Lyijyvesi

isän ihmelääke

Sillä hoidettiin hevoset ja ne jouduttiin lopettamaan. Sillä hoidettiin minun jalka, kun
nivelkierukka naksahti. Yrittihän se lopettaa minutkin, mutta juoksin mutkille, niin ei osunut.

37

15258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun ei tarvinnut juosta, sillä meidän isän patenttilääke olivat rautalehdet, piharatamo.
      Tarpeen vaatiessa hoitoa tehostettiin ictyolilla, joka oli mustaa tököttiä. Kyllä tepsivät kaikkeen vesikelloista imusuonentulehdukseen, haavoihin ja kaikkiin mahdollisiin pintavikoihin.
      Tarpeen vaatiessa käytän niitä vieläkin, ja apu löytyy.

      • yli 70 vee

        Wanha kansa hoiti pois tulehdukset ja turvotukset keräkaalin lehdillä.
        Kuka tietää mitä parantavaa voimaa niissä on?

        Kiinnostaisi tietää, miksi aloittaja kertoo aina niin pahansuopia muistikuvia läheisistään? Olisiko siihen mitään luonnonlääkettä olemassa?


      • venlastiinaseni

        Tyuolla itänaapurissa on kautta aikojen käytetty
        piharatamoo jopa imusuonen tulehduksissa.


      • Rouva R.
        yli 70 vee kirjoitti:

        Wanha kansa hoiti pois tulehdukset ja turvotukset keräkaalin lehdillä.
        Kuka tietää mitä parantavaa voimaa niissä on?

        Kiinnostaisi tietää, miksi aloittaja kertoo aina niin pahansuopia muistikuvia läheisistään? Olisiko siihen mitään luonnonlääkettä olemassa?

        Kai kaalissa jotakin taikaa on. Onhan olemassa sellainen laihdutussoppa, johon laitetaan kaikenlaisia vihanneksia, mutta sen pääaines on kaali. Olen jopa kokeillut, ja se tehosi.


      • Myötätuntoa
        yli 70 vee kirjoitti:

        Wanha kansa hoiti pois tulehdukset ja turvotukset keräkaalin lehdillä.
        Kuka tietää mitä parantavaa voimaa niissä on?

        Kiinnostaisi tietää, miksi aloittaja kertoo aina niin pahansuopia muistikuvia läheisistään? Olisiko siihen mitään luonnonlääkettä olemassa?

        "Kiinnostaisi tietää, miksi aloittaja kertoo aina niin pahansuopia muistikuvia läheisistään? Olisiko siihen mitään luonnonlääkettä olemassa?"


        Vastaan tähän, että keskustelu varmasti auttaisi.
        Aloittajan puheita eivät ehkä läheiset ota todesta, eivätkä ymmärrä minkälaisia traumoja lapsuudenkokemukset ovat häneen jättäneet.

        Jos omaiset voisivat vahvistaa kokemukset ja osoittaa myötätuntoa, niin se auttaisi varmasti tuon kirjoittajan eheytymiseen.


      • miksi ei
        Myötätuntoa kirjoitti:

        "Kiinnostaisi tietää, miksi aloittaja kertoo aina niin pahansuopia muistikuvia läheisistään? Olisiko siihen mitään luonnonlääkettä olemassa?"


        Vastaan tähän, että keskustelu varmasti auttaisi.
        Aloittajan puheita eivät ehkä läheiset ota todesta, eivätkä ymmärrä minkälaisia traumoja lapsuudenkokemukset ovat häneen jättäneet.

        Jos omaiset voisivat vahvistaa kokemukset ja osoittaa myötätuntoa, niin se auttaisi varmasti tuon kirjoittajan eheytymiseen.

        ole poistettu ja asiallisia vastauksiakin on saanut. Ei voi kuin ihmetellä!


      • kysyvä

        siis onko lyijyvesi kadonnut turvotuksen hoidossa? Onko se ollutkin vaarallinen aine? Kysyy yli 30 vuotta Suomesta poissa ollut ulkosuomalainen


      • Anonyymi
        venlastiinaseni kirjoitti:

        Tyuolla itänaapurissa on kautta aikojen käytetty
        piharatamoo jopa imusuonen tulehduksissa.

        Ainahan lapsena laitettiin piharatamon lehti naarmun tai haavan päälle. Kylä se varmaan auttoi.


      • Anonyymi
        kysyvä kirjoitti:

        siis onko lyijyvesi kadonnut turvotuksen hoidossa? Onko se ollutkin vaarallinen aine? Kysyy yli 30 vuotta Suomesta poissa ollut ulkosuomalainen

        Minulla oli pienenä muka ? jalka kipeä jalkaterästä että en juuri pystynyt kävelemään. Jotenkin linkutin sillä kipeällä jalalla. Lyijyvesikääre ei auttanut. Alkoivat puhua että pitäisi lähteä parantajalle. Se olikin tehokas hoito. Jalka parani ja ei tarvinnut lähteä pelottavan "noidan" pakeille. Taisi olla psykosomaattista koko homma. Terveisin vuosimallia -53


      • Anonyymi
        Myötätuntoa kirjoitti:

        "Kiinnostaisi tietää, miksi aloittaja kertoo aina niin pahansuopia muistikuvia läheisistään? Olisiko siihen mitään luonnonlääkettä olemassa?"


        Vastaan tähän, että keskustelu varmasti auttaisi.
        Aloittajan puheita eivät ehkä läheiset ota todesta, eivätkä ymmärrä minkälaisia traumoja lapsuudenkokemukset ovat häneen jättäneet.

        Jos omaiset voisivat vahvistaa kokemukset ja osoittaa myötätuntoa, niin se auttaisi varmasti tuon kirjoittajan eheytymiseen.

        Juuri niin, kokemuksen kautta kerrottu.


      • Anonyymi

        Muistan kun olin kymmenen vanha ja minulla oli ilmeisesti jokin rokko ja näppylöitä , niin niihin laittoivat mustaa salvaa , olen aina ajatellut että mitähän se mönjä oli , en muista edes auttoiko niihin näppyihin. Että mistähän se mönjä oli tehty, muistutti tervaa


      • Anonyymi
        yli 70 vee kirjoitti:

        Wanha kansa hoiti pois tulehdukset ja turvotukset keräkaalin lehdillä.
        Kuka tietää mitä parantavaa voimaa niissä on?

        Kiinnostaisi tietää, miksi aloittaja kertoo aina niin pahansuopia muistikuvia läheisistään? Olisiko siihen mitään luonnonlääkettä olemassa?

        Ja uskoivat niihin ihan tosissaan


      • Anonyymi
        Rouva R. kirjoitti:

        Kai kaalissa jotakin taikaa on. Onhan olemassa sellainen laihdutussoppa, johon laitetaan kaikenlaisia vihanneksia, mutta sen pääaines on kaali. Olen jopa kokeillut, ja se tehosi.

        Kaali ei päästänyt ilmaa lävitse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kun olin kymmenen vanha ja minulla oli ilmeisesti jokin rokko ja näppylöitä , niin niihin laittoivat mustaa salvaa , olen aina ajatellut että mitähän se mönjä oli , en muista edes auttoiko niihin näppyihin. Että mistähän se mönjä oli tehty, muistutti tervaa

        Se oli isthanolia. Käytetty rokoissa, haavoissa, ekseemassa, psoriasiksessa ja kaikenlaisissa ihon alueen vammoissa.


      • Anonyymi
        venlastiinaseni kirjoitti:

        Tyuolla itänaapurissa on kautta aikojen käytetty
        piharatamoo jopa imusuonen tulehduksissa.

        Siellä on vanhat tavat.


      • Anonyymi
        kysyvä kirjoitti:

        siis onko lyijyvesi kadonnut turvotuksen hoidossa? Onko se ollutkin vaarallinen aine? Kysyy yli 30 vuotta Suomesta poissa ollut ulkosuomalainen

        ........


      • Anonyymi00036
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on vanhat tavat.

        Myrkyllistä.


    • ihme-eläke

      siitäki se vielä säästi, tosijuttu muuten.

    • muistan kun setäni

      hevoseen tuli jalkaan joku haava niin setä välittömästi virtsasi siihen.Kyllä ne haavat aina parantui.

      • Anonyymi00037

        vai niin....


    • Liisinka

      Voipi se olla niinkin, että ei se ollut lyijyveden vika, että hevoset lopetettiin. Saattoi olla muutakin vaivaa.

      Minulla on ollut vettä polvessa, silloin pentuna, monta kertaa ja lyijyvesi oli se jolla sen sai pois.

      Sittemmin sairaalassa imettiin vesi pois, vasan ei ollut niin hyvä,

      Pultsaritkin huomasivat, kuinka hyvää on l-vesi, joten sen myynti lopetettiin.

    • mutkille enkä

      hevosen paskaa syönnyt,mutta kyllä lyijyvesi avun toi kun nilkkani kakarana nyrjähti useammankin kerran.Lyijyvesi toi helpotuksen,eivätkä puoskarit silloisine samettihattuineen ja otsapeileineen.

    • Toivo.Lång.Inkeroinen

      Kas kun isäni ei huomannut laittaa pihkavoidekäärettä hevosen etusen nilkkaan tulleeseen avohaavaan.
      Tuo hevosen haava on vieläkin muistissani elämäni loppuun saakka.

      Oli runsasluminen kevättalvi 1950 luvun loppupuolella. Olin 18 vuotiaana jättänyt kirveen hankeen pystyyn terä ylämäkeen päin tien kaarteessa.
      Ko.olevalla hevosella ajanut isäni ajoi hankeen antaakseen tietä. Kirveen terä teki syvän viillon hevosen polveen.
      Kaikki hevosmiehet tiesivät virtsan tappavan muka haavojen bakteereja.

      Isäni jäysti kuusen pihkaa purukumin tapaan ikämieheen asti. Kuusen pihkavoide olisi parantanut haavan kaik nopeimmin.

      • Himmelsauge

        Kyllä kuusenpihkavoide on hyvä sormien kipeytyneelle iholle, lähinnä
        kynsiin ja kynsienvieruksiin.


    • Anonyymi

      Meilläkin kotona hoidettiin jalan nyrjähdykset ihmisiltä ja polven venähdykset lyijyvedellä, eikä ketään tarvinnut lopettaa.

    • Anonyymi

      Hä, en ymmärrä?????

      • Anonyymi

        Vieläkö sitä lyijyvettä saa apteekista?
        Onko joku muu vastaava?
        Muistan itsekin kun lapsena laitettiin lyijyvettä ja sillä parani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö sitä lyijyvettä saa apteekista?
        Onko joku muu vastaava?
        Muistan itsekin kun lapsena laitettiin lyijyvettä ja sillä parani.

        Mitä voi tehdä, jos ei jaksa kävellä?
        Ei oo mitään varsinaista vikaa, mutta ei vain jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä voi tehdä, jos ei jaksa kävellä?
        Ei oo mitään varsinaista vikaa, mutta ei vain jaksa.

        Olisikohan sydämen toiminnassa kuitenkin jotain ongelmia? Tai verisuonissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö sitä lyijyvettä saa apteekista?
        Onko joku muu vastaava?
        Muistan itsekin kun lapsena laitettiin lyijyvettä ja sillä parani.

        Ei saa


    • Anonyymi

      Olihan se joskus parashoito suonen iskeminenkin??

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako lyijyvettä apteekista?

        ei kai....


    • Anonyymi

      Muistan teininä särkeviä jalkoja jollain sellaisilla hoidettaneen, ei auttanut.

    • Anonyymi

      Linjamentti oli takavuosina yleinen, jota muistan ikäihmisten hölvänneen kolottaviin jäseniinsä.

      • Anonyymi

        Linimenttiä laitettiin ennen ku mentiin pelaamaan jalkkista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1757
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      206
      967
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      920
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      839
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      674
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe