Jouduin äskettäin vaihtamaan rekisterikilven valot. Oli jokseenkin epämiellyttävä yllätys havaita, että valojen suojalasit (tai muoviahan ne ovat) on aikoinaan ruuvattu suoraan peltiin ja suojauksesta ei tietoakaan. Ruostehan se siellä on saanut muhia kaikessa rauhassa.
Valothan on ilmeisesti asennettu jo tehtaalla, joten melko leväperäistä toimintaa sanoisin. Rekisterikilven kiinnityksistä olen lukenut useammankin kerran, mutta tämä oli uutta.
On teillä muilla vastaavia kokemuksia? Kyseessä VW Vento.
Rekisterikilven valo(t)
7
3372
Vastaukset
- tämä on
No mulla on -96 farmari Golf. Pari vuotta sitten meni rekisterikilven valot jokseenkin huonoiksi. Ruuvit joilla muovilinssi oli kiinni muovisessa kehyksessä oli ihan umpiruosteessa ja tiukkaan kiinni. Toinen polttimo oli palanut ja musta, toinen kiilui himmeästi. Tämä 4 W lasikantapolttimo on aiempienkin kokemusteni mukaan täysi susi, ainakin tällaisessa ahtaassa muovipoterossa jossa se aina käy kuumana. Lisäksi kanta oli hapettunut, kun sinne pääsee vettä jostain. Rapsuttelin puhtaaksi ja uudet polttimot sekä uudet rosteriruuvit linssien kiinnitykseen. Näyttää toimivan vielä, en ole uudestaan sisälle kurkannut.
- Minävain
Kaikkea kivaa löytyy kun alkaa penkomaan, ja ihan mistä autosta vaan. Omasta peltikeula-Passatista otin ihan huvin vuoksi pois takaluukussa olevan mustan muovisuojan, sen jossa on rekkari ja mm. peruutusvalot. Sieltä paljastui melkoinen ylläri.
Jokaikinen ruuvinreikä oli lähestulkoon puhkiruostunut, hyvä, että ruuvit yleensä pysyi kiinni.
Pientä hiontaa ja päälle harmaa ruosteenestopohjamaali, lopuksi tavallista valkoista maalia, hieman isommat ruuvit ja taas menoksi. Kyllä tällä suolamäärällä, joka teillemme kylvetään sydän- ja verisuonitaudit pysyvät ikuisesti kansatautinamme.- MjT
Eipä ole autot ikuisia, ei edes VW:t :-)
Lähinnä meikäläistä harmittaa, ettei ole edes yritetty suojata ruuvien läpivientejä. Samanlainen urakka on siis minulla tiedossa. Onneksi ruostunut alue on (vielä) suhteellisen pieni. - j.j.
MjT kirjoitti:
Eipä ole autot ikuisia, ei edes VW:t :-)
Lähinnä meikäläistä harmittaa, ettei ole edes yritetty suojata ruuvien läpivientejä. Samanlainen urakka on siis minulla tiedossa. Onneksi ruostunut alue on (vielä) suhteellisen pieni.kakkoskopan jetassa on jo keksitty tämä taloudellinen tapa kiinittää rekisterikilven valo...
- Janne5
Ww polossa ei toimi valot rekkarivalot kun irrotin lisäjarruvalon sama virtapiiri?
- Toyota_Hybrid1
jopas on volkkarit ruostuneet jo vuosituhannen alussa. aivan mätiähän noi ovat kaikki.
- Vw-paljon_parannettavaa
Meillä oli joskus reilun 10 vuoden ikäinen Golf III -93 joka ruostui käsiin joka puolelta. Harmitti kun se oli muuten napakka ajaa ja 1.8 moottori oli hyvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747484Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583173- 342420
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj72060Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto311996- 201928
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151653- 521588
- 181579