Tradenomit, mihin liittoon kuulutte?

liittoutumaton

Ajattelin liittyä johonkin liittoon kun työtilanne on tunnetusti epävarma. Onko kokemuksia eri liitoista? Millaiset jäsenmaksut, onko jotain etuuksia tms...Voitteko suositella jotain liittoa?

6

4047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trade80

Kuulun oman ammattiryhmämme Tradenomiliittoon, 22€/kk. Peruspaketti noita etuja sisältyy. Katso vaikka www.tral.fi

• ....

Liity aina siihen liittoon, mikä tekee työpaikallasi noudatettavan työehtosopimuksen, riippumatta työpaikasta. Jos työpaikkasi vaihtuu, vaihdat liittoa tarpeen mukaan. Ei siinä sen kummempaa.

Muuhun liittoon kuulumalla saat bensaa ja sirkushuveja kuten kaikista, mutta se tärkein, eli edunvalvonta, on vahvinta vain oman alan liitossa.

• ei kyseinen liitto

välttämättä aja kuitenkaan sitä omaa asiaa. Itselläni on näin. Kuulun toiseen liittoon kuin mitä yritys noudattaa, sillä koen että saan samat edut molemmista, lisäksi toistaiseksi ainakin halvemmalla...

• ....
        ei kyseinen liitto kirjoitti:

välttämättä aja kuitenkaan sitä omaa asiaa. Itselläni on näin. Kuulun toiseen liittoon kuin mitä yritys noudattaa, sillä koen että saan samat edut molemmista, lisäksi toistaiseksi ainakin halvemmalla...

Tärkein etu minkä liitto antaa on työehtosopimus. Toinen liitto ei ole tämän sopimuksen tekijänä, joten sitä kautta TES-neuvotteluissa oikea liitto on kohdallasi yhtä jäsentä heikommassa asemassa.

Sanotaan että "yksi mies ei sotaa voita", mutta kun näitä yksiä henkilöitä tulee runsain mitoin, niin työnantajapuoli tekee omat johtopäätöksensä jolloin TES sekä palkankorotukset heikkenevät.

Saat toki toisestakin liitosta lakimiespalveluita. Olen itse törmännyt pariinkin kertaan siihen että "toisen liiton" lakimies on antanut vääriä ohjeita koska ei ole tuntenut oikeaa työehtosopimusta. Lisäksi heillä ei aina ole suuria intressejä lähteä ajamaan näiden henkilöiden etuja lakituvassa.

• Trade80
        .... kirjoitti:

Tärkein etu minkä liitto antaa on työehtosopimus. Toinen liitto ei ole tämän sopimuksen tekijänä, joten sitä kautta TES-neuvotteluissa oikea liitto on kohdallasi yhtä jäsentä heikommassa asemassa.

Sanotaan että "yksi mies ei sotaa voita", mutta kun näitä yksiä henkilöitä tulee runsain mitoin, niin työnantajapuoli tekee omat johtopäätöksensä jolloin TES sekä palkankorotukset heikkenevät.

Saat toki toisestakin liitosta lakimiespalveluita. Olen itse törmännyt pariinkin kertaan siihen että "toisen liiton" lakimies on antanut vääriä ohjeita koska ei ole tuntenut oikeaa työehtosopimusta. Lisäksi heillä ei aina ole suuria intressejä lähteä ajamaan näiden henkilöiden etuja lakituvassa.

Työskentelen pienessä yrityksessä, jossa käytössä PAMin sopimus. Omat tehtäväni ovat kuitenkin sellaiset, ettei PAMin sopimuksessa ole mitään kohtaa, joka olisi omien tehtävieni mukainen, joten siksi valitsin toisen liiton. Teen koulutukseni mukaista työtä, joten tral palvelee omia tarkoituksiani. Aiemmin olen kuulunut aina työpaikkani liittoon, jotta edunvalvonta olisi paras mahdollinen.

• ...........

kannattaa liittyä heti. Mutta jos nyt tuntuu epävarmalta, niin taidat olla myöhässä liittymistesi kanssa. Liitossa pitää ensin kerryttää työssäoloehtoa 43 viikkoa ja jäsenyysehtoa 10 kuukautta ennen kuin saat ansiosidonnaista. Ja kenkä saattaa heilahtaa ennen kuin saat ehdot täyteen.

Itse kuuluun Traliin ja olin 6 kk työttömänä / työttömyysuhanalainen ja rahaa ainakin tuli; ei nyt ovista ja ikkunoista, mutta pärjäsi kuitenkin. Muista liiton jutuista en sitten tiedäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33