YÖ-Linnun pojilla on noussut nuppiin

mr. sivustaseurannut

Olenpa vaan päässyt seuraamaan tuota YÖ-Linnun poikien Elvistelyä oikein aitiopaikoilta toisen orkesterin muusikon näkökulmasta. Näillä YÖ-Linnun jätkillä menee takahuoneessa heidän kaikki energiansa siihen heidän Elvistelyynsä etteivät jouda edes huomaamaan että takahuoneessa on myös toinenkin tanssibändi. Normaalisti jos pari tai kolme bändiä on samalla keikalla niin siinä vaihdetaan kuulumisia ja jutellaan mukavia. Mutta Yö-Lintu on yksi poikkeus koska heillä on noussut joa ajat sitten hattuun ja eivätkä osaa elää kuten starojen kuuluisi = olla nöyriä ja muita kunnioittavaisia.

Ei minulla kuitenkaan henkilökohtaisesti ole ketään Yö-Linnun orkesterissa vastaan. Varmasti monet muutkin tanssijat ovat sen huomanneet että Yö-Linnun jätkillä ei ole enää vuosikausiin ollut asenteena se tanssijoiden viihdyttäminen. Ei tod. he tulevat tanssilavakeikalle kuin rokkitähdet ja tulevat soittamaan konserttia. Rumpali tykkää kikkailla tahtilajeilla joka tanssijoita aina v*tuttaa ja koko orkesterin otsaan pitäisi ommella vetoketjut että se keltainen neste pääsee sieltä alas.

Ei muuta

75

9340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annamennävaan

      Kyllä yölinnun pojat vielä huomaavat että mitä korkeammalla ollaan sitä kovempi on pudotus...

      • laulaa todellakin että

        "MÄ PUTOAN" :)D :)


    • Yölinnun kuuntelijana

      kiinnosta tippaakaan mitä tapahtuu bäkkärillä. Jos olet itse kokenut jotain ylimielisyyttä heidän taholtaan "toisen tanssibändin" kautta sivustaseuranneena, niin ikävä juttu tietenkin. En kuitenkaan lähtisi "toisen tanssibändin" kautta sivustaseuranneena kuuluttelemaan tällasia juttuja. Mutta mielipidehän se on tuokin, näitä mahtuu tähän maalimaan.

      • aktiivinen humppatanssija

        Meitä aktiivisia humppatanssijoita kiinnostaa koska me olemme tulleet isolla rahalla tanssimaan humppaa ja me emme siedä kenenkään Elvistelevän orkesterin Elvistelyä silloin kun me haluamme humpata parketilla.


      • mitä tapahtuu
        aktiivinen humppatanssija kirjoitti:

        Meitä aktiivisia humppatanssijoita kiinnostaa koska me olemme tulleet isolla rahalla tanssimaan humppaa ja me emme siedä kenenkään Elvistelevän orkesterin Elvistelyä silloin kun me haluamme humpata parketilla.

        bäkkärillä liittyy siihen, miten humpattavaa esitettävä musiikki on...?


      • KaukainenTähti
        aktiivinen humppatanssija kirjoitti:

        Meitä aktiivisia humppatanssijoita kiinnostaa koska me olemme tulleet isolla rahalla tanssimaan humppaa ja me emme siedä kenenkään Elvistelevän orkesterin Elvistelyä silloin kun me haluamme humpata parketilla.

        Voin kertoa, että Yölintu on muuttanut suuntaansa... "Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta" Olin eilen heidän keikalla ja niin tuli valssia ja humppaa, parittain, mutta myös yleisöksi tulleita muistettiin biisillä, joka oli loistavassa esitetty... Ja huomasi/kuuli, että tanssi väki ja yleisö oli erittäin tyytyväinen. Loppu taputukset oli huimat... Tätä lisää.


      • juu..00
        aktiivinen humppatanssija kirjoitti:

        Meitä aktiivisia humppatanssijoita kiinnostaa koska me olemme tulleet isolla rahalla tanssimaan humppaa ja me emme siedä kenenkään Elvistelevän orkesterin Elvistelyä silloin kun me haluamme humpata parketilla.

        se on teille tanssijoillekin ihan sama mitä bändi touhuaa taka huoneessa. mitä se teille kuuluu. koittakaa tanssia ja pitäkää pää kiinni!!


    • ...kuollut

      Veikkaan, että Yölinnuilla riittää perseennuolijoita, että on ymmärrettävää, jos he eivät kaikkien bändien kanssa jaksa kuulumisiaan vaihtaa. Muiden bändien taitaa olla vaikea sopeutua tilanteeseen, kun joutuu olemaan aina se kakkosbändi...?

    • Laura Carita

      Satuinpa eksymään tänne enkä näitä juttuja luettuani yhtään ihmettele miksi useimmat artistit ja bändit jättävät suosiolla kaikenlaiset palstat lukematta.

      Olemme oman bändini kanssa kiertäneet toukokuusta asti joitakin keikkoja Yölinnun kakkosbändinä ja voin vakuuttaa että meillä on ollut mukavaa ja hauskaa heidän kanssaan.

      En tiedä mikä on kirjoittajan jutun taustalla, mutta tyypit ovat tietääkseni erittäin reiluja toisia bändejä kohtaan, josta esimerkkinä vaikka se että heillä on iso äänentoistopaletti jota mielellään lainaavat myös toisen orkesterin käyttöön.

      Sanottakoon myös se että he tekevät melkoisen paljon keikkaa, ja jos nyt aina ja joka päivä ei jaksa tuntemattomia ihmisiä jututtaa niin eihän sitä voida tulkita elvistelynä?

      Se mitä tulee heidän esiintymiseensä niin sehän on jokaisen oma makuasia, mutta ainakaan minä en pidä tanssilavakulttuurille ja sen jatkumiselle mitenkään epäsuotuisana sellaista orkesteria joka vetää läjäpäin nuorisoa lavoille. Minusta on myös hyvä että iskelmäpuolellakin riittää erilaista tarjontaa. Kyllä ihmiset sitten osaavat suunnata sellaiseen tanssi-iltaan jossa soittaa omalle jalalle sopiva orkka. Jos kaikki olisivat samanlaisia ja soittaisivat samalla tavalla niin kylläpä olisi aika yksitoikkoista elämä.

      Noloa ja ällöttävää että muusikkona kirjoittaja tulee haukkumaan jotain toista bändiä johonkin keskustelupalstoille..

      • jotenkin säälittävää

        tulla tilittämään aloittajan lailla tänne tollasta "asiaa". Voihan se toki olla, että kirjoittajalla on negatiivinen kokemus, mutta sillähän sitä jo voidaanki leimata koko bändi kusipäiseksi humppapoppooksi. Aika paljon Yölintu on viime aikoina saanut kuulla tuota negatiivista palautetta, mikä kaiketi kuuluu jokaisen artistin elämään, mutta joskus tuntuu, että kateelliset ne antaa jutun paukkua, että saatais Yölinnulle huonoa mainetta.
        Olen samaa mieltä Laura Caritan kanssa, että hyvin Yölintu vetää nuorisoakin näihin esiintymispaikkoihin ja on myös osaltaan tehnyt "humpasta" yhtälailla nuortenkin jutun. Esim. irc-galleriassa on hirmunen liuta tosi nuoriakin Yölintu faneja, mikä on aika hieno homma ns. iskelmäbändiltä.
        Että tosiaan kun pidettäs tää musiikki musiikkina ja elämä elämänä eikä sekotettais niitä toisiinsa. Inhimillisyys on myös hyvä muistaa, aina ei voi olla hyvä päivä.


      • .....
        jotenkin säälittävää kirjoitti:

        tulla tilittämään aloittajan lailla tänne tollasta "asiaa". Voihan se toki olla, että kirjoittajalla on negatiivinen kokemus, mutta sillähän sitä jo voidaanki leimata koko bändi kusipäiseksi humppapoppooksi. Aika paljon Yölintu on viime aikoina saanut kuulla tuota negatiivista palautetta, mikä kaiketi kuuluu jokaisen artistin elämään, mutta joskus tuntuu, että kateelliset ne antaa jutun paukkua, että saatais Yölinnulle huonoa mainetta.
        Olen samaa mieltä Laura Caritan kanssa, että hyvin Yölintu vetää nuorisoakin näihin esiintymispaikkoihin ja on myös osaltaan tehnyt "humpasta" yhtälailla nuortenkin jutun. Esim. irc-galleriassa on hirmunen liuta tosi nuoriakin Yölintu faneja, mikä on aika hieno homma ns. iskelmäbändiltä.
        Että tosiaan kun pidettäs tää musiikki musiikkina ja elämä elämänä eikä sekotettais niitä toisiinsa. Inhimillisyys on myös hyvä muistaa, aina ei voi olla hyvä päivä.

        Kyllä mä ainakin uskon että joka asiassa on totta toinen puoli, myös noissa negatiivisissa palautteissa ja mielipiteissä...Ei ihan joka asiaa voi kuitata kateudella...että tällästä vaan..


      • joskus tuntuu
        ..... kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin uskon että joka asiassa on totta toinen puoli, myös noissa negatiivisissa palautteissa ja mielipiteissä...Ei ihan joka asiaa voi kuitata kateudella...että tällästä vaan..

        että kateellisten juttuja. Toki ei varmana kaikki ole tyhjästäkään keksittyjä en sitä sanokaan. Mutta kuten sanoin, niin inhimillisyys ihan hyvä muistaa tapauksessa kuin tapauksessa.


      • kathy86...

        moikka Laura Carita!

        olit juhannuksen jälkeen Savion lavalla Laukaassa Yölinnun kanssa. Oli tosi hyvä keikka kummallakin, vaikka sää oli sateinen ja porukkaa ei keskellä viikkoa mitenkään ruuhkaan asti.

        Must sekin kertoo omaa kieltää bändin reiluudesta kun esim. tuolla Saviolla pienellä esiintymislavalla tarkoutuivat antamaan rummut myös teidän käyttöön. Ja varmaan sama homma äänentoistolaitteissakin, eli antaa niitä toisellekin bändille käyttöön tilanteen mukaan. Sä lauloit ihan hyvin kanssa.. Tsemppiä ja kerrohan Yölinnun pojille terveisiä et pitää lipun korkeella ja jatkaa keikkailuaan iloisesti jättämällä tämmöset oudot perustelemattomat väittämät omaan arvoonsa.


    • myy84

      YÖLINTU ON PARAS!!! EI OO KYSEISESSÄ BÄNDIS MITÄÄN VIKAA......

    • hauskaa aina

      seurata täntyyppisiä keskusteluja, kun kaikesta on aina se vika kaivettava vaikka väkisin. En oo toki niin naiivi, että uskoisin tyyliin elämän olevan pelkkää hyvää ja ihmisten pelkkiä hyväntahtosia keijukaisia, mutta kyllä joskus tökkii kun aina pitää olla jostain ruikuttamassa. Ja kun kuitenkin varmaan valtaosa Yölinnun "faneista" on ns. aikuisia. Että miten h*lvetissä voi aikuisten immeisten elämää niin heitellä jos tällä keikalla ei soitettu just sitä omaa lempparia tai jos ei pyroteknikot ollu liekeissä...Tulee vähän sellanen iso hohhoi. Tai jossei sitä valituksen aihetta edes löydy keikoista tai musiikista, ni sitten tyyliin että Simo ei kerran sanonu mulle moi, on ne sitte kusipäistä porukkaa. Mai gaaad. Nojoo. Peace out.

      • luomuneito37

        Yölinnun fanit valittaa et ei saa just sitä piisiä mitä ne haluu keikoilla niinkuin varmaan muidenkin pändien fanit ja ne jotka valittaa ovat yleensä niitä nuoria jotka tulee keikoille pönkittääkseen omaa ekoaan. Ei hyvin mee tän ajan nuorilla niillä ei oo paljon mitää tekemistä muutako valittaa. Simo on hyvä laulaja ja hyvä esiintyjä varmaan suomen taitavin hanuristi ja rumpujen soittaja monipuolinen lahjakkuus ihana kuunneltava. Ei yölintua oo tosiaankaan pakko kuunnella eikä niiden keikoille ole pakko mennä pysyköön valittajat kotonaan. se on mun mielipide. nähdään keikoilla.


      • liisukka
        luomuneito37 kirjoitti:

        Yölinnun fanit valittaa et ei saa just sitä piisiä mitä ne haluu keikoilla niinkuin varmaan muidenkin pändien fanit ja ne jotka valittaa ovat yleensä niitä nuoria jotka tulee keikoille pönkittääkseen omaa ekoaan. Ei hyvin mee tän ajan nuorilla niillä ei oo paljon mitää tekemistä muutako valittaa. Simo on hyvä laulaja ja hyvä esiintyjä varmaan suomen taitavin hanuristi ja rumpujen soittaja monipuolinen lahjakkuus ihana kuunneltava. Ei yölintua oo tosiaankaan pakko kuunnella eikä niiden keikoille ole pakko mennä pysyköön valittajat kotonaan. se on mun mielipide. nähdään keikoilla.

        yölintu on tosi ihana orkesteri, olen tosi yölintufani. olen käynyt katsomassa poikia monta kertaa, olen tyytyväinen heidän keikkaansa. pojat on tosi ihania,ei kenenkää ole pakko mennä katsomaa heitä jollei kiinosta,heidän esiintyminen.


    • Santtu

      Moi kaikille!
      Olen itsekin nuori tansseissa kävijä, joten päätinpä minäkin tuoda julki oman mielipiteeni ja laittaa lusikkani tähän soppaan. Niinhän se on, että myös tanssimusiikin ja lavatanssien ollessa kyseessä kaikille olisi hyvä olla jotakin. Itselleni ainakin on tervetullutta vaihtelua se, etteivät kaikki esiintyjät soita sarjassamme humppa, valssi, foxi, tango jne. vaan on myös eri tyyppisen tanssimusiikin soittajia, jonka avulla usein saadaan myös niitä nuoria paikalle. Ja vaikkeivät ne kappaleparit nyt aina menisikään aina niin tasan, niin ei se ole koskaan minun tanssimistani häirinnyt eikä pasmojani sekoittanut. Toisin sanoen ne, jotka tykkäävät perinteisestä tanssimusiikista voivat käydä tanssimassa siellä, missä sitä perinteistä tanssimusiikkia soitetaan. Suomihan on vapaa maa! Yölintu on mielestäni kaikin puolin nuorekas ja hyvää, reipasta tanssimusiikkia soittava bändi. Eläkää siis ihmiset ja antakaa toistenkin elää, älkääkä aina valittako!

      • havaittavissa

        kyseisessä orkesterissa ja paljon!ilmeisesti muutama vuosi sitten miehistönvaihdoksen jälkeen on alkanut kuppi maistumaan todella reippaasti varmaankin melkein joka keikalla.no ei siinä mitään ovat kyllä kaikki nykyään niin juopon näköisiä rumpalia lukuunottamatta että ihan sääliksi käy.äijät on kai kolmikymppisiä yhtä deekua lukuunottamatta ja näyttää ihan nelikymppisiltä täriseviltä ukon käppänöiltä.pitäkäähän pojat kunnostanne parempaa huolta että päästäisiin nauttimaan teidän elvistelystä vielä kymmenenkin vuoden päästä.juopottelun merkit alkavat kyllä sitten hyvin näkymään helposti mm;pukeutumisessa,käytöksessä,musiikissa yms...Terv:Inga (Fani)


      • raitis ingvald
        havaittavissa kirjoitti:

        kyseisessä orkesterissa ja paljon!ilmeisesti muutama vuosi sitten miehistönvaihdoksen jälkeen on alkanut kuppi maistumaan todella reippaasti varmaankin melkein joka keikalla.no ei siinä mitään ovat kyllä kaikki nykyään niin juopon näköisiä rumpalia lukuunottamatta että ihan sääliksi käy.äijät on kai kolmikymppisiä yhtä deekua lukuunottamatta ja näyttää ihan nelikymppisiltä täriseviltä ukon käppänöiltä.pitäkäähän pojat kunnostanne parempaa huolta että päästäisiin nauttimaan teidän elvistelystä vielä kymmenenkin vuoden päästä.juopottelun merkit alkavat kyllä sitten hyvin näkymään helposti mm;pukeutumisessa,käytöksessä,musiikissa yms...Terv:Inga (Fani)

        Oiken sanot Inga.He ovat kyllä jo vanhoja ja rapistunita.Rolling Stonesin kaveritkin ovat teinipoikia näiden Yökköjen rinnalla.


    • Voihan Simo

      Valitettavasti täytyy todeta tämä Yölinnun diivailu.
      Kävin pitkästä aikaa heidän keikallaan ja se kyllä sitten riitti, en ikinä enää heidän elvistelyään mene katsomaan, löytyy niitä tanssikansalle vielä valtakunnasta kunnollisiakin bändejä. Valitettavasti Varjokuvalla alkaa esiintyä samoja oireita.

      • ...

        ...mitä tarkotat tuolla elvistelyllä? millä lailla ilmeni?


      • tytteli78

        Varjokuva on todella jalat maas-bändi,joten jos viikos (näin viimex) pojil o noussu päähän,ni ihme!!!Sil ei voi mitään,et suosio kasvaa ja o sitä mukaan enenpi hihast vetäjii ja juttutuokiol haluavii.


      • nimenomaan

        mene tanssimaan, eikä kattomaan kenenkään elvistelyä...


      • V69

        Kerroppa millaisia oireita Varjokuvalla on?? SUOMEN PARAS TANSSIORKERTERI, ei muuta.


      • V69
        V69 kirjoitti:

        Kerroppa millaisia oireita Varjokuvalla on?? SUOMEN PARAS TANSSIORKERTERI, ei muuta.

        Mä oon Varjokuvan komee kitaristi ja mä sävellän myös meirän kaik biisit.


      • kommentti
        V69 kirjoitti:

        Mä oon Varjokuvan komee kitaristi ja mä sävellän myös meirän kaik biisit.

        kato ittees peilist,ennen ku alat toisten nimimerkillä tääl vittuileen!!!


      • V69
        V69 kirjoitti:

        Mä oon Varjokuvan komee kitaristi ja mä sävellän myös meirän kaik biisit.

        saunan takana on tilaa, jos vielä kirjoittelet nimimerkilläni...


      • V69
        V69 kirjoitti:

        saunan takana on tilaa, jos vielä kirjoittelet nimimerkilläni...

        Mutta mä vähän luulen että siellä sun sähkösaunan takana ei ole tilaa ollenkaan kuin se standardi remonttireiskan asentama 109 mm :)


      • todella
        V69 kirjoitti:

        Mutta mä vähän luulen että siellä sun sähkösaunan takana ei ole tilaa ollenkaan kuin se standardi remonttireiskan asentama 109 mm :)

        lapsellinen


      • oikea V69
        V69 kirjoitti:

        Mutta mä vähän luulen että siellä sun sähkösaunan takana ei ole tilaa ollenkaan kuin se standardi remonttireiskan asentama 109 mm :)

        Pidä imbesilli nimimerkkini, jos siitä onnelliseksi tulet ja et keksi muuta senkin ameeba...


      • V69
        oikea V69 kirjoitti:

        Pidä imbesilli nimimerkkini, jos siitä onnelliseksi tulet ja et keksi muuta senkin ameeba...

        Tää oli vain mustaa huumoria... Ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi.


      • realV69
        V69 kirjoitti:

        Tää oli vain mustaa huumoria... Ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi.

        ai olet joku tummahipiäinen urpå, nyt ymmärrän ettet keksinyt muuta nimimerkkiä...


    • JK

      VAI ON

    • Lavalintu

      Jos vertaa nykypäivän meininkiä 90-luvun meininkiin, aikoihin jolloin "Tositarkoituksella"-levy ilmestyi niin on kyllä kuralle menny. Ostin tuon levyn aikoinaan ilmestymisen jälkeen ja homma toimi oikein mallikkaasti. Keikat nykyään täyttä sekoilua. Kännissä siellä pitää olla, mikäli haluaa koko illan olla loppuun asti.

      • Simo Silmu

        Meininki on yhtä hyvää kuin ennenkin ja homma toimii edelleenkin yhtä mallikkaasti.Keikat on ihan ok ja siellä kestää kyllä olla selvinpäinkin loppuun asti.


    • Epäilevä tuomash

      Onksh toshiaan näin ?

      • Yölintufani

        Opetteleppa kirjoittamaan ja puhumaan oikein vai oletko niin vammainen ettet pysty siihen?


      • Äidinkieli haltuun
        Yölintufani kirjoitti:

        Opetteleppa kirjoittamaan ja puhumaan oikein vai oletko niin vammainen ettet pysty siihen?

        No nyt osui omaan nilkkaan.

        Vaikka "opetteleppa" lausutaan noin, niin se kyllä kirjoitetaan "opettelepa", kuten kaikki pa-päätteiset kehoitussanat yksikön toisessa persoonassa.

        Ei kannata arvostella toisten kirjoitustavoista, jos se ei itselläsikään ole hallussa. Edellisen viestin tyyli oli lähinnä sarkastinen, eikä kirjoitusvirheinen.


      • Simofani
        Äidinkieli haltuun kirjoitti:

        No nyt osui omaan nilkkaan.

        Vaikka "opetteleppa" lausutaan noin, niin se kyllä kirjoitetaan "opettelepa", kuten kaikki pa-päätteiset kehoitussanat yksikön toisessa persoonassa.

        Ei kannata arvostella toisten kirjoitustavoista, jos se ei itselläsikään ole hallussa. Edellisen viestin tyyli oli lähinnä sarkastinen, eikä kirjoitusvirheinen.

        Kuuleppas nimimerkki Äidinkieli haltuun eiköhän se osunut sun omaan nilkkaan,koska tuo nimimerkki Yölintufani puhuu ja kirjoitaa niinkuin itse lystää,eikä se kuulu sulle.Äläppä myöskään sä puutu siihen,miten muut puhuu tai kirjoittaa,saati ala arvostelemaan muiden kirjoitustyyliä,kun ei se näytä olevan sullakaan hallussa.Mielestäni hänen viestinsä ei ole sarkastinen,eikä myöskään kirjoitusvirheinen,toisin sun taas on.Tuliko selväksi,menikö jakeluun ja toivoisin myös sulla äidinkieli haltuun ja lopeta muiden arvostelu.


      • Kaukainen tähti
        Simofani kirjoitti:

        Kuuleppas nimimerkki Äidinkieli haltuun eiköhän se osunut sun omaan nilkkaan,koska tuo nimimerkki Yölintufani puhuu ja kirjoitaa niinkuin itse lystää,eikä se kuulu sulle.Äläppä myöskään sä puutu siihen,miten muut puhuu tai kirjoittaa,saati ala arvostelemaan muiden kirjoitustyyliä,kun ei se näytä olevan sullakaan hallussa.Mielestäni hänen viestinsä ei ole sarkastinen,eikä myöskään kirjoitusvirheinen,toisin sun taas on.Tuliko selväksi,menikö jakeluun ja toivoisin myös sulla äidinkieli haltuun ja lopeta muiden arvostelu.

        Joo miekii oon kans samaa mieltä,et toi nimimerkki Äidinkieli haltuun on typerä.Mitähän parempaa,fiksumpaa se luulee ittestää,et sit on vara alkaa neuvoo ja arvostelee muita,ihan kun siin ittessää ei ois mitää vikaa.Tarkotan niinkun sitä,et täytyy olla täys tomppeli jos ei osaa omia virheitään myöntää ja sit on varaa alkaa muita arvostelee.


      • Äidinkieli hallussa
        Kaukainen tähti kirjoitti:

        Joo miekii oon kans samaa mieltä,et toi nimimerkki Äidinkieli haltuun on typerä.Mitähän parempaa,fiksumpaa se luulee ittestää,et sit on vara alkaa neuvoo ja arvostelee muita,ihan kun siin ittessää ei ois mitää vikaa.Tarkotan niinkun sitä,et täytyy olla täys tomppeli jos ei osaa omia virheitään myöntää ja sit on varaa alkaa muita arvostelee.

        Todellakin nimimerkin Äidinkieli haltuun kannattaisi petrata omaa äidinkieltään,eikä arvostella toisia.


      • Äidinkieli haltuun
        Äidinkieli hallussa kirjoitti:

        Todellakin nimimerkin Äidinkieli haltuun kannattaisi petrata omaa äidinkieltään,eikä arvostella toisia.

        Ja nimimerkki Yölintufani epäili vahvasti edellisen kirjoittajan olevan vammainen, ja vähintään itse vaati nimimerkki "epäilevää tuomashta" kirjoittamaan oikein. Sekö sitten on korrektia?
        Ei sitten muidenkaan tarvitse mennä tuomitsemaan toisten kirjoituksia, jos se minulta evätään.
        Eläköön sananvapaus!

        En väittänytkään, että en tekisi virheitä, on jopa varaa myöntää se. Mutta jos ehdoin tahdoin haukutaan muita oikeinkirjoituksesta, niin miksi sitten itse kirjoittaa väärin?

        Mikähän kielioppivirhe minun kirjoituksessa oli? Paitsi että se ei muuten vaan näkynyt miellyttävän palstalaisia.

        Sarkastisella viestillä tarkoitin nimimerkin "epäilevä tuomash" kirjoittamaa tekstiä.

        PS. Ottiko joku herneen nenään....


      • Äidinkieli hallussa
        Äidinkieli haltuun kirjoitti:

        Ja nimimerkki Yölintufani epäili vahvasti edellisen kirjoittajan olevan vammainen, ja vähintään itse vaati nimimerkki "epäilevää tuomashta" kirjoittamaan oikein. Sekö sitten on korrektia?
        Ei sitten muidenkaan tarvitse mennä tuomitsemaan toisten kirjoituksia, jos se minulta evätään.
        Eläköön sananvapaus!

        En väittänytkään, että en tekisi virheitä, on jopa varaa myöntää se. Mutta jos ehdoin tahdoin haukutaan muita oikeinkirjoituksesta, niin miksi sitten itse kirjoittaa väärin?

        Mikähän kielioppivirhe minun kirjoituksessa oli? Paitsi että se ei muuten vaan näkynyt miellyttävän palstalaisia.

        Sarkastisella viestillä tarkoitin nimimerkin "epäilevä tuomash" kirjoittamaa tekstiä.

        PS. Ottiko joku herneen nenään....

        Nimimerkki Äidinkieli haltuun kyllähän tuosta voi epäillä jos ei ole millään lailla vammainen,niin sitten on ainakin kännissä kun kirjoittelee tänne,kuten tuo nimimerkki epäilevä tuomashta ja muut hänen kaltaiset,ainakin kirjoitustyyli on omituista lässytystä,siihen viittaavaa että voi todeta kirjoittajan olevan kännissä,varmaan sitä tuo nimimerkki Yölintufani on tarkoittanut.Niimpä ei kannaisi muiden tuomita kenenkään kirjoituksia,tuskin sinulta on kukaan evännyt sitä.Mielestäni sananvapaus ei kuitenkaan tarkoita sitä,että kirjoitetaan miten sattuu ja kannattaa kirjoittaa selvinpäin,että siitä saa selvää ja ymmärtää tekstiä.Tuskin kukaan on sinun kirjoitustasi haukkunut,vaan nuo epäilevä tuomashta tyyliset viestit on omituisia.


      • Äidinkieli haltuun
        Äidinkieli hallussa kirjoitti:

        Nimimerkki Äidinkieli haltuun kyllähän tuosta voi epäillä jos ei ole millään lailla vammainen,niin sitten on ainakin kännissä kun kirjoittelee tänne,kuten tuo nimimerkki epäilevä tuomashta ja muut hänen kaltaiset,ainakin kirjoitustyyli on omituista lässytystä,siihen viittaavaa että voi todeta kirjoittajan olevan kännissä,varmaan sitä tuo nimimerkki Yölintufani on tarkoittanut.Niimpä ei kannaisi muiden tuomita kenenkään kirjoituksia,tuskin sinulta on kukaan evännyt sitä.Mielestäni sananvapaus ei kuitenkaan tarkoita sitä,että kirjoitetaan miten sattuu ja kannattaa kirjoittaa selvinpäin,että siitä saa selvää ja ymmärtää tekstiä.Tuskin kukaan on sinun kirjoitustasi haukkunut,vaan nuo epäilevä tuomashta tyyliset viestit on omituisia.

        Se on totta, että kaikenlaisia kirjoittajia palstoilla yleensäkin löytyy. Uskoisin kuitenkin, että "epäilevä tuomash" on enempi provosoivalla tyylillä liikkeellä. Kirjoittaa ikäänkuin humalaiseen sävyyn.

        Mutta taitaa mennä off topic aika lailla.

        Mitä Yölintuun tulee, niin pari vuotta sitten vetivät ihan hyvän keikan Jyväskylän Viihdekeskuksessa. Sen jälkeen en ole heitä nähnyt. Toki olen lukenut, että eihän viime vuonnakaan kaikki ihan kohdallaan ollut.
        Toivon kuitenkin, että homma lähtee taas parempaan suuntaan, ja saamme sitten taas nauttia hyvästä menosta keikoilla.


    • Ei kovaa

      Nuo linnut ja muutkin soittavat aina liian kovaa.

      • Kyllä kovaa

        Ne linnut ja muutkin soittavat tarpeeksi kovaa,sopivasti.Jätä menemättä keikoille jos ei miellytä tai hommaa korvatulpat.


    • Liian shuuri shiti

      Ei tarvitshe kuuloa shuojata kun shiemailee shopivashti shnapshia.

      • Tynnörilintu

        Nimimerkki Liian shuuri shiti sinullakin näyttää olevan kielioppivirheitä,äidinkielessäsi paljon parantamisen varaa.Ymmärrän kyllä jos olet kehitysvammainen tai vajaamielinen,vähä älyinen ja hidas oppimaan,että kirjoitus on sitten sen mukaista.Keikoille voi ottaa kyllä mukaan korvatulpat,jos liian kova musiikki tuntuu häiritsevän.Eikä siellä ole mikään pakko siemailla,nauttia yhtään mitään.Pystyy kyllä olemaan selvinpäinkin tai sitten voi olla menemättä keikoille,jos siltä tuntuu.Jokaisen oma asia ja valinta,miten toimii.


    • Shimo Sh.

      Vähä-älyisheen kuuluu she viiva shanojen väliin. She oikeinkirjoitukshesta tällä erää, on katshokash korjaussharjan aika.

    • Mä putoan

      Mene nimimerkki Shimo Sh A-Klinikalle tai töihin tai jonnekin toiselle keskustelupalstalle sössöttämään.Äläkä kuule arvostele muiden kirjoituksia,mieti miten ja mitä itse kirjoitat jos pystyt idiootti.Mielestäni nimimerkki Tynnörilintu viestissä ei ole mitään vikaa ja olen hänen kanssaan samaa mieltä.Kehoittaisin sinua hakeutumaan A-Klinikalle hoitoon,viestistäsi pystyy päättelemään että kärsit pahasta alkoholi-ongelmasta tai ainakin jollain tavalla kärsit siitä ja sinulle löytyy kyllä apua siihen ongelmaan.

      • Mä putoan

        Simo Silmu kirjoitetaan ja lausutaan Simo Silmu,eli siinä ei ole mitään H kirjainta.Eräillä on näköjään pahojakin kielioppivirheitä äidinkielessään,no eräät on joko huonoja tai hitaita oppimaan tai sitten ei viitsi opiskella,että osaisi kunnolla oikeinkirjoitusta tai sitten viinakset on sairastuttaneet niin pahasti aivot ja kirjoituskin on sen mukaista,ihme sönkötyksineen.


    • Mites soitto

      Heh, hienoa,kun jostain tanssiorkesterista täällä otetaan kantaa, ja tärkeintä on oikeinkirjoitus,heh.

    • Eihäntuo

      olekkaan tärkeää kun yö lintu on meidän oikein kirjoitus ongelmaisten suosikki yhtye.

      • Ei ongelmaa

        Kyllä se on tärkeää,että osaa kirjoittaa oikein ja oikein kirjoituksessa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.


      • Vai ei ongelmaa
        Ei ongelmaa kirjoitti:

        Kyllä se on tärkeää,että osaa kirjoittaa oikein ja oikein kirjoituksessa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

        ...oikein kirjoituksessa... On muuten yhdyssana = oikeinkirjoituksessa.


      • Ei ongelmaa
        Vai ei ongelmaa kirjoitti:

        ...oikein kirjoituksessa... On muuten yhdyssana = oikeinkirjoituksessa.

        Nimimerkki Vai ei ongelmaa kenelle tarkoitit viestisi,et ainakaan minulle?sinulla itselläsi taitaa ongelma,ongelmia niin yhdyssanojen,oikeinkirjoituksen ja monen muunkin asian suhteen,joten äläpä ala muita neuvomaan ja arvostelemaan.


      • Vai ei ongelmaa
        Ei ongelmaa kirjoitti:

        Nimimerkki Vai ei ongelmaa kenelle tarkoitit viestisi,et ainakaan minulle?sinulla itselläsi taitaa ongelma,ongelmia niin yhdyssanojen,oikeinkirjoituksen ja monen muunkin asian suhteen,joten äläpä ala muita neuvomaan ja arvostelemaan.

        Sinulla juuri, nimimerkki "Ei ongelmaa". Muitakin kirjoitusongelmia sinulla on. Kuten ainakin edellisessä kirjoituksessasi: välimerkkien jälkeen tulee välilyönti ja lause alkaa isolla kirjaimella.

        Sinänsä kirjoitusvirheet eivät minua keskustelupalstoilla häiritse. Kukin kirjoittaa tyylillään. Mutta se minua ärsyttää, että joku toinen puuttuu muiden kirjoitustyyleihin ja kirjoitusvirheisiin, vaikka nimenomaan omassakaan kirjoitustaidossa ei ole kehumista. Ja että mennään solvauksissa henkilökohtaisuuksiin. Nimimerkin takaa on niin helppo haukkua ketä vaan saamatta syytettä julkisesta herjauksesta.

        Tämän palstan tarkoitus on lähinnä keskustella Yölintu-nimisestä orkesterista. Siihen ei minusta kuulu joidenkin kirjoittajien henkilökohtaisiin solvauksiin menevä räyhääminen.

        Annetaan kunnia kaikille mielipiteille, niille negatiivisillekin, mutta jätetään kirjoitustyylit omaan arvoonsa.


      • Ei ongelmaa
        Vai ei ongelmaa kirjoitti:

        Sinulla juuri, nimimerkki "Ei ongelmaa". Muitakin kirjoitusongelmia sinulla on. Kuten ainakin edellisessä kirjoituksessasi: välimerkkien jälkeen tulee välilyönti ja lause alkaa isolla kirjaimella.

        Sinänsä kirjoitusvirheet eivät minua keskustelupalstoilla häiritse. Kukin kirjoittaa tyylillään. Mutta se minua ärsyttää, että joku toinen puuttuu muiden kirjoitustyyleihin ja kirjoitusvirheisiin, vaikka nimenomaan omassakaan kirjoitustaidossa ei ole kehumista. Ja että mennään solvauksissa henkilökohtaisuuksiin. Nimimerkin takaa on niin helppo haukkua ketä vaan saamatta syytettä julkisesta herjauksesta.

        Tämän palstan tarkoitus on lähinnä keskustella Yölintu-nimisestä orkesterista. Siihen ei minusta kuulu joidenkin kirjoittajien henkilökohtaisiin solvauksiin menevä räyhääminen.

        Annetaan kunnia kaikille mielipiteille, niille negatiivisillekin, mutta jätetään kirjoitustyylit omaan arvoonsa.

        Nimimerkki Vai ei ongelmaa mulla ei todellakaan ole kirjoitus tai mitään muutakaan ongelmaa.Ei kannata alkaa arvostelemaan kenenkään kirjoitustyyliä,jokainen kirjoittaa niinkuin tykkää tai osaa.Eikä myöskään kannata alkaa solvaamaan,haukkumaan,saati herjaamaan ketään.Todellakin tämän palstan tarkoitus on keskustella Yölinnusta ja heidän musiikistaan,ei kuitenkaan herjata ja mollata orkesteria,niinkuin eräät tekee.Jätänkin nuo kyseiset arvosteluviestit omaan arvoonsa.


      • Tähdet tähdet
        Vai ei ongelmaa kirjoitti:

        Sinulla juuri, nimimerkki "Ei ongelmaa". Muitakin kirjoitusongelmia sinulla on. Kuten ainakin edellisessä kirjoituksessasi: välimerkkien jälkeen tulee välilyönti ja lause alkaa isolla kirjaimella.

        Sinänsä kirjoitusvirheet eivät minua keskustelupalstoilla häiritse. Kukin kirjoittaa tyylillään. Mutta se minua ärsyttää, että joku toinen puuttuu muiden kirjoitustyyleihin ja kirjoitusvirheisiin, vaikka nimenomaan omassakaan kirjoitustaidossa ei ole kehumista. Ja että mennään solvauksissa henkilökohtaisuuksiin. Nimimerkin takaa on niin helppo haukkua ketä vaan saamatta syytettä julkisesta herjauksesta.

        Tämän palstan tarkoitus on lähinnä keskustella Yölintu-nimisestä orkesterista. Siihen ei minusta kuulu joidenkin kirjoittajien henkilökohtaisiin solvauksiin menevä räyhääminen.

        Annetaan kunnia kaikille mielipiteille, niille negatiivisillekin, mutta jätetään kirjoitustyylit omaan arvoonsa.

        Sinulle nimimerkki haluaisin sanoa että arvostelet liikaa muita,eli siinä on sinulla ongelma.Mielestäni nimimerkin Ei ongelmaa viesteissä ei ole mitään vikaa,kirjoitusongelmaa.Täysin tyhjästä keksityt,tuollaiset väittämät ja alkaa mennä solvaamisen puolelle.


      • Tähdet tähdet
        Tähdet tähdet kirjoitti:

        Sinulle nimimerkki haluaisin sanoa että arvostelet liikaa muita,eli siinä on sinulla ongelma.Mielestäni nimimerkin Ei ongelmaa viesteissä ei ole mitään vikaa,kirjoitusongelmaa.Täysin tyhjästä keksityt,tuollaiset väittämät ja alkaa mennä solvaamisen puolelle.

        Siis tarkoitin viestilläni sinua nimimerkki Vai ei ongemaa että sinullakin on niitä ongelmia,arvostelet liikaa muita.Ei hyvä.


    • Tähdet tähdet

      Yölintu kirjoitetaan ja lausutaan Yölintu,eikä yö lintu ja se on kaikkien suosikki,ketkä siitä vaan pitää.

    • Nightbird

      Yölintu on musiikillisesti erittäin monipuolinen bändi, keikoilla aivan mahtava ja Simo ja Matti ovat todella nöyriä. Jos näitte kesällä Sääskänjätkät, niin olette samaa mieltä.

    • Homo Velmu
    • Uudistus Ok

      Yölintu on tosi upea erilainen bändi jolla tulee aina olemaan kova suosio tekevät pojat lauteilla mitä tahansa.
      Bändin levymäärä on poikkeus sillä niitä riittä vaikka muille jakaa mutta uskon että uudistumisen aika oli nyt oikea.
      Turha ruikuttaa vanhan bändin perään sillä Simo on se Yölintu ja muut tavallisia soittajia jotka vaihtuvat mitä useammin sen parempi,vaihtuu meilläkin Pirkkalassa postinkantaja harva se päivä mutta aina se Aamulehti sieltä tulee satoi tai paistoi.
      Sanoisinko että uudistumista tarvittiin ja aion mennä katsomaan mitä on saatu aikaan JES SIMO SILMU.

      • Whats happen?

        Bändi perui kasan keikkoja, mistä nyt puhaltaa, vai sieltä mistä keväälläkin?


      • Simon täytyy levätä
        Whats happen? kirjoitti:

        Bändi perui kasan keikkoja, mistä nyt puhaltaa, vai sieltä mistä keväälläkin?

        No mitäs luulisit mistä johtuu?ei kai kukaan ole niin hölmö että menee kuumeessa,flunssassa töihin vai menetkös sinä kenties?


    • Yölinnun ex-fani

      Minua ei enää kiinnosta tulla Yölinnun keikalle ja nähdä humalainen Simo soittamassa vielä haitariakin päin persettä. Meistä faneistakin monet ovat aktiivisia humpan harrastajia, eli tanssijoita ja orkesterin tehtävänä on palvella meitä. Eikä tulla vaan elvistelemään kännissä estraadille parin setin ajaksi.

    • Onko huhua vai ei

      Mitä nyt on merellä menossa?

    • Anonyymi

      Viimeisin keikka jolla olin toisessa bändissä oltiin kakkosbändinä niin edelleen ihmetytti Matti-mulkun leuhkuus.Se profiilikin kun työntää kusinuppinsa ovesta sisään paistaa ylimielisyyttä ja takahuoneessa seisoo myös kuin kullinsa nielly.MUTTA HIP,HURRAA nyt on palkkansa saanut sieltähän kusiliero paljastui kun kusetti veljeään ja toisia ei tuommoinen pelkkä komppikitaristi tee mitään turpa ummessa bändissä.Ylimielisellä on paskanen loppu ja nyt nähtiin se.

    • Anonyymi

      Yölintu esiintyi vuoden 1995 legendaarisessa Rantarock-tapahtumassa ja voi poijat jos tietäisitte mitä kaikkea siellä tapahtui. Vieläkin siitä puhutaan !!!

      • Anonyymi

        Tuolla aikaisemmin arvosteltiin, että joku huomautti kirjoitusvirheistä.
        Itse olen kiitollinen, kun joku huomauttaa omista kirjoitusvirheistäni. Siinä opin itse uusia asioita.
        Ei se ole kritisointia, vaan yritys auttaa toista ihmistä.

        Ajatelkaapa miten paljon hyötyä on oikeinkirjoituksesta, jos esim. olet hakemassa uutta työpaikkaa!
        Työnantaja huomaa heti, jos et osaa käyttää oikein pilkkuja, pisteitä, isoja ja pieniä kirjaimia.
        Työnantaja tekee omia huomioitaan sinusta ja sinun yleissivistyksestäsi, ja palkkaakin ehkä sinut eikä sitä toista.

        Jos olet hakemassa työtä heinäpellolle tai autoverstaalle, niin silloin ei tarvitse hallita oikeinkirjoitusta. Itse työtaitosi on tärkeintä. Sama koskee muitakin ammatteja, jossa muut avut ovat tärkeämpiä.

        Mutta miten mukava itsellesi, jos osaat oikeinkirjoituksen.
        Lainaa kirjastosta suomen kielen oikeinkirjoitusopas vain.

        Huom! Tämä ei ollut kenenkään arvostelua, pelkkää hyvää tahtoa kaikille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla aikaisemmin arvosteltiin, että joku huomautti kirjoitusvirheistä.
        Itse olen kiitollinen, kun joku huomauttaa omista kirjoitusvirheistäni. Siinä opin itse uusia asioita.
        Ei se ole kritisointia, vaan yritys auttaa toista ihmistä.

        Ajatelkaapa miten paljon hyötyä on oikeinkirjoituksesta, jos esim. olet hakemassa uutta työpaikkaa!
        Työnantaja huomaa heti, jos et osaa käyttää oikein pilkkuja, pisteitä, isoja ja pieniä kirjaimia.
        Työnantaja tekee omia huomioitaan sinusta ja sinun yleissivistyksestäsi, ja palkkaakin ehkä sinut eikä sitä toista.

        Jos olet hakemassa työtä heinäpellolle tai autoverstaalle, niin silloin ei tarvitse hallita oikeinkirjoitusta. Itse työtaitosi on tärkeintä. Sama koskee muitakin ammatteja, jossa muut avut ovat tärkeämpiä.

        Mutta miten mukava itsellesi, jos osaat oikeinkirjoituksen.
        Lainaa kirjastosta suomen kielen oikeinkirjoitusopas vain.

        Huom! Tämä ei ollut kenenkään arvostelua, pelkkää hyvää tahtoa kaikille!

        Tarkoitin, että palkkaakin jonkun toisen sinun sijastasi.
        Kömmähdyksiä tulee itsellenikin.

        Niin, - kyllä tiedän että tulee nyt arvostelua...


    • Anonyymi

      outo kommentti oli aloitusviestissä se kun hän valitti sitä kun rumpali kikkailee eri tahtilajeilla niin mitä väärää tuossa muka on? Sehän kuuluu asiaan että höystää kappaleita vähän uuteen uskoon ja on merkki siitä että orkesteri on lahjakas ja mielikuvituksekas. Siträ en ossaa sanua että millaisia persoonia on tän orkesterinn porukkla mut joskus on niin myös,. että voi olla huono päivä jolloin joku voi tehdä hätäisen johtopäätöksen. eikä kaikki muusikot&musan esittäjät ole niin sosiaalisia aina.

    • Anonyymi

      Nupin ja Nahkan oppiin jos on noussut nuppiin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe