merkkisen renaultin, heti kotia päästyä rasvasin auton ovia kun kuului kauhea kitinä ja näin, ei mennyt kauan kun kuskin ovi ei enää auennut, sisäpuolelta sen saa auki muttei ulkopuolelta.

      • Renu 19

        Aukeaako nyt autonovesi ulkoapäin? Minulla on sama ongelma Renault 19:ssa. Ostaessani auton käytettynä kuljettajan viereinen ovi takelsi. Enää ei aukea kumpikaan etuovi kunnolla. Oletan, että syy on sisällä olevassa vaijerissa, mutta en uskalla purkaa oviverhoilua, kun sisältä ovet aukeavat, samoin keskuslukitus toimii. Voi olla että autovarkaat ovat rikkoneet lukon ja turhautuneet.


    • Kuulemma

      Auto se on jos kaukaa katsoo

    • on Twingo

      muut on kalliita laatuun nähden.

      Mun Twingo oli alle 10000e pari vuotta sitten ihan uutena ja talvirenkaat tuli kaupan päälle. Nyt on kilsoja hieman yli 50tkm.
      Siihen sai samat takuut, kuin isompiinkin.
      Ei mitään vikoja ole ollut.
      Halvat huollot.
      Syö erittäin vähän bensaa ja matka-ajossa ei juuri ollenkaan.
      Vakuutukset erittäin edulliset.
      Iso tavara tila, kun kääntää penkit (tilaihme)
      Saan 2004 mallistani vielä vähintään 6000e. Kts. samanvuotiset, vaikka oikotieltä, niin yllätyt, miten hinta pysyy.
      Vertailuna työkaveri osti vuosi sitten n. 30000e hintaisen isomman renun. Meni kysymään äskettäin, mitä saa vaihdossa. Jopa 10000e luvattiin. Kaverin on pakko ajaa se itse loppuun. Hänen auton arvo on tippunut 20000e vuodessa, minulla max.4000e kolmessa vuodessa.

      Repikää tuosta:
      http://www.oikotie.fi
      ja laittakaa sinne Twingo niin näette totuuden.

      Itsevarmat naisten kaatajat ajaa Twingolla.
      Tyhjän pullistelijat duunaa isoja autoja.
      Twingo-mies duunaa naisia. Tämän myös naiset tietävät.

      • mulla on myös Twingo ja

        mä duunaan aivan älyttömänä. Tosin nyt on pakko puhaltaa hieman, mutta kohta meno jatkuuuuu


    • Realistisesti ajatellen

      Oman käytetyn renu 19:n hyvät puolet ovat hyvät pohjatyöt (ruosteettomuus) ja ryhdikäs maantieajossa. Huonoina puolina esim. suuri kääntösäde 10m, eli jäykkä käsitellä, lukot aivan surkeat ja näkyvyys ajajan paikalta ei ole paras mahdollinen, ei myöskään peilien suuntaus.
      (säädöilläkään ei oikein onnistu löytämään hyvää asentoa).

    • Blackbird||

      Mitä itse olen mieltä rellun käyttäjänä. Itselläni on R19 Chamade TXE malli.

      Siihen aikaan ei näköjään ajotietokoneet ollut parhaimillaan, nimittäin "digitaalinen" bensamittari heittää lukuja sinne ja tänne. Pitää elää vaan bensavalon toivos :D

      Vaihteistosta on menneet varmaankin rattaistot jotenkin kuluneet kun ei oikeen muutaku sylje vaihteita pois silmästä.

      Sähkövikoja oon kuullut paljonki et relluis on ollut, omassakin autossa entisellä käyttäjällä on autossa ollut sähköpalo.

      Kaikista parhain takaloosterin lukkokin meni hajalle. että tervetuloa varkaat!!

      Mut hyviä puolia sanon, että itse en ainakaan ole huomannut ruostetta autossa.

      Kone on tod. kestävä, ja itellä on vielä ruisku, niin kyllä se kiihtyy.

      Polkimetkin on tehty ns. tarpaaks lähelle, että nainenki OSAA ajaa ;D
      Muutenkin penkit on mukavat, mukava istua!

      Siinä mun mielipide!

      • Vanha Renu

        Hyviä puolia on vielä takapenkkien taittomahdollisuus, samoin etupenkkien kaatomahdollisuus.

        Niistä bensamittareista vielä, että auton on keksinyt mies. Vaikka nainen ei yleensä keksisi moista laitetta lainkaan, niin ihmetellä pitää niitä moninaisia vuosikymmeniä toistuvia puutteita autoissa, jotka nainen kyllä korjaisi heti, jos pääsi alaa kehittämään. Yksi niistä on juuri bensamittari. Meillä on vaikka mitä laitteita (tuhansia erilaisia) digitaalisen tarkkoja mittareita, mutta niihin ei valitettavasti kuulu autojen tärkeimmät mittarit. Miehille tuntuu jatkuvasti riittävän tuo karkea mitta puolitankkia tai kokotankki ja sekin arvo vielä heittää.
        Olen usein uneksinut, että joskus voisin jopa seurata bensan kulutusta mittarin avulla ja verrata ajotapaani, ajokilometrit kyllä renu mittaa melko tarkkaan.


    • hyväntuulinen ajomies

      Renaulta megane 1,6 break, vm 05:
      Ei ole mikään juoppo, ainakin minun käteeni sopii ja tykkään ajaa, moottori on minun mieleeni. Ei kovin meluisa, on tilava ja toistaiseksi huoleton. Vaihtoehtoina silloin puolisen vuotta sitten olivat Focus, Golf, Corolla ja Megane. Siinä mielessä olen ollut valintaani tyytyväinen.

    • juhani_80

      On ollu rellu 19 jo melkein vuoden ja km tullut 20000 eikä mitään vikaa ole ollu ... 1.4l kone 80hv ja bensaa syö 5.8 maantiellä ja tehdas lupaa 5,6l , auto on ajettu 180000 ja vm on 95.et sillee.. pinta ruostetta löytyy hiukan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe