Kuinka paljon suurinpiirtein vie normaali arkipäivinä aikaa avoimessa opiskelu ( omat lukemiset luennot tms.) ?
Eli onko raskasta?
Saako opinnot hyväksiluetuksi jos pääsee lukemaan myöhemmin samaa ainetta yliopistoon?
Kiitos vastanneille:)
Kysymyksiä???
4
1336
Vastaukset
- olen myös käsittänyt..
.. että voi suorittaa tutkintoon asti avoimessa. Se on kyllä raskasta jos tekee työtä samalla, mutta sisulla siitä selviää :) Tosin jos on lapsia, niin silloin se vasta onkin raskasta, mutta mielestäni se on vaan järjestelykysymys, jos jotain oikein elämässään tahtoo.
Saa tottakai hyväksiluetuksi. Samoin lisäpisteitä alaa vastaavasta työstä. Esim. kasvatustieteissä koulunkäynti avustajan työt tuottaa pisteitä.
Itse sain tietää tänään etten pääse likemaan yliopistoon teatteria ja draamaa, masentaa hieman, mutta nyt vaan uusin voimin avoimeen lukemaan kirjallisuutta.
Onnea sinulle;)- voi voi
1. Avoimesta yliopistosta ei voi saada tutkintoa.
2. Ei saa tottakai hyväksiluetuksi. Voi olla, että joutuu suorittamaan paljonkin uudestaan. Kaikki yliopistot eivät kelpuuta avoimen opintoja (varsinkaan toisella paikkakunnalla tehtyjä) sellaisenaan itse myöntämäänsä tutkintoon. Monesti kyllä saa sellaisenaan hyväksiluettua, mutta ei se ole mikään "tottakai".
3. Kasvatustieteissä koulunkäyntiavustajan työt eivät tuota pisteitä. Mitä lie tuolla edes tarkoitat. Pääsykokeiden uudistuttua, ei enää itsestäänselvästi saa lisäpisteitä työkokemuksesta eikä myöskään opintokokonaisuuksista. Joillakin paikkakunnilla/yliopistoilla näistä voi olla hyötyä haun jälkimmäisessä vaiheessa, mutta ei läheskään joka paiakssa. KKA-titteli ei myöskään oikeuta vapautuksiin itse yliopisto-opinnoissa. - varma?
voi voi kirjoitti:
1. Avoimesta yliopistosta ei voi saada tutkintoa.
2. Ei saa tottakai hyväksiluetuksi. Voi olla, että joutuu suorittamaan paljonkin uudestaan. Kaikki yliopistot eivät kelpuuta avoimen opintoja (varsinkaan toisella paikkakunnalla tehtyjä) sellaisenaan itse myöntämäänsä tutkintoon. Monesti kyllä saa sellaisenaan hyväksiluettua, mutta ei se ole mikään "tottakai".
3. Kasvatustieteissä koulunkäyntiavustajan työt eivät tuota pisteitä. Mitä lie tuolla edes tarkoitat. Pääsykokeiden uudistuttua, ei enää itsestäänselvästi saa lisäpisteitä työkokemuksesta eikä myöskään opintokokonaisuuksista. Joillakin paikkakunnilla/yliopistoilla näistä voi olla hyötyä haun jälkimmäisessä vaiheessa, mutta ei läheskään joka paiakssa. KKA-titteli ei myöskään oikeuta vapautuksiin itse yliopisto-opinnoissa.Ettei saa pisteitä jos tekee työtä vastaavalla alalla? Näin sanoi ainakin työvoimatoimisto.
Vai onko kysymys siitä että työkkäri saa ihmisiä työllistettyä?
Ja itse asiassa kyllä avoimessa suoritetut asiat katsotaan "hyväksi" jos pääsee sisään. - siinä se
varma? kirjoitti:
Ettei saa pisteitä jos tekee työtä vastaavalla alalla? Näin sanoi ainakin työvoimatoimisto.
Vai onko kysymys siitä että työkkäri saa ihmisiä työllistettyä?
Ja itse asiassa kyllä avoimessa suoritetut asiat katsotaan "hyväksi" jos pääsee sisään.No kun se haku edelleenkin on muuttunut. Lisäpisteitä ei saa avoimen opinnoista eikä työkokemuksesta. Se on eri asia sitten onko niistä muuta hyötyä pääsykokeissa tai sitten sisällepäästyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418