Oletteko maalanneet vanhaa tummunutta lakattua mäntypaneelikattoa tikkurilan paneelikattomaalilla? Mulla olis tarkotus maalata noin 20v vanha katto kyseisellä maalilla. Tuleeko lopputuloksesta hyvä ja peittääkö maali kunnolla?
paneelikattovalkoinen
4
2657
Vastaukset
- duunari2
ja jos teetät kyseisen työn jollain niin taatusti tulee halvemmaksi laittaa uudet paneelit, sillä ensiksi katto on pestävä, sitten hiottava kokonaan, suuret oksat kitattava ja hiottava, pölyt poistettava, sen jälkeen maalaus 3 kertaan, 2 kertaa tuskin riittää vaikka purkissa niin väitetään.
Aikaa kului 12 neliön katon pohja- ja maalaustyöhön n. 8 tuntia, kun vanhan olisi purkanut 15 minuutissa ja uuden lyönyt 3 tunnissa ja näin olisi tullut uusi ruiskulla maalattu paneelikatto.
Pinta on kyllä yllättävän tasainen sudilla maalatuksi, muuta hyvää siinä ei sitten olekaan.- ellun pileet
tolla kaavalla sun ei kannata jatkaa rakennushommia ollenkaan. Vaiha alaa vaan suosiolla.
Vasta maalaattiin kaverin kanssa n.60 m2 vanhaa 20 v paneelikattoa ja hommassa meni n. 20 h sisältäen kittaukset, oksalakan levityksen, akryylimassat saumoihin ja maalaus 2 kertaa. Katosta tuli mielestäni hyvä mutta onhan se melko V:mäistä hommaa. - duunari2
ellun pileet kirjoitti:
tolla kaavalla sun ei kannata jatkaa rakennushommia ollenkaan. Vaiha alaa vaan suosiolla.
Vasta maalaattiin kaverin kanssa n.60 m2 vanhaa 20 v paneelikattoa ja hommassa meni n. 20 h sisältäen kittaukset, oksalakan levityksen, akryylimassat saumoihin ja maalaus 2 kertaa. Katosta tuli mielestäni hyvä mutta onhan se melko V:mäistä hommaa.jos siis 2 henkilöä maalasi yhteensä 20 tuntia on se sama kuin 1 maalaisi 40 tuntia, 60 neliötä/ 40 tunnilla = 1,5 neliötä tunnissa pohjatöineen
Minä maalasin 12 neliötä/ 8 tunnissa = 1,5 neliötä tunnissa pohjatöineen.
Lisäksi et maininnut, että olisitte ollenkaan pessyt kattoa ja minä maalasin 3 kertaan joten teillä meni aikaa huomattavasti enemmän kyseiseen projektiin
- mie vaan
Meillä juuri maalattu kyseisellä Tikkurilan uudella paneelikattomaalilla. Ensin vanhat paneelit hiottiin, vedettiin oksalakat ja sitten useampi maalauskerta ko. maalilla. Kyllä tuli komia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818