Tradenomit, mihin liittoon kuulutte?

liittoutumaton

Ajattelin liittyä johonkin liittoon kun työtilanne on tunnetusti epävarma. Onko kokemuksia eri liitoista? Millaiset jäsenmaksut, onko jotain etuuksia tms...Voitteko suositella jotain liittoa?

6

4096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trade80

Kuulun oman ammattiryhmämme Tradenomiliittoon, 22€/kk. Peruspaketti noita etuja sisältyy. Katso vaikka www.tral.fi

• ....

Liity aina siihen liittoon, mikä tekee työpaikallasi noudatettavan työehtosopimuksen, riippumatta työpaikasta. Jos työpaikkasi vaihtuu, vaihdat liittoa tarpeen mukaan. Ei siinä sen kummempaa.

Muuhun liittoon kuulumalla saat bensaa ja sirkushuveja kuten kaikista, mutta se tärkein, eli edunvalvonta, on vahvinta vain oman alan liitossa.

• ei kyseinen liitto

välttämättä aja kuitenkaan sitä omaa asiaa. Itselläni on näin. Kuulun toiseen liittoon kuin mitä yritys noudattaa, sillä koen että saan samat edut molemmista, lisäksi toistaiseksi ainakin halvemmalla...

• ....
        ei kyseinen liitto kirjoitti:

välttämättä aja kuitenkaan sitä omaa asiaa. Itselläni on näin. Kuulun toiseen liittoon kuin mitä yritys noudattaa, sillä koen että saan samat edut molemmista, lisäksi toistaiseksi ainakin halvemmalla...

Tärkein etu minkä liitto antaa on työehtosopimus. Toinen liitto ei ole tämän sopimuksen tekijänä, joten sitä kautta TES-neuvotteluissa oikea liitto on kohdallasi yhtä jäsentä heikommassa asemassa.

Sanotaan että "yksi mies ei sotaa voita", mutta kun näitä yksiä henkilöitä tulee runsain mitoin, niin työnantajapuoli tekee omat johtopäätöksensä jolloin TES sekä palkankorotukset heikkenevät.

Saat toki toisestakin liitosta lakimiespalveluita. Olen itse törmännyt pariinkin kertaan siihen että "toisen liiton" lakimies on antanut vääriä ohjeita koska ei ole tuntenut oikeaa työehtosopimusta. Lisäksi heillä ei aina ole suuria intressejä lähteä ajamaan näiden henkilöiden etuja lakituvassa.

• Trade80
        .... kirjoitti:

Tärkein etu minkä liitto antaa on työehtosopimus. Toinen liitto ei ole tämän sopimuksen tekijänä, joten sitä kautta TES-neuvotteluissa oikea liitto on kohdallasi yhtä jäsentä heikommassa asemassa.

Sanotaan että "yksi mies ei sotaa voita", mutta kun näitä yksiä henkilöitä tulee runsain mitoin, niin työnantajapuoli tekee omat johtopäätöksensä jolloin TES sekä palkankorotukset heikkenevät.

Saat toki toisestakin liitosta lakimiespalveluita. Olen itse törmännyt pariinkin kertaan siihen että "toisen liiton" lakimies on antanut vääriä ohjeita koska ei ole tuntenut oikeaa työehtosopimusta. Lisäksi heillä ei aina ole suuria intressejä lähteä ajamaan näiden henkilöiden etuja lakituvassa.

Työskentelen pienessä yrityksessä, jossa käytössä PAMin sopimus. Omat tehtäväni ovat kuitenkin sellaiset, ettei PAMin sopimuksessa ole mitään kohtaa, joka olisi omien tehtävieni mukainen, joten siksi valitsin toisen liiton. Teen koulutukseni mukaista työtä, joten tral palvelee omia tarkoituksiani. Aiemmin olen kuulunut aina työpaikkani liittoon, jotta edunvalvonta olisi paras mahdollinen.

• ...........

kannattaa liittyä heti. Mutta jos nyt tuntuu epävarmalta, niin taidat olla myöhässä liittymistesi kanssa. Liitossa pitää ensin kerryttää työssäoloehtoa 43 viikkoa ja jäsenyysehtoa 10 kuukautta ennen kuin saat ansiosidonnaista. Ja kenkä saattaa heilahtaa ennen kuin saat ehdot täyteen.

Itse kuuluun Traliin ja olin 6 kk työttömänä / työttömyysuhanalainen ja rahaa ainakin tuli; ei nyt ovista ja ikkunoista, mutta pärjäsi kuitenkin. Muista liiton jutuista en sitten tiedäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2625
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2229
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2171
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1894
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1783
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe