Millä löysän vatsan saa kuntoon?

yrittänyt

Toisella pennulla (14vko)on jatkuvasti vatsa löysällä. Siitä saakka kun tuli meille (2vko sitten). Vanhempi (puoli vuotta) syö mitä vaan eikä ole mitään ongelmaa. Nuorempi söi pentukodissa vain aikuisen kissan ruokaa ja nyt olen yrittänyt siirtyä penturuokaan. Niin kävi vanhemmalla pennullakin mutta tottui sitten melko äkkiä. Tämä uusi tulokas ei nyt millään totu mihinkään. Kaurapuuroa sekä riisiä sekoitin penturuuan sekaan ja sillä tokeni vanhemman vatsa. Nyt alkaa keinot olla loppu. Mikä olisi vielä sellaista mitä voisi kokeilla. Ei siis voi sanoa että on ripuli mutta todella pahalle haiseva löysä kasa. Eikä käy heti ruuan jälkeen hädällä joten mitään nestehukkaa ei pääse tulemaan. Pitäisiköhän kokeilla tuota aloe-juomaa josta kerrottiin. Itse olen käyttänyt sitä joskus ja se kyllä olisi hyvää. On vaan niin kallista.

14

8420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orvokk

Soitto eläinlääkärille,osaavat neuvoa,mitä tehdä?

• yrittänyt

Onhan tuo helppoa kun soittaa vaan eläinlääkärille. Miksiköhän nämä palstat täällä on jos näissä ei saa kysellä mitään.
        Tiedoksi että olen tänään menossa rokottamaan kissaa ja koiria eläinlääkärille ja aion kysyä moista asiaa tietysti sieltäkin.
        Kun täällä paljon on kissaihmisiä niin voi tulla hyviä vinkkejä täältäkin. Tottakai jokainen ihminen jonka eläimellä on vaivaa niin ottaa eläinlääkäriin yhteyttä jos kotikonstit eivät tehoa. Lääkäri pyytää melkein aina kuitenkin tuoda näytille ja ovesta sisään et ilmaisiksi pääse. Täällä sentään voi ilmaiseksi kysellä. Eli kiitos tuosta mutta olin kyllä tietoinen että eläinlääkäriltä saa tietoa. Sorry että näytin tyhmältä joka ei älyä.

• kunnossa...

Jos madot on hoidettu pois ja ulosteessa ei ole verta, anna vajaa neljännes hiilitabletista. Katso, että kissa saa myös tarvittavan määrän nestettä. Jos ei masu tokene, niin lääkäriin sitten vaan. Jos olet juottanut maitoa, niin se pois kokonaan.

• ohjeiksi

annettiin riisiä pakastekalaa(seipaloja) ja raejuustoa, sekä lisäksi maitohappobakteereita (aptus tehobakt apteekista, iso purkki mutta suht edullinen) ja näillä parannuttiin. tosin kyseessä ei ollut pentukissa, mutta tuskinpa kokeilemisesta haittaa olisi.

• yrittänyt

Kiitos vinkistä. Meidän vanhuskissalle joskus tuota kokeilinkin mutta empä nyt sitä muistanut.

• catmania

Apteekista saa canikur-rakeita meidän pennun ripuli parani niillä.En nyt muista onko niissä joku ikä suositus/rajoitus.
      Myös purkki/pussiruokien vaihtaminen raakaan lihaan auttaa joskus.Siis possun suikaletta pieniksi silputtuna niin kakan hajukin muuttuu.

• sama ongelma

meillä on kohta vuoden ikäinen uros, jolla on aina vähänväliä maha löysänä. attapekt-tabuilla sen on aina saanut kuntoon. viimeisin kerta oli sellainen, että vanhemmallakin kissalla oli jotain oireita. tiedä sitten mistä johtuu. kaverit on madotettu nyt useampaan kertaan, että ei luulis madoistakaan olevan kyse :(

• lilli30

Itselläni on 2 ragdollia, joista vanhempi kissa voi syödä mitä vain, mutta nuoremmalla oli elämänsä ensimmäiset puoli vuotta vatsa löysällä koko ajan. Vaihdoin kalapohjaisen kuivamuonan, jota sille oli syötetty koko ajan, kanapohjaiseen ja ongelma hävisi. Kannattaa tarkistaa ruokien ainesosat ja tarkkailla, olisiko syy ihan siellä..
      Hätäapuna pelkkä seitikin auttaa löysään vatsaan, meillä ku riisi eikä raejuustot ei kelpaa :)

• kyse

kala allegiasta, niin mahtaako se seitikään sitten sopia.. muutoin seiti ja kana on hyviä ripuli ruokia.
        Riisi taas ei ole lihansyöjälle mikään parantava ruoka..

• lilli30
        kyse kirjoitti:

kala allegiasta, niin mahtaako se seitikään sitten sopia.. muutoin seiti ja kana on hyviä ripuli ruokia.
        Riisi taas ei ole lihansyöjälle mikään parantava ruoka..

ainakaan oman kissani kohdalla ei allergiasta ollut kyse koska seiti käy mainiosti eikä aiheuta löysää vatsaa. Kannattaa tietysti seurata tilannetta ja eläinlääkäristä kysyä neuvoa jos jatkuu..

• asdfrewq

Jotkut kissat ovat pienestä pitäen tosi herkkiä laktoosille.

• ripuloivalle kissalle

annetaan kermaviiliä jossa seassa hieman jauhelihaa, vatsa tulee pian kuntoon.
      Joten pääsee nopeasti taas normaaliruokaan kiinni.
      Sama neuvo pätee niin pentuun kuin aikuiseen kissaan.

• hapanta maitotuotetta

Kermaviiliä tai piimää eli hapan maitotuote kovettaa masua. Tämä tieto oli uutta minullekkin, onneksi juuri muutama päivä sitten kasvattajamme sanoi asiasta. Tästä jäi vaan kysymättä, mutta itse ajattelin että varmaan sitten hylana se kermaviili tai piimä...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      131
      2108
    2. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      3
      1656
    3. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      267
      1432
    4. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      28
      1269
    5. Sen uskon että et

Sä oikeasti kovin helpolla muihin rakastu ja ehkä se on molemminpuolista
      Ikävä
      62
      1024
    6. Yrittäjien ahdinko

Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes
      Oulainen
      16
      916
    7. Mies nähdäänkö?

Missä voitais tavata? En jaksa enää odottaa.🙄🌞🤎
      Ikävä
      58
      910
    8. 252
      757
    9. Huvittaa tää

Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅
      Ikävä
      40
      752
    10. Koska me sitten tavattaisiin?

Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?
      Ikävä
      44
      738
    Aihe